Telecom News - "ישראבלוף" טרי של שר התקשורת איוב קרא ל"ארגוני היוצרים" בשוק ה-OTT

"ישראבלוף" טרי של שר התקשורת איוב קרא ל"ארגוני היוצרים" בשוק ה-OTT

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> "ישראבלוף" טרי של שר התקשורת איוב קרא ל"ארגוני היוצרים" בשוק ה-OTT
ניתוח: במקום לאכוף את החוקים הקיימים בתחום שידורי הטלוויזיה וה-VOD על רשת האינטרנט, ממשיך שר התקשורת איוב קרא "לאחז את עיני הציבור" ואת עיני "ארגוני היוצרים", שנפגשו עמו שלשום במטרה לחייב את סלקום ופרטנר בהשקעות ב"הפקות מקור".
מאת: אבי וייס, 12.12.17, 10:59המפגש עם השר

שר התקשורת איוב קרא העלה פוסט (כאן) תחת הכותרת: "כשר התקשורת אני פועל ותמיד אפעל למען היצירה הישראלית - ואתמוך בתוכן מקומי תוצרת כחול-לבן !".

הוא צרף לפוסט את התמונה, שנמצאת כאן משמאל (התמונה מטושטשת במקור, כנראה הצלם הרגיש שיש כאן "ישראבלוף" ועמעם את התמונה...).

בנוסף, השר צרף לינק (כאן) לכתבה, שתיארה את הפגישה, שנערכה בלשכתו שלשום (10.12.17) וכנראה, ש"ארגוני היוצרים" לא קראו טרם הפגישה את הכתבה שלנו שפורסמה תחת הכותרת: "האם הייתם קונים מכונית משומשת או שירות טלוויזיוני מהאנשים שבתצלום?",. שכן - אין שום קשר בין הכותרת של הצהרת השר לבין התוכן הממשי שלה. 

כדי שלא תחשבו שאני ממציא מדמיוני, אני מביא כאן את דברי השר במלואם:
"השר אמר ליוצרים כי בימים אלו במשרד התקשורת שוקדים על אסדרה במסגרת החוק החדש שתקיף גורמים המשדרים בטלוויזיה הרב ערוצית שאינם תחת רגולציה. בשלב ראשון ההליך לא יחול על סלקום ופרטנר, מכיוון שהן מפעילות קטנות יחסית בשוק - אך בהמשך, כאשר נתח השוק שלהן יגדל, גם הן יחויבו בכך.

"אני תומך בהצעת החוק שנמצאת כיום בהליך חקיקה בכנסת המקדמת את מיסוי הרשתות החברתיות המפיצות תכנים של יצירה ישראלית. מאז כניסתי לתפקיד, שוק הטלוויזיה נפתח לתחרות ומציע הרבה יותר אפשרויות לשילוב היצירה הישראלית בשידורים. הענקת הרישיונות לקשת ורשת המשדרות כיום שבעה ימים בשבוע הנה דוגמא מובהקת לכך", דברי קרא.

בפגישה השתתפו גם יפעת בן חי שגב יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ויוליה שמאלוב ברקוביץ יו"ר הרשות השניה שדיברו על הצורך לראות בראיה רחבה את נושא שידורי הטלוויזיה בישראל כשנושא עידוד היצירה הישראלית הינו מרכיב מרכזי באסדרה הזו."

כלומר: 
  • לא יקרה מאומה בשנה הקרובה, כי החלה חקיקה חדשה בנושא ה-OTT, אחרי שהמלצות "ועדת פילבר", שאומצו ע"י שר התקשורת הקודם (צחי הנגבי, שעשה גם הוא "ישראבלוף" על ההמלצות הללו, כמפורט כאן וכאן), ההחלטות הללו בוטלו ע"י השר איוב קרא וחזרנו "לנקודת האפס", אחרי 6 ועדות ציבוריות ושימועים בנושא הזה.
  • באופן מעשי: החקיקה החדשה, שהשר מדבר עליה, לא עברה עדיין שום תהליך של שימוע ודיונים, ולא עברה שום תהליך של RIA (מה זה? - תקראו כאן). אלה תהליכים, שמלבד תהליכי החקיקה עצמם, יכולים לקחת בין שנה לאין סוף שנים... 
  • בכל מקרה, סלקום ופרטנר לא תחויבנה לטווח הזמן הנראה לעין ב"הפקות מקור", כי הן "קטנות" (כך לדברי השר)... מדובר ב"ישראבלוף" ענק, משום ש"הגנת ינוקא" הרגולטור מספק לשחקן חדש הנכנס לשוק עם שירות חדש. במקרה של סלקום ופרטנר, הן לא נכנסו לשוק עם מוצר חדש והן לא חברות חדשות או קטנות - בכלל. הן החלו לספק שירותי OTT בעשור הקודם וכמה פעמים במתכונת שירות שונה בכל פעם: סלקום (כולל נטוויז'ן שבתוכה) - פעמיים, ופרטנר (כולל 012-סמייל שבתוכה) - 6 פעמים. כלומר: "הגנת הינוקא" שלהן בתחום שירותי ה-OTT מזמן ניתנה להן, כבר בעשור הקודם. אין שום סיבה לספק להן "הגנת ינוקא" נמשכת כמה עשורים ולמעשה - לנצח. 
  • הנושא של מיסוי חברות בינלאומיות הפועלות בתחומי הרשתות החברתיות בישראל (דוגמת גוגל ופייסבוק), אין לו שום קשר להשקעות ב"הפקות מקור" וזה סתם ספין של השר, שנותח כאן במאמר תחת הכותרת: "עבור מי שר התקשורת החל לעבוד שהוא מוציא מכתב בנושא מיסים באינטרנט?". 
  • השר גם "ערבב" את "ארגוני היוצרים" בציינו, שקשת ורשת קיבלו רישיונות נפרדים וכעת הן משדרות 7 ימים בשבוע. מה זה בכלל קשור לדרישות של "ארגוני היוצרים", שפנו אליו בעניין ספקי ה-OTT דוגמת סלקום ופרטנר? 
בכלל, ההבטחות, שהשמיע השר שלשום, הושמעו כבר כמה פעמים ע"י ראשי משרד התקשורת באזני הציבור ו"ארגוני היוצרים", דוגמה בולטת ממאי 2012: "עדן בר טל: "שוקלים להטיל רגולציה על שידורי טלוויזיה באינטרנט". 
 
כך, "ארגוני היוצרים" נופלים, פעם אחרי פעם, בספינים, שמפעילים עליהם ראשי משרד התקשורת ושפורטו במאמר: "הטעות של הוט וארגוני היוצרים במאבקם בעניין "הפקות המקור" כנגד סלקום". זאת, בזמן שיש חוקים ברורים המחייבים את ספקי ה-OTT ברישיונות ובהשקעות ב"הפקות מקור". 

יש כאן כשל מהותי בשוק: אי אפשר לקיים תחרות שעל כל שחקן בשוק יש כללים אחרים, או שיש שחקנים בלי כללים בכלל, שזה כולל [בין היתר]: תמלוגים, הפקות מקור, עמידה בחוקים רבים (למשל: כתוביות לחרשים, סימון שידורים, הגבלות בפרסומות, הגנה על קטינים ועוד), הוצאות הכרוכות בקיום הוראות הרישיון (המון סעיפים, החל מזמני מענה במוקד השירות, זמני הפעלת המוקדים השונים ואיזה מוקדים חייבים לקיים ומתי, צורת החשבונית, רמות שרידות ואבטחה, עבודה לפי תקנים, קישורי גומלין בתצורות מוכתבות, העברת ערוצים פרטיים בעלי רישיון, "הפרדה מבנית", הסכמים אחידים ומאושרים עם המנויים, בקרת שידורים, אבטחת מידע, ביטוח וערבויות, "שידורי חובה", רישיון נפרד ל"מוקד שידור", "רמת שירות למנויים", טיפול בפניות ותלונות, תיקון תקלות, הגנה על הפרטיות, מניעת הונאות, הגשת דוחות תקופתיים, היערכות למצבי חירום, ועוד ועוד, מעל 400 סעיפים שונים ומשונים שנולדו עם השנים, שחלים על כל בעל רישיון תקשורת מכל סוג בישראל).

למה החוקים הקיימים לא מופעלים על ספקי ה-OTT העוברים על החוק? מפני שהשר וראשי משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין כבר סבכו את עצמם ב"מתן חסות" אישית לפעילות תקשורתית לא חוקית וללא רישיון (עבירה שדינה 3 שנות מאסר). זה "ברור כשמש בצהרי היום". 

מתי הכאוס הזה נולד והחל לצבור תאוצה?
במסגרת תחקיר, שאני עורך, בעניין התעלמות משרד התקשורת מ"חוק התקשורת" ד"ר יפעת בן חי שגבומחובותיו כרגולטור בשוק התקשורת, תחקיר, שיפורסם במאמר נפרד, קיבלתי עדכון מאחד המומחים המובילים בתחום הרגולציה, שמצא מהיכן הכאוס הזה (של ההפקרות בתחום שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט) למעשה החל.

אגב, באופן די אירוני, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (ד"ר יפעת בן חי שגב, בתמונה משמאל), העלתה פוסט (כאן) בפייסבוק שלה, תחת הכותרת: "רגולציה עולמית: החל מאפריל 2016 קיימת באירופה רגולציה על ספקי תכנים אינטרנטיים", שבו היא מציגה מחקר (המצוי במלואו כאן וכאן), מחקר המראה, שבכל מדינות אירופה, שידורי הטלוויזיה על האינטרנט (OTT ו-IPTV) ותחומי פעילות נוספים, שקיימים על רשת האינטרנט הציבורית, נמצאים תחת רגולציה ופיקוח די מחמירים... ממש מרתק. 

נחזור לענייננו: בסוף 2007 הכנסת תיקנה את "חוק התקשורת" (ביוזמת השר אריאל אטיאס), והכניסה את שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט בגישת ה-VOD בצורה ברורה ל"חוק התקשורת" עם סוג רישיון חדש הנקרא "רישיון שידורים לפי דרישה" וגם חובת ההשקעה ב"הפקות מקור" עוגנה אז בחקיקה בכנסת.

אולם, התהליך ליישום החקיקה טורפד ע"י היועצת המשפטית דאז של משרד התקשורת, עו"ד נגה רובינשטיין. זה נעשה בצורה די מתוחכמת, במסגרת "ועדת ניצן חן ועדן בר טל", שעסקה בתחום ה-OTT (הדו"ח המלא של הוועדה מצוי כאן, ההודעה לתקשורת - כאן).

הוועדה הזו פרסמה את המלצותיה באוקטובר 2011. החלק הכי חשוב מסתתר בפסקה הבאה:
צילום 1
  
מהיכן התרגיל המשפטי הזה שאוב? מהגדרת החוק כמופיע כאן:
צילום 2

מי אמור להגדיר מה זה "באיכות מובטחת ובטיב שירות מקובל.."? גם זה הוגדר ב-2007 בחוק התקשורת:
צילום 3

אולם, מנכ"ל משרד התקשורת לא קבע (בזמנו) את ההוראות הללו ולא פרסם דבר (באתר האינטרנט של המשרד) בעניין זה.

כלומר: כל עוד יש בעיה בהפצת תוכןנגה רובינשטיין ב"פס רחב" "באיכות מובטחת ובטיב שירות מקובל לשידורים בשיטה הספרתית" - מה שלכאורה לא מוגדר ע"י המנכ"ל, וכל עוד אין "מודלים עסקיים ברורים" לשירותי ה-OTT, לדעת עו"ד נגה רובינשטיין, (בתמונה משמאל), החוק לא חל על שירותים שכאלו. כך, החקיקה מיוזמתו של השר אריאל אטיאס - טורפדה. מייד נסתור את ההנחות השקריות הללו, שפורסמו על ידה בדו"ח הזה. 

בעמודים 18 ו-19 של הדו"ח הזה יש עוד "פנינים שקריים" דוגמאות: 1) החוק הקיים לא מתאים להגדרה של "שידורים".. 2) החוק הקיים לא מתאים להגדרה של "מנוי" ברשת האינטרנט. 3) "האסדרה הקיימת חסרה אסדרה קונקרטית". ועוד "פנינים" משפטיים מהסוג הזה. בנספח הקיים בדו"ח, בעמודים 38 עד 40 (נספח ב': דעת מיעוט של עו"ד נגה רובינשטיין), היא מעלה עוד נימוקים לאי קיום החוק, בפלפולציה משפטית, שקשה להבין אותה (אבל ברור לאן היא מובילה). 

עו"ד נגה רובינשטיין התעלמה בעמדתה לחלוטין (ובכוונה) מחוות דעת משפטית אחרת, שהובאה בגוף הדו"ח, חוות דעת, שאני מביא אותה כאן כלשונה:
צילום 3
צילום 4

אם לא די בכך, המציאות, שאני מכיר כיום, שונה לגמרי ממה שהוצג בזמנו ע"י עו"ד נגה רובינשטיין:

לא רק שיש "מודלים עסקיים" לשירותי ה-OTT (תשאלו את ספקי ה-OTT), הנושא של "באיכות מובטחת ובטיב שירות מקובל לשידורים בשיטה הספרתית" כבר הוסדר היטב ופורסם באינטרנט (באתר המשרד), במסגרת הטיפול של מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) ושר התקשורת (גלעד ארדן) בנושא "השוק הסיטונאי". הוגדרו הגדרות ברורות החלות גם על שירותי ה-OTT (כך מופיע במסמכים של משרד התקשורת) בתחום המכונה בשם: "איכות מובטחת ובטיב שירות מקובל לשידורים בשיטה הספרתית".

יתרה מכך, 3 שרי תקשורת (גלעד ארדן, צחי הנגבי ואיוב קרא) חתמו על תקנות, שמעגנות את ההגדרות הללו (שכוללות הגדרות של "איכות מובטחת וטיב שירות"), תקנות, שאושרו 3 פעמים ע"י הכנסת. כך, שהתמלאו כל דרישות החוק להחלת משטר של רישיונות על ספקי ה-OTT, בשידורים הכוללים VOD. 

אם לא די בכך, החקיקה בתחום שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט התקדמה במהירות ואך לאחרונה תוקן "חוק הפצת שידורים", חוק המכסה היטב ובפרטי פרטים את תחום הפצת תכני "הערוצים החופשיים" (ערוצי "עידן +") ברשת האינטרנט הציבורי. כל ספקי ה-OTT בישראל מספקים ללקוחותיהם גם את "הערוצים החופשיים" הנכללים בחוק הזה, ולכן החוק הזה דורש מהם רישיון, שניתן לקבל אותו בתהליך די מורכב, שכולל 4 שלבים, שמועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה אמורים היו ליישם ולאכוף. 

במציאות, לאיש מספקי ה-OTT אין רישיון לפי החוק היחסית החדש ("חוק הפצת שידורים"), ולמעשה מדובר ב"שוד" של משאבי המדינה. בהערת אגב, כתבנו שאנו מקווים, שהמינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' ליו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו יוביל לחיסול תופעת שוד המשאבים הציבוריים ע"י ספקיות ה-OTT. אבל, כרגע לא נראה, שהתקווה שלנו עומדת להתגשם בקרוב, או בכלל. זאת, במיוחד אחרי דבריו הטריים של השר איוב קרא, שביצע ספין ענק על "ארגוני היוצרים", כמפורט בתחילת הכתבה. 

בשולי הדברים אני חייב לציין, שיש ספק OTT אחד, שניתן לספק לו "הנחה" בעניין הפרות החוק בשידורי ה-OTT, וזה טריפל-סי (Triple-C), שהוא בינתיים הספק היחיד, שקיבל אישור ממועצת הכבלים והלויין ל: "רישום במרשם ספקי תכנים על פי חוק הפצת שידורים". זהו שלב אחד מ-4 השלבים, שכל ספק OTT אמור לעבור, בדרך לקבלת רישיון לשידורי OTT של "הערוצים החופשיים" על רשת האינטרנט. מלבד Triple-C, אף ספק OTT לא פנה ולא קיבל איזה רישיון לשידוריו על רשת האינטרנט, כנדרש בחוק. 

למה עו"ד נגה רובינשטיין פעלה לטרפד את החקיקה של הכנסת בנושא ה-VOD? זה נושא המוסבר היטב בסדרת חשיפות, שביצענו בהיתר של בית המשפט העליון, סדרת חשיפות, שהסתיימה במאמר"הנפילה: יועצת משפטית ושר הולכים הביתה בגלל ניסוח של משפט אחד". חלק מהפרשה הזו נחשפה גם בתחקיר של אילנה דיין, שלא חשפה את הכל (הכל נמצא כאן). בקצרה: השר כחלון פעל לייצוג האינטרסים של הוט ועו"ד נגה רובינשטיין פעלה לייצג אינטרסים אחרים לגמרי... די מזכיר מה שקורה היום עם שמילה מימון המנכ"ל בפועל של המשרד. 

אפיזודה נוספת למסמך של  "ועדת ניצן חן ועדן בר טל", ניצן חן (שהיה אז יו"ר מועצת הכבלים והלוויין), כשראה ששר התקשורת והמנכ"ל "עושים צחוק" מדו"ח הוועדה, שהוא עמד בראשה, ואין בכוונתם ליישם אותו, החליט להתפטר ועבר לעבוד במשרד ראש הממשלה (שם הוא נמצא עד היום, כראש לשכת העיתונות הממשלתית).

כך, שהדו"ח, ששימש את כל "מפירי החוק" מאז ועד היום, הוא בכלל דו"ח לא מחייב (כי הוא לא אושר בשום פורום, או ע"י איזה בעל סמכות דוגמת: השר, הממשלה, או הכנסת), ד"וח, שנגנז אז די מהר (כמו כל הדו"חות שהיו לפניו ואחריו, עד "דו"ח שכטר", "ועדת חייק" ו"דו"ח פילבר"), בשנים האחרונות, שכולם הגיעו לאותה מגרסת נייר. אולם הפרות החוק נמשכות, מאז ועד היום

מתי הכאוס הזה ייגמר? 
התשובה לזה מאוד ברורה: כאשר כל מפירי החוק בצמרת משרד התקשורת ייכנסו לכלא, או יפוטרו ויסולקו בבושת פנים מתפקידם. תשאלו את הרשות להגבלים עסקיים והרשות לניירות ערך, כמה זה חשוב להכניס את מפרי החוק לכלא, כדי שהאנשים הישרים יוכלו לחיות בכבוד וביושר ויוכלו להתפרנס בכבוד וביושר, במדינה, שערכי "כיבוד שלטון החוק" מובילים אותה.

אסור להסכים, שנחיה במדינה, שחוקי "רפובליקת בננות" הם החוקים שלה, מדינה הנשלטת בידי הטייקונים ופקידים בכירים - עושי דברם. מתחת לאף שלנו צץ בשנים האחרונות ופועל ללא הפרעה מנגנון מושחת של הפרת חוק קבוצתית, בחסות הבכירים ביותר במנגנון אכיפת החוק הזה. שלמה פילבר לא פעל לבד ולא היה יוצא דופן בצמרת משרד התקשורת בפעילותו הרגולטורית

לכן, הבעיה שהמוצגת כאן (של הפקות מקור), מחזקת את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים