Telecom News - מדריך לגולש המסוגר בבית: מתי האינטרנט שלו יאט או יתנתק ולמה ומה הפתרון

מדריך לגולש המסוגר בבית: מתי האינטרנט שלו יאט או יתנתק ולמה ומה הפתרון

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מדריך לגולש המסוגר בבית: מתי האינטרנט שלו יאט או יתנתק ולמה ומה הפתרון
בדיוק כפי שחזיתי, הגולשים, שכעת עובדים או לומדים מהבית, או סתם משתמשים ברשת האינטרנט לכל מטרה, חווים האטה ניכרת בגלישה ואף ניתוקים חוזרים ונשנים. איך נדע מתי לגלוש בלי האטה וניתוקים? איך נוכל לבחור ספק אינטרנט עם ביצועים טובים יותר? מדריך בסיסי לגולשים באינטרנט, שלא מבינים מה נפל עליהם במסגרת מגיפת הקורונה.
בנוסף, צרור עצות שימושיות גם בתחום הגלישה הסלולרית. 

מאת: אבי וייס, 21.3.20, 18:29COMPUTER FREE

לצערי, לא הקשיבו לי (ולעוד אנשי מקצוע, ראה למשל כאן), ולא ננקט שום צעד מעשי, ע"י ראשי משרד התקשורת, כדי להכין את רשת האינטרנט של ישראל למצב בו אנו מצויים היום, צעדים ברורים כדוגמת מה שכתבתי במאמר: "מה יגרום לשר האוצר משה כחלון להכניס את תחום התקשורת לתכנית החירום?". 

התוצאה של אי העשייה הזו היא: אנרכיה מוחלטת בשוק התקשורת, כל ספק אינטרנט מחליט בעצמו, מה לעשות, בלי שום רגולציה ופיקוח - משום כיוון.

נכון, שספקי התשתיות והאינטרנט (השם המקובל והקצר של ספקי האינטרנט הוא - ISP) מעוניינים לשרת את הלקוחות שלהם, ולכן חלקם מגדיל ומרחיב את רוחבי הפס, אבל הם נתונים באילוצי תקציב חמורים, מה שמשפיע על החלטותיהם.

בכל מקרה, רוב תשתיות האינטרנט בישראל הן ישנות ולא בנויות לעומסים הקיימים כיום.

גם ההכרזה של בזק, על הוזלה של 50% בעלויות חיבורי הגיגה (החיבורים של ה-ISP) דרכה, אינם מספקים ולא יפתרו את המצוקה הכלכלית החמורה, של כל חברות התקשורת המעורבות בתחום שירותי האינטרנט לציבור בישראל.

בדיוק כפי שחזיתי, כבר לפני 3 ימים החלו ההאטה בחיבורי האינטרנט וגם ניתוקים, למשל בבזק בינלאומי ובהוט. וזה מתפשט כל יום, לרוב הספקים, אם לא לכולם. לדוגמה: גלובס פרסם כאן על קשיים לגולשים דרך ספק האינטרנט "קוויק-לינק" - 011. דיווחים כאלו מדווחים בתקשורת - כל הזמן והם, ככל המסתמן, ילכו ויגברו.

אז איך אני כגולש ביתי יכול לחזות האטה או ניתוקים בחיבורי האינטרנט שלי?

איך אני יכול לווסת את זמני הגלישה שלי לזמנים, שבהם לא יהיו ניתוקים?

כמעט כל הגולשים יודעים למדוד ביצועים ברשת האינטרנט. הכלי הכי נפוץ הוא Speedtest. למי שעיקר הגלישה שלו היא בחיבורים לעולם, מומלץ להשתמש בכלי OVH

אולם, הכלים הללו מודדים רק תעבורה באותו הרגע. אין בכך שום אינדיקציה מה יהיה בעוד דקה, או שעה, או יום, אחרי המדידה. 

יש דרך מאוד יעילה לחזות האטה ונפילות. זה נובע מנתונים של איגוד האינטרנט הישראלי במחלף האינטרנט הישראלי בשם IIX, שהסבר מה זה יש כאן, ובפורטל של IIX שיש כאן, יש 3 כלים עם נתונים.

הכלי הכי חשוב כרגע עבור ההסבר הנוגע לכל גולש הוא של "נתוני תעבורת משתמשי LAN".

מה שיש לחפש בדף הזה הוא את ספק האינטרנט שלך, ולהסתכל מה השיא של התעבורה הנכנסת (IN) והיוצאת (OUT) אצלו. 

בגלל שמדובר בתעבורה מסוג אתרנט (לא נסביר כאן מה זה), כלל האצבע הוא: אם התעבורה היא 50% ב-IN ו\או OUT, מכלל רוחב הפס של הספק למחלף הזה, אזי סביר להניח שתהיה האטה מסוימת בתעבורה, ואם העומס הזה עובר את ה-80%, או לכל היותר 90%, זה יכול להביא במצבים מסוימים לניתוקים וקריסת החיבורים, לחלק קטן או אף משמעותי של הלקוחות הגולשים, של אותו ספק אינטרנט. 

נדגים את כללי האצבע הפשוטים הללו, על נתוני ספק אינטרנט אחד: אינטרנט רימון (חברת ISP די ותיקה, ספק אינטרנט, שהנתונים הגלויים שלו מצביעים על מה שחווים כנראה הלקוחות). והנה הגרף של היממה הקודמת, עם חיצים והדגשות באדום לנתונים החשובים בגרף:
אינטרנט רימון

מה אנו רואים כאן? אינטרנט רימון מחוברת ל-IIX בחיבור של 10 גיגה (10Gbit/s) וזאת רואים בכותרת של הגרף של הספק אינטרנט רימון (באנגלית). רואים בגרף, שביממה שחלפה השיא של התעבורה OUT היה 9.11 גיגה, שזה 91.1% מרוחב הפס של החיבור בן 10 גיגה. זה הרבה מעל לקו העליון של 80% \ 90%, שציינתי קודם. לכן, הניתוקים היו, ככל הנראה, בלתי נמנעים. 

בנוסף, אנו רואים, שהשיא של התעבורה ב-OUT היה ב-2 שיאים: בסביבות 22:00-00:00 וכן בסביבות 14:00-18:00. 

המסקנות הברורות מהגרף הזה: הימנעו מגלישה בשעות הללו ומומלץ לגלוש בשעות הפחות עמוסות, שהיקף התעבורה פחות מ-50% מרוחב בחיבור. במקרה כאן של אינטרנט רימון, מחצות הליל עד 12 בצהריים.

לדברי אינטרנט רימון, הם מגדילים את רוחבי הפס ולא צפוי ניתוקים ו\או עומסים מיוחדים, אחרי ההגדלה. 

תשומת לב, שבתקופה הקרובה יש לבדוק את הגרף הזה כמעט כל יום, כי הוא משתנה מידי יום. הגרף שיש כאן מעל, הוא של יום שישי, בו התעבורה לאינטרנט שונה משאר ימות השבוע. הסבר לדוגמה: ביום שישי יש מעט מאוד "עבודה מרחוק", שתופסת נפחי תעבורה גדולים באינטרנט.

בנוסף, אם מקליקים על הגרף של ספק מסוים שיש בדף הזה, מקבלים את ההיסטוריה של העומס אצל אותו ספק, בחתך שעתי, יומי, שבועי, חודשי ושנתי. כרגע, ההיסטוריה לא כל כך מעניינת (אלא אם מעוניינים להחליף ספק), כי כעת דפוסי העומס שונים, בגלל מצב החירום, כשמיליונים תקועים בבתים. 


בנוסף לגרפים הללו, יש באתר IIX עוד 2 גרפים
  • גרף בשם: IIX WeatherMap. בגרף זה רואים את העומס בצבעים ובאחוזים, מול כל ספק אינטרנט. הגרף הזה מתעדכן כל כמה דקות, כך שזה גרף דינמי - עכשווי ולא היסטורי. הגרף הזה מסייע להחלטה, שמייד נרחיב עליה: בחירת ספק אינטרנט אחר מזה שאת\ה משתמש בו וחווה אצלו האטה או ניתוקים. יש ספקים, שמספקים רוחבי פס טובים ללקוחותיהם ואפשר לעבור אליהם (עד שגם הם ייסתמו בעומסים, אם הם לא ימשיכו לשדרג את רוחבי הפס ללקוחות). בגרף הזה, צבע אדום מצביע שממש כעת יש בעיה בקישור לספק מסוים, ששמו מופיע בגרף, כי העומסים אצלו בקישור ל-IIX הם ממש כבדים (85% עד 100%). 
  • גרף בשם: נתוני התעבורה כוללים של ה-IIX. בגרף זה יש את העומסים בהתפלגות על פני היממה של כל הספקים ביחד, וניתן ללמוד ממנו מתי יש יותר או פחות עומסים על פני שעות היממה, ולתכנן את השימוש באינטרנט בהתאם לגרף הזה. תשומת לב, שאלה נתונים של כל הספקים ביחד, ולכן עדיף להסתכל על הגרף הספציפי של הספק שלך, מהדף כאן
כאמור, אפשרות אחרת, שונה מנושא ויסות הגלישה על פני שעות היממה, היא להסתכל על הגרפים של ספקים אחרים ופשוט להחליף ספק (אלא אם יש סיבה מיוחדת להישאר עם אותו ספק אינטרנט. במקרה של אינטרנט רימון, חברה המכוונת את עצמה לציבור הדתי והחרדי, יש לבדוק אם החברה, שעוברים אליה, מספקת כלי ניטור דומים לכלים, שמפעילה אינטרנט רימון, לטובת הגולשים הדתיים והחרדים).

קל לעבור בין ספקי אינטרנט (למעט אם יש התחייבות על הנתב, שתהיה בעיה להחזיר אותו לספק שנוטשים אותו, במקרה של צורך להחזיר את הנתב, כי אין לאן להחזיר, כי כל הסניפים של הספקים נסגרו, במסגרת הכאוס הכללי). ניתן לרכוש נתב (ומומלץ לקחת נתב איכותי ולא להתקמצן על כמה שקלים), וניתן לעשות זאת באופן חופשי, למשל, בחנויות באינטרנט, זה מתאים רק לגולשים בתשתיות של בזק, ועל ידי כך לא להיות תלוי ב-ISP, מבחינת הבעלות על הנתב. חלק מה-ISP מאפשרים רכישת הנתב ע"י הלקוח וזה בהחלט מומלץ. 

כמה תשובות, הסתייגויות והערות, לקוראים היותר מתוחכמים:
  • מחלף IIX אמנם הוא "מונופול בלתי מוכרז" של איגוד האינטרנט, אבל במציאות, ספקי התקשורת הגדולים (בזק, סלקום, פרטנר, הוט) מחברים תעבורה ל אינטרנט ביניהם ישירות ולא דרך מחלף IIX. מכאן, שהנתונים של התעבורה הזו בין הספקים הגדולים לא מצויה באופן גלוי ברשת האינטרנט. כך, שהנתונים שיש כאן ממחלף IIX של איגוד האינטרנט, הם נתונים חלקיים של תעבורת רשת האינטרנט הישראלית. אולם, לצורך קבלת החלטות - זה די והותר. חייבים לשבח כאן, את איגוד האינטרנט הישראלי, שבניגוד לכל ספקי התקשורת, מציג מזה שנים רבות, את הנתונים של מחלף האינטרנט IIX באופן שקוף ביותר - לכל הציבור. סקירה מעניינת וטרייה על כלל הספקים הגדולים יש כאן, מאתר ICE. 
  • התעבורה במחלף IIX של איגוד האינטרנט היא רק תעבורה חוצה (כלומר בין כל ספקי אינטרנט לבין המתגים שבמחלף IIX), והיא אינה מספקת נתונים על התעבורה הפנימית אצל אותו ספק. למשל: אם את\ה לקוח של אינטרנט רימון וגולש באתר או יישום הנמצא אצל אינטרנט רימון, התעבורה הזו לא מגיעה למחלף IIX ולא ניתן לראות אותה בגרפים הללו. למרות זאת, בגלל שרוב הגולשים משמשים בגוגל, פייסבוק, ווטסאפ ובכלים נוספים המבוזרים ברחבי הארץ והעולם, התעבורה הזו בחלקה כן עוברת ב-IIX, ולכן הנתונים הללו כן נראים בגרפים, ומה שיש בגרפים ב-IIX מספק בהחלט לצרכי מידע וקבלת החלטות, לכל משתמש. 
  • יודגש, שחלק מהתעבורה אצל ה-ISP הגדולים, שהשקיעו במשך השנים בתשתיות פנימיות, מגיעה משרתי זיכרון ששמם: CDN/Cache ולעיתים גם מופיעים בשם Proxy, והם מאגרי מידע מקומיים של ספקי התוכן הגדולים בעולם וגם כמה מישראל. אלו שרתי זיכרון מקומי שממוקמים בתוך רשת הספק - ISP. בכך, הם מורידים עומסים מעל התעבורה היוצאת והנכנסת אל ה-ISP, כי התוכן נצרך ע"י הלקוחות ממאגרי הזיכרון המקומיים הללו. אולם, ברור שספקי תוכן ויישומים שלא שילמו עבור השירותים הללו, לרוב לא נמצאים ב-CDN/Proxy/Cache של ה-ISP, וזה הרוב המוחלט של האתרים והאפליקציות, בארץ ובעולם. כמעט לכל מי שעובד מרחוק, שרתי הזיכרון הללו לא מביאים תועלת רבה. 
  • תשומת לב שאיטיות בגלישה יכולה לנבוע גם מציוד קצה הנמצא בבית שהוא ישן: נתב, רשת האלחוט של הנתב ומחשבים נייחים או ניידים ישנים. ההמלצה היא לבדוק שהנתב מאפשר חיבורי רשת קווית של 1 גיגה לפחות (ולחבר את המחשבים בחיבורי רשת אתרנט של 1 גיגה ולא 10/100 מגה), לבדוק שהנתב תומך ב-2 רשתות אלחוט ותומך בתקן 802.11ac. מומלץ מאוד להשתמש בחיבורים למכשירי הקצה בחיבור ה-WiFi האלחוטי בתחום ה-5 גיגהרץ, היותר מהיר ופנוי והתומך בתקן 802.11ac, מול החיבור בתחום ה-2.4 גיגהרץ הוותיק, תחום תדר האיטי יחסית והעמוס, שברוב המקרים אינו תומך בתקן המהיר 802.11ac. 
  • לא כל ספקי האינטרנט מחוברים למחלף IIX, כי הם "רוכבים" על התשתית של ספק גדול אחר בהסכם, ספק, שכן מחובר. אם הספק שלכם לא נמצא בדף של IIX, תבדקו באתר הספק, דרך מי הוא מחובר לרשת הארצית והעולמית.
  • הגרפים של מחלף IIX לא מראים את תעבורת האינטרנט לחו"ל, תעבורה היוצאת בסיבים לחו"ל דרך מספר ספקים, דוגמת בזק בינלאומי, טמרס טלקום, מד-1 (נקראת כיום Sparkle) ועוד. אולם, כרגע אין צווארי בקבוק קשים בחיבורים לעולם. אם יהיו, אין מקום, שבו ניתן לקרוא ולראות את הנתונים הללו, משום שלמשרד התקשורת כלל לא אכפת, שלא תהיה שקיפות לציבור, גם בנתונים הללו. . 
  • תעבורת הטלוויזיה של הוט ותעבורת YES מצלחות הלוויין לא נמצאות בתעבורה העוברת ב-IIX. כך, שלא ניתן לדעת את העומסים בתעבורה הזו. לעומת זאת, תעבורת ה-OTT, של סלקום, פרטנר, נטפליקס וכיו"ב, כן עוברת על רשת האינטרנט ובחלק מהמקרים (בעיקר כשהלקוח משתמש בספק ISP, שאינו ספק ה-OTT שלו), תעבורת הטלוויזיה הזו כן עוברת במחלף IIX. לכן, נטפליקס הורידה את איכות השידורים שלה והפסיקה לשדר באיכויות הגבוהות, כדי לא להעמיס יותר מדי את רשת האינטרנט. גם תעבורת ה-VOD ושאר שירותי ה-OTT של YES כן נמצאת באינטרנט. כך, גם שירותי ה-OTT של הוט. 
  • אם יש תקלות בגלישה, שמקורן בתשתית הביתית או בנתב, תשומת לב, שהטכנאים של כל החברות, לא יגיעו לבתים בהם שוהים אנשים הנמצאים בבידוד עקב הקורונה (הם מסומנים על מפות, שאפשר לראות בכתבה כאן). זאת, כי אין מיגון לטכנאים הללו ולא ברור אם יהיה להם מיגון מתאים. דהיינו: ניתן יהיה להסתייע בעצות והמלצות המצויות באתר הספק, או לקבל עצות בטלפון מחברים או ממומחים (כי, כאמור, חלק מוקדי השירות סגורים), ולנסות להתגבר על התקלה לבד. תשומת לב, שחלק מהתקלות בנתבים, אפשר לפתור בשיטה של הוצאת והכנסת השקע החשמלי של הנתב. 
  • ניתן להזמין שדרוגים של רוחבי פס וזה אף מומלץ בחום. למשל, בהוט ניתן לשדרג עד 500 מגה כמעט ברוב הבתים ברחבי הארץ. הספקים לא יכולים כעת להעלות מחירים וייתכן ונראה כבר בימים הקרובים מבצעים לשדורג רוחבי הפס, מספקים המבינים את הצרכים של הציבור. 
  • למי שזקוק לשרידות ויתירות של החיבור שלו לרשת האינטרנט, מומלץ להזמין נתב סלולרי מספק הסלולר שלו (או לרכוש נתב כזה אצל ספק ציוד המוכר נתבים סלולריים) ולקבל חיבור כפול לאינטרנט, גם דרך רשת הסלולר. תשומת לב, שיש לחברות הסלולר הגדולות אפשרות גלישה ושיחות דרך ה-WiFi, בשירות הנקרא WiFi Calling, אם הסמארטפון תומך ביכולת הזו. אולם, זה אינו מכפיל את החיבור הקווי לבית, כי השירות הזה משתמש בנתב הביתי הקיים וברשת ה-WiFi של הנתב הביתי הקיים. לכן, רק בנתב נפרד ונוסף לסלולר, מכפילים את רוחב הפס הקווי הביתי. בהחלט מומלץ לשקול את ההשקעה בקו נוסף לאינטרנט - דרך ספק הסלולר. 
  • יש עוד אופציה של שימוש בגלישה הסלולרית בבית למחשבים מכל סוג (לרבות טלוויזיות חכמות), והיא ע"י הפיכת הסמארטפון ל"נתב אלחוטי נייד". האופציה הזו קיימת כמעט בכל הסמארטפונים הנמצאים בידי הציבור. אולם, יש כמה מגבלות חמורות לשיטה הזו: 1) יש צורך, שהסמארטפון יהיה מחובר לטעינה החשמלית כל הזמן, או רוב הזמן, כי השיטה הזו זוללת מתח מהסוללה באופן ממש פראי. 2) טווחי השידור של ה-WiFi מהסמארטפון מאוד מוגבלים, כמה מטרים ספורים וזהו. כלומר: זה יכסה בקושי רק חדר אחד בבית. 3) למי שיש חבילות לא גדולות לגלישה מספק הסלולר שלו, החבילה הזו תיגמר מהר ואז משלמים מחירים ממש מופקעים על הגלישה הסלולרית. מכאן, שנתב סלולרי במספר סלולרי נפרד, עם חשבון Data בלבד, הוא חלופה טובה הרבה יותר, לגלישה בבית גם מהרשת הסלולרית. 
  • ,תשומת לב שיש לשמור על הכללים לגלישה בטוחה והגנה מספני התקפות סייבר. יש המון מידע בתחום זה (למשל כאן). כ"כ כל אחד יכול לבדוק בעצמו את רמת ההגנה של ה-ISP (ספק אינטרנט) שהוא גולש דרכו בקווי ובנייד, הגנה על המערכות החשובות הפנימיות של ה-ISP שקרויות BGP (מה זה? הסברים כאן וכאן), ולבצע בדיקה מהירה באתר כאן. מומלץ להתריע בפני ה-ISP שלך, אם אין אצלו מערכות ההגנה המתאימות והמקיפות הנדרשות, כעולה מהבדיקה, לדרוש מה-ISP שיתקן זאת, כדי להגן על ציבור הגולשים, שהם לקוחותיו. 
עדכון 25.3.20: סרטון יוטיוב של מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי אודות היערכות החברה במצב החירום - יש כאן
 
האינטרנט בישראל ובעולם



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים