דו"ח הטרנדים העסקיים: אינסטגרם ופייסבוק חשובות לעסקים למרות צמיחת טיקטוק
מאת: מערכת Telecom News, 13.10.22, 16:39
מספר החיפושים הקשורים לקידום באינסטגרם עלה ב-92%. זאת לצד חיפושים של שירותים הקשורים לערוצי שיווק דיגיטליים חדשים ופיתוח אפליקציות. מה היו החיפושים הפופולריים ביותר בחצי השנה האחרונה בקרב גולשים בישראל?
Fiverr פרסמה את דו"ח הטרנדים העסקיים לסתיו 2022, שבחן מה היו החיפושים השכיחים ביותר בחצי השנה האחרונה, מבין השירותים הרבים בפלטפורמת Fiverr.
לפי הדו"ח בתקופה האחרונה, חברות עם נוכחות אונליין משמעותית מבקשות לדייק את האסטרטגיה שלהן ועסקים מבקשים להרחיב את יכולות ה-e.commerce שלהן ולצמוח בערוצי אונליין שונים.
3 הטרנדים העיקריים העולים מהדו"ח ממחישים זאת:
- אל מול הצמיחה הגלובלית בשימוש בטיקטוק, נתוני הדו"ח מגלים, שיותר ויותר עסקים מעוניינים למנף דווקא את אינסטגרם כחלק מהותי מאסטרטגיית המדיה החברתית שלהם.
- כדי להגיע ללקוחות חדשים, עסקים שונים מתנסים בערוצים דיגיטליים חדשים.
- ההשקעה בפיתוח וקידום אפליקציות מובייל נמצאת בעלייה.
אלה החיפושים הפופולריים ביותר בחצי השנה האחרונה בקרב גולשים מישראל:
● עיצוב חוויית משתמש וממשק למובייל - 82%+
● מחקר שוק - 64%+
● קידום ושיווק בפייסבוק 51%+
החיפושים הפופולריים ביותר בחצי השנה האחרונה בכל העולם בפלטפורמת Fiverr:
עסקים ממשיכים להשקיע באינסטגרם
אל מול צמיחתה המרשימה של טיק-טוק, ששינתה את זירת המדיה החברתית, מותגים רבים ממשיכים להשקיע בפלטפורמות החברתיות של Meta - אינסטגרם ופייסבוק ועלייה של 92% בחיפושים הקשורים לאינסטגרם מעידה על כך, שזו עדיין פלטפורמה שיווקית מרכזית לעסקים.
- מודעות וידאו לפייסבוק: +175%
- ניהול מדיה חברתית באינסטגרם: +121%
- אינפלואנסר באינסטגרם: +63%
פלטפורמות קידום מקוון ושיווק דיגיטלי
חברות רבות משקיעות בשיווק אונליין. ניתן לראות עלייה בדרישה למומחים בקידום אונליין. שיווק דרך שותפים (affiliates marketing) קידום ברשתות החברתיות ושיווק דרך משפיעני רשת. השירותים הללו הם אמנם לא חדשים אך לאחרונה עוד ועוד עסקים, ששואפים להשיג לקוחות חדשים, נעזרים בהם.
פלטפורמת Teespring היא כלי נוסף התופס תאוצה בתקופה האחרונה, עם עליית כלכלת היוצרים והמשפיענים. זהו פתרון פשוט המסייע לעסקים ליצור ולמכור מוצרים, תוך שימוש במוניטיזציה של תוכן.
ולבסוף: המודעות הגוברת לנושאי אבטחה ופרטיות מובילה צרכנים רבים לשימוש באפליקציות מסרים מוצפנות. עסקים מצידם מגיבים לדרישות השוק ומשתמשים באפליקציות כמו טלגרם כדי להגיע ללקוחות חדשים. כך, האפליקציה הזו רושמת עלייה במספר המשתמשים באירופה ובארה"ב, וגם בחיפושים בפלטפורמה של החברה.
- קידום ב-Teespring: +163%
- קידום שותפים: +152%
- קידום בטלגרם: +51%
עלייה בפיתוח אפליקציות
המובייל שוב נמצא בעלייה, ב-2021 נספרו ברחבי העולם 230 מיליארד הורדות של אפליקציה בפעם הראשונה (הורדת אפליקציה חדשה למשתמש) בקרב משתמשי אפל ואנדרואיד. על בסיס זה ניתן להעריך, שפיתוח אפליקציות יביא לתשואה של כ-600 מיליארד דולרים עד 2025. אפליקציות מובייל מספקות לצרכנים גישה יעילה למוצרים, מידע, תהליכים ושירותים בהם הם מעוניינים בזמן אמת.
- אפליקציית מובייל: +64%
- אפליקציית משלוחי אוכל: +45%
- קידום אפליקציה: +24%
- אפליקציית היכרויות: +13%
עוד מציג דו"ח העסקים הקטנים את החיפושים הצומחים במהרה באוסטרליה, גרמניה, ישראל, הולנד, ספרד ובריטניה. את הניתוח המלא ניתן לראות - כאן.
הילה קליין, סמנכ"לית התפעול של Fiverr: "הנתונים מראים בבירור, שרשתות חברתיות הן ערוץ מכירות ותקשורת חיוני עבור עסקים, במיוחד לקראת תקופת החגים וסוף השנה, והשקעה בחדשנות מאפשרת צמיחה".
עדכון 26.3.23: דו"ח חברת
אנגורה מדיה בשם Angora Pulse: דוח מגמות בשיווק דיגיטלי לשנת 2023.
הדוח המקיף על תעשיית השיווק הדיגיטלי שכל בעל עסק, מנכ״ל, מנהל שיווק ודיגיטל חייבים לקרוא כדי להישאר מעודכנים. גלו את המגמות החשובות בתעשיית השיווק הדיגיטלי כדי ללמוד איך לבנות אסטרטגיה יעילה שתעזור לכם להגדיל נתח שוק ולצמצם את הפער מול המתחרים.
זה הדוח המקיף לטרנדים החמים בשיווק דיגיטלי לשנת 2023 וכעת הוא זמין להורדה חינם בקובץ PDF.
במשך שבועות ישבנו ועברנו על טונות של מאמרים, סטטיסטיקות ומחקרים כדי לגלות מה תכלס עובד הכי טוב. בסוף הגענו ל-122 עמודים אבל הרגיש לנו שזה קצת ארוך מדי בשביל דוח אז עשינו סינון קפדני עד שנשארנו עם 60 עמודים שבהם זיקקנו את כל הדברים שחובה לדעת. הנה כמה דוגמאות מתוך הדוח:
• לפי eMarketer, בשנת 2023 טיקטוק תעקוף את יוטיוב במדד הזמן שמושקע בשימוש בפלטפורמה.
• אחד מערוצי הפרסום הדיגיטלי עם הצמיחה המהירה ביותר כרגע זה פרסום פרוגרמטי באאודיו (מה שמאפשר לשתול מודעות סאונד ממומנות בתוך פודקסטים).
• מדו"ח שפרסם תאגיד המדיה Fox בשנת 2022, עולה כי 66% מהמפרסמים מתכננים להגדיל את תקציבי פרסום ה-CTV שלהם (Connected TV).
אז מה הרשת החברתית הכי פופולארית שכדאי להשקיע בה?
איזה ערוצי פרסום דיגיטלי הכי צומחים כרגע?
מה המגמות החמות ביותר בתחום הדיגיטל?
הדוח של אנגורה מדיה עם כל הטרנדים שחובה להכיר זמין להורדה בלינק הבא:
כאן.