קפיצת מדרגה בעולם הרכב
מאת:
חיים חביב, 1.3.14, 21:00
יצרנית הרכב
BMW הטמיעה מערך כלים אנליטיים וטכנולוגיות
Big Data של יבמ לאופטימיזציה של מוצרים, תיקונים, תחזוקה ושיפור אמינות.
הטמעת כלי חיזוי אנליטי יסייע לחברת
BMW באיתור מוקדם של תקלות אפשריות טרם להשקת דגמים חדשים וזמן רב לפני שהבעיות יצוצו ביצור סדרתי או בשטח.
תהליכי ניתוח אנליטי ב-
BMW מקיפים את שלבי הפיתוח, טיפולים בתקופת אחריות, נתוני אבחון ממוחשבים ממוסכי שירות ומידע אודות תיקונים הנדרשים לכלי הרכב מתוצרתה. איסוף הנתונים הוא כלל-עולמי והניתוח האנליטי שלהם מתבצע במרכז המחשוב של החברה.
התובנות המופקות בתהליך ניתנות לשילוב בתהליכי פיתוח ויצור עתידיים. עם התקנת המערך האנליטי, קוצרו זמני העיבוד והניתוח מפרק זמן של חודשים בעבר ועד לימים ספורים בלבד.
תוכנת החיזוי האנליטי של יבמ
SPSS מסייעת בשילוב ובניתוח נתוני נסיעות מבחן של אבות טיפוס חדשים המניבות בממוצע 15,000 רשומות לניתוח ולטיפול, ובהמשך גם מדו"חות טיפולים ותיקונים באב"ט אלה ובמכוניות ביצור סדרתי, בעקבותיהם. לקחי הניתוח משולבים לתהליכי היצור, ומסייעות בצמצום שיעור התקלות ובצמצום העלויות.
המערכת של
IBM משלבת נתונים ממקורות שונים לאיתור על דפוסים חוזרים ונשנים המצביעים על חריגה מנורמות שנקבעו, לצד חיזוי צורכי התחזוקה. המערכת מסייעת להנפיק הוראות תיקון ועדכונים למוסכים, לצמצם את היקף הפניות לתיקון ולקצר את זמני הטיפולים.
יותר מ- 500 משתמשים בקבוצת
BMW כבר נהנים היום מ- 250 יישומים אנליטיים שפותחו עבורם במענה לדרישות החטיבות השונות הפועלות בחברה.
יבמ צופה, כי היקף הכנסותיה בשוק ה-
Big Data והניתוח האנליטי יחצה את רף 20 מיליארד הדולרים כבר ב- 2015. עד כה השלימה יבמ יותר מ- 30,000 פרויקטים בתחום זה. החברה מעסיקה 9,000 יועצי ניתוח עסקי אנליטי, ו- 400 חוקרים מתמחים על מנת לפתח ולבסס את סל המוצרים שלה; לצורך כך אף רכשה מאז 2005 יותר משלושים חברות המציעות מוצרי ניתוח אנליטי. יבמ מחזיקה במאות פטנטים בתחומי ה-
Big Data והניתוח האנליטי - שהובילו, בין השאר, לבניית מערכות מחשוב קוגניטיביות דוגמת ווטסון. החברה מפעילה רשת כלל עולמית של תשעה מרכזי פתרונות בתחום המחשוב האנליטי, ומשתפת פעולה עם 27,000 שותפים עסקיים סביב העולם.