לראשונה בארץ רשת מזון נכנסת לשוק העגלות החכמות פרי פיתוח ישראלי
מאת:
מערכת Telecom News, 15.11.20, 12:27
הטכנולוגיה החכמה הגיעה גם לסופר. העגלות החדשות מאפשרות לבצע קנייה מבלי לעבור בקופה, לנהל את רשימת הקניות ולנווט למוצרים הנחוצים בתוך הסניף. צורך משמעותי לנוכח תקופת הקורונה.
רשת המרכולים יוחננוף רוכשת כ-7% (וכ-10% בדילול מלא) מחברת
A2Z Technologies Canada Corp, ששולטת בחברת העגלות החכמות
Cust2Mate בע"מ, בכ-7 מיליון ש"ח ומשלבת לראשונה בישראל עגלות חכמות בסניפי הרשת.
העגלות החדשות מאפשרות לבצע קנייה מבלי לעבור בקופה, לנהל את רשימת הקניות ולנווט למוצרים הנחוצים בתוך הסניף. מדובר בשדרוג משמעותי בחוויית הקניה של הלקוח, חיסכון משמעותי במשך זמן הקנייה וצמצמום מגע ומעבר בין אנשים, צורך משמעותי לנוכח תקופת הקורונה.
העגלה כוללת מסך מגע, מכשיר מובנה לקריאת ברקודים וצ'יפ מיוחד בתחתית העגלה לצורך שקילת המוצרים. תפעול העגלה והניוד בחנות הוא פשוט ונוח להפעלה ומסתיים בתשלום בכרטיס האשראי בעגלה עצמה, מבלי לעבור בקופה.
מעבר לייעול הקנייה יודגש, שהעגלה החדשה מאפשרת לקונה לקבל מידע רציף על סל הקניות בזמן אמת, ולדעת בכל רגע נתון מהי עלות הקניה. כך, שהרכישה תעשה באופן מבוקר וחכם יותר.
הטכנולוגיה של העגלה החכמה פותחה ע"י הסטארטאפ מיבנה
Cust2Mate, שנמצא בשליטת חברת
A2Z, שמתמחה, בין היתר, בפיתוח כלים רובוטיים לייצוא בתחום הבטחוני וכן בטכנולוגיה התומכת במניעת שריפות ברכבים המתפרצות בעת תאונות דרכים. פרטים נוספים על הסטארטאפ -
כאן ו
כאן. המייסדים הם
אמנון פלג, (בתמונה משמאל)
, ו
יוסף בן צור.
העגלות החכמות נמצאות במספר סניפי הרשת במסגרת תכנית פיילוט ובשבועות הקרובים תגענה ליתר סניפי הרשת.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "זה מהלך אסטרטגי, שישנה את חוויית הקנייה של הצרכן הישראלי. אנו שמחים לחולל את מהפכת חוויית הקנייה בישראל ולהביא לראשונה לשוק את העגלות המתקדמות בעולם. הטכנולוגיה החדשה תעניק שירות איכותי, מהיר ומדויק וחוויית קנייה חכמה ומודעת יותר. לא מדובר רק בחיסכון משמעותי במשך זמן הקניה, אלא בתרבות חדשה, שתשנה את שוק הקמעונאות הישראלי בעתיד".
קרדיט צילום תמונות עליונה ותחתונה: אלי לוי