Telecom News - בנט והנדל משיקים סיבים בלי מסכות ומפריחים ספינים שהם חיקוי של נתניהו

בנט והנדל משיקים סיבים בלי מסכות ומפריחים ספינים שהם חיקוי של נתניהו

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בנט והנדל משיקים סיבים בלי מסכות ומפריחים ספינים שהם חיקוי של נתניהו
רוה"מ נפתלי בנט ושר התקשורת יועז הנדל מסתמכים על הזיכרון הקצר של הציבור והשיקו היום (כביכול, בפעם הראשונה בצפון), סיבים לבתים בפריסה של בזק, כאשר טקס דומה היה עם השר הנדל אך בשנה שעברה במטולה, ונתניהו בכלל חנך פריסת סיבים לבתים בצפון, בקרית שמונה, כבר ב-29.6.10. רק פעילות "הקליקה" ו"תפירת התיקים" עיכבה את הפריסה הזו עד היום. האחראי הטרי לעיכוב של מעל לחצי שנה בפריסת סיבים לבתים בישראל, הוא לא אחר מאשר השר יועז הנדל בעצמו! "תהיו כחלונים", שאמר נתניהו, הפך כעת ל"תהיו הנדלים" מפי בנט. בנוסף, רוה"מ ושר התקשורת (ומנכ"לית המשרד), כולם מוגנים מקורונה ולכן, לא נותנים דוגמא אישית ולא זקוקים למסכות. היכן המשטרה, שהוטל עליה להטיל קנסות על מי שלא חובש מסכה במיוחד באירועים פומביים?
עדכונים רבים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 20.7.21, 12:47טקס סיבים במעלות

ב-27.10.20 פרסמתי כאן וכאן על טקס השקת סיבים לכל בתי היישוב במטולה, טקס, שנערך ע"י שר התקשורת (בקדנציה הקודמת שלו כשר התקשורת), יועז הנדל.

ציינתי אז כך: תזכורת היסטורית: ביום 29.6.10, נערך טקס זהה לחלוטין (בו השתתפתי), אבל עם משתתפים אחרים לגמרי, בקרית שמונה. מדובר בטקס השקה ראוותני, בו הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתוך שנתיים גם קרית שמונה וגם כל שאר המדינה תכוסה בסיבים של חברת החשמל לבתים, וזה נועד להיות מענה לאיטיות של הפס הרחב של בזק, שכונתה על ידו "טרקטור סובייטי". אכן, נתניהו היה נגד בזק כל השנים.

הנאום הזה גרם לתגובות נזעמות מאבי גבאי, שהיה אז מנכ"ל בזק וכיום מנכ"ל סלקום, כאשר הסיבים של חברת החשמל נמצאים כיום בחברת IBC שבקבוצת סלקום, ושר התקשורת הנוכחי, יועז הנדל, קיווה להפוך אותם לתחליף לבזק - אבל זה לא הוכיח את עצמו. בשנה האחרונה, המכשול הגדול, שעיכב פריסת סיבים במעל לחצי שנה, היה שר התקשורת בעצמו, יועז הנדל, שדחף לחקיקה מיותרת לחלוטין בנושא זה

היום, בלי מסכות על הפנים (ראה בתצלום למעלה משמאל), רוה"מ נפתלי בנט מנסה לחקות את דברי נתניהו מ-2010 שאמר "תהיו כחלונים" ובנט אמר (נא לא לגחך): "תהיו הנדלים", ופרסם את הספין הבא לציבור, ואני מביא אותו כלשונו, בתקווה שלא תצחקו מהספין ההזוי ביותר הזה, של חנוכה שלישית (אם נספור את עכו, ונהריה, זו ההשקה החמישית) בצפון, של פריסת סיבים לבתים.

ככה אפשר להסתמך על הזיכרון הקצר של הכתבים, שמבצעים Cut & Paste לספינים הירודים הללו:

*****************************************************************************************************
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר התקשורת, יועז הנדל, חנכו את הסיב האופטי בעיר מעלות-תרשיטקס סיבים במעלותחא (בתמונה משמאל).
רה"מ בנט: "זהו צעד קטן לסיבים, צעד גדול לפריפריה ולכל עם ישראל"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר התקשורת, יועז הנדל, חנכו היום (ג'), 20 ביולי 2021, י"א באב תשפ"א את חיבור הסיב האופטי בעיר מעלות-תרשיחא, במעמד ראש העיר, ארקדי פומרנץ, מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, וגורמים נוספים. 

כחלק מהרפורמה בתשתיות התקשורת שמקדם משרד התקשורת בשנה האחרונה, ותכליתה חיבור מדינת ישראל לאינטרנט מהיר ומתקדם, מתחברות עוד ועוד ערים בישראל לסיבים אופטיים.
עפ"י התכנית, שאושרה במסגרת הרפורמה, ערים ויישובים מרוחקים בצפון ובדרום הארץ, יחוברו לאינטרנט מהיר. 

רה"מ בנט ושר התקשורת הנדל קיבלו סקירה ממנכ"ל בזק, דודו מזרחי, אודות פריסת הסיבים במעלות-תרשיחא ובאיזור הצפון, ולאחר מכן נכחו במעמד חיבור הסיבים בעיר ע"י חברת בזק. 

להלן דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט
"היום הוא יום חג, לתושבי הסביבה, לתושבי הגליל כולו ולתושבי הפריפריה.
חיברנו לא רק את הסיב האופטי במעלות-תרשיחא, אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז מדינת ישראל ולמרכז העולם. 

הפריפריה מעניינת אותנו מאוד. זה יעד לאומי עבורנו. המשמעות של חיבור הפריפריה ושל כל מדינת ישראל לסיבים אופטיים, לכלכלה ולמשק - היא עצומה. זה מגדיל את כל התוצר הלאומי בצורה דרמטית, כי הכל הולך מהר יותר וקל יותר. יותר עסקים, חינוך טוב יותר, זה מפחית את העומס בכבישים, את זיהום האוויר וזה מעודד סטארט-אפים בכל מקום שמחברים.

כמנכ"ל לשעבר בהיי-טק, אני יכול להגיד לכם שהיעדר תשתית אינטרנטית מונעת הקמת חברה, פשוט ככה. אם זה איטי, אני לא יכול להקים חברה, אתה לא יכול לעבוד לאט. יש מדינות בעולם שכבר נמצאות שם: סינגפור, דרום קוריאה, ויפן. מדינות אירופה כמו סקנדינביה ומזרח אירופה, שנמצאות בפריסה רחבה.

מדינת ישראל דשדשה במשך עשור עד שהגיע שר התקשורת, ידידי יועז הנדל, ויזם את המהלך ההיסטורי הזה. אני לא מפריז - מדובר במהלך היסטורי לפריסה מהירה ואפקטיבית של הסיבים האופטיים ברחבי הארץ.

בשונה ממדינות אחרות, ששם התחילו במרכז ודאגו למרכז תחילה, ועד שנזכרו בפריפריה לקח שנים - אצלנו משרד התקשורת, בהובלת השר והמנכ"לית, יוצרים מההתחלה מכרזים ופריסה בפריפריה. הם פיצחו את הדרך כדי להגיע לכולם, גם אם אין אינטרס כלכלי ראשוני לחיבור הזה. 

זו דרמה, והמשמעות היא אדירה. זה אומר שילד במעלות יוכל לזכות באותה רמת שירות וחינוך Online של ילד במרכז. זה אומר שבאמת אפשר להקים פה חממות סטארטאפ וסטארטאפים שיכולים לעבוד בזמן אמת. זה אומר שרופא יכול לשבת במעלות ולנהג ציוד מרחוק בבית חולים בדטרויט. 

אני רוצה לברך את השר יועז הנדל. בקיצור, איך לומר? תהיו הנדלים. תודה רבה".

שר התקשורת, יועז הנדל
"מבחינתי זה יום היסטורי. סיבים אופטיים הם מנוע הצמיחה הכלכלי החשוב ביותר שנפרס עכשיו בישראל. הגדלה של שוק התעסוקה ב-3%, הגדלת התל"ג ב-1.1%, כ-13 מיליארד ש"ח בשנה, והכי חשוב צמצום פערים. כמו פריסת המוביל הארצי, פריסת חשמל לכל בית וטלפון לכל פועל, כך אינטרנט הסיבים. בכל מדינה אחרת היו אומרים לנו, חיבור בצפון זה לא כלכלי, ו"אין כדאיות". אבל אצלנו יש תפיסת עולם וקוראים לה ציונות. החיבור כאן הוא לא רק חיבור של סיבים, הוא גם חיבור ערכי. זו הדרך שלנו, קו מחרשה, קו סיב, פיתוח המרכז לצד פיתוח הגליל והנגב".

"אנחנו מחברים את הצפון, מחברים את ישראל. אין לי מושג למה הייתי צריך להיאבק בראש הממשלה לשעבר ובשר האוצר הקודם על מהלך שמועיל לאזרחי ישראל כולם. אז מהאופוזיציה, אדוני ראש הממשלה, אתה כיו"ר מפלגה, עודדת אותי לממש את המתווה מהר ככל שניתן. ׳זה טוב למדינת ישראל׳, אמרת. אופוזיציה אחראית שראתה את טובת המדינה, למרות שהינו בשני צדי הממשלה. הבאת רוח אחרת לממשלה. אני יכול להעיד, כי ישבתי בממשלה הקודמת. הבאת מקצועיות וענייניות, שרים עובדים ועוסקים במשרד שלהם ומקדמים יחד את מדינת ישראל". הנאום המלא של שר התקשורת - כאן.
****************************************************************************************************************

המשפט הכי הזוי בדבריו של השר הנדל הוא: "כשאין לך חמאה על הראש והכל מתקיים תחת אור השמש אז אין ניגוד עניינים, רק אינטרסים לאומיים." הוא התכוון בדבריו לנתניהו ואמר בע"פ לכתבים, שהוא מתכוון לנתניהו ולתיק 4000. את זה אומר שר התקשורת, יועז הנדל, שיש לו טונה של חמאה על הראש, תלונות בכמות עצומה כנגדו ואין סוף ניגודי אינטרסים, כפי שחשפתי כאן וכאן. ממש ענק. מי מפרסם את כל השקרים האיש הצבוע והספינולוג הזה? לא ייאמן.  

תזכורת: רק אמש הוא (יועז הנדל) החליט החלטה אנטי צרכנית מהמדרגה הראשונה - כאן

להלן דברי מנכ"ל בזק באירוע:
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "כפי שהתחייבנו, בזק שוטפת את הארץ כולה בסיבים בקצב פריסה חסר תקדים. כבר היום, 4 חודשים בלבד ממועד השקת השירות, כ -700 אלף משקי בית ברחבי הארץ, מרכז ופריפריה, יכולים להתחבר לסיב האופטי של בזק ולהקפיץ את קצב הגלישה בביתם. היום אנו במעלות תרשיחא ובכפר ורדים כשבמקביל אנו פורסים ביישובים רבים נוספים בפריפריה. הבחירה ביישובים אלה אינה מקרית ומהווה הצהרת כוונות מבחינת בזק. רשת הסיבים, שבזק פורסת, מפצה על הריחוק הגאוגרפי, מקרבת את הפריפריה למרכז וצפויה לעודד את הצמיחה הכלכלית באזורי פריפריה רבים בישראל".
 
עדכון 14.1.21: אביאור אבו מ"כלכליסט" פרסם כאן (כותרת בלבד): "בזק איימה לעכב את הסיבים, והמדינה החליטה לבחון מחדש.
משרד התקשורת הודיע על קיצוץ בתעריפי הטלפון הקווי ובזק איימה: נבחן מחדש את פריסת הסיבים האופטיים. המשרד, לו צפוי מאבק ארוך מול בזק, האריך את עבודת היועץ החיצוני בשנתיים, בין היתר כדי לבחון את השפעת הרפורמה על הפריסה — מה שעלול לעכב את יישומה, ודאי בעת אי יציבות פוליטית. משרד התקשורת: ״אין בחינה מחדש. השימוע ממשיך כמתוכנן״."

עדכון 20.7.21: אלי ציפורי מעדכן כאן בנושא השקת פריסת הסיבים במעלות: "‏אחיזת העיניים וגניבת הדעת של בנט הנוכל והנדל השרלטן: העיכוב של פריסת הסיבים האופטיים נגרם בגלל שלטון הפקידים ובגלל תפירת תיק 4000 וגרם נזק של עשרות מיליארדי שקלים למשק.
הנדל לא קידם דבר, הוא פשוט נתן הטבות הרבה יותר גבוהות לבזק ולשאר השחקנים בשוק. אבל התשקורת פתאום החרישה."

עדכונים 21.7.21:
א. שר התקשורת ודוברו צייצו כאן [ציטוט]: "שר התקשורת יועז הנדל: ״מברך את שרת הפנים שחתמה על תיקון התקנות לפריסת סיבים בבניינים. במשך שנה עשיתי נסיון לרתום את שר הפנים הקודם לחתום. לא אינטרנט בכפייה, רק לייצר אפשרות למי שמעוניין בכך. תקנות כדי שתינתן אפשרות להגיע עם אינטרנט מהיר לכלל האוכלוסייה בישראל, כולל החרדית. מדובר במנוע צמיחה משמעותי שמאפשר תעסוקה שנדרשת בחברה החרדית. את השרה שקד לא היה צריך לשכנע, היא חתמה במהירות. כך נראית ממשלה עניינית וממלכתית״.

עוד ספין הזוי וטפשי ביותר של השר יועז הנדל, בנושא שהוא לא מבין בו מאומה, בתחום שמזמן כשל (ראה למשל כאן ובלינקים המובילים מכתבה זו). 
הבניין הראשון, שיהיו בו סיבים משותפים, לפי התקנות הללו, יהיה בין בעוד 5 שנים, במקרה הכי טוב, ועד בעוד 10 עד 15 שנה, במקרה היותר ריאלי. בכל מקרה, זה לא נוגע בכלל לפריסת הסיבים שיש כיום ובשנים הקרובות, ברחבי ישראל.

ב
. כך כתב אלי ציפורי כאן בבלוג שלו [ציטוט]: "יועז הנדל יכול להיות עד הגנה מצוין במשפט נתניהו.
אחיזת העיניים וגניבת הדעת של בנט והנדל עם הסיבים האופטיים אתמול – והטבות הענק שסיפק הנדל לבזק ואף אחד לא חוקר.
אתמול (20.07.2021) חנכו נפתלי בנט ויועז הנדל, במפגן של יחסי ציבור נלעג, את הסיב האופטי במעלות תרשיחא.

"היום חיברנו את העיר מעלות-תרשיחא לאינטרנט מהיר-מאוד דרך הסיב האופטי", אמר בנט בפאתוס והמשיך: "ישראל מדשדשת כבר מעל עשור בתשתיות האינטרנט, ולכן הגלישה איטית מאוד ולפעמים בלתי נסבלת". בנט החניף להנדל ש"מוביל מהלך בו מחברים 60-70 אלף בתי בכל חודש לאינטרנט הכי מהיר שקיים".

בנט והנדל ניסו לייצר את הרושם שממשלת נתניהו מרחה את פרישת הסיבים והנה שני הגאונים באו ושחררו את הפקק צ'יק צ'אק. הנדל, ימני המחמד של התשקורת, גם עושה עבודת חריש מאוד גדולה בשיווק תדמיתי כמציל תשתיות האינטרנט, תוך צילומי צלילה שלו לסיב האופטי.

ובכן, מדובר בשניים שמעוותים את המציאות במקרה הטוב ומשקרים במקרה הרע. התשתית של הסיבים האופטיים היתה בחלקה מוכנה ל"הדלקה", אבל רק שלטון הפקידים ותיק 4000 תקעו את כל ההליך לשנים וגרמו נזק של עשרות מיליארדי שקלים.

מה שחמור עוד יותר הוא, שהנדל מחלק הטבות רגולטוריות ענקיות לבזק ולשאר השחקנים בשוק למען פרישת התשתיות, הרבה יותר גבוהות ממה שהציע להם בזמנו פילבר – ואיש לא פוצה פה. ייתכן שלא היתה ברירה, כי ישראל אכן מפגרת מאחור, אבל שזה יעבור בלי שום ביקורת?

זאת ואף זאת: הנדל אמר משפט די הזוי אתמול – "כשאין לך חמאה על הראש והכל מתקיים תחת אור השמש אז אין ניגוד עניינים, רק אינטרסים לאומיים".
ברור שהנדל התכוון לנתניהו, אבל החמאה היא כל כולה שלו, כי מה שקרה הוא די הזוי.

כל נושא מתווה הסיבים האופטיים ש"הגה" הנדל כביכול הוכנס לחקיקה, כך שבפועל כל מה שהוצג כעבירה בכתב האישום בתיק 4000 (כל נושא הסיבים האופטיים הוגדר כ"הטבה") "הוכשר" בהצעת חוק ממשלתית. וזה חמור שבעתיים, אם מביאים בחשבון שהמתווה הנוכחי של הנדל כולל הטבה גדולה יותר מה"הטבה" המקורית (כביכול) שרצה להעניק פילבר בתיק 4000.

זה רק מגחיך את הרגולציה הישראלית המטורללת, שביד אחד מכניסה דבר מסוים לכתב אישום וביד השנייה מכניסה אותו לחוק, במתוכנת חמורה הרבה יותר. וכמובן שזה מגחיך את הפרקליטות.

המלצתי: שפרקליטי נתניהו יזמינו כעד הגנה את יועז הנדל, שיפרט כ"מומחה" את ההבדל בין שני המתווים של הסיבים האופטיים ואיך ההטבות שהוא העניק הרבה יותר גבוהות מההטבות שמיוחסות בכתב האישום."

גאמיר אטינגר מ"חדשות סרוגים" פרסם כאן (כותרת בלבד): "הנדל בשומרון: "פריסת סיבים היא ריבונות מעשית".
שר התקשורת, יועז הנדל, נפגש עם יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, בנושא פריסת הסיבים ביו"ש, רפורמת המרחב הכפרי וכיסוי קליטה. "הפריסה היא ריבונות מעשית ויצירת חיים נורמאליים", אמר." 

עוד אוסף של ספינים וסיפורי הברון מינכהאוזן, של השר יועז הנדל

ד. חשיפות בלעדיות ומרתקות אודות שר התקשורת יועז הנדל ו"החסינות" שקיבל מפני כל חקירת "ניגודי עניינים". מה שכלי התקשורת שכחו לדווח לציבור. ריאיון של אבי וייס ועו"ד כנרת בראשי, ע"י אבי רצון ב"גלי ישראל" ב-21.7.21 (כ-14 דקות), אודות "שערוריית ההטבות רגולטוריות בפריסת הסיבים". כל מה שלא רוצים שהציבור ישמע, איך תפרו תיק לאדם אחד (נתניהו) והאחרים "חסינים" מהכל (הנדללפיד ובנט). 
הלינק לסרטון היוטיוב: https://youtu.be/HKwbU6xjzjI. מידע נוסף ומרתק למתעניינים יש כאן: https://bit.ly/3wPTyPA


עדכון 22.7.21: אורנה ישר כתבה ב"מידה" (כותרת בלבד): "אל תהיו הנדל". מומלץ לקריאה. 

עדכון 23.7.21: חשיפות בלעדיות, מסמרות שיער ומדהימות, אודות תיק 4000 ו"עד המדינה" שלמה פילבר, מול שר התקשורת יועז הנדל ו"החסינות" שקיבל מפני כל חקירת "ניגודי עניינים" אצלו. מה שכלי התקשורת שכחו לדווח לציבור. ריאיון של אבי וייס ע"י אלי ציפורי ברדיו "גלי ישראל" ב-23.7.21 (כ-13 דקות), אודות "שערוריית ההטבות האדירות בפריסת הסיבים". כל מה שלא רוצים שהציבור ישמע, איך "תפרו תיק" לאדם אחד (נתניהו) והאחרים "חסינים" מהכל (הנדל, לפיד ובנט). 
הלינק לקובץ ההאזנה: https://bit.ly/TziporyWeiss2307021. מידע נוסף ומרתק למתעניינים יש כאן: https://bit.ly/3hOCSDR

עדכונים 26.7.21:
א. חשיפת מה שהשר יועז הנדל, העד הנבצר אילן ישועה, "עד המדינה" שלמה פילבר והנאשם ארנון (נוני) מוֹזס, ממש לא רוצים שהציבור יידע, בראיון רדיו ב"גלי אשקלוןנט". ראיון של אבי וייס ע"י יוסי פרטוק, באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-23.7.21. כ-14 דקות, בחשיפות שלא תשמעו בכל מקום אחר. הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://www.youtube.com/watch?v=34w1DlLDG88. מידע נוסף ומרתק למתעניינים יש כאן: https://bit.ly/3hOCSDR.


ב. חשיפות בלעדיות, מסמרות שיער ומדהימות, אודות תיק 4000 ו"עד המדינה" שלמה פילבר, מול שר התקשורת יועז הנדל ו"החסינות" שקיבל מפני כל חקירת "ניגודי עניינים" אצלו. מה שכלי התקשורת שכחו לדווח לציבור. ריאיון של אבי וייס ע"י אלי ציפורי ברדיו "גלי ישראל" ב-23.7.21 (כ-13 דקות), אודות "שערוריית ההטבות האדירות בפריסת הסיבים". כל מה שלא רוצים שהציבור ישמע, איך "תפרו תיק" לאדם אחד (נתניהו) והאחרים "חסינים" מהכל (הנדללפיד ובנט). 
הלינק לסרטון היוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=Ca2351abX7U. מידע נוסף ומרתק למתעניינים יש כאן: https://bit.ly/3hOCSDR.


עדכון 29.7.21: פורסם כאן (כותרת בלבד): "רשמית: גוגל תתקין סיב אופטי שיעבור בישראל.
הדרך מאירופה ועד להודו עוברת בישראל. היתרון: טכנולוגיה מתקדמת יותר, יציבות ומהירות. 
גוגל חושפת את הפרויקט לציבור באופן רשמי ומאשרת אפילו את השם המדווח של הפרויקט, שבזמנו נקרא “Blue Raman”. כעת מתברר שמדובר בשתי מערכות כבלים נפרדות שיתחברו האחת לשניה: בעוד Blue יצא מאיטליה אל צרפת, ודרך יוון יגיע לישראל, הכבל Raman ימשיך את הדרך אל ירדן, דרך ערב הסעודית, אל ג’יבוטי ומשם לעומאן ואל הודו. בגוגל מסבירים כי שני הפרויקטים מורכבים מ-16 זוגות של סיבים אופטיים, וצפויים להתחיל לספק שירותי ענן במהלך 2024. בהמשך, יוקמו נקודות יבשתיות שאמורות לחבר בין Blue ל-Raman, מה שאמור להוביל לכך שישראל וערב הסעודית, בפעם הראשונה, יהיו מחוברות באופן פיזי (כלומר, אם עד אז לא יכונן הסכם שלום). לאחר ההקמה של בלו וראמן, גוגל תחזיק ב-18 כבלים תת-ימיים."

עדכון 30.7.21: גולן חזני ורועי ברגמן פרסמו כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "מישאל וקנין נבחר לתפקיד יו"ר מיזם הסיבים האופטיים IBC.
וקנין נבחר לתפקיד על ידי בעלי המניות של IBC — סלקום, HOT, קרן תש"י וחברת החשמל. בשל חוק הריכוזיות, וקנין יפרוש מדירקטוריון מגדל ביטוח."

מישאל וקנין עבד בעבר אצל נוני מוזס ב"ידיעות אחרונות" ובסלקום (עד רכישתה ע"י נוחי דנקנר) וכיועץ בכיר ליאיר לפיד (כשהיה שר האוצר). כלומר: הוא חבר של כבוד ובכיר ב"קליקה". 

עדכון 1.8.21: דני זקן פרסם כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "טענות לאפליה ברפורמת הסיבים האופטיים: "גזירה חברתית וכלכלית על כ-40% מתושבי המדינה".
במכתב טרם נקיטת הליכים משפטיים שנשלח לרה"מ, שר התקשורת ושרים נוספים עולה הטענה כי רפורמת הסיבים האופטיים לא מגיעה ליישובים בפריפריה ובעיקר ליישובים ערבים • במכתב נטען עוד כי האפליה היא גם בתוך ערבים מעורבות בהן אשדוד, אשקלון, חיפה, ירושלים ואחרות."

עדכון 2.8.21: גד פרץ מ"גלובס" מפרסם כאן (כותרת בלבד): "משרד התקשורת | בלעדי. משרד התקשורת הוצף בבקשות מידע על מימון הקרן לפריסת תשתיות.
120 מפעילים בעלי רישיונות נדרשים לממן קרן לפריסה וחלקם לא הבינו מה רוצים מהם • עקב השאלות הרבות החליטו במשרד לדחות את התשלום לקרן לסוף אוקטובר." הבלגן נמשך, כרגיל. את הקרן הזו - יש לבטל. נקודה. 

עדכונים 3.8.21:
א. בזק הודיעה לבורסה (כאן וכאן) על התחלת עיצומים בחברות פלאפון ובזק בינ"ל, ע"י ועדי העובדים בחברות הללו. 

ב. פורסם כאן ע"י מירב קריסטל ב-YNET (כותרת בלבד): "שביתה בפלאפון ובבזק בינלאומי: יופסקו פיתוח הסיבים האופטיים ודור 5.
כצעדי שביתה ראשונים ברקע תהליך המיזוג בין החברות, העובדים יעצרו עבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון ואת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. עובדי פלאפון לא יספקו נתבים ללקוחות בזק בינלאומי, והם מצידם לא ימכרו כרטיסי סים של פלאפון ולא יספקו ציוד ללקוחות פלאפון ו-yes."

ג. סרטון פייסבוק (כאן) במסגרת התכנית ברדיו "שדרות נט": "שלוש ארבע ולעבודה - אקטואליה בתחום הבניה" בהגשת איציק מויאל.
אורחים באולפן: יחיאל שמן-יו"ר ועד עובדי אלפא | דני ואזנה-אחראי רגולציה (בפלאפון). בהמשך התוכנית: ח"כ אלי כהן (הליכוד), יקי חלוצי-יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט והייטק ואבי וייס, עורך ראשי ובעלים אתר Telecom News. מומלץ לצפייה ולהפצה. 

עדכון 10.8.21: גד פרץ מגלובס צייץ כאן: "מכרז יוצא דופן של 39 יישובים ומועצות מקומיות לפריסת סיבים אופטיים שהתאגדו ביוזמת מועצה אזורית גזר. בין היישובים דימונה, נתניה, מזכרת בתיה, מועצה אזורית בני שמעון, גן יבנה ועוד רבים. בחלק מהיישובים כבר נפרסו סיבים. המכרז למפעילים ולבעלי רישיונות ממשרד התקשורת."

ההודעה לגבי המכרז שפורסם באתר המועצה המקומית גזר נמצא כאן. 39 רשויות אזוריות בכל הארץ בהובלת המועצה האזורית גזר, בהן 28 מועצות אזוריות, 7 מועצות מקומיות ו-4 עיריות, התאגדו יחד במכרז משותף לטובת קידום רפורמת הסיבים האופטיים. דף פרטי המכרז מצוי כאן. מועד אחרון להגשת הצעות: 7.10.21.

עדכון 24.8.21: מירב קריסטל מ-YNET פרסמה כאן (כותרת בלבד): "סלקום תחל לגבות 360 שקל דמי התקנה לחיבור לסיבים האופטיים.
בסלקום מתכוונים לגבות דמי התקנה של 10 שקלים למשך 36 חודשים ללקוחות הסיבים של תשתית סלקום פייבר ושל בזק. סך הכל: 360 שקל, פחות מבזק ואנלימיטד אבל יותר מ-HOT. פרטנר היחידה שעדיין לא גובה דמי התקנה."

עדכון 1.9.21: בזק תפרוס סיבים במשולש הגבולות ישראל-מצרים-עזה: החברה החליטה, שייפרסו סיבים אופטיים במספר יישובים במועצה האזורית אשכול – כרם שלום, חולית וסופה, יישובים הנמצאים בעוטף עזה.

עדכון 9.9.21: רועי ברגמן פרסם כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "מקורות תפרוס סיב אופטי לאילת דרך צנרת המים.
במסגרת הפרויקט, שעלותו מוערכת ב־42 מיליון שקל, מקורות תפרוס את הסיב דרך צנרת המים שלה מבאר שבע עד אילת. בהמשך מתכוונת החברה לפרוס סיבים בכל הארץ. פוטנציאל ההכנסות השנתי מהשכרת הסיבים הוא כ־70 מיליון שקל."

עדכון 13.9.21: שריה הרוש דיווח כאן ב"ערוץ 20" (כותרת בלבד): "בשעה טובה: חובר הישוב הראשון בשומרון לסיבים האופטיים.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ושר התקשורת יועז הנדל חיברו היום את הישוב הראשון בשומרון לסיבים אופטיים. יועז הנדל: "תשתיות זו ריבונות בפועל". יוסי דגן: "תוך פחות משנה כל ישובי השומרון יחוברו לסיבים האופטיים". 
"הישובים בשומרון כבר מתחברים לסיבים האופטיים. היום התקיים בישוב קריית נטפים טקס חנוכת תשתית האינטרנט ביישובי השומרון בנוכחות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שר התקשורת יועז הנדל הבעלים של חברת 019 עזריה סלע וידידיה סלע, יו"ר הישוב קריית נטפים אודליה מינס והמשפחה הראשונה שחוברה לסיבים האופטיים בשומרון. משפחת יונגרייס. הישוב קריית נטפים הוא הישוב הראשון שחובר לסיבים האופטיים לאחר שלפני כחודש החלה הנחת התשתית לסיבים. הישובים הבאים הצפויים להתחבר לסיבים האופטיים הם: רבבה, נופים ויקיר."

עדכון 14.9.21: גד פרץ מ"גלובס" מעדכן כאן (כותרת בלבד): "IBC מבקשת מסלקום ומחברת החשמל תגבורת לצורך עמידה ביעדי פריסת הסיבים.
הוט, המשמשת כקבלן ראשי בפרויקט, מתעכבת בפריסה ולכן IBC ביקשה סיוע זמני כדי להגיע לפריסה של 200 אלף משקי בית • IBC סירבה להגיב." זה היה ברור, כי מדובר בפרוייקט הבנוי על "כרעי תרנגולת" ומי ששם כספו במיזם הזה, "שם כספו על קרן הצבי". 

עדכון 26.9.21: גד פרץ מ"גלובס" מפרסם כאן (כותרת בלבד): "משרד התקשורת פועל להקדים את המכרזים לפריסת סיבים בפריפריה.
המרכזים הראשונים של הקרן האוניברסלית לפריסת סיבים, שתסבסד פריסה באזורים לא כלכליים, צפויים להתפרסם כבר בנובמבר • שר התקשורת יועז הנדל יוכל להקצות 15% מכספי הקרן לטובת פריסה באזורים שבהם לא יהיו מתמודדים."

עדכון 5.10.21: באיחור רב משרד התקשורת יצא לשימוע (כאן) תחת הכותרת: "שימוע לתיקון ההסדר לשימוש הדדי בתשתיות פסיביות".
השימוע בא לתקן את "החור" שעליו אנו מתריעים מעל שנה: חוסר היכולת של ספקי הסיבים החדשים, להשתמש בתשתיות הפסיביות של ספקיות המפ"א הגדולות ובראשון בזק. מה שמוכיח שתהליכי "עבודת המטה" של המשרד הן לקויות ביותר ואיטיות ביותר. 

עדכון 25.10.21: גד פרץ מצייץ כאן: "המכרז המסקרן של מועצה אזורית גזר הסתיים ו - 019 טלזר זכתה בפרויקט להנחת סיבים אופטיים ב - 39 יישובים ומועצות אזוריות. עדכון חשוב: הזוכה השניה היא אקספון שנגשה למכרז ביחד עם חברת שיטה שהיא החברה הקבלנית."

עדכונים 6.12.21:
א. פורסם כאן ב-ICE (כורת בלבד): "טלטלה במיזם הסיבים של סלקום וחברת החשמל: זו העזיבה המפתיעה.
אמיר לוי ישמש מנכ"ל בספרה שהיא מקרנות הגידור הגדולות בישראל; מיזם הסיבים של IBC היה אמור להוביל את מהפיכת פרישת הסיבים בישראל אולם נתקל בקשיים אינסופיים ונמצא בשלב רחוק מאוד מלהוביל את השוק."

ב. פורסם כאן ע"י רפאלה גויכמן ואסא ששון ב"דה מרקר" (כותרת בלבד): "אמיר לוי, מנכ"ל מיזם הסיבים IBC הודיע על פרישתו אחרי שנתיים.
לוי נחשב למי שהצליח להרים את פרויקט התשתיות IBC – מיזם הסיבים האופטיים על גבי תשתיות חשמל שהוקם ב-2013 ■ במשך שש שנים המיזם קיבל 150 מיליון שקל - כסף ציבורי - אולם הוא לא הצליח לעמוד ביעדיו."

עוד טייס חלל צנח מהחללית ההזויה הזו, שחיה ומתקיימת רק בזכות "השתולים" של משרד התקשורת, החללית של מיזם IBC. 

עדכון 7.2.22: משרד התקשורת מתקן אחת הטעויות הקשות ברפורמת הסיבים האופטיים. החלטת המשרד כאן פורסמה תחת הכותרת: "תיקון ההסדר לשימוש הדדי בתשתיות פסיביות" ומפורטת כאן. הודעת בזק לבורסה: כאן ומפורטת כאן. ניתוח ההחלטה ב"גלובס" ע"י גדי פרץ - כאן (כותרת בלבד): "הקלות נוספות לחברות תקשורת קטנות שרוצות לפרוס סיבים בפריפריה. משרד התקשורת מתכנן לאפשר לשחקנים קטנים בשוק להשתמש בתשתיות בזק והוט באזורי תמרוץ בפריפריה • עד כה רק למפעילים גדולים הותר."

עדכון 24.10.22: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "לקוחות שבויים: חברות התקשורת גובות מאות מיליוני שקלים מיותרים על נתבים.
בשנים האחרונות מנצלות חברות התקשורת את הרפיון של הרגולטור ומונעות תחרות בשוק הנתבים • ללקוחות אין אפשרות לרכוש מהן נתבים אלא לשכור בלבד, וגם התקנה עצמית היא מסובכת - שילוב שמגדיל את הכנסותיהן לאורך זמן • האם שר התקשורת הבא ישנה את התמונה?"
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים