מבלבלים את הציבור איך "חוק 6 הדקות" ייושם החל מ- 25.7.19

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> מבלבלים את הציבור איך "חוק 6 הדקות" ייושם החל מ- 25.7.19
במסכת של הטעיות ושינויי החלטות (וגם חשש לזיופים), יוצאת לדרך ובקרוב מאוד, רפורמת "6 הדקות" (שהחליפה את החקיקה הקודמת של "3 דקות"), בתחום המענה במוקדי השירות בחברות התקשורת, בלי שהציבור ידע אם המוקד, שאליו פנה, עומד או לא עומד בתנאי החוק. נראה, שבמשרד התקשורת החליטו "להרוג" את החוק הצרכני החשוב הזה באין ספור של תרגילים נבזיים בשירות חברות הסלולר. כרגע, למעשה, החוק מת (בתחום חברות התקשורת). כל הפרטים. עדכון קטן אך חשוב ומצער בסוף הכתבה. עדכונים נוספים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 13.7.19, 18:03נתי כהן מנכ"ל משרד התקשורת

ביום 25.7.19 אמורה להיכנס לתוקף אחת הרפורמות הכי מוזרות, שנולדו בשוק התקשורת - רפורמה המכונה "חוק ה-6 דקות".

החוק המקורי עצמו מצוי כאן - למתעניינים.

הרפורמה הזו נוגעת ישירות לכ-9 מיליון בעלי מכשירי סלולר בישראל, בנקודת הממשק הכי חשובה שלהם עם חברות התקשורת: זמן המענה במוקדי השירות.

איך "חוק ה-3 דקות" הקודם התגלגל והפך ל"חוק 6 הדקות" - אפשר לכתוב על זה ספר (או פיליטון), והפרק הכי טרי בפיליטון הזה, זו החלטת מנכ"ל משרד התקשורת (נתי כהן, בתמונה משמאל), מיום 10.7.19.

אגב, החלטות המנכ"ל טרם תורגמו לתיקוני רישיונות (שזה מה שמחייב את חברות התקשורת), כך שיכולים להיות עדיין עוד הפתעות (בשיבוש החוק...). 


החלטה במלואה נמצאת כאן, ובו הוא (נתי כהן) מודיע לחברות התקשורת, על העדכונים האחרונים בהחלטות שלו (החלטות, שהשתנו לא פחות מ- 3 פעמים, רק בשנה האחרונה). 

השינוי האחרון והטרי בהחלטת המנכ"ל, קובע דבר מאוד מוזר ואני מביא את התצלום כאן, כדי שלא תחשבו, שהמצאתי את זה "מקצה האצבע שלי" (כמו שנוהג למשל סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת, לבצע כל הזמן, ונראה כאן שהוא ממש לא היחיד עם המנהג המוזר הזה):
זמן המתנה ממוצע

איך מתקשר למוקד שירות באחת החברות, שהמתין נניח 10 דקות על הקו (שזה מעבר למקסימום של 6 דקות, שנקבעו בחוק), ידע אם הוא יכול להתלונן על חריגה מהחוק?

החוק במקורו, כפי שחוקק בכנסת, הוא מאוד פשוט להבנה וליישום והנה הוא:

חוק ה-6 דקות

אולם, במשרד התקשורת, שעובדים בו גם אנשים שלא חושבים בכלל על טובת הציבור, החליטו "להרוג" את החוק הצרכני החשוב הזה, באין ספור של תרגילים נבזיים. 

שכן, מענה נניח של אחרי 10 דקות (או כל מספר אחר - מעל ל- 6 דקות), בהחלט יכול להיכנס מתחת לממוצע של 4.5 דקות במשך שבועיים.

הרי אלו נתונים, שאין לאיש (גם לא למשרד התקשורת) ואפשר לשחק עם המספרים הללו במוקדי השירות - בלי שום בעיה. 


בעניין הזה כבר הוגשה בקשה למידע מסיני ליבל (מצ"ב), בקשה לקבל מידע איך התרגיל הזה התבשל ונולד ואיך ניתן לממש פיקוח על קיום החוק, במצב בו המתקשרים לא יודעים מה הממוצע של זמן המענה בשבועיים, שקדמו להתקשרות והאם הממוצע הזה הוא מעל או מתחת ל-4.5 דקות. ככל שתתקבל תשובה - נעדכן את קוראינו בהתאם.

במקביל, מתפתחת פרשה חמורה נוספת, בחשד לזיוף נוסף של מסמך, בדיוק בתחום הזה. ברגע שיהיו בידינו ממצאים - נדווח לקוראינו. עד רגע זה טרם קיבלנו תגובה ממשרד התקשורת. 

נקודה נוספת חשובה בהחלטתו הטרייה של המנכ"ל, נתי כהן (כאן) היא ביטול "חוק ה-8 דקות"- חוק, שהוא המציא "מקצה האצבע שלו".
הנה צילום החלטת הביטול: 
חוק 8 הדקות בוטל

איך נולד "חוק 8 הדקות" הבלתי חוקי ועוד 2 תרגילים בלתי חוקיים נוספים, שנעשו במחשכים במשרד התקשורת בחתימת המנכ"ל, סביב "חוק 6 הדקות" (1) "החלפת מילה בתקנות מ"רט"ן" ל"בזק" ו-2) "העלמת החובה לתת תמיכה טכנית 24X7 במוקדי השירות") ואיך בחשיפות שלנו הצלחנו להביא לביטולם, תוכלו לקרוא בכתבות הבאות: אם מישהו חושב, שהתרגילים הבלתי חוקיים על הציבור בישראל בשירות סלקום ושות' נגמרו, אז הוא פשוט טועה.

בהחלטת המנכ"ל הטרייה,  יש בסוף המסמך של נתי כהן, סעיף המצביע על התרגיל הבא והנה זה:
התרגיל הבא
 
מה כתוב כאן בעברית קלה? 
שנתי כהן, המנכ"ל של המשרד, שמשום מההשר דודי אמסלם, יח"ץ משרד התקשורת מה ממשיך עדיין בתפקידו, מתכוון לפנות לשר התקשורת החדש, דודי אמסלם (בתמונה משמאל), כדי שישתמש בסמכותו לפי החוק  ויאריך את זמני המענה במוקדי השירות של חברות הסלולר, אולי ל-8 דקות לפי התרגיל הקודם, שנכשל אחרי שחשפנו אותו, ואולי ל-10 דקות ואחרי ה-IVR, שיכול להימשך שעות, כפי שהחברות רוצות (כלומר: הן כנראה רוצות, לסגור את מוקדים השירות ושהלקוחות המתקשרים רק ישמעו מוזיקת רקע ופרסומות, כשהם ממתינים למענה, עד שיתייאשו וינתקו את השיחה...).

יש עדיין כמה נושאים בלתי פתורים סביב הנושא הזה ואחד מהם הוא מאוד אקוטי והוא פעילות מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת שמתקרב.

עדיין הרישיונות של חברות התקשורת לא תוקנו ועל הנושא הזה כבר כתבנו (וגם פנינו לכבוד השופט מלצר) בדיוק בנושא הזה, כמפורט בכתבות הבאות: תשומת לב לקוראינו: משרד התקשורת מזמן התנער ממימוש חוק התקשורת ומאכיפת נושאים רבים המופיעים ברישיונות חברות התקשורת. בעניין זמני המענה במוקדי השירות, ההתנערות מטיפול נמצאת באתר המשרד, ראה כאן סעיף 15:
https://www.gov.il/he/Departments/Guides/sub
 
הסעיף הזה (כמו יתר הסעיפים בלינק) נוסח ע"י שמילה מימון בהיותו סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה של המשרד, שהחליט שהמשרד לא מעוניין להיות הכתובת לכל כך הרבה תלונות של הציבור, מה שמפריע למנוחתו, וההגבלות הללו נחתמו (ללא אישור שר, ללא אישור הכנסת, או אישור \ ידיעת ועדת הכלכלה של הכנסת, וללא כל הליך שמוע ציבורי), ע"י "עד המדינה" מנכ"ל משרד התקשורת דאז - שלמה פילבר - כאן.  

המשך יבוא ודי בקרוב.  

עדכון 14.7.19 19:00: במסגרת מסיבת העיתונאים, שהתקיימה היום בנושא דור חמישי בסלולר, הודה מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, שהוא החליט לצפצף על "חוק 6 הדקות" וכך הוא אמר [ציטוט]: "בכוונת המשרד לבצע החרגה של חברות הסלולר מזמני המענה הנדרשים בחוק הגנת הצרכן, ולהסתפק בדרישות מונמכות, כפי שיקבע המשרד ברשיון שלהן".  

כך, ניתן אישור לחברות הסלולר (בניגוד לכוונת המחוקק וללא אישור שר וללא אישור ועדת הכלכלה של הכנסת) לגרום לכולנו להתייבש עוד יותר זמן על הקו, בהמתנה לנציג שירות ובלי לדעת אם החוק מקוים כלשונו, ובלי יכולת להתלונן על כך בפני משרד התקשורת (שהחליט שהוא לא מטפל בתלונות בנושא הזה).

עדכון 15.7.19, 18:00: סיני ליבל
שלח את הפנייה המופיעה כאן בתצלום לח"כ (לשעבר) איתן כבל, מיוזמי החקיקה הצרכנית, שאנו עוסקים בה כאן בכתבה, וזכה ממנו ללייק גדול, הנה תצלום הפנייה:
פניית סיני ליבל
 
עדכון 16.7.19, 16:00: פורסמה כתבה מאוד חריפה ונוקבת בנושא הנדון כאן למעלה ב-YNET (כאן). בכתבה זו ניתנה תגובת ח"כ (לשעבר) איתן כבל, מיוזמי "חוק 6 הדקות" וכמי שעמד בראשות ועדת הכלכלה של הכנסת, הוועדה בה עברו כל שלבי חקיקת החוק. תגובתו בתצלום כאן, תצלום המדבר בעד עצמו:
דברי איתן כבל

עדכון 16.7.15, 16:00: הופץ נוסח התיקון לרישיונות החברות בחתימת מנכ"ל משרד התקשורת. דוגמה לתיקון רישיון חברה אחת (הוט מובייל) - כאן. התיקון הופץ לכל החברות בנוסח שגוי ולא חוקי, כמופיע בתצלום הבא: 
תיקון רישיון להוט מובייל שגוי

עדכון 24.7.19, 11:00: על פי פרסום ב-YNET (כאן), עולה שכבר 5 חברות גובות תשלום על "תא קולי" כמופיע בתצלום הבא:
תשלום על תא קולי

עדכון 24.7.19 11:45: איך שהכתבה החדשה עלתה לאוויר, סעיף 15 נמחק מהדף באתר המשרד.... 

כעת נמתין להודעת המשרד, מה ההחלטה המעודכנת שלו, לאור חשיפת המחדל המחפיר הזה (של אי טיפול בתלונות בעניין זמני המענה במוקדי השירות בחברות התקשורת).

עדכון 25.7.19: פורסם מאמר מאוד מרתק מארז רביב בנושא מוקדי השירות של חברות התקשורת - כאן

 
LOST FREE
CONFUSED FREE





 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים