משרד התקשורת קנס את הוט מובייל ואקספון
מאת
: מערכת Telecom News, 21.10.25, 21:39
ההחלטה התקבלה בעקבות הליך פיקוח שחשף עשרות פניות מוצדקות של לקוחות.
משרד התקשורת הטיל קנס בסך 326,180 ש"ח על חברת "הוט מובייל בע"מ" בגין גביית תשלומים ממנויים בסכומים גבוהים יותר מאלו שעוגנו בהסכמי ההתקשרות עמם.
ההחלטה התקבלה בעקבות הליך פיקוח שחשף עשרות פניות מוצדקות של לקוחות שחויבו ביתר. מהבדיקה עלה כי אחוז התלונות נגד החברה בנושא חיובי יתר גבוה משמעותית מנתח השוק שלה, כאשר 34% מכלל התלונות בנושא שהגיעו למשרד בתקופה שנבדקה (יוני-דצמבר 2024) הופנו כלפי הוט מובייל. המשרד מניח כי מספר המקרים בפועל גבוה אף יותר, שכן צרכנים רבים אינם מזהים את החיוב העודף או נמנעים מהגשת תלונה.
טענות החברה כי מדובר במקרים חריגים ונקודתיים נדחו. יתרה מכך, המשרד מצא כי רמת אי העמידה של החברה בהוראות החוק החריפה מאז הליך פיקוח קודם שנעשה בעניין זה אשתקד, מה שהוביל להחמרה בגובה העיצום.
למרות שהחברה טענה כי נקטה בפעולות לתיקון הליקויים, המשרד קבע כי לא הוצגו אסמכתאות מספקות לכך, והממצאים בשטח מעידים כי לא חל שיפור בנושא.
בנוסף, המשרד הטיל עיקנס בסך 65,360 ש"ח על חברת "אקספון 018 בע"מ". זאת, בשל אי העברת מידע מלא ובמועד למשרד ואי שמירת תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים, בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות.