לעזוב את המשרד, לעלות על טיסה, להפוך לנווד דיגיטלי, לטייל ולהתחיל להרוויח
מאת:
מערכת Telecom News, 10.5.22, 19:19
מחקר: ה-"Anywhere Workers" המשלבים בין עבודה לטיולים הם אינם נוודים דיגיטליים רווקים, אלא אנשים בוגרים, נשואים, חלקם עם ילדים שעובדים מרחוק במהלך השנה מ-2 יעדים לפחות.
Fiverr אינטרנשיונל בע"מ הציגה היום תובנות ממחקר חדש, שערכה בשיתוף עם חברת המדיה
בתחום הנסיעות
Lonely Planet.
המחקר מתמקד בסוג חדש של עובדים, שעובד מכל מקום כחלק מטרנד ה-"
Anywhere Worker". בסקר השתתפו 1,400 נשאלים, אזרחי 67 מדינות שונות, שעובדים מרחוק במהלך השנה מ-2 יעדים ומעלה, בארצם או בחו"ל. מניסיונם אפשר ללמוד על סגנון החיים החדש, שמשלב בין עבודה לטיולים.
מאז פרוץ מגפת הקורונה, אנשים שינו משמעותית את סגנון החיים והעבודה שלהם. נוודות דיגיטלית, שהייתה נחלתם הבלעדית של רווקים צעירים, הפכה תופעה מוכרת גם בחייהם של קבוצת אנשים גדולה יותר הכוללת משפחות, זוגות וקבוצות חברים, שבוחרים לשלב טיול בעבודה ועבודה בטיול. סגנון החיים הזה מתאפשר בזכות המעבר לעבודה מרחוק והרצון הגובר לשלב קריירה ופנאי באופן גמיש יותר.
בין ממצאי המחקר:
"עובדים מכל מקום" אינם רק נוודים דיגיטליים
54% מהם מגדירים את עצמם כ"עובדים מרחוק", שמטיילים מבלי להיות מוגבלים לעבודה מהמשרד.
מעל ל-60% מהם עובדים במשרה מלאה, אך בכל זאת מטיילים ועובדים ממקומות שונים.
כ-25% מגדירים עצמם כ-
Slomads - שעובדים מרחוק ומטיילים, אך משתקעים בכל פעם לתקופות ארוכות.
לאור העובדה, שיותר חברות מאפשרות העסקה מרחוק, מעולם לא היה קל יותר להיות "עובדים מכל מקום"
84% מה"עובדים מכל מקום" מצאו תפקיד המאפשר להם לטייל תוך כדי עבודה.
98% מהם מתכננים להמשיך לעבוד מרחוק ולטייל לפחות עוד חצי שנה.
העובדים מכל מקום עוסקים בתחומים מגוונים. השכיחים מביניהם הם:
IT, הנדסה, שיווק דיגיטלי, ייעוץ, BI, אדריכלות ועיצוב.
איך הם בוחרים את היעד הבא? לפי עלויות המחייה, איכות האינטרנט, ואפשרויות התעסוקה של שותפיהם למסע
גם התרבות המקומית ומזג האוויר בסדר העדיפויות שלהם, אך עלויות המחייה הן השיקול המכריע (33%).
ה"עובדים מכל מקום" רוצים לחיות במקומות שיש בהם מוסדות חינוך לילדיהם, ראייה לכך, ש"עובדים מכל מקום" מטיילים ועובדים גם בתור הורים.
קרוב למחצית (45%) מהעובדים מכל מקום נשואים ו-70% מהם הם הורים.
90% מהנשאלים מדווחים על עליה או יציבות בהכנסותיהם מאז שהפכו ל"עובדים מכל מקום".
גלי ארנון, סמנכ"לית שיווק,
Fiverr: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופת הקורונה, מיליוני אנשים שינו את סגנון העבודה והרגלי החיים שלהם לטובת עבודה מרחוק. אותם 'עובדים מכל מקום' משלבים יום יום בין חוויות של טיולים, קריירה וחיי משפחה. אנו בפתחו של עידן החדש הזה, שפתח הזדמנויות לרבים לחיות ולעבוד בצורה אחרת".
ניתיה צ'מברס, סמנכ"לית תוכן ועורכת ראשית,
Lonely Planet: "אנו נמצאים בתקופת זמן ייחודית בה מתאפשר לנו לחיות ולעבוד ממקומות שתמיד חלמנו עליהם. יש מציאות חדשה, שבה הרצון האנושי שלנו לטייל ולחקור מתחבר עם הדרך בה רבים בוחרים לחיות. התשוקה של ה'עובדים מכל מקום' למטרה, לחיבור ולמשמעות אמיתית הוא חלק מה-
DNA של החברה".
פרטים נוספים על המחקר "עובדים מכל מקום" -
כאן.