Telecom News - פתרונות תקשורת לעסקים - מדריך לבחירת ספק תקשורת מוביל

פתרונות תקשורת לעסקים - מדריך לבחירת ספק תקשורת מוביל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> פתרונות תקשורת לעסקים - מדריך לבחירת ספק תקשורת מוביל
פתרונות תקשורת לעסקים - מדריך לבחירת ספק תקשורת מוביל
 
עולם שירותי התקשורת מצוי בתזזית עם תחרות עזה בין הספקים. איך בוחרים בספק \ אינטגרטור המתאים ביותר לעסקים, בלי ליפול ל"מלכודת הדבש" של ספקי השירות?
שירותי מחשוב
 
שירותי תקשורת לעסקים הפכו להיות בסיס לכל פעילות עסקית, כמעט בכל עסק בעולם כמו גם בארץ, וההוצאה בתחום זה נמצאת במגמת עליה מתמדת, כמעט בלתי נשלטת ע"י בעלי העסק ומנהליו.
 
יש להסתכל על שירותי התקשורת בראיה הוליסטית (כוללת), כחלק בלתי נפרד משירותי המחשוב (מה שמכונה – ICT). ההתפתחות ההיסטורית של עולם התקשורת מובילה והופכת את רוב שירותי התקשורת לתוכנה, שהטיפול בה אינו שונה מטיפול בכל תוכנה אחרת שיש בעסק. יש לראות את מערכות התקשורת והמחשוב בעסק כחלק אינטגרלי ממנו, מהתייעלות העסק ומהמכלול של כוח אדם, ליבת העסק וההנהלה, כיחידה הממנפת את העסק ותורמת לשדרוגו. הגישה ההוליסטית בתחום התקשורת מתייחסת ליחידת התקשורת כחלק מיחידת המחשוב, שקיימת בעסק קטן כגדול, בעיקר כאמצעי להגדלת הרווחים וכאמצעי לבקרה ניהולית וביחס ישיר למשאבי ניהול העסק.
 
אין לפעול בשיטת "כיבוי השריפות" בהתייחסות לשירותי התקשורת. דהיינו: לבדוק מה התקלקל ולפעול לתקן רק כאשר מרגישים שיש תקלה הגורמת נזק כספי ניכר לעסק. תכנון נכון, בקרה שוטפת, החלטות נכונות, הסכמים מתאימים, כל אלו יכולים למנוע את התקלות ולהפחית הוצאות בצורה ניכרת.

למה צריך ספק אינטגרטור לשירותי תקשורת?  
מערכת תקשורת זקוקה לתשומת לב שוטפת. הטכנולוגיות מתעדכנות לעתים תכופות. חלק ניכר מטכנולוגיות אלו מייעל מאוד תהליכים עסקיים בארגון. נכון, לא כולן מתאימות לכל ארגון. לעסקים רבים אין תקציבים מספיקים. יחד עם זאת, קיימות טכנולוגיות חסכניות, שמשפרות ומשדרגות את התקשורת ואת העובדים הנמצאים מחוץ לסביבה הפיזית של החברה. טכנולוגיות רבות מותאמות לעסקים הבינוניים והקטנים ובתקציבים המיועדים להם.
 
לכן, המלצתתי, אחת לתקופה ובהתאם לצורכי החברה, לנפח הפעילות וליכולות התקציביות, לבדוק מה קורה בסביבת עולם התקשורת והמחשוב, מה יכול לתרום לשדרוג העסק ואיזו טכנולוגיה עשויה לסייע לחסוך בהוצאות. כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע החווים יום יום את הפעילות הזו, שיסייעו בתכנון נכון התואם את הצרכים והתקציבים של העסק. המטרה: לשמור על היות העסק מעודכן, פועל לפי הערכים התואמים את הזמן והתקופה ושומר על עקביות וחשיבה רחבה, כפי שמנהלים פועלים ועושים בתחומים אחרים של אחריותם, בשווקים תחרותיים ודינמיים.
 
בשוק הישראלי יש כמות מרשימה של ספקים \ אינטגרטורים גדולים ובכללם: בזק עסקים, בזק בינלאומי (שירותיה שונים מבזק, חברת האם), קבוצת בינת, טלדור תקשורת, תדיראן טלקום, מלם-תים, נס טכנולוגיות, מטריקס, קבוצת סלקום, קבוצת פרטנר, קבוצת הוט, One1, יבמ, מיטווך, אמת מחשוב, יעל תוכנה, קונסיסט, גטר ועוד.
 
לכל שאר המתחרים בשוק, חסרים אלמנטים רבים ב"שרשרת הערך" של אספקת שירותי התקשורת העסקית. לכן, הם קטנים ויישארו קטנים, בהיעדר יכולות מקיפות, כמו שיש לרוב הספקים הגדולים הללו. אולם, גם לחלק מהספקים הגדולים חסרים חלקים מ"שרשרת הערך" והם נעזרים בשירותים וביכולות של צד ג'.
 
האתגר המרכזי של חברות ברובד הביניים הוא הקושי לאתר אינטגרטור מיומן בגודל מתאים ההולם את צרכיהם, כזה שיוכל לדבר בשפתן ולספק מענה יעיל, חסכוני ומהיר לצרכיהן. בעבר, נדרשו ארגוני רובד הביניים לבחור בין האינטגרטורים הגדולים מאוד, שיצרו תחושה של חוסר הבנה לבעיות של לקוחות SMB, לבין בתי תוכנה ואינטגרציה קטנים, שחסרו את הניסיון הנרכש במהלכם של פרויקטים מאתגרים מבחינה ניהולית, תהליכית וטכנולוגית.
 
לכן, הבחירה בספק המתאים אינה פשוטה ודורשת תהליכי ניתוח ובחירה מושכלת של ספק. הנקודה החשובה ביותר בבחירה היא הימנעות מ"חתונה קתולית", הנועלת את העסק לספק מסוים. החתונה הזו הופכת לאסון די מהר. המחירים מטפסים לגובה מידי שנה והחמור מכל, כאשר הספק פושט רגל או נרכש \ נעלם, העסק נשאר ללא שירות, עם מערכות קנייניות, שיש צורך לזרוק אותן לפח להחליף אותן בחדשות, כשעוברים לספק אחר. רבים נופלים בבור הזה (ונלכדים ב"מלכודת הדבש"), בלי להרגיש.
 
כל מנהל ובעל עסק, שמעוניין לחסוך בהוצאות שירותי התקשורת שלו, אמור לתת את דעתו לנקודות החשובות הבאות, בחלופות הקיימות בבחירת הפתרון המתאים והספק המתאים לשירותי התקשורת שלו:
 
א. פתרון המבוסס על כוח אדם פנימי של העסק והפעלת כל שירותי התקשורת על בסיס יכולות פנימיות של עובדים של העסק ועל ה- Payroll של העסק. בד"כ פתרון זה אינו מומלץ, למעט לעסקים ייחודיים, שיש להם הצדקה ייחודית לגישה זו.
 
ב. פתרון המבוסס על הוצאת שירותי התקשורת לספק \ ספקים חיצונים (במיקור חוץ – Outsourcing). יש כאן כמה רמות של פתרון:
 1) הכול נעשה ע"י עובדי קבלן חיצוני, שנמצאים בתוך העסק (אך מקבלים שכרם מהקבלן ולא מהעסק).
 2) חלק נעשה ע"י עובדי קבלן, שנמצאים בתוך העסק, וחלק ע"י קבלת שירותים חיצוניים, שמצויים מחוץ לעסק (בין אם הם מצויים במדינת ישראל: Near-Shore, או מצויים מחוץ למדינת ישראל – Off Shore).
 3) כל השירותים בתחום התקשורת לעסק הם חיצוניים (בין Near Shore ובין Off-Shore).
 
ג. כל או חלק משירותי התקשורת הוצאו לשירותי ענן (בין פנימי, חיצוני, או היברידי) ומתוחזקים ע"י ספק חיצוני, בין Near Shore ובין Off Shore.
 
ד. שילוב וקומבינציה של אחת או יותר מהאפשרויות הנ"ל.
 
ה. חברה או עסק בהם יש מערכות תקשורת בהיקף לא גדול, שזקוקים לתחזוקה שוטפת אך במנות קטנות, למשל בתיקון או תחזוקה של מרכזיית טלפון, יכולים לרכוש "בנק שעות" של שירותי תחזוקה ולהפעיל את השירות רק בעת הצורך. זאת, מחברה המתמחה במתן שירותי תקשורת עם "בנקי שעות", בד"כ בתוספת של איש תחזוקה במיקור חוץ, בתעסוקה של משרה חלקית או מלאה בעסק, לצרכי השירות השוטף. כך ניתן (לדעת מנהלי העסק) להימנע מתשלום חודשי שוטף, ולהקטין את ההוצאות השוטפות. עסקים רבים, בהם יש שליטה קפדנית על תזרים המזומנים, בוחרים בשיטה זו.
 
הבעיה: מדובר בשיטה בזבזנית ומוטעית לחלוטין, גישה הרואה רק את הוצאות "בנק השעות", מול עלות תחזוקה קבועה חודשית, ואינה רואה את כלל ההוצאות של העסק על שירות התקשורת והמחשוב (TCO = Total Cost of Ownership), שנדרשת בגישה ההוליסטית. מי שאינו בודק את ה- TCO, מפספס את היכולת לחסוך ובגדול בהוצאות שירותי התקשורת והמחשוב שלו. 
 
ו. לכל פתרון יש את רמת השירות (SLA = Service Level Agreement) הנדרשת והאפשרית, אותה חובה להתאים לצרכי העסק ולרמת ההוצאות המתוכננת שלו. במקביל, יש לקבוע את רמת השרידות ורמת האבטחה הנדרשת למערכות התקשורת בעסק, כחלק מתהליך קבלת ההחלטות לפתרון הרצוי לשירותי התקשורת והמחשוב. 
 
הערה חשובה:
לכל השירותים הקיימים בשוק יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, טלפונים אלחוטיים/סלולריים, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים, בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק. לצורך הפעלת חלק ניכר מהמוצרים הנלווים הללו, נדרשת תוספת רישיון, או תוספת חומרה או שירות, בתשלום נפרד. לכן, יש לראות את ההוצאה על שירותי תקשורת במבט הוליסטי, המקיף את כל ההוצאות הנלוות, מכל סוג שהוא, לא רק את ההוצאות הישירות הקשורת במרכזיית IP בלבד. 
  
כיום, רוב המנהלים מכירים בחשיבותה של הטכנולוגיה, אבל טועים ביחס אליה. יש מנהלים המתייחסים אליה כאל הכרח, ככלי שחייב לתפקד היטב על מנת שהעבודה תתבצע. מנהלים אחרים, במיוחד טכנולוגיים, מתעדכנים בחידושים בתחום ודואגים שלעסק שלהם יהיה את הכי טוב, הכי חזק, הכי משודרג והכי חדש. שניהם טועים בהתייחסות שלהם!
 
מנהלים חכמים שואלים את עצמם: "איך מערכות תקשורת יכולות לא רק לתת לי מענה לצרכים המידיים של העסק שלי, אלא כיצד הן יכולות לתמוך באסטרטגיה עסקית ולאפשר לי להגיע ליעדים האסטרטגיים שלי: פיננסיים, מיתוגיים, שיווקיים, שירותיים ואחרים, בקלות רבה יותר ולהפוך לאמצעי להשגת יתרון תחרותי בשוק בו אני פועל".
 
לא תמיד הפתרון הנכון בראיה כוללת של מטרות העסק הוא הפתרון הזול ביותר, או היקר ביותר, או החדיש ביותר, או אפילו זה ש"כולם עוברים אליו". לכן, מנהל חייב להתייחס למערכות התקשורת כאל נכס אסטרטגי, שמטרתו לסייע לעסק להשיג באופן מיטבי את יעדיו העסקיים בסביבה דינמית ותחרותית.
 
אז איך חוסכים כיום בשירותי תקשורת?
ניתן לחסוך והרבה בשירותי התקשורת, במספר דרכים די ברורות, אף מבלי להשקיע באינטגרטור חיצוני, שיבנה ויישם מערכת לחיסכון בהוצאות במשאבי ה- ICT של העסק.
 
החיסכון יבוא בנקיטת כמה צעדים די מוכרים: 
א. להעביר שירותים פיזיים לשירותים וירטואליים ובענן. החיסכון כאן ברור ומידי בכל הפרמטרים (כמות מוצרי החומרה והתכונה, עלות תחזוקתם, עלויות הניהול והתמיכה במשתמשים, עלויות הרישיונות, עלויות שטח רצפה, חשמל, מיזוג וכיו"ב).
 
ב. להפסיק לבצע גיבויים בשיטת הדופליקציה (העתקה מלאה לגיבוי) ולעבור לגיבויים בשיטות של דה-דופליקציה (העתקות של רק מה שהשתנה לגיבוי). במסגרת זו גם להפסיק את הגיבוי לטייפים ולעבור לגיבוי לדיסקים \ לזיכרונות, ורצוי בגיבוי בענן.
 
ג. לסרוק בקפדנות את כל המרכיבים עליהם משלמים בשירותי התקשורת (החל מתחזוקה, דרך כוח אדם, רישיונות, רשתות, מוצרים, תוכנות, מכשירי קצה, כל ההסכמים עם הספקים) וכל מה שלא תורם ישירות לעסק: פשוט לבטל אותו.
 
ד. לשקול להעביר את כל שירותי ה- ICT לענן, כולל כל שירותי הטלפוניה וה- Call Center. במחשוב בענן החיסכון בהוצאות מאוד משמעותי. דוגמה קטנה: העברת שירותי הדוא"ל של העסק משרתי דוא"ל מקומיים לשרתי דוא"ל בענן (למשל של גוגל או אמזון) חוסכת רק בתחום הדוא"ל בין 250 ל- 300 דולרים לשנה עבור כל משתמש קצה. עסק עם 50 משתמשי דוא"ל חוסך בסעיף זה לבדו עד כ- 15 אלף דולרים לשנה.
 
ה. להיות "ירוק". ההוצאות על תשתיות ובמיוחד חשמל ומיזוג בתחומי ה- ICT הן משמעותיות. הכנסת מערכות "ירוקות", ששולטות בצריכת החשמל והמיזוג הקיימות סביב שירותי התקשורת והמחשוב, מביאות לשיפורים דרסטיים ברמת ההוצאות.
 
BYOD
ו. לנהל ולשלוט בכל מכשירי הקצה. מגמת ה- BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device) יצרה מצב, שבו מנהלים ועובדים משתמשים בציוד קצה הפרטי שלהם לצרכי העבודה, גם לעבודה מהבית, ויוצרים גם חורי אבטחה חמורים וגם מעלים את רמת ההוצאות לעסק. זאת, במיוחד כשהתעבורה נעשית על רשתות הסלולר וחיבורי WAN יקרים. יש צורך להפעיל כלים טובים (ולא יקרים) המכונים בשם MDM (ר"ת: Mobile Device Management) כדי להשתלט על תחום ההוצאה הזה ולנהל אותו בחוכמה וביעילות, תחום שהפך לבלתי נשלט בעולם ה- ICT בעסקים רבים.
 
איך בוחרים את הספק המתאים לשירותי התקשורת?
יש הבדלים משמעותיים בין הספקים מבחינת המחירים ומבחינת הטכנולוגיות לאספקת שירותי תקשורת לעסקים. לא ניתן להציג בטבלה אחת השוואה של מחירים וטכנולוגיות, שכן הם נגזרים מסל הצרכים הייחודי של כל עסק.
 
תחום שירותי התקשורת הוא תחום חדש ודי מורכב, הדורש הבנה, ניסיון וידע. לכן, מומלץ להיעזר במומחים ולקבל ייעוץ מחשוב לאורך כל התהליך: מבחירת האסטרטגיה של המעבר לשירותי תקשורת חיצוניים, דרך בחירת ספק השירותים המתאים ביותר לצרכי העסק, בחירת הטכנולוגיה המתאימה ביותר להשגת יעדי העסק וכלה במעקב שוטף אחרי הוצאות התקשורת ורמת השירות של הספק.
 
השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך: ניתוח צרכים, סיכונים ותקציבים. אסור לדלג עליו ולהתחיל במו"מ עם ספקים, לפני שמסיימים את השלב הראשון עד תומו.
 
חשוב להבין, שבחירת ספק לשירותי מתקשורת אינה חייבת להיות "חתונה קתולית". ליווי מיטבי של העסק ע"י יועצים בתחום הוא ליווי ארוך טווח, שכולל מבחר שירותים נוספים, שיביאו למקסום החיסכון ע"י העסק. בכל עסק, פתרונות התקשורת כוללים לא רק את המרכזיה והתוכנות עליה, חיבור אינטרנט ופקסימיליה בסיסיים, אלא גם רשת פנימית וחיצונית, חוות שרתים חיצוניים או פנימיים, מתגים ונתבים, מערכת אינטרקומים פנימית וחיצונית, מערכות שליטה ובקרה (לרבות רשתות מתח נמוך) פנימיות וחיצוניות, רשת אינטרנטית אלחוטית (WiFi), רשתות טלפוניה מכל סוג, רשתות סלולר, חיבורי סניפים קרובים או רחוקים, חיבורי מוצרי קצה מסוגים שונים (נייחים וניידים), קופות רושמות ומסופוני סליקה, מערכות אזעקה וכיבוי אש, ועוד. לכן, הפתרון המיטבי חייב להיות הוליסטי, שרואה את ה- TCO, בוחן כל מרכיב בהוצאות ובוחן היכן וכיצד ניתן לחסוך. לפני שעושים סבב רכישות ממוחשבות לעסק, כדאי ומומלץ להתייעץ עם המומחים בתחום. התייעצות כזאת תיתן לא רק הבנה טובה יותר של מה צריך ולא צריך, כדאי ולא כדאי לקנות, אלא גם יכול לחסוך בעלויות, ולאורך זמן.
 
משא ומתן עם ספק שירותי תקשורת הוא לא רק מהלך פיננסי כספי. משמעות המשא ומתן היא מה יקבל הלקוח באיזה מחיר, איך יוטמע הפתרון, מה התנאים בהם מחויב הספק לעמוד, איך תתוחזק המערכת בשנים הקרובות, מה יקרה אם הספק יירכש על ידי חברה אחרת, מה רמת השרידות והאבטחה של המערכת של הספק ומה ייקרה אם המערכת שלו תתקלקל. השלב הזה מביא לידי מיצוי את כל העבודה שהוקדשה בניתוח, בהצעות המחיר, ובבחירת החלופה הנכונה. לא פעם עדים המומחים והמנהלים לכך, שכל המאמץ יורד לטמיון, בגלל התמקדות רק בסוגיית המחיר ולא בסוגיות התוכן וה- TCO.
 
שירותי תקשורת - טיפ:
למי שמהסס להיכנס לעולם שירותי ענן, מומלץ להתחיל "בקטן". התחום הכי בסיסי ופשוט להעברה לענן הוא תחום המסרים הכתובים (דוא"ל, מסרים מידיים). מומלץ להתנסות בתחום זה, בין אם בוחרים בשירות בענן של מיקרוסופט, יבמ, גוגל או אמזון, או לחילופין ספק שירותי ענן ישראלי. זאת, היות והחיסכון כאן ברור ומידי והסיכונים, שיש במהלך לעסק ולתפעולו הם מאוד נמוכים עד אפסיים.
 
מומלץ לנקוט בגישה האומרת בפשטות: אין צורך שכל עסק יפתחו לעצמם אסטרטגיה של מעבר לענן עם כל מיני בדיקות של ROI במעבר הזה. זה מיותר, יקר, ארוך וחסר כל טעם. פשוט צריך לעבור לענן וזהו. ללא אסטרטגיות גדולות, ניירות עמדה והשקעות ביועצים ואנליסטים מסוגים שונים ומשונים. אלו רק הוצאות מטרידות ומיותרות. לעומת זאת, צריך להשקיע בייעוץ במי לבחור ואיך מבצעים את המעבר: איך בוחרים ספק שירותי ענן, איך בוחרים אינטגרטור, מה רמת השרידות, רמת השירות (SLA) והאבטחה המתאימים לעסק, אילו שירותים להעביר לענן וכיצד. צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון. אפשר לבצע זאת ביישומים, שהכי קל ומהיר להעבירם לענן, למשל: שירותי גיבוי, שירותי דואר אלקטרוני, תיאום יומנים וסנכרון פעילויות, תוכנות של מיקרוסופט, שירותי אינטרנט שונים, CRM, Call-Center, MDM ועוד. 
 
הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק חדש \ שירות חדש ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. אפשר לעשות זאת עם קבוצת עובדים הנמצאת למשל בסניף מרוחק, או קבוצת עובדים חדשה בעסק, שעובדת בנפרד (או מרחוק). את הקישור ל- VPN העסקי עבור קבוצה זו, שתפעל ברשת של ספק אחר, אפשר לבצע די בקלות דרך המרכזיה (בהנחה שמדובר במרכזייתIP  ולא במרכזיה אנלוגית או היברידית ישנה), או ישירות - דרך הנתב העסקי. לאחר ההתנסות וקבלת משוב מהעובדים על רמת השירות בענן אצל הספק החדש, ניתן להמשיך ולקבל החלטות: אם העובדים לא מרוצים מהספק החדש, מומלץ להחליף לספק חדש אחר. יש כמה בשוק, וצריך להמשיך עד שמוצאים ספק טוב ומתאים לעסק ולצרכיו. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן, תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק בטרם יעזוב (או יצליח לשפר) את ההסכם הקיים שלו עם הספק הוותיק. 
 
מאת: מיכאל פנחס,
מהנדס תקשורת, מאי 2013.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
מעבר למחשוב ענן



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים