מחקר Salesforce חושף אתגרי רשתות קמעונאיות ומנהלי שיווק בעידן הדיגיטלי

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מחקר Salesforce חושף אתגרי רשתות קמעונאיות ומנהלי שיווק בעידן הדיגיטלי
מחקר Salesforce חושף את האתגרים של הרשתות הקמעונאיות ומנהלי השיווק והמותג בעידן הדיגיטלי
מאת: מערכת Telecom News, 16.9.18, 14:15קניות בסמארטפון
 
מחקר החברה מספק תובנות, שאסור לקמעונאים, לעסקים ובמיוחד למנהלי שיווק ומותג ולפרסומאים ומפרסמים להחמיץ. בנוסף,  תחזית החברה לקראת עונת החגים של 2018: כמות הקונים באמצעות מכשירים ניידים תהיה הגבוהה ביותר מכל מכשיר אחר. אינסטגרם תעלה את שיעור המשתמשים ב-51% ותהפוך לרשת החברתית המובילה הכי הרבה תנועה לאתרי המסחר.
 
סיילפורס, שעוסקת בתחום הCRM-, פרסמה את התחזית שלה לקראת עונת החגים של 2018. על פי התחזית, הזירה הקמעונאית הופכת לתחרותית יותר מיום ליום, ועל רשתות השיווק לעבוד קשה מאי פעם כדי לשכנע את הלקוחות לבחור בהן כל פעם מחדש.

בתחרות הגוברת על כספו של הצרכן, רשתות הקמעונאות נדרשות להטמיע טכנולוגיות שיווק מרובות ממשקים ולהתמקד בערכים, בהתאמה אישית ובשירות מיטבי, אם ברצונן לנצח את היריבים העיקריים שלהן -  המותגים הגדולים ואתרי האינטרנט המסחריים.

על פי תחזיות החברה, השימוש במובייל בקרב הצרכנים רק ילך ויגבר במהלך 2018, כאשר עונות החגים ומבצעים במהלך שבוע הסייבר והבלאק פריידי, יעצימו את קצב הרכישות.

שבוע הסייבר, שחל במהלך 7 הימים המקדימים לחג ההודיה האמריקאי, צפוי להניב 40% מסך כל מחזור המכירות השנתי באתרים הדיגיטליים. לראשונה, מרבית התנועה לאתרי הקניות הדיגיטליים תגיע דווקא מהמכשירים הניידים כאשר לא פחות מ-68% מהצרכנים יבצעו את קניותיהם בסמארטפון – גידול של 19% מ-2017.

האינסטגרם תהפוך לכלי המוביל הכי הרבה תנועה לאתרי המסחר: הרשת החברתית הפופולרית תזנק עם גידול במשתמשים של יותר מ מ-51% בעוד שהאחות הגדולה פייסבוק תחווה ירידה של 7%. סך כל הגידול בתנועה ברשתות החברתיות יעמוד על 17% יותר מאשר בשנה הקודמת.

ריק קני, מנהל מחקר ותובנות בסיילספורס :"המובייל הוא ללא ספק הטכנולוגיה המשבשת ביותר מאז המעבר למסחר האינטרנטי. השנה ראינו כיצד הצרכן מבצע את רוב פעולותיו דרך הסמארטפון, הוא קונה בו יותר מאשר בכל מכשיר אחר, ומשוטט באתרי הקניות באופן קבוע. כמות הכניסות לאתרי האינטרנט דרך הסמארטפון ב-2018 הייתה גדולה מאשר כל כמות הכניסות יחדיו לאתרי האינטרנט ב-2015".

במקביל, סיילספורס vשיקה את המהדורה הרביעית של דו"ח Shopper-First Retail, שחושף את "3 חוקי הברזל לצרכן". ממצאי הדו"ח חושפים, שבעידן הדיגיטלי, נדרשים הקמעונאים להכיר את הצרכנים בצורה מיטבית, לבצע התאמות אישיות לכל לקוח וכמו כן לאמץ טכנולוגיות שיווק מתקדמות. כל זאת, כדי להשאר שחקנים דומיננטיים  בשוק ההולך ומשתנה:
  • לרענן - 69% מהצרכנים מצפים להיחשף לסחורות ולמוצרים חדשים בכל פעם שהם מבקרים בחנות או באתר.
  • לדעת היכן הלקוח נמצא - 87% מהקונים מתחילים את מסע הקניות בערוצי הדיגיטל.
  • להעניק משמעות - 64% מהלקוחות מרגישים, שרשתות השיווק אינן מתאמצות לענות על הצורך שלהם.
המחקר של סיילספורס עקב אחר 3 אפיקי צריכה שונים והתמקד ב:
  • התנהגות צרכנית ברשת -  500 צרכנים נבדקו, לצד 1.4 מיליארד כניסות לזירות מקוונת ברחבי העולם.
  • מדגם של 6,000 נבדקים מ-6 מדינות.
  • מחקר שדה סמוי ב-70 חנויות המפוזרות בנוי יורק, לונדון, וסן פרנסיסקו.
המחקר החדש חושף באיזה אופן הצרכנים קונים, מה הכי מתסכל אותם בחוויית הקניה ומה ניתן להסיק מהתנהגותם. למגמות אלו ישנה השפעה הנוגעת לכל רשת קמעונאית או מותג, ללא כל קשר לגודלו או לפלח השוק בו הוא פועל, שכן לבחירותיו של הצרכן קיימות תרומות גבוהות ביותר לשינוי בנוף הקמעונאי.

להלן הממצאים העיקריים העולים מן המחקר והמלצות כיצד להתמודד עם האתגרים:
  1. מותגים וזירות מסחר דוחקים את הקמעונאים החוצה
בעוד שהרשתות הקמעונאיות מועדפות ע"י הצרכנים, בעיקר בזכות רמת שירות הלקוחות שלהן, התברר, שלזירות המסחר ולמותגים יש עדיפות בכל יתר הפרמטרים. זירות המסחר זכו לניקוד הגבוהה ביותר בהקשר של מחיר, מגוון וזמינות המוצרים. המותגים מצדם, זכו בהעדפת הצרכנים בכל הקשור לאיכות המוצר, מידת החדשנות והייחודיות.

מנתונים אלו עולה, שעדיף לקמעונאים לנצל את היתרון שלהם בתחום השירות ואף להעמיק את החוזקות בו ע"י הגברת הנוכחות הדיגיטלית שלהם ברשת וע"י תקשור עם הלקוח באמצעים נוספים כמו וידאו צ'ט או בוטים, שיכולים לספק מענה זמין ויעיל ללקוח.
  1. זירות המסחר זוכות במדד הרכישה החוזרת ושימור הלקוח
נאמנות הלקוח ופיתוח זיקה בין הצרכן למוצר הם מטרות העל של כל מנהל שיווק. אחת השאלות, שנשאלו הצרכנים, הייתה: "נניח שתרצה/י לרכוש דבר, שמעולם לא היה ברשותך, ממי תבחר/י לקנות?". מבין רשתות הקמעונאות, מותגים וזירות מסחר כמו אמאזון, השיבו 50% מהנבדקים, שיעדיפו לקנות ברשת קמעונאית בפעם הראשונה, 31% השיבו, שיקנו מאתרי האינטרנט ואחרונים היו המותגים בהם בחרו רק 19% מהנשאלים.

ברכישה חוזרת, משתנה תמונת העדפת הצרכן באופן מהותי. זירות המסחר מביסות את רשתות הקמעונאות. כ-47% העידו, שיבצעו את רכישתם החוזרת באתרי האינטרנט. לעומת זאת, 34% בלבד בחרו לקנות בפעם השנייה מהרשתות הקמעונאיות.

חווית הרכישה עצמה היא נדבך משמעותי בדרך להוביל את הלקוח לרכישה חוזרת. לכן, זריזות, נאמנות, והתאמה אישית של המוצר ללקוח הם כלי בידול של ממש והם הכרחיים ביותר במלחמה על הלקוח החוזר.

מהמחקר עולה, כש-66% מהלקוחות מעדיפים לרכוש ממותגים להם יש מועדון לקוחות מתגמל - Loyalty Program. ענקית המסחר אמאזון פיצחה בצורה יוצאת דופן את ההבנה כיצד לשמר את לקוחותיה. החברה, שכללה את מועדון הלקוחות Prime כך, שיעניק ללקוח מעטפת צרכנית בכל מקום בו הוא נמצא הן בדיגיטל והן בחנות הפיזית.

לא מדובר רק על צבירת נקודות, אלא על מועדון, שמעניק ללקוח הטבות משמעותיות כמו משלוח מהיר חינם, מתקשר עמו ויודע היטב כיצד ליצור אצלו נאמנות ולהניע אותו לרכישה חוזרת .
  1. אחוז השימוש במכשיר הנייד בזמן הקניות בחנויות פיזיות הוא גבוה ביותר -לעומת הקנייה בחנויות דיגיטליות.
מהמחקר של סיילספורס עולה כי החנויות הפיזיות עדיין לא נכחדו מהעולם, 46% מהצרכנים עדיין מעדיפים להגיע לחנות ולראות בעצמם את המוצר אותו הם קונים. זאת, לעומת 35% המבצעים את הקנייה דרך המחשב האישי ועוד 18% הקונים דרך הנייד. אף על פי כן נראה, שאנו לפני שינוי מגמה בתחום זה.

בנוסף, כ-71% מהקונים מעידים, שהם משתמשים במכשיר הנייד בזמן הרכישה בחנות הפיזית. כלומר, צרכנים רבים מחפשים מוצרים באינטרנט בעודם קונים בחנות מחוץ לביתם. המגמה גבוהה במיוחד בגילאי 44-18 ועומדת על 83% (עליה של 20% לעומת 2017). דפוסי השימוש בנייד בזמן הקנייה שונים ומגוונים, החל מקריאת ביקורות על הפריטים ועד שימוש בקופונים ורכישות נוספות.

במקביל, במחקר הסמוי, שנערך ב-70 חנויות, שלא מאופיינות בנוכחות דיגיטלית גבוהה ושאינן מתפעלות ממשקים למובייל נמצא, שדירוג שביעות הרצון הממוצע שלהן היה נמוך באופן משמעותי ועמד על 1.7 מתוך 5.

לכן, סיילספורס ממליצה למנהלי שיווק של רשתות קמעונאית לתקשר עם הלקוח במספר ערוצים ולהעניק חווית קניה המשלבת גלישה באינטרנט במחשבים האישים ובמובייל ובכך להתאים עצמם לשימוש הגבוה, שעושים הלקוחות ברשת.
  1. צרכנים מעדיפים קמעונאים שעומדים בקצב
המחקר מגלה, שכדי לעמוד בציפיות הצרכן, על חוויות הלקוח להיות תלויה במהירות בה מתבצעת הרכישה, החל משלב בחירת המוצר ועד לשלב התשלום. כ"כ, על חוויית הקנייה להיות מותאמת לזמן ולחידושים הטכנולוגיים המתווספים. כ-69% מהצרכנים טוענים, שחשוב להם מאד להיחשף לסחורות ולמוצרים חדשים בכל פעם שהם מבקרים בחנות או באתר.

בנוסף, כ-75% מהפריטים, שצרכנים מחפשים מידי חודש, הם חדשים לגמרי. הדבר מלמד באיזו מהירות צרכנים נחשפים למוצרים ולמותגים חדשים. בקרב חניות האינטרנט הגדולות, 59% מהפריטים המוצעים מתחלפים באופן חודשי.

פירוש הדבר, שרשתות הקמעונאות ומנהלי המותגים לא יכולים לבזבז זמן רב על ניתוח הצרכנים, מאחר שהם צריכים לעמוד בביקוש המתחדש תכופות ובזמן אמת. מבחינת המוצר עצמו 59% מהצרכנים טוענים, שסביר להניח, שיבחרו לקנות מותגים המותאמים להם באופן אישי. מהמחקר הסמוי עלה כי מותגים כמו אמריקן גירל, אדידס ולקוסט משקיעים בחוויות הלקוח עד לרמה בה הוא מעורב בתהליך הייצור. כל זאת, כדי ליצור מוצר ייחודי ומותאם אישית.
 
5. מותגים מובילים עושים זאת באמצעות ערכים, התאמה אישית ושירות
הערכה של לקוחות למותגים מתבטאת לא רק בכסף, אלא גם במידה, שהמותגים בוחרים לתקשר עם הקהל שלהם באמצעות 3 פרמטרים:

ערכים: 45% מהצרכנים יעדיפו לקנות ממותג המקיים ערך חברתי כלשהו או עוסק בפעולות צדקה. 9 מותגים מתוך 10 שנבדקו זכו לניקוד גבוה מהממוצע בכל הקשור ליצירת מעורבות וחיבור רגשי עם הלקוחות.
התאמה אישית: אתרים, שהשתמשו במערכות AI ליצירת המלצות ללקוח, הגדילו את המחזור שלהם בכ-37%. בעולם בו 46% מהצרכנים חושבים, שהרשתות לא מכירות אותם באמת, שימוש בטכנולוגיות להתאמה אישית מהווה יתרון משמעותי.
שירות: מתן מידע ושיתוף מתבררים ככלי אפקטיבי לעידוד המעורבות של הצרכן. קהילות מותג ופורומים שונים מעודדים את הלקוחות לחפש ולדלות מידע בכוחות עצמם ומגבירים את הזיקה בין הלקוח למוצר.

קניות



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים