המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות
המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות
 מאת: אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, 8.4.14, 22:45אלון בן צור
 
מסע טכנולוגי בין עולם ישן לעולם חדש מוביל את ה-CIO ואת הלקוח של הארגון לדרך חדשה ומלהיבה. המסע הטכנולוגי אל לב הלקוח מתקיים ב-3 תחומים: ענן, ביג דאטה וסייבר.
  
עולם ה-ICT הגיע אל נקודת מפנה. ההתפתחות הטכנולוגית מצויה על גשר המחבר בין העולם הישן לעולם החדש. אם בעולם הישן היתה השאיפה להגדיל את המשאבים על מנת להתמודד עם הצרכים המתעצמים, הרי שהתפיסה  בעולם החדש היא לפשט את מבנה המערכות ולאפשר נגישות למשאבים ולמידע הן ברכישה והן באמצעות שירותים.
 
הדרך מהעולם הישן אל העולם החדש היא מסע מתמשך. זהו בראש ובראשונה מסע טכנולוגי, ומשתתפים בו 2 נוסעים חשובים: ה-CIO  והלקוח. המנמ"ר נדרש להבין את לקוח הקצה באשר הוא וצרכיו. זה תפקיד שאינו שייך רק למנהל השיווק או המכירות. האחריות ללקוח החיצוני עוברת בהדרגה גם אל המנמ"ר. זו המשמעות המעשית של המהפכה הטכנולוגית.
 
אצל מרבית היצרנים בשנים האחרונות מתמקד המסע הטכנולוגי בפיתוח טכנולוגיות המתקדמות לעבר הענן ובדגש על מוצרי אוטומציה. זאת, במטרה לפשט תהליכים טכניים בהתאמת שירותים חדשים. מחירי הציוד ירדו בשנים האחרונות ומנגד עלו עלויות התפעול והניהול, שהארגון נדרש לעמוד בהן כדי לתמוך במערכות ובטכנולוגיה החדשה. אך הניסיון לפשט את ניהול המערכות מחייב הוזלה של עלות האחזקה הכוללת (TCO).
 
מאז המשבר של שנת 2008 הוצאות ה-IT הארגוניות אינן גדלות ואם מביאים בחשבון את העלייה בהוצאות אבטחת המידע, הרי שהוצאות ה-ICT עצמן אפילו ירדו. אולם, אל מול הירידה היחסית הזו, אנו חווים צמיחה מעניינת ומשמעותית בסביבה הטכנולוגית. היצרניות הגדולות בתחום ה-ICT מגדילות באופן ניכר את ההשקעות במו"פ ומציגות טכנולוגיה מתקדמת, שטרם אומצה. הפער בין הפוטנציאל הטכנולוגי ובין היישום אצל הלקוחות הולך וגדל, ולהערכתנו פער זה לא יוכל להימשך.
 
על מנת לצמצם פערים וליצור יתרון תחרותי נאלץ ליישם טכנולוגיות חדשות ולשוב להשקעות משמעותיות. בשנים הקרובות צפויים שינוי מגמה ועלייה בהוצאות ה-ICT. היכולת לזהות את המגמות מוקדם ככל האפשר, מאפשרת להיערך ולהעמיד את הפתרונות המתקדמים ביותר, שישרתו את לקוחותינו בשנים הבאות.
 
המסע הטכנולוגי מתמקד ב-3 תחומים: ענן, ביג דאטה וסייבר.
 
מהפכת הענן, שעתידה להבשיל בשנים הקרובות, היא המשכה של מהפכת הווירטואליזציה, שהחלה כבר בעשור הקודם והגיעה עתה לבשלות מלאה. טכנולוגיות דוגמת SDN ו-NFV יוצרות את החלק המשלים את מהפכת הווירטואליזציה, במעבר לתפישת הענן האוטומטי.
 
מהפכת הענן העניקה כמה תשובות לצרכים אמיתיים, החל מחיסכון בהוצאות של רכישת הציוד ותשלום לפי שימוש, דרך יכולת של הארגונים לפעול באופן גמיש ומהיר וכלה בפישוט וחיסכון בתחום התפעול, כולל אוטומציה.

היכולת לשלב בין פתרונות ענן Private, Public ו-Worldwide ובין התשתיות הארגוניות On-premises, באופן, שיצור את מודל ה-Hybrid Cloud, מודל שיהיה הנפוץ והנדרש ביותר בשנים הקרובות, היא האתגר האמיתי אליו צריך לכוון.
 
נושא הביג דאטה עתיד להעמיד במרכז את היכולת ליצור ערך מהמידע הנמצא בידינו. מעט מאוד חברות בעולם עסוקות כיום באיסוף מידע. מרבית החברות מתעלמות מהמידע שברשותן ואינן רואות בו נכס אמיתי אלא עול, שעליהן לשאת בו משיקולי רגולציה ושיקולים אחרים. המהפכה האמיתית בתחום תתרחש כאשר עוד ועוד ארגונים ימצאו את הדרך להפוך את המידע לנכס, ותוך כך להגדיל את הכנסות הארגון, ליצור פרסונליזציה לכל לקוח, להתאים טוב יותר את הכלים, שהארגון מציע ללקוחותיו ולהבטיח נאמנות לקוח לאורך זמן. כאשר נשלב את הביג דאטה ואת היכולות המתקדמות המביאות עולמות ה-Mobility וה-Collaboration, נגלה כלים חדשים המאפשרים יצירת חוויית לקוח מתקדמת.
 
כל אלה לא יוכלו להתקיים בעולם כאוטי בו מסוגלים האקרים וגורמים עויינים לשתק מערכות שלמות ולשאוב נתוני מידע רגישים. לכן, התפתח מעל מעטפת עולם אבטחת המידע עולם נוסף, עולם הסייבר. המושג הולך ונשחק ככל שעושים בו שימוש, אולם מדובר בעולם שלם של איומים והגנות ואיומים וחוזר חלילה. מטרתנו היא להבטיח את המשך ההתפתחות הטבעית של טכנולוגיות ה-ICT והשימוש בהן, ללא חשש מפגיעה בפרטיות ובתפקוד המערכות.
 
כאמור, במסע הטכנולוגי המרתק משתתפים 2 נוסעים חשובים: ה-CIO והלקוח. ה-CIO הוא נמען של החידושים הטכנולוגיים. מהפכת הענן מפנה חלק מהזמן ומהמשאבים השוטפים שלו לטובת השקעה ביצירת ערך חדש ללקוחות הארגון, נושא שהוא צו השעה בכל ארגון חפץ חיים. כך יוצא גם ה-CIO למסע ונדרש לשנות את צורת החשיבה מחשיבה פנימה אל תוך הארגון לחשיבה החוצה, לחיבור טוב יותר של הארגון אל לקוחותיו למען שיפור ההצלחה העסקית. המנמ"ר הופך לגורם יוזם הנדרש לעניין את הלקוחות החיצוניים בטכנולוגיות חדשות.
 
הלקוחות ניצבים בליבו של העולם החדש. הם אינם באים בדרישות אלא פשוט בוחרים בארגון המספק להם שירות טוב יותר. הלקוח של היום הוא המצפן המורה את הדרך. זהו לקוח המחובר תמיד, נמצא בתנועה, מקבל שירות בכל מקום ובכל זמן ומביע את דעתו בקול רם וברור.

אם בעבר היו הלקוחות שבויים במוצרים או בפתרונות, היום הלקוחות יכולים לבחור ביתר קלות, מידת הנאמנות שלהם פוחתת ובזכות הרשת, חוות דעתם של לקוחות על מוצר או שירות היא נחלת הכלל.

בעידן הלקוח, חוויית לקוח היא שם המשחק החדש. הלקוחות של היום מוקירים ערכים דוגמת זמינות, הקשבה, תקשורת וחדשנות. פתרונות טכנולוגיים מתאימים של מערכות ה-IT יוכלו לתת מענה לכל אלה.
 
 
מאת: אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים מקבוצת בינת.
אפריל 2014.



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים