Telecom News - טכנולוגיית WebRTC מתחילה להמריא גם בישראל ובשירותים מפתיעים

טכנולוגיית WebRTC מתחילה להמריא גם בישראל ובשירותים מפתיעים

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> טכנולוגיית WebRTC מתחילה להמריא גם בישראל ובשירותים מפתיעים
כך נחשף במפגש פורום WebRTC IL. מי מוביל במתן שירות לציבור בטכנולוגיית WebRTC בישראל? "שירותי בריאות כללית" בשירות און-ליין לילדים ע"י רופאי ילדים, במערכת שמתופעלת ונבנתה ע"י "פמי-פרימיום", עם מאות אלפי שיחות לחודש. 
מאת: אבי וייס, 30.1.17, 11:00צחי לבנט-לוי

פורום WebRTC IL, שקם ביוזמתו של צחי לבנט-לוי (בתמונה משמאל), התכנס ביום 24.1.17 בבית Kaltura (חברת תשתיות וידיאו מצליחה) ברמת-גן, כדי להתעדכן במצב הפיתוח והיישום של הטכנולוגיה הזו בעולם וגם בישראל.

עד לפני כשנתיים, טכנולוגיית WebRTC לא הייתה מוכרת בישראל, למרות הצלחתה בכל רחבי העולם והעובדה, שהיא מפותחת בהצלחה בישראל.

יתרה מכך, הרגולציה העקומה של משרד התקשורת הישראל, שקבע (כאן), ששירותי VoC (כלומר: VoIP על רשת הסלולר) הם שירות קווי עם רישיון מפ"א ומיספור קווי, תקעו את היכולת ליצור בישראל ספקי שירות סלולריים מתחרים מסוג MVNO, שמספקים שירות רק על הפס הרחב הסלולרי. זה גם מנע כניסת חברות תקשורת וירטואליות עם שירותי VoIP ו-WebRTC מצליחות לישראל דוגמת Twilio (וגם מנע ממיקרוסופט לספק כאן שירותי תקשורת מלאים, כמו שהיא עושה ובהצלחה ברחבי העולם).

אולם, המציאות והצרכים של השוק והלקוחות, דחפו את השוק המקומי קדימה והתחום החל לפרוח "מלמטה", ביוזמות רבות כמו אלו, שחשפנו כאן, כאן וכאן. על פי הידוע לנו, משרד הבריאות למד את ההצלחה של שירות ה-WebRTC ב"שירותי בריאות כללית" ומתכוון להשיק שירות של מוקד טלפוני כולל בווידיאו בטכנולוגיה זו בכל מערכת הבריאות הממשלתית.   

צחי לבנט-לוי: "הכנתי סקירה על מצב טכנולגיית WebRTC המסכמת את 2017 ועדכנית לתחילת 2017 ותחזית לגבי ההמשך ב-2017. אני סבור, שאני היחיד המסכם נתונים כאלה בישראל. 

מצד הדפדפנים, הבעיות עדיין לא נפתרו. באקספלורר של מיקרוסופט אין ולא תהיה כל תמיכה ב-WebRTC. בדפדפן ספארי "חושבים על זה" בלי הגדרת מועד, Edge, שהוא הדפדפן החדש של מיקרוסופט, יש בו תמיכה בווידיאו אבל לא באופן מלא ותקני. המצב בפיירפוקס די בסדר, אבל הדפדפן הזה מאוד מאחור מול הכרום.

הכרום במצב די טוב בתמיכה ב-WebRTC, אבל יש דיווחים של מפתחים, שיש עדיין קריסות לא צפויות. דפדפן האנדרואיד של גוגל כולל את התמיכה הטובה ביותר שיש כרגע לטכולוגיית WebRTC ולכן כל מי שמפעיל מכשיר סלולר עם אנדרואיד, ראוי שיפעיל את הדפדפן של אנדרואיד ולא את דפדפן הכרום, אם הוא מעוניין להשתמש בשירותי WebRTC. כך, שמבחינת הדפדפנים יש התקדמות מסוימת, אבל עדיין ממש לא מספקת.

לידיעת כל מי שמשתמש בפלאש, ובמיוחד לצרכי וידיאו: השוק עובר כיום ל-WebRTC וזונח את הפלאש. זה כיוון ברור בעולם הדפדפנים. יש כמה, שנתקעו מאחור, והם לא יוכלו לספק שירות וידיאו עם שיהוי נמוך כמו ב-WebRTC. השיהוי בפלאש הוא מאוד ארוך ולכן מומלץ לעבור ל-WebRTC. 

מצד המשמשים והספקים בשוק, זה שוק בגדילה קבועה ודי מהירה. יש כיום מעל ל-1,100 חברות המשתמשות קבוע ב-WebRTC. מידי חודש מתווספים לרשימה, שאני מנהל, לפחות 20 חברות חדשות. אחת ההתפתחויות המעניינות: יישומים עסקיים חברתיים ענקיים דוגמת Slack, וגם פייסבוק, מיקרוסופט-סקייפ ועוד, מיישמים כבר WebRTC כחלק מהמערכת.

אם ניקח חברה מסחרית אחת לדוגמה מארה"ב, חברת House Parts, היא מבצעת כ-60 מיליון דקות ביום של וידיאו ב-WebRTC. יש דוגמאות רבות של חברות בעולם, שמבצעות מיליוני דקות ביום של שיחות בקול ובווידאו ב-WebRTC. יש ספקי תקשורת דוגמת O2 בצ'כיה, חברה המפעילה את כל המוקדים שלה ב-WebRTC. יש בנקים רבים, שנכנסו לכך. היופי בשירות הוא, שלקוחות הקצה, שמשמשים בסמארטפונים, בכלל לא מרגישים, שזו לא שיחה רגילה אלא שיחת WebRTC. 

אם נסכם את שנת 2016, ההצלחה של WebRTC היא בעיקר במוקדי שירות לקוחות, בשיחות ועידה עסקיות, בשיחות טלפוניה רגילות, בעבודה קבוצתית, בשירותי ייעוץ מקוונים ועוד. יש פלחי שוק, שהיתה בהם עלייה עצומה בשימוש ב-WebRTC במהלך 2016, למשל בתחום הבריאות, בחינוך והשכלה, בתחום המיומנויות ושירותי מומחה, בראיונות מרחוק למועמדים לעבודה ועוד. 

יש גם התפתחות לנישות מעניינות. למשל, מיקרוסופט הכניסה את טכנולוגיית ה-WebRTC לתוך מערכת המשחק Xbox שלה. הכיוון החשוב  ביותר הוא: חברות החלו לפתח לבד את הפתרונות ב-WebRTC, כי זה ממש לא קשה לפתח לבד. כך, הן יכולות להתאים את הפתרון לצרכים הספציפיים שלהן.

בעניין זה ניתן לציין לחיוב את חברת "פמי פרימיום", שפיתחה בעצמה פתרון WebRTC והיא מנהלת לבדה ללא כל סיוע של ספק תקשורת חיצוני, שירות מצליח ביותר במוקד "שירותי בריאות כללית", שירות של התייעצות ואבחון מרחוק ע"י רופאי ילדים. בעת החיוג, נעשה חיבור בווידיאו למוקד ע"י כך, שהמחייג מקבל לינק ב-SMS מהמוקד אליו חייג, והלינק פותח את הדפדפן על הסמארטפון והשירות מופעל. הווידיאו עובר ב-WebRTC והקול עובר במקביל על רשת הסלולר הרגילה, כי זו התצורה, שהתאימה לשירות הזה לאור הנסיון של המפתחים ב"פמי פרימיום". אם הדפדפן שעל הסמארטפון לא מתאים, המערכת מציעה אוטומטית למשתמש לטעון את הרכיבים החסרים ואחרי כמה שניות זה עובד חלק. 

אנו רואים בכל העולם, ששימוש ב-WebRTC מצליח מאוד בפעילות בתוך קבוצות עבודה ובמיוחד בעולם הרפואה ומקצועות מקבילים. זה גם מה שיהיה בשנה הקרובה. 

לאור ההצלחה ש התחום, החל להתפתח מודל חדש של שירות הנקרא CPaaS (ר"ת: Communication Platform as a Service), כשהחברה המצליחה ביותר בעולם נכון לתחילת 2017 זו Twilio הפועלת בכל רחבי העולם בתשתית הרשת של אמזון - AWS.

יש ל-Twilio מתחרים בכל פלח של השוק, למשל ספקים המתמחים ב-SMS, בווידיאו, במסרים ברשתות חברתיות וכיו"ב. בין החברות המעניינות בתחום הזה אפשר לציין את Layer המספקת פתרון של מסרים ב-IP. מבין שחקני הווידיאו יש כמה שחקנים בולטים דוגמת Tokbox, שנרכשה ע"י טלפוניקה, Vidyo הישראלית ועוד.  

השוק הזה של CPaaS מתפתח מהר מאוד ויש בו כבר רכישות ומיזוגים. למשל Twilio רכשה את חברת Kurento כדי לספק במהירות פתרונות לארגונים גדולים. Tokbox כחלק מטלפוניקה מתפתחת לכיוון של שיחות של אחד מול רבים בהיקפים עצומים. גם Vonage מתפתחת יפה. בסה"כ ב-2016 היו 15 רכישות ומיזוגים בשוק ספקי שירותי ה-WebRTC.   

התפתחויות מעניינות, שנראה הופעה ואולי הצלחה שלהן ב-2017: מיקרוסופט רכשה את Beam וטרם ברור איזה שירותים תציע, אך נראה שזה יהיה בעולם הגיימינג. חברת האחזקות Siris, שרכשה את חברת פוליקום, רכשה גם את Xura מישראל (לשעבר קומברס) ויש לה תוכניות מעניינות. נשמע גם על התפתחויות מעניינות מ-CEX ומעוד שחקנים. 2017 תהיה, ללא ספק, שנה מעניינת ומוצלחת בתחום ה-WebRTC". 

אריק הלפרין (בתמונה משאריק הלפריןמאל): "אני מציג גישה של פיתוח של יישומי ושירותי WebRTC על גבי פלטפורמות iOS של אפל. אני כרגע חלק מחברת ההזנק MobiLinq, אני "מייסד משותף" במיזם הזה, שכרגע נמצא 'מתחת לרדאר'.

הפיתוח המרכזי של WebRTC במערכת iOS נקרא: AppRTC Pod, כשאפל יצרו 2 פלטפורמות למפתחים. אני ממליץ למפתחים לפתח Pod משל עצמם, זה מאפשר גמישות בפיתוח, מענה מהיר לשינויים והתאמות מהירות למה שהלקוח מבקש וצריך. 

הפלטפורמות, שאפל מספקת נקראות: 1) PushKit, שנועד בעיקר לקבלת שיחות, 2) CallKit, שזו מסגרת למפתחים מאפשרת להפוך כל שיחת VoIP לשיחה רגילה על האייפון. למשתמשי הקצה זה ייתרון, שכל סוגי השיחות באייפון נראות בדיוק אותו דבר בכל האפליקציות.

בניגוד לאנדרואיד שה-WebRTC מוטמע כבר בדפדפן, באפל יש צורך להטעין קודם אפליקציה כדי שה-WebRTC יפעל. זה תהליך מהיר ולכן מי שמספק שירות, צריך לבחון בטרם הפעלת השירות על האייפון של משתמש הקצה, אם המכשיר תומך ב-WebRTC, או שהוא צריך להטעין את מה שחסר. בסך הכל, חוויית השימוש באייפון ב-WebRTC היא לא פחות טובה ממה שיש באנדרואיד". 
WEBRTC



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים