משולש ה"אהבה" של ה-IT: על המנמ"ר להגיב לדרישות משתמשי הקצה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> משולש ה"אהבה" של ה-IT: על המנמ"ר להגיב לדרישות משתמשי הקצה
משולש ה"אהבה" של ה-IT: על המנמ"ר להגיב לדרישות משתמשי הקצה
מאת אופיר זמיר, 1.1.15, 21:40אופיר זמיר

מנמ"רים נוקטים לעיתים בזהירות רבה מדי ואפילו חוסמים חדשנות מאחר שהם מפחדים מעלויות גבוהות ופוטנציאל סיכון. למרבה המזל, עומד לרשותם כיום מגוון של טכנולוגיות וטכניקות היכול לאפשר להם חופש גדול יותר בלי סיכון ועלות נוספת.
 
משולשי אהבה יכולים להיות מסובכים. הם קשים לניהול וחוסר המחויבות, שמפגינים הצדדים זה לזה, עלול לגרום, בסופו של דבר, לקרע בין הצדדים. מצב יחסים זה מתאים לא פחות לעולם העסקים ומי יכול להבין טוב יותר את הקשיים הנוצרים סביב היחסים המסובכים הקיימים בכל ארגון מאשר מנהל מערכות המידע? זאת, מכיוון שתפקידו של המנמ"ר אומנם מתרחש לעיתים קרובות מתחת לפני השטח, אך עליו מוטלת החובה להסדיר את האינטרסים המתחרים הקיימים בין הארגונים למשתמשי הקצה ואנשי ה-IT.

כחלק מהמחקר, שערכה חברת VMware בשיתוף Freeform Dynamics, נבדק כיצד האינטרסים של משתמשי הקצה מתפתחים בארגון.

3 מערכות של אינטרסים קשורות ליחסים אלה, וכפי שכל מנמ"ר מבין, כדי להרוויח בצורה בטוחה, מלאה וחסכונית מכל מה שלטכנולוגיות החדשות יש להציע בתחום משתמשי הקצה, יש צורך לאזן בין הצדדים (תרשים):

תמונה

מערכת איזונים עדינה
כיום, השגת איזון, שבו כל אחד מהצדדים יהיה מרוצה, לא תמיד מתאפשרת על הצד הטוב ביותר. מצב נפוץ מאד הוא כזה של קיפאון בין העובדים או משתמשי הקצה לבין הרצון האישי של כל אחד מהם מול מערך ה-IT, שמעוניין להראות שליטה. הבה נבחן תרחיש יומיומי, שבו העובדים כועסים מאחר שהבחינו באחד המנהלים משתמש באייפד המחובר לרשת של הארגון, בעוד שלהם עצמם לא ניתנה גישה דומה. או תרחיש אחר, שבו מנהלים מגיבים ללחץ של העובדים ושל היחידות בתוך הארגון ונותנים להם חופש לעקוף את המדיניות של מחלקת ה-IT.

איזון בין דרישות הולכות וגוברות של משתמשי קצה, הבדלים תרבותיים ולחצים תוך ארגוניים הוא משימה קשה ולעיתים קרובות כזו המערבת התדרדרות ביחסים בתוך המשולש והתנגשות אינטרסים. לניסיון לאזן בין הצדדים יש סיכוי ליצור "אפקט פרפר", שבו מתחים קטנים יוצאים מפרופורציה ויכולים להיות בעלות השלכות חמורות, שתפגענה בביצועים, בתחרותיות ובצמיחה של הארגון. למעשה, נתוני המחקר מראים, שתרחישים כאלה מופיעים כיום בארגונים רבים בכל סוגי הגדלים והמגזרים. 

המחקר מצא גם, שמשתמשי הקצה הופכים לבולטים יותר ויותר בכל הנוגע להשפעות המעצבות את המחשוב ואת סביבת העבודה בארגונים. יותר מ-50% מאנשי מערך ה-IT  ואנשי עסקים ציינו, שהעדפות המשתמשים והרצונות שלהם מתחזקים ומשפיעים יותר ויותר על החלטות ברמה הארגונית. למעשה, יותר מ-80% דיווחו על דוגמאות של יחידות בארגון או של עובדים אינדיבידואלים, שקיבלו החלטות טכנולוגיות באופן עצמאי ללא תלות במחלקות ה-IT. השילוב בין הדרישות הגוברות של משתמשי הקצה ורצון לשמור על תשתית IT מוגבלת מגבילים, פעמים רבות, את היכולת של המנמ"ר לתרום.

פתרונות אפשריים:
מנמ"רים נוקטים לעיתים בזהירות רבה מדי ואפילו חוסמים חדשנות ופעילויות חדשות מאחר שהם מפחדים מעלויות גבוהות ופוטנציאל סיכון. למרבה המזל, עומד לרשותם כיום מגוון של טכנולוגיות וטכניקות היכול לאפשר להם חופש גדול יותר בלי סיכון ועלות נוספת. אם יצליחו להעניק למשתמשי הקצה יותר חופש ובו זמנית יאפשרו יותר ביטחון ושליטה של מערך ה-IT, השינוי בתחנת העבודה יוכל לעודד שינוי רדיקלי במחשבה של מנהלי הארגון ולאפשר תחנות עבודה וירטואליות, שתנוהלנה ע"י משתמשי הקצה עצמם. תחנות אלו תאפשרנה גישה רבה יותר לאפליקציות ולנתונים באמצעות המכשירים הניידים ותעוררנה שביעות רצון בקרב כל צדדי המשולש.

מודל חדש ודינמי יותר של מחשוב משתמשי קצה הוא אפשרות אחרת, כזו המאפשרת תנועה מתחנת העבודה למחשב הנייד ולטלפון הנייד, כאשר  מתאפשר השימוש באפליקציות, במכשירים ובתכנים מכל מקום ובכל זמן. כאשר נוצרים מתחים ב"משולש" התאגידי, הטעות המקובלת היא להפיל מיד את האשמה על מערך ה-IT. אך פעמים רבות לא שם טמונה האשמה. ניתן להצליח הרבה יותר אם ההנהלה תקבל אחריות ותראה במחשוב משתמשי הקצה גורם היכול להניע את הארגון קדימה. אחרי הכול, מגוון רחב יותר של מכשירים ואפליקציות בשילוב רמה גבוהה יותר של בחירה וגמישות למשתמשי הקצה יסייעו להתפתחות מחשוב משתמשי הקצה במהלך הזמן.

בסופו של דבר, העניין העומד על הפרק הוא לא רק לענות על כל הדרישות של משתמשי הקצה או להצדיק את ההוצאות על מחשוב, אלא העניין הוא להבטיח את התשתית הנכונה ואת התהליכים המתאימים שה"משולש" התאגידי זקוק להם ושבאמצעותם ניתן לענות על האינטרסים המתחרים של הארגון. ארגונים מכל גודל שהוא זקוקים לתשתית IT, שיכולה להשתנות ולהתפתח כדי לענות על הדרישות של המנהלים ושל העובדים. תפקיד המנמ"ר הוא לבצע זאת ולחבר בין כל הצדדים תוך כדי אבטחת תשתית ה-IT המתאימה כדי להניע חדשנות ולהיות צעד אחד לפני המתחרים. שמירה על הסטטוס קוו היא אולי אפשרות, אבל במציאות העסקית של ימינו פירושה אות מבשר רעות לארגון.

האתגרים המקושרים כיום עם הניהול של מערך ה-IT בארגון רק ימשיכו לגדול, אבל צריך להכיר בכך, שדרישות אלו עוזרות לדחוף את העסקים לכיוון הנכון. זהו המקום, שבו אנשי מערך ה-IT יכולים לשחק בו תפקיד מכריע. עובדים המשתמשים במכשירים טכנולוגיים כדי לבצע את עבודתם מחפשים תמיד אחר הדרך הטובה ביותר, שבאמצעותה יוכלו לעבוד: זהו הלך המחשבה, שהוביל לזניחה של הדיסק הקשיח ועודד צמיחה של כלים כמו הדיסק און קי ואתרי שיתוף קבצים. כל אחד מהפתרונות האלה הציע בזמנו דרך טובה יותר לעבוד, שלא הייתה קיימת קודם לכן.

לסיכום, כאשר מערך ה-IT מגיב לדרישות של משתמשי הקצה יש לו את ההזדמנות לבצע השקעה, שתניב הצלחה עסקית רחבה יותר ותוביל לשביעות רצון של כל חברי "המשולש" התאגידי.

מאת: אופיר זמיר, ינואר 2015.
מנהל פריסיילים בכיר לאגן הים התיכון, VMware

 
IT



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים