התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון
התעלמות מנהלים מכלי הרשת החברתית פירושה "סוף הדרך" לארגון
רשתות חברתיות
מאת: אבי וייס
10.02.13, 11:15
 
בעולם הרשתות החברתיות, כשהכול פתוח, נגיש ומהיר, אי מעבר ל- Social Business יכול להוות "מכת מוות" עבור ארגונים ועסקים לא מעטים. איך יוצאים לדרך חדשה ומצליחים בה?
 
למה עסקים אמורים לעבור לשימוש ברשתות חברתיות?
כנס Go Social Business 2013, שנערך ביוזמת "מידע כנסים", היה דוגמה חיובית ליישום השימוש ברשתות חברתיות באירוע עצמו, על כל שלביו (מהרישום לאירוע ועד הנטוורקינג בין משתתפיו במהלך האירוע ואחריו). האירוע לווה בכלים חברתיים, כשהפעם שולבו בו תחת מעטפת אחת שלושה כלים מתקדמים גם יחד, פרי פיתוח "כחול לבן": Bizzabo (לקשר חברתי בין משתתפי האירוע בסמארטפונים וטאבלטים), Zigit (קבלת ושליחת מידע בין מארגני הכנס למשתתפים בזמן אמת, תוך שילוב QR-Codes) ו- Pic2Go (שילוב תמונות בזמן אמת באירוע ואחריו).
 
כמעט כל הדוברים הסכימו וטענו, שבמציאות של היום, ארגונים ועסקים זונחים את השימוש בדוא"ל ככלי ניהולי ותקשורתי ועוברים לרשתות חברתיות, רובן דמויות פייסבוק. לדבריהם, אין הגיון לקשר את פייסבוק כלפי חוץ (מהארגון לדף תדמיתי בפייסבוק), אם אין בארגון פייסבוק פנימי. אין אפשרות להפריד בין סביבת העבודה הפנימית לבין הקשר עם הלקוחות, ספקים, שותפים וכיו"ב החוצה. זה לא אמור לבוא על חשבון האבטחה ושאר הנושאים הרגולטוריים, שקשורים בסביבת העבודה הפנימית.
 
בלי הקשר הזה (פנים-חוץ), המנהלים והעובדים ימשיכו לעבוד כלפי פנים בדוא"ל. זה כלי ישן, בשלבי גסיסה, שאין בו כל יכולת חברתית מתקדמת. דוא"ל אינו יכול להיות כלי לעבודה קבוצתית Online ובזמן אמת. רק רשת חברתית מאפשרת את היכולת הזו.
 
רק הרשת החברתית מאפשרת לעובדים ולמנהלים להעלות מידע וידע עם תובנות שנצברו אצל העובדים או המנהלים לרשת וזו בונה עבור הארגון את מאגר הידע הארגוני. בדוא"ל אין כל דרך לצבור ידע ולשתף ידע, או לנהל אותו בצורה סיסטמתית. ארגון בלי ידע – אין לו כל יתרון ועם הזמן הוא פשוט "הולך לאיבוד" ומאבד כיוון.
 
כיום, ב- 2013, פחות קשה להסביר לציבור, כולל למנהלים במגזר העסקי, מדוע צריך מדיה חברתית ומה עושים עם זה. לא כולם מבינים איך ליישם את התובנה הזו אצלם. יש בעולם, כמו גם בישראל, שפע של חברות, שמציעות הזדמנויות עסקיות מעניינות לשוק בתחום הזה.
 
המקום הראשון, שכלים חברתיים נכנסים בו בארגונים, הוא תחום השיווק. כלים אלו דוחקים החוצה כלים דוגמת "סקר" (סקר לקוחות, סקר שביעות רצון וכיו"ב). ל"סקר" אין את הכוח להפוך תובנות אמיתיות למציאות ארגונית בזמן אמת, עם מידע המגיע מקהלים גדולים.
 
כיום, כלים בתחום המדיה החברתית מסוגלים לספק תובנות חשובות בזמן אמת ולייצר תובנות אמתיות על "מה קורה", מה מצב המותג, מה רצון הצרכנים ועוד. זאת, בניתוח המשתרע על פני בסיסי "נתונים חיים" עצומים.  
 
לאן הולכים מכאן, בתחום הרשתות החברתיות העסקיות?
חיבור "חוכמת ההמונים" עם "שוק החיזוי" נותן תועלת אסטרטגית לכל עסק וארגון, בכל תחום. רק כך ניתן לבחור את כיווני ההתפתחות של העסק ולהבין: מה יש לו סיכוי טוב יותר להצליח.
 
יש בישראל כמה דוגמאות לניצול חוכמת ההמונים. בתחום הציבורי יש תנועה חדשה בשם "תנועת המורים", מלכ"ר שקם כדי לבנות חזון חינוכי חדש למדינת ישראל. תהליך בניית החזון נעשה בשיטת "חוכמת ההמון". התהליך הולך בתצורה של משפך: כל הרעיונות מתנקזים ומנוהלים Online עד שיגובשו הרעיונות המתאימים, שזכו למירב ההסכמות. התהליך הזה מוביל ליצירת חזון, שנבנה ע"י קבוצה גדולה של אנשים מכל קצוות הארץ, מכל רבדי השוק, שעוסקים בתחום החינוך. השיטה הזו טובה לכל רעיון ולכל עסק.
 
היתרון של המדיה החברתית הוא במתן אפשרות של "ניסוי ותעייה". זה לא קיים בשום מדיה אחרת, כמובן לא במדיה המודפסת והפיזית. במדיה החברתית ניתן ליצור "מערכת יחסים" קרובה – Engagement, בין כל סוג של אנשים (לקוחות, חברים, שותפים, ספקים, מפתחים וכיו"ב).
 
התרגום של המדיה החברתית ל- ROI במצב הכלים שיש כיום, אינו חד-ערכי. אלו מודלים בהתהוות. כל המומחים טוענים, שבמהלך השנה הקרובה ועד סוף 2014 נכיר כבר את המודלים המצליחים יותר וכיצד הם מביאים ROI מוכח.
 
בכנס הוצגו כמה כלים ובניהם: T-Roo, iceSCRM, Qmarkets, Buzzilla, 2Like, Startcut, BumpYard, DataMind, D-Kit ועוד. כמות הכלים בשוק רבה ומגוונת. כיום, יש נטייה לעבור לכלים המשלבים יכולות של Big Data.   
 
כמובן, שאין להמתין שכל הכלים יוכיחו ROI. ארגונים גדולים במשק כבר הבינו את המסר הזה ונכנסו לעולם המדיה החברתית. הם הציגו פיתוחים משל עצמם ליישום כלי מדיה חברתית בעסקיהם להשגת המטרות הארגוניות. בין החברות, שהציגו שימושים מעשיים של מדיה חברתית כחלק מליבת העסקים שלהם בכנס היו: משטרת ישראל, צה"ל, עירית ת"א, שירותי בריאות כללית, אל-על, בנק לאומי, משרד התחבורה \ הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועוד. כמובן, שגופי התקשורת הגדולים (כמעט כולם, גם ספקי הסלולר החדשים), משתמשים בכלים של מדיה חברתית, גם אם עדיין במקטעים חלקיים של סביבת העבודה הפנימית שלהם. כך שהמהפכה הזו מצויה עמנו כאן ועכשיו
 
 
 
 
 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים