ההתפתחות הטכנולוגית של "פיתוח עצמי" שתשנה את הכלכלה של כל עסק

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ההתפתחות הטכנולוגית של "פיתוח עצמי" שתשנה את הכלכלה של כל עסק
ההתפתחות הטכנולוגית המהירה של "פיתוח עצמי" שתשנה את הכלכלה של כל עסק
מאת: יוסי הירש, 25.7.16, 11:00יוסי הירש

הכוח לפתח תוכנה המתאימה לצרכים של כל עסק, עבר לידיים של העסקים עצמם. כיום, כמעט כל חברה, גם חברת שירותים, הופכת למרכז פיתוח עבור עצמה. המקום אולי הראשון בו פיתוחים עצמיים מצליחים, הוא תחום התקשורת והטלפוניה בדגש על תחום שירות הלקוחות. התהליך החדש הזה זה נעשה קל, מהיר ופשוט.
 
מדובר בתובנה די רווחת ואפילו סטאיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, אמר ש"כל עסק ייכנס לעסקי פיתוח התוכנה, יבנה אפליקציות, ישתמש באנליטיקס מתקדמים ויספק שירותי תוכנה כשירות (SAAS)". הוא גם הוסיף, שמדובר בהתפתחות, שתשנה לחלוטין את הכלכלה של כל עסק.
 
מדובר במציאות חדשה, בה חברות ועסקים  עוברים לשרתים ולארכיטקטורה מבוססת תוכנה, שמביאים לשדרוג קל ומהיר של מערכת הטלפוניה הקיימת, לרבות מוקד קיים, באמצעות פיתוח אפליקציות, תכונות וכלים שונים.
 
יש דוגמאות רבות לאפליקציות ושדרוגים של עסקים שונים. להלן מספר דוגמאות מעניינות בהן נתקלתי לאחרונה:
 
זיהוי שיחה בהתאם לסוג הפנייה: לקוחות, שמתקשרים למרכז שירות (Contact center) של חברת ביטוח, עושים זאת מסיבות שונות: יש כאלה המתקשרים בעקבות תביעה בנושא בריאות, יש כאלה המבקשים לבדוק את זכויותיהם בנוגע לתוכנית הביטוח הנוכחית ויש כאלה המבקשים להפעיל תוכנית ביטוח לקראת נסיעה לחו"ל.  לקוח, שעבר תאונה, כרגע לא צריך לקבל מידע על ביטוח לחו"ל. כך, זיהוי השיחה הראשונה הופך חשוב כדי להוריד את זמן ההמתנה. מדובר בצוואר בקבוק, שכל אחד מכיר בעצמו, וקשה לחשוב על אדם אחד, שהיה מעדיף לשמוע את כל האפשרויות במרכזיה במקום להגיע ישר לנציג שירות היודע מה הבעיה שלו. יש כיום אפליקציות המספקות את התובנה הזו בתחום זיהוי השיחה הנכנסת למוקד השירות.
 
אפליקציות מתקדמות לניתוח מידע: כל פנייה של לקוח לכל מוקד, טומנת בחובה את האפשרות לאסוף ממנו מידע, שאותו ניתן יהיה לנתח מאוחר יותר. זה אמנם לא דבר חדש, אבל הבעיה האמיתית מתחילה כשיש יותר מדי מידע: איך אפשר לנתח אותו? ויותר חשוב מכך, איך מוצאים אותו אחרי שהוא התווסף למאגר? בין האפליקציות הנדרשות ישנה אחת המאפשרת את ניתוח המידע לפי הגדרות מילות חיפוש. אם לקוח התקשר למוקד, והמילה "תקלה" הופיעה בשיחה קודמת שלו, יכול להיות שיהיה רצון לבדוק מה היה קודם, כדי שניתן יהיה לחסוך את הזמן, שבו הוא יסביר על אותה תקלה. כל מילה כזו יכולה לתרום לטיפול מהיר יותר בבעיה של הלקוח, לחסוך ללקוחות זמן המתנה יקר ולאפשר לנציגים לטפל ביותר לקוחות. זה נקרא ייעול...
 
כיום, אפליקציות של Big-Data המנתחות כהרף עין הררי מידע כמעט אין סופיים, הפכו לחיוניות להצלחת עסקים וארגונים. כיום, האפליקציות הללו קלות לפיתוח, הפעלה ושימוש.
 
צבירת מידע על מעשי לקוח עוד לפני שהוא מגיע למוקדן: יש כמות רבה של פעולות, שהלקוח עושה, שלא באמצעות מוקדן - בדיקה של יתרה, שמיעה של תנאי פוליסה, אפילו שמיעה של שעות פעילות של סניפים מסוימים.
 
המידע הזה חשוב מ-2 סיבות: הראשונה היא, שהנציג יכול לראות בדיוק מה הלקוח חיפש וכך לחזות לאיזה שירות הוא יזדקק, והשנייה היא ה'אפסייל' ("מכירה נוספת"): במוקדי שירות רבים הנציגים מתפקדים גם כאנשי מכירות. כשלנציג יש מידע על הדברים אותם מחפש הלקוח, הוא יוכל להציע לו מוצר או שירות פרמיום, שיתאימו לו.
 
יש כיום אפליקציות מאוד מתקדמות המספקות את היכולת הזו לנציגי שירות, בעסקים מכל סדר גודל.
 
ישראל משופעת בתעשיות עתירות ידע, אך במקביל גם עתירות בטיחות וביטחון. מידע מסוים יכול להיות מאוד רגיש, ולכן קיימת חשיבות גם לנושא הזה בכל מה שקשור לפיתוח אפליקציות. דוגמא לכך היא לקוח המבקש, שבכל פעם, שמתבצעת שיחה מוצפנת, תידלק נורה אדומה. כן, גם לדברים שנראים לכאורה פחות 'פיתוחיים', יש מקום.
 
תחום השמירה על הפרטיות והגנה מפני התקפות סייבר הוא תחום מתפתח וחשיבותו עצומה בכל העולם החדש של פיתוח אפליקציות בעולם התקשורת והטלפוניה.

הבאתי רק כמה דוגמאות להמחשה, אבל כאלו יש עוד הרבה: האופציה לשמוע הקלטות בצורה ברורה ולנתח אותן, שדרוג של יכולת הפקת הדו"חות מהמגע עם הלקוחות ועוד. אולם, בסופו של דבר, כל אחד מאותם עסקים "בורא" לעצמו גרסה שונה של תוכנה, כזו המתאימה לו באופן מרבי. הכוח לפתח תוכנה המתאימה לצרכים של כל עסק, עבר לידיים של העסקים עצמם.
 
מאת: יוסי הירש, יולי 2016.
מהנדס מכירות בחברת AVAYA  ישראל

מוקד
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים