איך מרעננים חברת שירות בתחום הטכנולוגיה?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך מרעננים חברת שירות בתחום הטכנולוגיה?
איך מרעננים חברת שירות בתחום הטכנולוגיה?
מאת: עמית גל, 26.2.18, 09:00עמית גל

כיצד נכון להיערך עסקית, ארגונית וטכנולוגית לרענון חברת שירות בתחומי הטכנולוגיה? - 6 צעדים חשובים, שיש לתת עליהם את הדעת.
 
הרחבה של פעילות חברה היא משימה לא פשוטה, במיוחד כשמדובר בחברת שירות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחומי הטכנולוגיה. החלטה על מהלך מסוג זה מצריכה זמן, כסף והרבה מאד מאמצים אישיים ומחויבות מצד חברי ההנהלה והעובדים, שיצטרכו להסתגל לשינויים ואף לחולל חלק גדול מהם.

בעקבות שינויים טכנולוגיים משמעותיים שחלו בשנים האחרונות וריבוי במספר הטכנולוגיות, החלו חברות טכנולוגיה קטנות ובינוניות בתחום השירות "לחשב מסלול מחדש". מחד, לקוחותיהן ביקשו לערוך קונסולידציה של ספקים ומאידך, הן העדיפו ספקים המאפשרים "one stop shop" ופתרון רחב, שיאפשר להם ניהול פשוט יותר וראש שקט.

הדרישות הללו מצד השוק הובילו את חברות השירות להרחיב את שירותיהן, להכניס תחומים נוספים, לקדם שיתופי פעולה או ללכת בכיוון אחר לגמרי ולהימכר.

אם חברה התמחתה בעבר בתחום התשתיות, הרי שכיום היא נדרשת לעסוק גם ב-DevOps, חברה, שהתמחתה בבסיסי נתונים, נדרשת כיום לתת פתרונות בתחום הביג דאטה, חברה, שעסקה ב-ERP צריכה להתחשב בכניסת שחקנים חדשים ולספק שירות גם בתחומם ורוב החברות נדרשות לתת פתרונות בתחום הענן והסייבר.

מגמה זאת התחוללה ועדיין מתחוללת בימים אלה בזמן, שהמתחרות שלהן, החברות הגדולות, כבר מספקות שירות במגוון רחב של תחומים. כל חברה בחרה את הדרך שלה להתמודד עם השינויים בשוק, דבר, שהוביל לשינוי במבנה החברות והקבוצות בתעשייה.
כיצד נכון להיערך עסקית, ארגונית וטכנולוגית לרענון חברת שירות בתחומי הטכנולוגיה? - הנה כמה צעדים חשובים, שיש לתת עליהם את הדעת:
 
1) הגדירו את ערך הלקוח: הבסיס לשינוי מתחיל בהגדרה של הלקוח והצרכים שלו לצד הגדרה מדויקת של המוצר או השירות, שאתם מתכוונים למכור. מפו את הלקוחות שלכם ובנו פרופיל מדויק, החל מענפי פעילות ועד 'מידת הנעליים'. הבינו מה המכאובים שלהם ואיפה אתם יכולים להיכנס לתמונה כדי לספק צורך. המפתח הוא היכולת להבטיח, שהלקוח יהיה מרוצה, אך גם מתאים להגדרה שלכם של "מיהו לקוח". בהתאם לכך, החליטו אם נדרשות תוספות של פונקציות ותחומים בארגון שלכם.
 
2) הגדירו כיצד אתם מתכוונים לשווק את השירותים שלכם ללקוח: שיווק הוא אמנם תורה שלמה, שקשה לסכם במאמר אחד או בכמה שורות, אבל בבסיסו של דבר, ברור מאליו, שעליכם להכין את השטח לעבודת המכירות ע"י פעילות שיווק, ליצור מודעות בקרב קהלי היעד לשירותים שלכם, בולטות ובידול לעומת מתחרים באתר החברה, במדיה החברתית וכיו"ב. במקביל לכך, מומלץ ליצור קשר אישי ובלתי אמצעי עם לקוחות ומועמדים ע"י פעילויות ומיט-אפים, המשרתים אותם ואתכם ומקנים ידע וערך. מעבר לכך, היעזרו בהמלצות לקוחות (ברשותם כמובן) ופרסמו אותן.
 
3) שותפויות עסקיות: ברור מאליו, שהלקוחות שלכם משתמשים בפתרונות טכנולוגיים מספקים ויצרנים שונים. שיתופי פעולה אסטרטגיים עם ספקים אלה יאפשרו לכם למצוא הזדמנויות למכירת השירותים שלכם. כאשר אתם נכנסים לתחומים חדשים, חפשו את שיתופי הפעולה הללו.
 
4) בחרו את האנשים הנכונים: בבואכם להרחיב את החברה ולגייס עובדים חדשים, הקיפו את עצמכם בעובדים, שיש להם את הגישה הנכונה לשירות ושהם בעלי הדנ"א המדויק של החברה בבסיסם. אגב, אם החברה מספקת שירות למעלה מ-10 שנים, יכול להיות שאתם צריכים להגדיר מחדש את הדנ"א של החברה ואנשיה.
 
קחו בחשבון, שהשכלה היא חשובה, ידע הוא מהותי, וכך גם ניסיון. אולם, במקרים רבים צריך גם לסמוך על תחושת הבטן כאשר אתם מראיינים אנשים ולחוש את ה"כימיה", שהאיש מולכם מייצר עם העומד מולו. חברת שירות היא בראש ובראשונה חברה, שאנשיה צריכים לבוא במגע ולטפל באנשים אחרים. גם אם מדובר בטכנולוגיה, השירות בבסיסו הוא לאנשים ולא לברזלים.
 
אל תתפשרו והשקיעו מאמצים באיתור, סינון ומיון המועמדים המתאימים והמדוייקים ביותר לדנ"א שלכם, או לזה, שאתם מעוניינים ליצור.
 
5) הכשירו את כולם "לשיר את אותו שיר": לאחר שבחרתם את האנשים הנכונים לארגון שלכם, הכשירו אותם בצורה מדוקדקת לגבי חזון החברה וערכי השירות שלה. "נאום המכירה" ועקרונות השירות צריכים להיות מושרשים גם לאיש הטכני, גם למזכירה וגם לאיש השירות בשטח. כשתרחיבו את העסקים שלכם עוד, אלה האנשים, שיעבירו לעובדים הבאים את הערכים הללו באופן טבעי.
 
6) מסלולי הכשרה בבית: חברת שירות יכולה להתרחב רק אם יש לה מנגנון באמצעותו היא יכולה להעביר את הידע והמומחיות לעובדים חדשים. זאת ניתן לעשות ע"י בניה של תכנית הכשרה מסודרת ומדוקדקת הנוגעת לכל היבט במובן הטכנולוגי ובמובן השירות, כפי שציינתי קודם לכן. צרו מערכי שיעור, חומר כתוב מסודר ואפילו סרטוני וידאו ללמידה עצמאית. לא פחות חשוב מכך, שימו לב, שיש לעובדים החדשים מספיק זמן ללמוד לפני שהם נכנסים לעומק העבודה בשטח.
 
לסיכום, כפי שטכנולוגיות משתנות באופן תדיר, כך גם חברות שירות חייבות להתאים את עצמן לעולם הדינמי. על המנהלים להסתכל על הארגון באורח ביקורתי בכל רגע נתון ולבצע אדפטציות לצרכים החדשים. לא פשוט להרחיב עסק בתחום השירות משום שהלקוחות בסופו של דבר קונים מכם ידע, מומחיות וניסיון.

אלה הם ערכים, שצריך לגבש, לעצב, למכור ולהעביר הלאה לעובדים קיימים וחדשים כשהעסק מתרחב. יחד עם זאת, אם תגדירו נכון את הערכים, שאתם מוכרים ואת שיטת המכירה והשיווק, אם תבחרו נכון את העובדים, תטמיעו בהם את הדנ"א השירותי ותכשירו אותם היטב, דרככם תהיה סלולה קדימה להצלחה.

מאת: עמית גל, פברואר 2018.
סמנכ"ל ל-BI ולפיתוח עסקי בחברת Valinor
 
שירות



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים