הסוף ל-SMS של רכישת קאנביס רפואי וקבלת הלוואה בתנאים אטרקטיביים?
מאת:
מערכת Telecom News, 24.4.23, 17:10
משרד התקשורת: החל מ-25.4.23 כל שליחת סמס תחייב זיהוי מצולם. החברות העוסקות בהפצת מסרוני סמס תידרשנה לבצע זיהוי אמין בשיטת "הכר את הלקוח" (Know Your Client) לפני רכישת חבילת שיווק בסמס.
קשה למצוא ישראלי שלא מקבל לפחות פעם ביום מסרון המציע לו לרכוש קנאביס רפואי, לתרום לעמותה או לקבל הלוואה מיידית בתנאים אטרקטיביים. במרבית המקרים מדובר במסרוני ספאם מזויפים ואנונימיים, שנועדו לפתות להקליד פרטי כרטיס אשראי, לבצע העברות לחשבונות פייפאל או למסור פרטים אישיים.
הוראת מינהל חדשה של משרד התקשורת, שתיכנס לתוקף ב-25.4.23 נערכת לעשות סוף לתופעה הזאת, על ידי כך שתחייב את החברות העוסקות בהפצת מסרוני סמס בישראל לבצע זיהוי אמין בשיטת "הכר את הלקוח" (
Know Your Client) לפני רכישת חבילת שיווק בסמס. מטרת ההוראה החדשה היא לחשוף את זהות מפיץ ההודעות, מספר הטלפון ממנו נשלחות ההודעות ואימות בעל כרטיס האשראי המשלם באמצעות סיסמה חד פעמית אקראית (טכנולוגיית
3D SECURE).
איך זה יעבוד?
עם כניסתה לתוקף של ההוראה החדשה, כל מפרסם, שיבקש לרכוש חבילת שיווק בסמס לראשונה, יידרש לעבור תהליך של "הכר את הלקוח" (
KYC) ע"י חברות הפצת המסרונים. זיהוי הלקוח יתבצע באמצעות מפגש וידאו מצולם, הצגת 2 תעודות מזהות ואישורים המוכיחים בעלות על עסק או תפקיד מורשה בארגון המבקש לרכוש את חבילת השיווק.
כ"כ, יאסר שיגור מסרונים שיווקיים תוך שימוש במספרי טלפון לא מזוהים או שמות המכילים תווים, סימנים או אותיות לטיניות, שלא עברו אימות ודאי. בנוסף, הגישה למערכת הפצת המסרונים תחייב אימות דו שלבי הכולל סיסמאות חזקות בלבד ומנגנון נעילת חשבון באופן אוטומטי לאחר 5 ניסיונות כניסה שגויים.
לפי סקר, שערכה חברת
אקטיב טרייל באמצעות חברת
ifocus, 98% מהישראלים עדיין מקפידים לפתוח את יישום הודעות סמס בסמארטפון שלהם
, 79% פותחים אותן לפחות פעם ביום ו-20% מהם קוראים כל הודעה שהם מקבלים.
נאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל: "אנו נערכו ליישום ההוראה החדשה באמצעות הטמעת כלים טכנולוגיים מתקדמים, שיסייעו באימות זמין ומהיר כנדרש. אנו משקיעים מאמצים רבים כדי למנוע הפצת מסרונים מזויפים ומסרים בעלי חשש להטעיית הציבור. אנו מברכים על הרגולציה המגנה על הנמענים ונרתמים כדי ליישמה".
הוראת המינהל החדשה של משרד התקשורת, שתיכנס לתוקף החל ממחר, 25.4.23, כדי למנוע את תופעת המסרונים המזויפים –
כאן.