מיקרוסופט דיווחה היום על רכישת חטיבת הניידים של נוקיה עם רישיון לשימוש בתיק הפטנטים שלה בסכום של כ-7.2 מילארד דולרים במזומן.
לקראת פרישתו הקרובה של סטיב באלמר מנכ"ל מיקרוסופט, ראו בכתבה:
13 שנה של עליות ומורדות, בעיקר מורדות - סטיב באלמר, הודיעה היום החברה על רכישת חטיבת הסלולר של נוקיה על כל מפעלי הייצור וההרכבה של הסמארטפונים והמכשירים הניידים האחרים וכל העסקים הנילווים בסכום של
5.
44 מילארד יורו (כ-7.2 מיליארד דולרים). 5 מיליארד דולרים ישולמו עבור חטיבת המובייל ו-2.2 מיליארד דולרים ישולמו עבור הרישיון להשתמש בתיק הפטנטים של נוקיה. תיק הפטנטים חשוב מאד למיקרוסופט, שפעילה בשוק זה, ורק לפני לפני 6 ימים
הגישה בקשה לפטנט משמעותי בשוק הנייד.
עובדי נוקיה יהיו מעתה עובדי מיקרוסופט ופינלנד תהפוך למרכז של מיקרוסופט באירופה. היא גם תקים שם מרכז מחקר ופיתוח חדש. נוקיה תיתן את תנופה הדרושה למיקרוסופט כדי לפרוץ לשוק הנייד. למעשה, על פניו ,היה המהלך הזה דרוש כדי להתמודד בשוק הסמארטפונים והטאבלטים בו שולטות ביד רמה אפל וסמסונג (נוקיה במקום שני רק בשליטה בשוק הניידים הפשוטים), ומיקרוסופט כבר שיתפה פעולה בעבר עם נוקיה.
הקניה עלולה להשפיע על החברות המשתמשות במערכת ההפעלה של מיקרוסופט, שעתה
תהיה גם חברת מכשירים ולא רק מפתחת. המהלך עלול לפגוע בצמיחת שוק הווינדוספון, כי הרי חברות לא תרצנה לאמץ מערכת הפעלה של חברה שיש לה מכשירים ולהתחרות במפתחת עצמה. HTC תהיה העיקרית ולא ברור אם חברות אחרות תשקענה עכשיו במערכת ההפעלה הזו. זה הימור גדול מצד מיקרוסופט ורק בעתיד נדע אם למהלך תהיה הצלחה במיתוג חדש של נוקיה בעולם.
נספח: הערותיו של האנליסט רומן דה ראנאס, כפי שהתקבלו במערכת:
The Nokia acquisition is a logical step forward for Microsoft but will not change the company’s position in mobile overnight
Analysys Mason Principal Analyst, Ronan de Renesse, comments
The acquisition will have a limited impact on the smartphone market in short/medium term. Nokia and Microsoft have been working hand-in-hand for 2.5 years on the Lumia device range and we don’t expect the acquisition to fundamentally change the Lumia team and its product roadmap for the next 12 months
.
The biggest opportunity for Microsoft is in the non-smartphone space. Microsoft will gain a foothold in developing market via Nokia’s non-Lumia device portfolio; 45.5% of Nokia mobile device shipments went to Greater China, Middle East & Africa and Latin America in 2012. This strengthen Microsoft’s position versus Google in connecting the next billion people
.
Microsoft must make a decision on the business model to adopt in mobile. The handset market is extremely competitive making it particularly hard to sustain high margins and make a profit. Microsoft has the ability to undercut its competitors and use mobile as a loss leader to gain global reach for its services and software ecosystem. No handset manufacturer except Nokia has been fully committed to Windows Phone platform in the past 12 months. Maybe it’s time for Microsoft to abandon its Windows licensing model in mobile