צרכנים מוכנים לחשוף פרטים אישיים ברשת אך מצפים לתמורה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> צרכנים מוכנים לחשוף פרטים אישיים ברשת אך מצפים לתמורה
צרכנים מוכנים לחשוף פרטים אישיים ברשת אך מצפים לתמורה
מאת: חיים חביב, 14.1.14, 17:00IBM
 
מחקר מקיף של יבמ מצביע על התגברות הצורך בניתוח אנליטי וביישומי Big Data בסביבת ענן כדרך מועדפת להצעת מוצרים מותאמים למידות הלקוח.

מחקר חדש של יבמ בהשתתפות למעלה מ-30,000 צרכנים ולקוחות ברחבי העולם, מגלה כי צרכנים נכונים כיום, יותר מאי פעם, לשתף ולחשוף מידע אישי בפני קמעונאים, במיוחד כשהם זוכים לתמורה גבוהה עבור נכונותם. נתוני המחקר הוצגו השבוע בכנס איגוד השיווק האמריקאי המתקיים בניו-יורק (Retail Big Show 2014).

שיעור הצרכנים המוכנים לשתף נתוני מיקום שלהם בזמן אמת עם קמעונאים (באמצעות GPS) כמעט והוכפל בשנה האחרונה, ועומד עתה על 36%. כ-32% מהצרכנים מוכנים לשתף עם קמעונאים את פרטי הרשת החברתית שלהם, ו-22% ימסרו את מספר הטלפון הנייד, תוך הבעת נכונות לקבלת הודעות טקסט.

ביבמ סבורים, כי הצרכנים, בעיקר בתחומי קמעונאות ושירותים החל בבריאות ועד תיירות ונסיעות, מצפים לאינטראקציה מותאמת אישית במגוון ערוצי תקשורת. המחקר מצביע על נכונות הצרכנים לשתף במידע אישי, ובמיוחד כאשר הם זוכים בתמורה לחוויה מותאמת אישית. הקמעונאים גילו, כי עליהם להפעיל כלי Big Data ולנקוט באסטרטגיה המבוססת על שימוש בניתוח אנליטי שוטף, כדי להבטיח שימוש נכון במידע האישי של הצרכנים ולחזק אמון הצרכנים ואת נאמנותם לאורך זמן.

מה רוצים הלקוחות?
קמעונאות רב-ערוצית כרוכה באספקת חוויה מותאמת אישית ללקוח החוצה ומדלגת בין העולם המקוון, מכשירים ניידים וחנויות פיזיות. למעשה, היא היעד אליו שואף כל קמעונאי. ועדיין, הלקוחות עצמם אינם מבקשים במפורש קמעונאות מסוג זה. הם עדיין מצפים לשימוש בטכנולוגיות המוכרות להם היטב גם בתהליך הקניות.

המחקר של IBM אפיין 5 מדדים מרכזיים של קמעונאות רב-ערוצית, אותם דורשים המשתמשים:
  1. אחידות מחירים לרוחב הערוצים השונים;
  2. אפשרות משלוח פריטים החסרים במלאי החנות ישירות לבתיהם;
  3. מעקב בזמן אמת אחר מצב ההזמנה;
  4. עקביות ואחידות במגוון המוצרים בערוצים השונים;
  5. אפשרות להחזרת מוצר הנרכש בעסקה מקוונת ישירות לסניף הפיזי של הקמעונאי.
המחקר מגדיר 4 קבוצות צרכנים, שנבדלות זו מזו על פי מידת העניין והשימוש ברשתות חברתיות, טכנולוגיות מבוססות מיקום וטכנולוגיות מובייל לצורך ביצוע קניות. 19% מהלקוחות, שהשתתפו בסקר, מפגרים אחר מרבית האוכלוסייה בכל הנוגע לשימוש בטכנולוגיה לביצוע רכישות קמעונאיות. 40% משתמשים ברשתות חברתיות, טכנולוגיות מבוססות מיקום ומכשירי מובייל לצורך איסוף נתונים, אולם אינם צפויים להשתמש בכלים האלה לביצוע העסקה עצמה. 29% משתמשים בטכנולוגיה באופן נרחב יותר, החל משלב איסוף הנתונים ועד לרכישת מוצרים. 12% הנותרים הם "פורצי דרך" המשתמשים בריבוי ערוצים ובוחרים בקמעונאי המאפשר להם לדלג ולהשתמש במספר גדול של ערוצים.

למרות היקפה המוגבל (כיום) של הקבוצה האחרונה, היא מרכזת עניין מיוחד בשל ההזדמנות, שהיא מספקת לבחון, כיום, את אופן ההתנהלות הצפוי להפוך שכיח יותר בעתיד. המחקר צופה, כי מרבית הלקוחות המשתמשים כיום בטכנולוגיה לצורך מחקר שוק ואיסוף נתונים ירחיבו את היקף השימוש שלהם בריבוי ערוצים, ויבצעו יותר ויותר עסקות בפועל. אוכלוסיית פורצי הדרך מייצגת גם קבוצה דמוגרפית אליה שואפים הקמעונאים לחדור: יש להם רמות הכנסה גבוהות יותר, הם אופטימיים יותר לגבי העתיד, ומתכננים לצרוך יותר במהלך 2014 וגם מעורבים במיוחד ברשתות חברתיות.

לקוחות רוכשים יותר ויותר ברשת. במהלך 2013, ביצעו 84% מהלקוחות, שהשתתפו בסקר יבמ, את הקניה האחרונה שלהם, שאינה קניית מוצרי מזון ומכולת בחנות פיזית. השנה ירד השיעור הזה ל-72%. באופן מעט מפתיע, תופעת ה-showrooming, בה בוחנים קונים את המוצרים בחנות הפיזית רק על מנת לשוב לביתם ולרכוש אותם ברכישה מקוונת, אינה עומדת מאחורי הצמיחה בעסקות המקוונות. 8% מהמשיבים דיווחו כי ביצעו showrooming השנה, לעומת 6% אשתקד – ועדיין רק 30% מהרכישות המקוונות באו לאחר showrooming: ירידה משמעותית בהשוואה ל-50% של רכישות מקוונות כאלה אשתקד. 70% מהרכישות המקוונות בוצעו על ידי לקוחות שניגשו ישירות אל הרשת.

האסטרטגיה להצלחה
קמעונאים הפועלים בריבוי ערוצים אינם מתמודדים רק מול אתגר 'הררי הנתונים', Big Data, אלא מול היקף עצום של מידע. עידן הקמעונאות בריבוי ערוצים מחייב את העסקים לשלב כל מידע אודות אינטראקציה עם הלקוח בחנות, ברשת או במכשיר נייד ועם נתונים ממקורות חיצוניים דוגמת רשתות חברתיות, תכני וידיאו וחיישנים. האתגר העומד בפני קמעונאים רבים, אינו רק בשילוב נתונים אלה על מנת להציג תמונה מאוחדת של הלקוח אלא גם בהגעה ללקוח בעיתוי הנכון. הלקוחות מצפים כיום מהקמעונאים ללמוד מתוך סבבי התקשורת הקודמים איתם, ולהציע מוצרים ושירותים מותאמים אישית. הקמעונאים נדרשים לאמץ ולהפעיל כלי מחשוב ענן לתמיכה באסטרטגיית ריבוי הערוצים שלהם, ואודות ליכולתם להציע דרך מהירה ויעילה יותר לאיחוד נתונים אל פלטפורמה מאובטחת אחת.
 
בתמונה: מנכ"לית ונשיאת יבמ - ג'ני רומטי בפתיחת האירוע בו הוכרז המחקר:
IBM CEO
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 





לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22-30/11/20 - Oracle Week

18-20/5/21 - EcoMotion 2021



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

חשיפה: סלקום אספה ומכרה במשך שנים את כל נתוני לקוחותיה לרבות מיקומם - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן






 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים