"עשה" ו"אל תעשה" בפיץ' לכתבים כדי שיכתבו על הסטארטאפ שלך

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> "עשה" ו"אל תעשה" בפיץ' לכתבים כדי שיכתבו על הסטארטאפ שלך
"עשה" ו"אל תעשה" בפיץ' לכתבים טכנולוגיים כדי שיכתבו על הסטארטאפ שלך
 מאת: נירית וייס-בלט, 20.1.15, 22:01נירית וייס-בלט
 
בלעדי: במפגש, שהתקיים אמש בת"א, שיתפו כתבים טכנולוגיים בינלאומיים ב"עשה" ו"אל תעשה" בפיץ' (בפניה) אליהם. הנה ריכוז העצות, שסיפקו לסטארטאפיסטים הצעירים כדי להשיג חשיפה תקשורתית.
 
פורום Telling Your Startup's Story, שהוקם ביוזמת חברת GK PR, התכנס אמש (19.01.15) בתל אביב. הפורום, שהוקם החודש (ינואר 2015), מונה קרוב ל-200 חברים והמפגש התקיים בהשתתפות כ-130 איש ובהנחיית מת'יו קריגר, מייסד ומנהל חברת GK PR. מטרת הקבוצה היא להדריך חברות טכנולוגיה ישראליות כיצד להשיג חשיפה תקשורתית בינלאומית.
 
המפגש הראשון: International Journalists share Dos and Don'ts of Pitching, הכיל פאנל של 4 עיתונאים המסקרים את תעשיית ההייטק הישראלית:
- Orr Hirschauge מעיתון ה-Wall Street Journal.
- Gwen Ackerman מסוכנות הידיעות Bloomberg.
- David Shamah מ-ZDNet, ועורך Start-Up Israel ב-Times of Israel.
- Rachel Solomon מ-inc.com ו-Entrepreneur.com.
 
להלן ריכוז עצותיהם לפרזנטציה שלכם:
 
רייצ'ל סולומון: "אל תעשו פיץ' רק על הסיפור הייחודי שלכם. אם לדוגמא אתם חברת אבטחת מידע, אז מה שאתם יכולים להציע זה את המומחיות שלכם בתחום, למשל לגבי אירוע, שמתרחש כרגע, הסמנכ"ל שלנו ישמח לדבר איתך... אז לא אכתוב על המוצר הייחודי שלכם, אבל תקבלו חשיפה תקשורתית על המומחיות שלכם".
 
אור הירשאוגה: "לפני כחודש פנה אליי יזם עם הצעה: יש לי סיפור, שאולי יעניין אותך, שעוסק בגוגל בסין. לסיפור לא היה שום קשר לסטארטאפ שלו, אבל שמחתי לראות, שהחוש העיתונאי גרם לו להבין, שיש לו סיפור גלובלי טוב עבורי, בזכותו פרסמתי את הסיפור ב-WSJ. עכשיו, כל פעם שהוא מתקשר אליי, אני אינסטינקטיבית זוכר את הבחור ומספק לו את מלוא תשומת הלב, כי כבר חוויתי, שהוא יודע לאבחן סיפורים בינלאומיים מעניינים. אז אני מציע, שתנסו להסתכל דרך העיניים העיתונאיות שלי- מה יכול להיות סיפור טוב עבורי, ואני אדע להעריך אתכם".
 
דיוויד שאמה: "מבין שלל ההודעות, שאני מקבל, אלה, שאני מתייחס אליהן, מכילות סיפור מעניין: מהי טכנולוגיה טובה? כזו הבאה לפתור בעיה. מה הבעיה הזו ואיך פותרים אותה? זה הסיפור, שאני מעוניין לשמוע".
 
המנחה ביקש דוגמאות לפיץ' טוב ופיץ' נוראי, שקיבלו משתתפי הפאנל לאורך הקריירה.
רייצ'ל סולומון: "הפיץ' הטוב ביותר שקיבלתי היה גם הגרוע ביותר. קיבלתי מייל מנערה בת 19, שהשיקה אתר המסייע לאנשים למצוא עוזרים לאוכלוסייה מבוגרת. האתר עצמו לא היה מעניין, אבל הסיפור על הדרך, שבה היא השיגה כסף למיזם שלה, היה מעניין: היא השתמשה ב-crowd-sourcing. כך, לנערה בגילה אין חובות והיא הגיעה ליעד. התרשמתי ממנה ורציתי לשוחח בטלפון אבל היא התחמקה. בסוף הסתבר, שהיה מדובר בגבר בן 40 ומשהו, שהבין שהוא חייב ליצור סיפור טוב לסטארטאפ הלא כל-כך מעניין שלו. יש 2 לקחים מהסיפור: 1. אל תשקרו. 2. הפיץ' שלכם לא חייב להיות על המוצר אלא דווקא על איך הגעתם לפיתוחו, איזה תובנות רלוונטיות (ליזמים אחרים) השגתם במהלך המסע עד השקת המוצר הסופי".
 
המנחה שאל לגבי רשתות חברתיות: האם הייתם ממליצים, שיפנו אליכם ברשתות חברתיות?
גוון אקרמן: "אני לא מוכנה לקבל פניות ברשתות חברתיות. אני מעדיפה, שייגשו אליי בכנס ויתנו לי כרטיס ביקור, שיפנו אליי באימיילים ולא ברשתות חברתיות".
 
רייצ'ל סולומון: "אני משתמשת ברשתות חברתיות יותר ככלי בו אני פונה לחברות ולא שבאמצעותו חברות פונות אליי. על חלק מהחברות אני מבררת בפייסבוק/לינקדאין/טוויטר שלהן. אני מציעה, שתדאגו להיות חשופים ברשתות הללו, כי אולי עיתונאים יפנו אליכם".
 
דיוויד שאמה: "הדרך הטובה ביותר להשיג אותי היא באימייל. אני תמיד בודק את האימיילים, יותר מאשר בדיקת הרשתות החברתיות".
 
אור הירשאוגה: "לא אכפת לי לקבל פיץ' ברשת חברתית, אבל קודם תבקשו חברות, כי אז המסר למשל בפייסבוק יגיע ל'other', שאף אחד לא באמת בודק".
 
הייתה הסכמה בין כל חברי הפאנל, ששיחת טלפון היא לא אופציה טובה ובוודאי שלא הראשונה. מומלץ קודם לשלוח אימייל. רק אם האימייל לא נענה, לפנות בטלפון, אבל לא לנדנד (לא להתקשר מספר פעמים, לא להשאיר הודעות קוליות).
 
עצה בולטת אחרת הייתה לבחון בתוך כלי התקשורת הבינלאומיים מי הנציגים המקומיים, קרי, הכתבים היושבים בארץ ומכסים את התעשייה הישראלית עבור הכלי הגלובלי, ולפנות תחילה אליהם (אל עיתונאים בעלי אוריינטציה מקומית, כמו חברי הפאנל).
 
אור הירשאוגה: "הדרך הטובה ביותר להשיג חשיפה היא לגשת קודם כל לכתבים כמונו, הממוקמים בארץ".
 
גוון אקרמן: "לכתבים הטכנולוגיים היושבים בעמק הסיליקון למשל, יש הרבה סטארטאפים אחרים לכסות, לעומת הנציגים בארץ, שמקדישים עצמם למה שמתפתח פה".
 
אור הירשאוגה: "אחד מהחסרונות של החברות הישראליות הוא, שרובן לא מגיעות למספרים גדולים (למשל של סבבי השקעה או מספר משתמשים). לכן, הן צריכות להציג זוויות אחרות, רחבות יותר, להתאים לצד חברות אחרות לטרנד גלובלי. לא תמיד חייבים אזכורי דולרים כדי שהסיפור יהיה גדול, למשל הסיפור של PlayBuzz (פלייבאז, שהקים שאול אולמרט) והצלחתו בטראפיק תוך 3 חודשים. זו דוגמא לסיפור נהדר, שההשקעה הכספית בו (3 מיליון מקרן כרמל ונצ'רס) לא מהווה כותרת טובה אלא ההצלחה הוויראלית".
 
המנחה שאל לגבי סיפוק סיפורים בלעדיים והעיתונאים הסבירו:
אור הירשאוגה: "בבלעדיות הכוונה, שאם אתם פונים אליי, הסיפור חייב להיות בבלעדיות ל-WSJ. אנו לא רוצים לסקר סיפור אחרי שפורסם כבר בעיתונות המקומית, וזה גם חייב להיות לפני שכלי תקשורת אחר קיבל על כך מידע, גם אם תחת אמברגו, כי לא נסכים לקבל בו-זמנית עם אחרים. קודם הסיפור צריך להיות מעניין דיו ולאחר מכן הבלעדיות היא תוספת טובה".
 
גוון אקרמן: "מסכימה עם אור, שלקבל מייל 5 דקות לפני כלי תקשורת אחר לא נחשב לבלעדי. אתם צריכים להחליט על כלי אחד עמו תתחילו את החשיפה. אם החלטתם על כמה כלי תקשורת חשוב שיבינו, שזה לא בבלעדיות אלא במקביל אצל אחרים. בגדול, כולם אוהבים לקבל בלעדיות ומעדיפים בלעדיות".
 
עצה בולטת נוספת, שניתנה לסטארטאפיסטים, היא לנסות להיכלל בסיפור חדשותי גדול יותר. כלומר, אם עכשיו העיסוק הוא ביחסי ישראל-סין, אז ייתכן, שהסיפור הקטן של הסטארטאפ יוכל להיכנס לסיפור המקיף יותר.
 
גוון אקרמן: "יכול להיות, שאני בדיוק עובדת על סיפור על תעשיית הפינטק ויש לכם חברת סטארטאפ בתחום. אז הכתבה לא תהיה רק עליכם, אבל תתאימו בדיוק לנישה המסוימת, שהייתה חסרה לי לכתבה. אם יש לכם מה לתרום לסיפור, שעכשיו בחדשות, כמו Uber מול GetTaxi או מקרה של לוחמת סייבר או הבחירות, אתייחס לכך במיידי".
 
אור הירשאוגה: "אם הסיפור הוא על IPO (הנפקה) או M&A (מיזוגים ורכישות) 2 המקרים מעניינים אותי, אבל צריך לשכנע אותנו, שהסיפור מתאים לקהל הקוראים הרחב ביותר. אם זה על צרכנות טכנולוגית או אם יש חברות גדולות, שכבר משתמשות בפיתוח, זה יותר מעניין".
 
רייצ'ל סולומון המליצה להשתמש ב-feedly כאגרגטור לדליית סיפורים בתחומי העניין, וכך לגלות מהם המקורות, שמסקרים את התחומים הללו, לדעת לעקוב אחריהם ובהתאם לפנות אליהם עם הפיץ' הרלוונטי. היא גם המליצה לבדוק את מי מצטטים בבלוגים כמו GigaOm, TechCrunch, Mashable, ואחרי מי הם בעצמם עוקבים וכך לזהות מי הם המשפיענים המרכזיים.
 
בתמונה, מימין לשמאל: דיוויד שאמה, גוון אקרמן, מת'יו קריגר, אור הירשאוגה, רייצ'ל סולומון.
תמונת הפאנל



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 





לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

19-23/10/20 - EUROPECloudS Summit

27/10/20 - Europe Days 2020 

3/11/20 - RED HAT FORUM EMEA 2020

15-21/11/2020 - שבוע היזמות העולמי   

22-30/11/20 - Oracle Week





 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

חשיפה: סלקום אספה ומכרה במשך שנים את כל נתוני לקוחותיה לרבות מיקומם - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן






 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
LIVECITY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים