למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל
מחקר חדש ומעודכן על הגורמים המקדמים אתרים (SEO) להיות במקומות עליונים בכלי החיפוש של גוגל מוביל לשתי מסקנות די ברורות: 1) מקדמי האתרים אינם יודעים מה מקדם אתר והם סתם מנחשים, 2) גוגל כנראה מקדמת, בראש וראשונה, את עצמה. זה הקריטריון, שנראה כרגע הכי חשוב לה. הגולשים חושבים, שהכל אובייקטיבי בתוצאות החיפוש שלהם בגוגל, אבל אין לזה כל בסיס במציאות. 
מאת: אבי וייס, 11.7.13, 12:00סימן שאלה

חברת המחקר והייעוץ האמריקאית Searchmetrics ביצעה מחקר עומק בעזרת כלים המתאימים לעידן ה- Big-Data מלווים בכלי ניתוח סטטיסטיים, שבהם בחנה את הסיבות למיקום גבוה של אתרים במנוע החיפש של גוגל. ממצאים מפורטים - כאן להורדה למתעניינים בפרטי המחקר. 

הממצאים מראים כמה דברים מעניינים, שננתח אותם מייד, אבל הם בראש וראשונה מצביעים על דבר אחד די ברור: גוגל כל הזמן משנה את הקריטריונים שלה לדרוג אתרים, והקריטריונים הללו היו ונשארו סודיים. בנוסף, יש פרסונליזציה חזקה של תוצאות החיפוש, מה שמטה כל תוצאה. כל ניסיון, לנחש מהם 200 הקריטריונים הכי חשובים, מוביל למסקנה אחת בעקבות המחקר: מקדמי האתרים ממציאים קריטריונים לקידום, שאין להם כל קשר למציאות בה גוגל פועלת ומדרגת אתרים בכלי החיפוש.

ברור, שיש קריטריונים לקידום, שלא צריך לנחש אותם והם תמיד טובים כמו: תוכן מקורי טוב, כניסות מרובות מכיוונים מרובים לאתר, לינקים מתוך אתרים חזקים. אולם, כל אלו השפעתם על הדירוג היא כנראה לא קריטית וחשיבותם לא גדולה במיוחד.

מהם הגורמים שכן משפיעים על קידום אתר לראש רשימת החיפוש? אלו הגורמים, שמנהלי הקידום מנחשים שהם משפיעים. בבדיקה סטטיסטית נמצא, שהקורלציות (המתאמים) בין מה שהם חושבים לבין המציאות היא נמוכה עד אפסית. או בקיצור: מקדמי האתרים "יורים באפלה".

למה הם לעיתים קרובות מצליחים בקידום אתר? כי המתחרים טעו, או לא קידמו את עצמם כלל, או התרשלו בקידום. אבל כל ההצלחות הללו הן מאוד זמניות, כי "הגבינה" כל הזמן זזה, בגלל השינויים התכופים של הקריטריונים העלומים של גוגל (שמיד נביע דעתנו עליהם). רוב מקדמי האתרים, לפי הפרסום שלהם באתרים האישיים והציבוריים שלהם, מייחסים לגוגל קריטריונים לקידום, שאבד עליהם הכלח, או בכלל לא נכונים ולא רלבנטיים. בקיצור, הם סתם מקשקשים בזנב שאין להם. 

את הממצאים של מחקר ניתן לסכם באינפוגרפיקה הבאה שהכינה Searchmetrics (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
קידום בגוגל

מה כן עובד בקידום אתרים?
זה לא ברור עד הסוף. אולם, די ברור, ש- Hard Keyword Optimization אינו רלבנטי למציאות. זה מה שעושים רוב מקדמי האתרים ולוקחים כסף מבעלי האתרים הסבורים שזה עובד. הדבר הכי ברור בתוצאות המחקר הוא ההופעה של האתר בגוגל+. הקורלציה (המתאם) של הופעה בגוגל+ מול הימצאות במקום גבוה בחיפוש של גוגל הייתה 0.4, הקורלציה הכי גבוהה שנמצאה במחקר. דהיינו: סיכוי די גבוה שזה נכון. כל שאר הסיבות - הקריטריונים לקורלציות, שמקדמי אתרים חושבים שהם הקריטריונים הנכונים לקידום, היו נמוכות עד אפסיות. פשוט קורלציות אפסיות לקריטריונים הללו, שמקדמי אתרים מפעילים.

בנוסף, נמצא קשר הדוק בין ה- Brand (מותג) לבין המיקום שלו בחיפוש. Barnds טובים היו במקום גבוה בחיפוש. דהיינו: למרות שלכאורה לא צריך להיות קשר בין התשלום לגוגל על מודעות לבין המיקום במנוע החיפוש, העובדה היא, שיש קשר כלשהו. ממצא זה דורש מחקר נוסף, בגלל ההשפעה שלו על אמינות מנוע החיפוש של גוגל. גם אם הממצא לא מספיק ברור, כנראה, שכדאי לשלם לגוגל עבור מודעות, אם רוצים לקדם את האתר במנוע החיפוש. 

מדוע נמצא במחקר, שנוכחות בגוגל+ היא המקדם כנראה הרלבנטי ביותר (וגם כן בקורלציה לא גבוהה) למיקום גבוה במנוע החיפוש? כי כנראה גוגל רוצה להפוך את גוגל+ לחזק יותר ונפוץ יותר מכל רשת חברתית אחרת, דוגמת פייסבוק. למה גוגל מקדמת את עצמה, לכאורה? תוכלו לקרא על כך גם - כאן, בהרחבה. די ברור מהמחקר, שמומלץ מאוד להימצא בגוגל+, אם רוצים קידום לאתר. כל השאר הוא בגדר ניחוש ו"יריות באפלה" של מקדמי האתרים (SEO). 
 
קידום אתרים



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

13/5/19 - ChipEx2019 

14/5/19- Oracle Cloud Day & Code Explore  

14-16/5/19 - 2019 MIXiii - Biomed  

28-30/5/19 - Israel Impact Summit 2019  

23-27/6/19 - Cyber Week 2019 
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: האם ניתן לחבר ממיר כבלים פרטי על רשת הוט? - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן
 
זרקור חברות
 
Telecom Experts
 
NORDVPN
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים