מי ינהל את ספקי השירות המנוהלים - Managed Service Providers?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מי ינהל את ספקי השירות המנוהלים - Managed Service Providers?
מי ינהל את ספקי השירות המנוהלים -  Service Providers Managed?
מאת: אורי אביטל, 17.11.19, 15:20אורי אביטל מאתר החברה
 
העלייה המתמשכת בפתרונות, שירותים וטכנולוגיות מצד MSP’s של יצרנים וספקים, מביאה איתה הזדמנויות רבות למנהלי חברות ועסקים ובו בזמן מציבה אתגר ניהול לא פשוט בעבורם. חברות שירותי מומחה ואינטגרציה נדרשות להתייחס לנושא זה ולהוסיף נדבכים של ייעוץ, ניהול ופיקוח על תוצרי ה-MSP’s  השונים עבור לקוחותיהם.
 
 
תחום הפתרונות הטכנולוגיים המשווקים תחת הכותרתMSP  - Managed Service Providers ממשיך וצובר תאוצה עם שפע וזמינות של עוד ועוד שירותים, פתרונות וטכנולוגיות, הן במודל aas  (as a service) והן במסגרות נוספות. היתרונות הנקודתיים של פתרונות וטכנולוגיות במודל זה ברורים ברוב המקרים ותורמים לא מעט להתפתחות הארגון / חברה / עסק הן במישור התפעולי והן במישור העסקי.
 
יחד עם זאת, ארגונים עם צוות מערכות מידע מצומצם וקטן או חברות בסדר גודל בינוני וקטן, שלהן אין מחלקת מערכות מידע, מתקשים להתמודד עם המעבר הגובר למודל זה, הן בשל ריבוי האתגרים בעולמות הענן, אבטחת המידע, הדיגיטל, האוטומציה והן בגין ריבוי ספקי הפתרונות במודל זה המציעים את שירותיהם בתחומים השונים.
 
כאן בדיוק נכנסים לתמונה ספקי שירותי מומחה ואינטגרציה המשווקים שירותי ICT מנוהלים כוללים, ומתמחים באספקת מטריה רחבה של ייעוץ, ליווי, ניהול, תמיכה, ניהול ספקי צד ג' ועוד לכלל מערכות המידע של הלקוח.     
 
להבדיל ממודל מיקור חוץ מלא, שאומץ בעיקר ע"י חלק קטן של ארגונים גדולים, מודל, שבו מעבירים אחריות מלאה מכל הבחינות לספק מיקור חוץ אחד על מערכות המידע הארגוניות וכוח האדם העוסק בנושא, אין לרוב החברות והארגונים רצון, אפשרות או כדאיות לעבור לעבוד במודל מיקור חוץ מלא שכזה.
 
לרובם יש, אומנם, קשר עם ספקי שירות ובכלל זה גם MSP’s המטפלים בהם נקודתית, בתקלות בד"כ, אבל אין להם מבט רוחבי וכולל על כל מערך המחשוב ועל האינטראקציה בין הפתרונות השונים. שירות נקודתי במודל הישן והמסורתי הזה אינו מספק בתקופה זו לנוכח ריבוי הפתרונות והטכנולוגיות, שעל החברות והעסקים לאמץ במודל as a service  או דומה.

כאמור, אין לחברות הללו את הידע, האמצעים והכלים בתוך הבית לבחון, ליישם ולנהל פתרונות וטכנולוגיות המתאימות להם במודל זה. כ"כ, אין להן את היכולות לפקח ולבצע בקרה על רמת התפעול והאיכות באופן שוטף של פתרונות אלה.  
 
מגמות
בתחילת העשור הקודם, ספקי אינטגרציה ושירות התמודדו בעיקר בזירת חדר או חוות שרתים הסטנדרטיות של חברות וארגונים תוך התמקדות במערכות השרת, האחסון, הגיבוי, התקשורת, או מידע ותוכנות התשתית המותקנות עליהן.
 
רוב ספקי השירות הציעו את התמיכה לחלק ממרכיבים אלה וחלקם הציעו מודל כלשהו של שירות מקיף יותר, שבמסגרתו הם סיפקו את שירותיהם לרוב התשתיות, שבאתר הלקוח, הן במקרה של תקלות והן בטיפולים השוטפים. 
 
הארכיטקטורה, שאפיינה בעבר את סביבת העבודה הסטנדרטית של ה-ICT אצל רוב החברות והארגונים, השתנתה ואינה מתאימה יותר לחלק גדול מהלקוחות, בעיקר בשל האתגרים הרבים המגיעים יחד עם פתרונות ענן, אבטחת מידע, אוטומציה ועוד.
 
עם ההתקדמות והמורכבות הטכנולוגית, מספר רב של פתרונות, שכל ארגון רכש, והשינויים הרבים שחלו מאז, אנו מוצאים, שרוב החברות והארגונים מקבלים תמיכה ושירות ממספר רב של ספקים, באופן בו כל ספק מתמקד רק במוצר, שהוא סיפק, וגם זה רק במקרה של תקלות.

חסרה אינטגרציה וראיה מערכתית בין כל הטכנולוגיות והפתרונות, שיושמו בחברה / ארגון וגורם אחד בעל יכולות וידע שמרכז את הטיפול השוטף מול כל הספקים.

במקביל, ליצרני וספקי הפתרונות עצמם במודל ה-MSP’s קיימים אתגרים רבים המניעים אותם, בעיקר בשל הצרכים הגוברים מצד הלקוחות ומצד שני התחרות הקשה עם ספקים אחרים. אזכיר כאן רק חלק מהנושאים המשפיעים על התהליכים הללו בתקופה זו:

סייבר - סיכונים גוברים וצמיחה בהתקפות סייבר והצורך התמידי לשיפור ההגנה על המידע. בד"כ, לקוחות הקצה סומכים על ספקי הפתרונות והטכנולוגיות, שידאגו לאבטחת המידע והנתונים שלהם. ספקי הפתרונות בתחום זה מחויבים להשקיע מאמצים רבים לאבטחת התשתיות והנתונים של הלקוחות, לא רק באמצעות התגוננות אלא גם כדי להתאושש מפני התקפות מסוגים שונים. ספקים, שמאמצים גישה כזו, זוכים בד"כ ליתרון יחסי על מתחריהם.
 
ענן - הענן משמש יותר ויותר לבניית פלטפורמות חדשות, לשיפור מעורבות המשתמשים והלקוחות וכדי לענות גם על צרכי השינויים בתחום הדיגיטלי של הארגונים. ברוב המקרים, הלקוחות מאמצים עבודה במודל היברידי תוך אימוץ סביבת מולטי-ענן, שבמסגרתה הלקוחות מסתמכים על בסיס מסוים אצלם באתר בתוספת מספר מסוים של שירותי ענן מספק עיקרי אחד ועוד קצת באופן ספורדי מספקי ענן שונים המאפשרים אימוץ והטמעה מהירים של פתרונות נקודתיים שונים.

המעבר לדיגיטל - מגמה זו היא צורך גובר והולך להנגשת מידע למשתמשים, לקוחות וצרכנים אחרים בכל מיני אופנים וצורות ומכל מקום וכל הזמן. מגמה זו דוחפת את הארגונים והחברות לאמץ גישות חדשות יחסית, טכנולוגיות וכליי ניהול הן בפיתוח חלק מהאפליקציות והן בתשתיות המערכות. לדוגמה, פתרונות מערכתיים לניהול נכון ובטוח יותר של ממשקים רבים ומסוגים שונים המשמשים את עבודת המשתמשים והלקוחות, דהיינו, סמארטפונים, טאבלטים ועמדות קצה וירטואליות.

אוטומציה - המעבר לדיגיטל מביא איתו שיטות וטכנולוגיות לתכנון ויישום תהליכי אוטומציה עבור תהליכים תפעוליים ועסקיים. מגמה זו יכולה להחליף כמות עבודה משמעותית ולשפר את מאוד את האינטראקציות הן בתוך החברה והן מול הלקוחות. פתרונות אוטומציה מפיקים יתרון תחרותי.

קיימים לא מעט נושאים נוספים, שלהם קיימת דרישה מצד לקוחות, ומניעים את ה-MSP’s. נושאים כגון, שירותים מבוססי תוצאות, שירותי טלקום (באמצעות ספקי שירותי טלקום),IoT  ועוד. כאמור, לא לכל הארגונים והחברות האפשרות והיכולות לאמץ פתרונות רבים מעולמות אלה והם זקוקים לסיוע וליווי מקצועי לאורך כל חיי מחזור המערכת כדי להגדיל את ערכם.

כאן בדיוק נכנסים לתמונה ספקי ייעוץ, שירותי מומחה ואינטגרציה מתאימים, המתמחים במגוון רחב מאוד של טכנולוגיות ופתרונות MSP’s ואחרים, ומספקים באמצעות מתודולוגיה מוכחת שירותי מערכות ICT מנוהלים מקיפים. 

ספקים כאלה יסייעו ללקוח לחפש את הפתרונות המתאימים ביותר עבורו מ-MSP’s, ידאגו ליישום מוצלח, ינטרו את איכות הפתרון בשוטף לאחר ההטמעה, יבצעו אינטגרציה בין הפתרונות, שאומצו מהספקים השונים, ועוד.

ספקים אלה, אמורים לבצע את כל תהליך בחינת הפתרונות המוצעים ע"י ה-MSP’s ואימוצם במשותף עם ספק הטכנולוגיה / הפתרון. ספק שירותי המערכות המנוהלים מבצע את רוב מטלות הניהול של מערכות המידע של הלקוח במסגרת חוזה מותאם לשירותים מנוהלים ומספק במסגרת זו ניטור, שליטה ובקרה, ניהול הרשת, תמיכת מומחים, טיפולים שוטפים, עדכוני מערכות, שדרוגים, הפעלת ספקי צד ג' ובכלל זה גם MSP’s וניהול טכני מלא.

 בשנים הקרובות צפויות חברות בסדר גודל בינוני בעיקר, לאמץ את מודל העבודה הזה מול ספק שירות מנוהל אחד עיקרי, שינהל עבורם, בנוסף לניהול המערכת הקיימת, את כל קשרי העבודה מול ספקי MSP’s האחרים.

ספק כזה יתנהל למעשה באופן שוטף כמחלקת מערכות המידע של הלקוח וזאת מבלי שהלקוח יצטרך לשאת בהוצאות רבות הכרוכות בהעסקת צוות מלא לניהול מערכת המחשוב שלו.

מאת: אורי אביטל, נובמבר 2019
מנהל פיתוח עסקי בחברת WIZARDS
 
MPS FREE
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים