ערכו של המיקום הגאוגרפי בפרסום ובשיווק דיגיטלי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ערכו של המיקום הגאוגרפי בפרסום ובשיווק דיגיטלי
ערכו של המיקום הגאוגרפי בפרסום ובשיווק דיגיטלי
מאת: אילן סגלמן, 19.11.19, 07:00אילן סגלמן יחצ

משווקים ומפרסמים חייבים לקבל הבנה מעמיקה יותר בנוגע לקונטקסט, שבו נצפה התוכן שלהם, כדי להבטיח, שהוא רלוונטי למשתמש ללא קשר לערוצים ולמכשירים הנמצאים בשימוש - ומיקום הוא חלק מהותי בכך. מהם היתרונות של טרגוט באמצעות מיקום?
 
העולם בתוכו אנו פועלים גדל ומתכווץ בעת ובעונה אחת, עם קהלי יעד המתפרסים בכל הגלובוס, אך דורשים חוויות מקומיות ומותאמות אישית. הדבר מציג אתגר עצום בפני משווקים המנסים להגיע לכמה שיותר צרכנים ולהישאר צעד אחד לפני המתחרים.

בשנים האחרונות צרכנים מבלים יותר זמן עם הסמארטפון שלהם מאשר מול הטלוויזיה. מגמה זאת נצפית במיוחד בארה"ב וצפויה לעלות ביתר שאת במיוחד באזורים כמו סין והודו, ככל שיותר צרכנים רוכשים את מכשיר הסמארטפון אפילו לפני שהם רוכשים מחשב.

צרכנים הופכים מתוחכמים יותר. הם צורכים מידע מהאינטרנט מהמכשיר בכף ידם ועושים החלטות בנוגע לרכישות תוך כדי תנועה. לצרכנים חשובה כיום יותר מתמיד הרלוונטיות וההתאמה האישית של התוכן, שהם מקבלים. למעשה, חוסר רלוונטיות היא סיבת מפתח לכך, שקמפיינים שיווקיים לא מניעים צרכנים לפעולה.

לפיכך ברור, שמשווקים ומפרסמים חייבים לקבל הבנה מעמיקה יותר בנוגע לקונטקסט, שבו נצפה התוכן שלהם, כדי להבטיח, שהוא רלוונטי למשתמש, ללא קשר לערוצים ולמכשירים שנמצאים בשימוש - ומיקום הוא חלק מהותי בכך.

המפתח להשגת קמפיין שיווקי מוצלח הוא ביכולת לגרום לכל לקוח להרגיש, שהוא מקבל תקשורת אישית רלוונטית. אבל, כמובן, זה קל יותר לומר מאשר לעשות כאשר מדובר בקהלם גלובליים, במיוחד כשרוצים להתחשב בהיבטים של פרטיות וכאשר יותר משני שליש מהצרכנים  טוענים, שהם לא סומכים על המותגים, שינהגו במידע האישי שלהם באופן הולם.

הגישה של "מידה אחת יפה לכל" כבר איננה עובדת יותר. צרכנים לוקחים יותר שליטה על האופן והמקום בו הם באים באינטראקציה עם מותגים והם באים בדרישות גבוהות יותר להתאמה אישית ולקבלת הצעות ייחודיות להם. אם לא די בכך, מספר השיטות, שזמינות לאינטראקציה עם צרכניםש ממשיך לעלות, דבר ההופך את הנתיב להידברות עם הלקוח לקשה אפילו יותר להבנה.

ערכו של המיקום
טרגוט באמצעות מיקום הוא בעל יתרונות ברורים - הכללת המיקום בפרופיל קהל היעד הוא בעל השפעה עצומה על הרלוונטיות של המודעה. הדבר חשוב במיוחד כאשר מדובר בקידום אזורי או ברצון לזהות האם הצרכן קרוב לאירוע, חנות או חברה, שאותם מפרסמים. ניתן להתאים שפה, מוצר או מבצע לאזור בו הלקוח הפוטנציאלי נמצא.

בנוסף, מפרסמים יכולים לסקור את הצלחת הקמפיינים שלהם באזורים שלמים, הן ברמה של כניסה פיזית ורכישה בחנות עצמה או ברמה של כניסת משתמשים לאתר האינטרנט. כך, הם יכולים לזהות את האזור בתוכו מסרים מסוימים או טקטיקה מסוימת הם בעלי השפעה גדולה יותר והיכן יש לנסות גישה חלופית.

ע"י שימוש במידע מבוסס מיקום באופן גרנולרי, שיכול למקם משתמש עד לרמת אזור בתוך עיר, הדיוק של קמפיין מודעות יגדל באופן משמעותי ויחול צמצום ניכר בבזבוז מודעות באזורים לא רלוונטיים. כלומר, יחס ה- ROI ישתפר באופן ניכר ע"י הבטחת טרגוט מדויק. חשוב מכל, המידע אינו משויך למידע אישי או לזהות הלקוח, דבר המסיר כל חשש מפני פגיעה בפרטיות של הצרכנים.
 
ע"י שימוש במידע מבוסס מיקום גאוגרפי משווקים יכולים גם להשיג מידע בנוגע לטיב החיבור הנמצא בשימוש הצרכן, כמו גם בנוגע לספק שירותי האינטרנט (ISP) וספק שירותי המובייל ולגלות האם הצרכן משתמש בחיבור ביתי או עסקי. מידע זה פותח עושר של הזדמנויות בפני משווקים המנסים לספק את התוכן האפקטיבי ביותר.

לא רק המיקום חשוב, שכן טכנולוגיות IP Geolocation יכולות לאפשר התאמת התוכן לאירועים מקומיים. לדוגמה, קמעונאי, שמספק מרצ'נדייז או ביגוד לאירוע ספורט מקומי מסוים, יוכל לקדם את  מרכולתו בדיוק באותו זמן, שבו צרכנים באותו אזור ירצו לקנות אותו. לחלופין, סוכנויות נסיעות יכולות לנתח דפוסי רכישה על פי מיקום וכך להתאים פרסומות לפי היעדים המועדפים באזורים ממוקדים.

הבדלים בסוגי החיבור ובמהירות החיבור יכולים להשפיע על איכות פרסום המודעה הסופית. איכות רשת ירודה לא תקבל בברכה סרטון וידאו כפרסומת. מידע מבוסס מיקום מאפשר למשווקים להבין כיצד להעביר את המסרים שלהם בצורה הולמת ולהביא למעורבות ולהגברת האינטראקציה עם הלקוחות.

הדבר חשוב במיוחד כאשר רוצים להגיע לצרכנים באמצעות המכשירים הניידים, בהם המשווקים מחמיצים פעמים רבות הזדמנויות בשל כך שהם מניחים, שהם יהיו מחוברים דרך 4G, 5G או LTE. למעשה, דו"חות, שפורסמו לאחרונה צופים, ש"ה-WiFi יהרוג את רשתות המובייל עד 2025", שכן הצורך במהירות דוחף צרכנים לשימוש טוב יותר בנקודות חמות של אינטרנט ציבורי כאשר הם גולשים בתנועה.
 
ככל שהגלישה באמצעות מכשירים ניידים הופכת לנורמה, כך עולה החשיבות של הבנת המיקום של המשתמש. ע"י הבנת הערך של טכנולוגיות דוגמת IP Geolocation משווקים יכולים להבטיח, שהם מספקים מידע רלוונטי בסדר גודל הדרוש כדי להבטיח קמפיינים אפקטיביים.
 
מאת: אילן סגלמן, נובמבר 2019.
מנהל פיתוח עסקי ב-Digital Element ישראל.

LOCATION FREE
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים