Telecom News - סיבים אופטיים - מהם 5 השיקולים בבחירת תשתית סיבים אופטיים לעסק?

סיבים אופטיים - מהם 5 השיקולים בבחירת תשתית סיבים אופטיים לעסק?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סיבים אופטיים - מהם 5 השיקולים בבחירת תשתית סיבים אופטיים לעסק?
סיבים אופטיים - מהם 5 השיקולים בבחירת תשתית סיבים אופטיים לעסק?
מאת: מיכאל פנחס, 29.8.19, 19:15מיכאל פנחס
 
אילו סוגי פתרונות תקשורת בסיבים אופטיים מוצעים בשוק לעסקים קטנים עד בינוניים? מהם סוגי תשתיות התקשורת הקיימים בישראל לעסקים אלה? אילו סוגי סיבים אופטיים יש בשוק? למה על עסקים לבחור בפתרונות הסיבים האופטיים לעסקים, בדגש על כניסה לשימוש בשירותי ענן?
 
סיבים אופטיים יכולים להעביר עליהם כל סוג של תעבורה. כיום התעבורה הנפוצה ביותר היא מסוג אתרנט, בגלל הפשטות ועלות הרכיבים, שהם מאוד זולים וסטנדרטיים. כיום מקובל לבצע חיבורים של 10 גיגה לפחות (בעבר, החיבורים המקובלים היו 10/100 מגה ואחרי כן בוצע שדרוג לחיבורים של 1 גיגה, שהפכו לסטנדרט מקובל לחיבור רשת בכל מחשב נייח או נייד, כבר בתחילת העשור).
 
השוק נע כיום לחיבורי סיבים אופטיים של 10 גיגה ומעלה. חיבורים של 25 גיגה, 40 גיגה או 100 גיגה - כבר אינם בגדר חלום. ניתן להגיע כבר כיום לחיבורים של 200 גיגה ואף 400 גיגה, אבל יש שאלה: האם זה מעל ומעבר לצרכים של עסקים קטנים עד בינוניים? לא בטוח.
 
סיבים אופטיים מתחרים בחיבורי כבלים מסוג אתרנט, כשהיום מקובל לדבר על כבלים ברמת תקן של Cat8 או שווה ערך.
 
התקנים של הכבלים, שנפוצים כיום בשוק העולמי והישראלי, הם בתקני Cat8.1 ו-Cat8.2 (תקן Cat8 לא מתאים לישראל), כבלי אתרנט המספקים חיבורים של 25 גיגה או 40 גיגה למרחק של עד 30 מטרים.
 
זו גם הבעיה המרכזית של כבלים כאלו: טווחים קצרים (20 עד 30 מטר לכל היותר. יותר מזה צריך הגברה) ואי יכולת לשדרג את רוחבי הפס, בלי להחליף את הכבלים וכל מה שמסביבם. הבעיות הללו כמעט ואינן קיימות על תשתית סיבים אופטיים.
 
בנוסף, המחירים של תשתיות תקשורת בסיבים אופטיים נפלו לטווחי המחירים של כבלי אתרנט. כך, שיש כאן כמה פרמטרים המעודדים בחירה של סיבים אופטיים לעסק. אם לא די בכך, כיום מקובל ועל פי כל התקנים להעביר אתרנט גם על סיבים אופטיים. כך, שאין הבדלים מבחינת טכנולוגיית העברת התעבורה: זה תמיד יהיה אתרנט, קצה לקצה, לא חשוב סוג התשתית הפיזית (סיבים אופטיים או כבלים).  
 
מהם השיקולים בבחירת תשתית סיבים אופטיים (או כבלי אתרנט)?
השיקול הראשון הוא: רוחב הפס הנדרש. יש לבצע ניתוח של צרכי העסק במבט של לפחות 10 שנים קדימה, כי תשתיות כבילה בעסק לא מחליפים כל יום ואפילו לא כל שנה. מומלץ להיעזר במומחה\ים לתחום הזה.
 
השיקול השני הוא: האם יש צורך להעביר זרם חשמלי (ובאיזו עוצמה) על הכבילה למכשירי הקצה. אם כן, אזי הבחירה היא בתשתית כבלי אתרנט (ולא סיבים אופטיים - שאי אפשר להעביר עליהם חשמל).
 
לכן, יש לתכנן את הפריסה של כבלי אתרנט בעסק, לפי התקנים של העברת זרם על כבלי אתרנט הללו, כמופיע בתצלום הבא:
 
1
 
שיקול השלישי הוא: תאימות לתקנים.
 
יש תקן ישראלי לכבילה בעסקים הנקרא ת"י 11801 (שני חלקי התקן נמצאים: כאן וכאן ויש לרכוש אותם ממכון התקנים).
 
אולם, התקן הישראלי הזה לא מכסה את כל החידושים של השנתיים האחרונות. כך, שיש להסתמך על תקינה בינלאומית אם מעוניינים בהתקנת כבילה מודרנית המתאימה ל-10 שנים קדימה עד שהתקן הישראלי יעודכן (מה שצפוי להתרחש ב-2020).
 
אם לא זקוקים להעברת חשמל על הכבלים בתוך העסק או מחוצה שלו, אזי הבחירה המומלצת היא: תשתית מבוססת כבלים אופטיים.
 
מכאן, שיש לבחון  את התקנים לכבלים האופטיים המתאימים לעסק לפי רוחבי הפס הנדרשים לעסק. כ"כ, יש לבחון אם רוצים כבלי Single Mode (SM, או SMF), או Multimode (MM, או MMF), שלעיתים מכונים בשם OM (ר"ת: Optical Multimode). עד היום היה מקובל לבחון רוחבי פס עד 200 גיגה, כמופיע בתצלום הבא, כשהבסיס הוא חיבורי 25 גיגה למרחקים משתנים לפי צרכי העסק (70 מטר עד 10 קילומטר):
 
2
         
אולם, אין לפסול על הסף בחירה בחיבורים של 400 גיגה. כיום, בישראל יש כבר גופים גדולים לא מעטים (למשל הבנקים הגדולים), שמחוברים ע"י תשתיות תקשורת בסיבים אופטיים ברוחבי פס של 400 גיגה (גם ברשת המרחבית - WAN וגם ברשת הפנימית - LAN). זה צורך, שילך ויתפשט בשוק. מומלץ לא לפסול את החלופה הזו, שתתאים לעשרות שנים קדימה, לכל עסק בישראל.
 
תקני חיבורי ה-400 גיגה החדשים מופיעים בתצלום כאן:

3
  
תקן נוסף, שנכנס לשוק העולמי ויש לקחת אותו בחשבון, הוא תקן להגנה על הכבלים בעת שריפה. התקן הבינלאומי הזה שמו IEC 60331, ובהיעדר תקן ישראלי מקביל,מומלץ לאמץ אותו בכל התקנה של סיבים אופטיים, או כבלי אתרנט. כבלי אתרנט עונים על התקנים הללו (נגד שריפות) מרמת תקן Cat6a ומעלה.
 
השיקול הרביעי הוא: היכן יש צורך בתשתית הסיבים האופטיים? לפי זה נקבע סוג הסיבים. יש הבדלים את מדובר בתשתית סיבים אופטיים רק בתוך העסק (LAN), או בסיבים לחיבור בין סניפים וחיבורים חיצוניים (WAN), או שמעוניינים שאותה תשתית סיבים תהיה גם ל-LAN וגם ל-WAN.
 
כמובן שיש לבחון האם יש צורך בתשתית עילית (כלומר גלויה, כי אין תעלות \ צינורות להשחיל סיבים), או שניתן להשחיל את הסיבים בתעלות קיימות באחת השיטות הקיימות (כולל נשיפה) בתעלות \ צינורות קיימות, או שיש לפרוס תעלות חדשות לצורך השחלת סיבים בתעלות הללו. 
 
השיקול החמישי הוא: ממי לרכוש את הפתרון של חיבורי סיבים לעסק שלי. בשוק הישראלי נמצאת חברות שונות, שמפתחות, מייצרות, מתחזקות ומתקינות את כל סוגי הכבלים והסיבים, לכל צורך ולכל סוג וגודל של עסק. רצוי לבחור חברה, שמהנדסיה ומומחיה קיבלו הסמכות בינלאומיות כדאי גם ממשלת ישראל, לתחום התקנה ותחזוקה של תשתיות כבלים וסיבים אופטיים.
 
פתרונות התקשורת לעסקים אמורים להיות מותאמים לעידן הענן. המשמעות: סיבים אופטיים בכל מקום, גם בתוך העסק וגם בחיבור של העסק לרשת האינטרנט המובילה לענן, או לרשת הפרטית המובילה לשירותי הענן.
 
סוגי תשתיות התקשורת הקיימים בישראל לעסקים קטנים עד בינוניים:
  • תשתיות חוטי הנחושת הוותיקים של בזק.
  • תשתיות חוטי הקואקס הוותיקים של הוט.
  • חיבורים עסקיים וותיקים דוגמת PRI ו- IP-PRI לחיבורי טלפוניה.
  • חיבורי נל"ן וותיקים.
  • חיבורים עסקיים חדשים יחסית, דוגמת: IP-VPN ו-MPLS וקווי SIP לטלפוניה.
  • חיבורי סיבים אופטיים (לעסק ובתוך העסק)
  • חיבורי סלולר (בעיקר דור 4-LTE ובשנה הבאה - 5G).
  • חיבורי אלחוט דוגמת WiFi וטכנולוגיות אחרות באוויר דוגמת לייזר, מיקרוגל, גלים מילימטריים (שזה הלהיט האחרון בתחום החיבורים האלחוטיים רחבי סרט) ועוד.
  • תשתיות תקשורת וירטואליות (מקביל להתפתחות תשתיות מחשוב וירטואלית, שעברו לענן. גם תשתיות התקשורת עוברות לענן).
תשובות קצרות לשאלות נפוצות:
1. אילו סוגי סיבים אופטיים יש בשוק?

יש כיום מגוון רחב של סוגי סיבים אופטיים. אולם, לעסקים קטנים עד בינוניים מומלץ להתרכז בבחירת אחד מ-2 הסוגים המובילים: בסיב של Single Mode (SM), או של Multi-Mode (MM) (שמכונים גם בשם OM), שכן הביצועים והמרחקים של פריסת הסיב שונים לגמרי בין 2 הסוגים הללו.
 
ברוב העסקים הקטנים, סיבים אופטיים של Single Mode (SM) יספקו את הצרכים. בעסקים עם תעבורה בהיקפים גדולים וצורך לבצע הפרדות פיזיות של התעבורה בין הסוגים השונים של השימושים, סיב אופטי מסוג Multi-Mode (MM) הוא המומלץ. למי שמפעיל מולטימדיה ו\או שיחות ועידה מבוססות וידיאו איכותי ברוחבי פס עצומים על הרשת שלו, וצריך להפריד זאת מהתעבורה השוטפת הרגילה של העסק, סיב Multi-Mode (MM) הוא בגדר המלצה.  
 
בנוסף, כיום, חשוב, שכל המחברים האופטיים, שמתקינים בעסק לחיבור של הסיבים האופטיים, יהיו בגישת ה-Hot-pluggable. כלומר: חיבור מהיר של הכבל לכל תקע מתאים. זאת, בדיוק כמו שאנו רגילים לחבר כבל אתרנט או כבל טלפון לשקע שלו, בקליק מהיר אחד. התקן המקובל של מחברים לכבלים אופטיים ששמם SFP הוא תקן MSA.  
 
2. לאן מתפתח תחום החיבורים הקווים העסקיים גם בישראל?
בעולם עברו מזמן העסקים והארגונים לשירותי מחשוב, תקשורת וטלפוניה בענן ולחיבורי סיבים אופטיים לתשתיות האינטרנט הללו. קרוב ל-90% מכל ההתקנות החדשות של תשתיות תקשורת וטלפוניה בעסקים בארה"ב וברוב מדינות העולם המערבי הן בענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי, כשבשנה האחרונה עולה חשיבותו ותפוצתו של שירות הענן ההיברידי) עם חיבורי סיבים אופטיים. חיבורי סיבים אופטיים בתשתיות ה-WAN מסופקים בישראל בעיקר ע"י: בזק, פרטנר, סלקום (כיום ביחד עם אנלימיטד) והוט.
 
יודגש, שפריסת תשתיות אופטיות (סיבים אופטיים) לעיתים יקרה יותר מתשתיות מבוססות אתרנט בתקני Cat6, Cat7, או תקנים מקבילים. אולם, לסיבים אופטיים יש רוחבי פס בלתי מוגבלים ויתרונות נוספים (דוגמת: חסינות מהאזנות, העברת התעבורה למרחקים גדולים, חיבורים פשוטים ואמינות גבוהה). 
 
3. אילו תשתיות צריך להכין מי שמעוניין לעבור לשירותי תקשורת עסקית בענן?
הכיוון של השוק הוא: Unified Infrastructure, "תשתית אחודה" לכל צורך. מכנים זאת בשם: xTTx, "תשתית לכל", החל ממתח נמוך דרך האינטרנט, כולל הזנת חשמל. כל מי שדורש להעביר ביטים של מידע לכל צורך ולכל מקום, יכול העביר את הביטים הללו על כבל יחיד ללא הצורך, שהיה עד היום, לסלול לכל מערכת רשת נפרדת של תשתיות חיווט וכבלים בעסקים. זה נגמר.
 
כך, כל הרשת מנוהלת במערכת אחת וקל לבצע בה שינויים והתאמות לפי הצרכים המתפתחים בעסק ללא צורך בטכנאי ומהנדסי רשת לכל שינוי. ה-TCO (עלות הבעלות הכוללת) של הרשת מוזל בעד 75% במעבר ל"רשת שטוחה".

TELECOM EXPERTS
 
4. למה על עסקים לבחור בפתרונות הסיבים האופטיים לעסקים, בדגש על כניסה לשימוש בשירותי ענן?
המעבר לתשתיות סיבים אופטיים מתבסס על הניתוח הבא:
  • המציאות הטכנולוגית בה ארגונים פועלים כיום כוללת העברת כמות אדירה של מידע על פני תשתיות תקשורת ארגונית ומרכזי Data-Center.
  • ארגונים כיום פועלים תוך תעבורת מידע רבה ובנפחים גדולים מאוד, החל מתעבורת אינטרנט, דרך טלפוניה וקבלת שידורי מדיה למיניהם וכמובן שזה כולל תשתיות תקשורת פנים ארגוניות, שגם בהן מעורבים נפחי מידע רבים.
  • תקשורת אופטית היא כלי חיוני עבור ארגונים, כלי המקל על התפעול, מוזיל עלויות ומשפר ביצועים באופן משמעותי.
  • אפשרות פריסת תשתית אופטית בשילוב POL (Passive Optical LAN) מוזיל את העלויות לעסקים, כי סיבים אופטיים מהסוג הזה זולים יותר וגם נוחים יותר לפריסה ולתחזוקה.
  • היתרונות של סיבים אופטיים למול תשתית כבילת נחושת הם רבים, החל מרוחבי פס, דרך שרידות וכלה בהגנה על הנתונים (לא ניתן להאזין לתעבורה בסיבים אופטיים). קיימים יתרונות בניצול טוב יותר של רוחב הפס בתשתית סיבים אופטיים ושימוש ברוחב פס רב יותר, תחזוקה נוחה יותר, הפחתת נפחי תעלות פיזיות ועוד יתרונות רבים, למשל שסיבים אופטיים יכולים להחזיק מעמד כמעט לנצח.
  • קיימים סוגים שונים של סיבים אופטיים ותעבורת מידע על גבי תשתית אופטית וציוד חיבור או קליטה ייעודי מיוחד, מדובר על שיטה הממירה אותות חשמליים לאור ולהיפך והיא כוללת ציוד רגיש. לכן, המקצועיות מחייבת זהירות בבחירת התשתית המתאימה לצרכי העסק.
  • היכן יכולה להתאים פריסת תשתית סיבים אופטיים? למעשה בכל מקום. במיוחד במקום, שיש בו צורך בתעבורה בהיקפים גבוהים, במקומות, שיש בהם צורך באמינות ושרידות של התשתיות ובמקומות, שיש בהם צפי להרחבת נפחי התעבורה. ברוב סוגי הסיבים אפשר להגדיל את נפחי התעבורה כמעט עד אין סוף ללא החלפת תשתית הסיבים (רק בהחלפת רכיבי הקישור בקצה).
השוק מוצף פתרונות של סיבים אופטיים לעסקים ויש בשוק ספקים ואינטגרטורים רבים בתחום זה. למעשה, כל טכנאי מחשבים יכול להציג את עצמו כמומחה לפריסת סיבים אופטיים לעסקים.
 
מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק, כי בגלל התחרות הרחבה בשוק הזה הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.
 
 מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוגוסט 2019.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

OPTIC FIBERS FREE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים