מחקר: רוב האפליקציות לאייפון/אנדרואיד/ווינדוספון מתייבשות בחנויות ומתות
מאת: מערכת TelecomNews, 27.08.13, 17:14
כך מתנפצים החלומות של מפתחי האפליקציות. האפליקציות מחכות בקוצר רוח, בבדידות, לצלצול הגואל, שלא מגיע.
אתר Venturebeat מדווח, שחברת StarDast פרסמה אתמול מחקר חדש להשוואת אפליקציות, קצב הוספתן לחנויות ועוד, לגבי חנויות האפסטור, גוגל פליי ווינדוספון.
מטבלה מס' 1 עולה, שמרבית האפליקציות לא עודכנו מעולם לאחר שפורסמו בחנויות ויש להן פחות מ-10 חוות דעת. הן נחשבות אפליקציות מתות.
אי עדכון אפליקציות משמעותו, שהן לא הגיעו לרמת שימוש משמעותית או לרמת החזר על הוצאות פיתוחן.
בנוסף, רוב האפליקציות מקבלות את רוב חוות הדעת סמוך לזמן שחרורן: אפליקציה באפסטור מקבלת 80% מחוות הדעת שלה ב-18 הימים הראשונים לפרסומה, בגוגל פליי ב-16 הימים הראשונים ובווינדוספון ב-13 הימים הראשונים. נמצא גם, ש-68% מאפליקציות בגוגל פליי מורדות פחות מ-5,000 פעמים. זה "קו צלצול המוות" לאיזה שהוא רווח כספי.
זו המציאות המרה. אולם, היא לא מרפה את ידיהם של המפתחים. כ-2.371 אפליקציות חדשות מתפרסמות כל יום. 47% מהם באנדרואיד, 41% ב-iOS ו-12% בווינדוספון. אמנם, יותר אפליקציות מתפרסמות באנדרואיד, אך יותר מפתחים חוברים לאפל. 90 מפתחים חדשים מצטרפים כל יום לאפל לעומת 75 המצטרפים כל יום לגוגל פליי ו-34 לשוק הווינדוספון כפי שניתן לראות בטבלה מס' 2.
יותר אפליקציות מעודכנות כל יום באנדרואיד - 2,341 מול 806 ב-iOS. תהליך העדכון באפל הוא הארוך ביותר - כחודשיים, בגוגל פליי כחודש וחצי ובווינדוספון הוא הקצר ביותר - כחודש.
חנות אפל היא המרוויחה ביותר כאשר מחצית מהאפליקציות הן בתשלום לעומת 32% באנדרואיד. עם זאת, קצב הגידול ברווחים של גוגל פליי גבוה יותר.
המחקר הזה בדק 617,436 אפליקציות באפסטור, ו-484,271 אפליקציות בגוגל פליי. המספרים הללו לא תואמים את הודעות החברות מיוני בדבר 900,000 אפליקציות באפסטור ומיליון בגוגל פליי. אתר Venturebeat סבור, שיתכן, שהמחקר הזה לא כלל אפליקציות שפג תוקפן, אפליקציות שמפתחיהן נשרו מההסכמים עם החנויות, ואפליקציות ישנות מאד שלא תואמות לסמארטפונים החדישים.
בנוסף ראוי לציין, שפורסם, שהמאבק בין האפליקציות בחנויות הוא עצום. המטרה היא להגיע ל-10 הראשונות ואפילו ל-50 הראשונות עבור אייפון. אולם הדבר קשה ביותר. כדי להגיע בחנות אפל בארה"ב ל-10 הראשונות, צריך בממוצע מינימום של 77,000 הורדות ביום לאפליקציה בחינם ו-4,000 הורדות לאפליקציות בתשלום כאשר הרווח צריךלהיות לפחות 47,000 דולרים ליום. לגבי 50 הראשונות: דרושות 23,000 הורדות ביום של אפליקציות בחינם ו-950 הורדות של אפליקציות בתשלום ורווח מינימלי של 12,000 דולרים ליום. הכמויות והסכומים משתנים כל העת גם לפי היום בשבוע. בימים ב'-ו' צריך פחות הורדות (הכי מעט זה ביום חמישי) לעומת סוף השבוע.