מחקר חדש של Sandvine לרבעון ראשון 2013 חושף את דפוסי השימוש בפס הרחב הנייח והנייד בעולם. טאבלטים וסמארטפונים תופסים כבר 20% מכלל התעבורה בפס רחב קווי בצפון אמריקה. מוצרי אפל לסוגיהם תופסים 45% מכל תנועת הווידיאו על הפס הרחב בצפון אמריקה.
מאת: מערכת Telecom news, 15.5.13, 20:00
חברת שירות הניטור ברשתות התקשורת, הענקית -
Sandvine, פרסמה את הדו"ח המסכם שלה לרבעון ראשון 2013. זה הדו"ח המקצועי והמהימן ביותר על מגמות בתעבורת הפס הרחב בעולם (קווי ונייד). הדו"ח מבוסס על ניתוח ממשי של התעבורה העוברת בלמעלה מ- 200 ספקי תקשורת בעולם, שמייצגים את רוב תעבורת הפס הרחב שיש בעולם.
הממצאים מצביעים על המשך המגמה, שנצפתה כבר לפני כמה שנים, של עלייה מתמדת בהיקף הצפייה בווידיאו על הפס הרחב. תהליך זה מחייב את חברות הפס הרחב הקווי להגדיל כל הזמן את רוחבי הפס ללקוחות ולעבור לשיטות חיבור חזקות יותר, דוגמת סיבים אופטיים עד הבית, ומחייב את חברות הסלולר לשדרג את הרשתות שלהן ולהסיט תעבורה - Offload לפתרונות פס רחב מקומיות דוגמת ה- WiFi וה- Femtocell.
יש מובילים בתופעה הזו, בראשם החברות יוטיוב ונטפליקס, שהכפילו את היקף התעבודה, שהלקוחות שלהן צורכים על רשתות האינטרנט ברחבי העולם, עם עלייה תלולה בצריכת תכני הווידיאו גם
בסלולר.
עיקרי הממצאים:
- שימוש בפס רחב סלולרי עלה באירופה ב- 25% תוך חצי שנה ועומד כעת על ממוצע של 311 מגה לחודש למשתמש הנייד.
- סקייפ ויישומי VoIP אחרים תופסים 7% מכלל התעבורה באמריקה הלטינית.
- החלפת קבצים במיוחד מבוססי ביטורנט - נמצאת בירידה, אך עדיין תופסת כ- 30% מכלל התעבורה הקווית באסיה-פסיפיק.
- טאבלטים וסמארטפונים זוללים כ- 20% מכלל תעבורת הפס הרחב הקווי בצפון אמריקה, בעיקר דרך חיבורי WiFi.
- כל מוצרי אפל (אייפד, אייפון, אייפוד וכיו"ב) תופסים 45% מכלל תעבורת האודיו והווידיאו בצפון אמריקה.
- יוטיוב תופס 20% מכלל תעבורת הפס הרחב בסלולר בצפון אמריקה, אירופה ואמריקה הלטינית.
- נטפליקס הכפילה את היקף צריכת הפס הרחב ע"י לקוחותיה בצפון אמריקה בשנה האחרונה.
- המסרונים - SMS נמצאים במעבר לתוכנות על הפס הרחב. כל מנוי בסלולר שולח בממוצע 10 מסרונים ב- WhatsApp בכל יום.
- 3% מכלל מסרוני WhatsApp כבר כוללים קבצי מדיה דוגמת תמונות או וידיאו. כך, ש- WhatsApp מתחילה להחליף את שירות ה- MMS הוותיק של חברות הסלולר.
את המחקר וכל הנתונים ניתן להוריד
מכאן.
כדי להדגים בצורה מוחשית מה קרה בפס הרחב בארה"ב ומתי המהפך של הצפייה בווידיאו התרחש, מוצגת בגרף הבא כמות הלקוחות (במיליונים) של חברת האינטרנט הענקית AOL, מול כמות הלקוחות (במיליונים) של נטפליקס (ספקית OTT), בשנים 2003 ועד סוף 2012 (מקור: SPLAT F):