המהפכה של פייסבוק, שהאנליסטים מפספסים לגמרי

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> המהפכה של פייסבוק, שהאנליסטים מפספסים לגמרי
המהפכה של פייסבוק, שהאנליסטים מפספסים לגמרי
מאת: עומר אפרת, 10.5.14, 22:30עומר אפרת
 
פייסבוק בדרך לשנות את חוקי המשחק בפרסום (בדגש על העולם הנייד) לאחר שפיתחה יכולות להרחיב את יכולות הפרסום שלה ולמקד אותן.
 
לאחר חבלי לידה מתמשכים, הצליחה פייסבוק בשנים האחרונות להפוך לערוץ סטנדרטי וחיוני בתמהיל הפרסום של כמעט כל מותג גדול בעולם. זאת,  בנתח לא מספק בעוגה זו.
 
האנליסטים עוסקים לרוב בדיון המפרך אודות גידול, האטה או ירידה בכמות המשתמשים בפייסבוק, אך מפספסים את העובדה, שהמגבלות על גידול ההכנסות של פייסבוק טמונות דווקא במגבלות שטח הפרסום וכן ברגישות המשתמשים לפגיעה בחווית השימוש.
         
שמועות רבות הסתובבו בתעשייה בשנתיים האחרונות אודות יציאתה של פייסבוק אל עולם הפרסום "הגדול". הרכישה של רשת הפרסום Atlas ופעולות נוספות אותן ביצעה הרשת החברתית בשנה האחרונה הובילו להערכות, שהיא מתכננת להרחיב את יכולות הפרסום שלה לתוך כל בלוק ואתר תוכן אי שם.
 
פייסבוק כמובן הכחישה שמועות אלו, עד עכשיו, כאשר חשפה באופן רשמי את רשת הפרסום החדשה ה-FAN (Facebook Audience Network).
 
 פייסבוק לייקללא ספק, מדובר ברשת ההולכת לשנות את חוקי המשחק בכל מה שנוגע לפרסום במובייל.
 
אז מה בעצם קיבלנו?
 
מינוף של מידע, המון מידע. הכוח האמיתי של פייסבוק נובע מכמות המידע הבלתי נתפסת של משתמשיה. פייסבוק למדה וממשיכה ללמוד כיצד להמיר את המידע הזה לידע המשנה את כללי המשחק של הפרסום המקוון. יש הקוראים לזה Big Data.
 
המפרסם ברשתות פרסום אחרות יכול רק לפנטז על פילוח ומיקוד קהלי היעד באמצעים אותם מאפשרת הרשת החברתית. אולם, אחד הקשיים בפרסום בפייסבוק היה עד כה, ש"מצאי" הפרסומות הזמין לרכישה – מוגבל. וכשההיצע מוגבל, המחיר עולה ומשפיע על ה-ROI של המפרסמים.
 
הפעלה של רשת פרסום חיצונית מרחיבה משמעותית את היקף הפרסומות הזמינות לקניה. כך שכעת המפרסמים יכולים להנות מאותן יכולות פיתוח ומיקוד מתקדמות, אך עבור מצאי פרסומות גדול משמעותית. דבר המהווה יתרון ברור על רשתות הפרסום הקיימות למובייל.
 
להעביר את הדאגה לשכנים
 
כמו בעיר, שלתושביה נמאס לחיות עם עשן המפעלים, רק הגיוני להעבירם אל העיר השכנה. כך, במשך השנים האחרונות, ניהלה פייסבוק  בצורה זהירה ביותר את תהליך שילוב הפרסומות בתוך הבטן הרגישה ביותר שלה – הפיד של משתמשיה. נראה היה, שכל תוספת של שטחי פרסום נוספים עלולה היתה לפגוע בחוויית השימוש. כאן מוצג הפתרון לבעיה, שהגבילה את גידול המכירות הפוטנציאלי של הרשת. לראשונה, פייסבוק תוכל להגדיל את כמות ה"חשיפות" לפרסומות שלה ובכך את ההכנסות מפרסום. זאת  ללא כל פגיעה נוספת בחוויית השימוש שלה עצמה אלא רק בפגיעה באפליקציות אחרות, כמובן שתמורת חלוקת הרווחים ההולמת.
 
המשמעות הכלכלית
 
בשנת 2013, הגיע סך ההוצאה על פרסום במובייל ל-17.96 מיליארד דולרים, כאשר פייסבוק אחראית על 17.5% מתוך סכום זה.
 
על פי הדוח הראשון לשנת 2014 של הרשת החברתית, ההכנסות מפרסום במובייל הסתכמו בלא פחות מאשר 1.33 מיליארד דולרים. זאת, מפעילויות הפרסום באפליקצית הפייסבוק בלבד.
 
אפשר להניח, שלרשת הפרסום החדשה (FAN) יידרש לא מעט זמן, ייתכן ואף מספר רבעונים, על מנת לצבור את המאסה הקריטית, שתיצור את הטלטלה האמתית בשוק הפרסום במובייל. אולם אם וכאשר החזון יתממש, חלקה של פייסבוק בעוגת הפרסום למסך הקטן יגדל אף לאזור 30 האחוזים. כאשר מירב ההערכות לשנת 2014  מבשרות על זינוק בסך ההוצאה על פרסום במובייל לכ-31 מיליארד דולרים, אנו נוכל לצפות לגידול בעשרות אחוזים בהכנסות פייסבוק מערוץ זה.
 
אנחנו רואים כעת מהלכים תחרותיים אגרסיביים מצד פייסבוק המאיימים לראשונה ישירות על שחקני הפרסום המקוון המסורתיים. לא נופתע אם בתקופה הקרובה נהיה עדים להשקה של רשת פרסום נוספת, גם ל-Web. ומשם, לא ירחק היום, שבאנר הפרסומת באתר מאקו, יציג מסרים הרבה יותר אישיים.

אז אם אתם נמנים על המפרסמים, המשקיעים ואפילו המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם, בחודשים הקרובים, המהלך הזה ישפיע גם על החיים שלכם.
  
מאת: עומר אפרת, מאי 2014.
 
מנכ"ל חברת ,Sensegon חברת פורטפוליו של קפיטל פוינט, שפיתחה פלטפורמת פרסום מתוחכמת בפייסבוק המאפשרת למפרסמים לבצע Targeting מבוסס אישיות, שנשען על ניתוח פסיכו-סוציאלי של משתמשים וצרכנים פוטנציאליים.
Facebook



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים