נשיא המדינה העניק את פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל
מאת:
מערכת Telecom News, 25.12.14, 11:30
הפרסים הוענקו על ביצועי שנת 2013 ל-7 חברות. בין הזוכים גם כפרית תעשיות מכפר עזה בה ביקר הנשיא במהלך "צוק איתן".
הנשיא
ראובן (רובי) ריבלין: "אתם היצואנים המצטיינים סמל ומקור השראה לכולנו, מבצע 'צוק איתן' רק המחיש לכולנו את רצינות האיומים של גורמים שונים בעולם המבקשים להחרים תוצרת ישראלית - אתם היצואנים נמצאים בקו האש הראשון.
אני שמח לראות, שבין הזוכים גם נציגי מפעל "כפרית" בו ביקרתי במהלך מבצע 'צוק איתן', שעובדיו המשיכו לעבוד בגבורה תחת אש, ואיומים פיזיים".
נשיא המדינה,
ראובן (רובי) ריבלין, העניק אתמול (24.12.14) במשכן הנשיא את פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של ישראל לשנת 2013. יחד עם הנשיא חילקו את התעודות והאותות לזוכים שר הכלכלה
נפתלי בנט, נשיא התאחדות התעשיינים
צבי אורן ויו"ר מכון היצוא
רמזי גבאי. עוד השתתפו באירוע מנכ"ל התמ"ת, נשיא הבורסה ליהלומים, שרי מסחר ותעשיה בעבר ונציגי החברות הזוכות: טורבין ג'ט בע"מ, אף רובוטיקס רכישות בע"מ, לומוס בע"מ, מיטרוניקס בע"מ, כפרית תעשיות (1993) בע"מ, א. משי תעשיות קוסמטיקה בע"מ, נירו דיאמונדס ישראל (1987) בע"מ. בפרס הייצוא זכתה חברת כתר פלסטיק בע"מ, ובתואר "החברה הרב לאומית הנבחרת" זכתה חברת אפלייד מטיריאלס.
ריבלין: "קרוב ל-7 עשורים הפך היצוא הישראלי לסיפור הצלחה בכל קנה מדה השוואתי-בינלאומי. כיום ישראל מייצאת מחשוב ותוכנה, תרופות, רכיבים אלקטרוניים, וכימיקלים. אמצעי לחימה והגנה, מערכות השקיה, יין, מנגו וגזר, וזאת רק רשימה חלקית. מאז קום המדינה, ועד היום גדל היצוא הישראלי פי 16 אלף. הוא מובל היום, ע"י אלפי חברות בענפים שונים ומגונים. מיצוא זניח בשנים הראשונות למדינה של כ-6 מיליון שקלים בסך הכל הגענו כיום ליצוא של כ-95 מיליארד דולרים בשנה. כל זאת בזכותכם. אתם היצואנים המצטייניםמייצגים מעוף, חדשנות, מקוריות, השגיות, ראשוניות וידע. אתם סמל ומקור השראה. ההוכחה, שמצוינות ויצירתיות הן כוח מנצח, פורץ מחסומים וגבולות.
פרס היצוא ואות סחר החוץ ניתנים בתקופה קשה. מבצע 'צוק איתן' בקיץ האחרון רק המחיש לכולנו את רצינות האיומים של גורמים שונים ברחבי העולם, שמבקשים להחרים תוצרת ישראלית. אתם היצואנים המצטיינים נמצאים, במובן זה, בקו האש הראשון. על כורחכם אתם מוצאים עצמכם בחזית. האתגר עבורכם הוא כפול. לא די בתחרות הרגילה הקשה ממילא במרחב הבינלאומי ובשוק הגלובלי.
אתם נדרשים לתחרות נוספת, מעצם היותכם ישראלים. המוצר המצוין, שאתם מביאים, החידוש, הטכנולוגיה, היצירה של עוד פטנט ייחודי, תרופה נדירה, שיבוט של פרי אקזוטי או תכנה ייחודית על גבול הדמיון לא מספיקים. אתם נדרשים למבחן, שאיננו קשור לאיכות המוצר שלכם ולא לטיבו. אתם נדרשים לשאלות על פוליטיקה, על מדיניות. על המבצע בעזה, על הפצצות חיל האוויר או על חוק הלאום. במובן זה, אתם לא מייצאים רק מוצרים. אתם מייצאים את תמונת המציאות של ישראל. בכל עסקה שאתם עושים, בכל חוזה, שאתם חותמים, בכל הסכם, בכל מוצר, שאתם מביאים לעולם, יש ערך מוסף. ערך נלווה.
אתם ההזדמנות של הצרכן באירופה, באסיה, באפריקה ובארה"ב לראות את פניה האמתיות של מדינת ישראל. עליכם מוטלת המשימה להסביר לצרכן במלזיה, בבלגיה, באוסטריה, בצרפת או בכל מקום אחר: לא רק על המוצר הישראלי אלא גם על המפעל הישראלי, שבו עובדים כתף אל כתף יהודים וערבים. להבהיר בצורה ברורה, שמי שמחרים סחורה ישראלית, מי שלא קונה מוצר בגלל שהוא 'ישראלי', שולח את אלה ואת אלה הביתה. שמי, שמחרים סחורה ישראלית, פוגע בעצמו ובמרקם היחסים העדין בין אוכלוסיות שונות במדינת ישראל.
למרות הקושי אתם מצליחים לפרוץ גבולות ולרשום הישגים יוצאי דופן, לספק סחורה חיונית מקורית, חדשנית, שאי אפשר בלעדיה, להוכיח שמי, שלא יוכל לנו בשדה הצבאי, לא יוכל לנו גם בשדה הכלכלי. האתגר העומד היום לפתחה של מדינת ישראל הוא מורכב. עלינו לחזק את התעשייה הישראלית. כך, שתוכל להמשיך ולהתחרות בזירה הבינלאומית המשתנה גם בעתיד. אני משוכנע, שנמצא את הדרך הנכונה לעמוד באתגרים אלה. עלו והצליחו".
קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ