שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט = שווה כסף

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט = שווה כסף
שילוב נכון בין עיצוב וכתיבה באינטרנט  = שווה כסף
מאת: טל מאור, 2.9.13, 17:30טל מאור
 
בעלי אתרים נוטים להזניח את אחד המרכיבים החשובים ביותר ביצירת אתר מצליח. הכירו את העובדות וגלו כיצד פועלים נכון.
 
ברוב המקרים וברוב תהליכי העבודה נוטים אנשים לשלב טקסטים באתריהם ממש בסוף תהליך העיצוב ובניית האתר. זו טעות נפוצה המבוססת על שיקולי זמן, כסף ועצלות. בוני אתרים ולקוחותיהם יזיזו הרים וגבעות כדי ליצור עיצוב מדליק לאתר, שיראה כמו מיליון דולרים, אך ישקיעו דולר אחד בכתיבה ובשילוב נכון של הטקסט והעיצוב. הטקסט העלוב, או שילובו של טקסט איכותי בצורה לקויה, יגרמו לכך, שהאתר נחשף לאנשים רבים, שאינם גולשים אליו בגלל המראה, ובורחים כי המסר השיווקי לא עבר אליהם, כפי שבעלי האתרים היו רוצים.
 
הגולש המצוי אינו מומחה לעיצוב. הוא אומנם חש כשהעיצוב מוצלח וכשהאתר נראה טוב, אך תחושתו הכללית לגבי האתר מתקבלת משילוב הנראה והנקרא. הגולש אינו רואה 'עיצוב' ואינו רואה 'טקסט', הוא רואה אתר המכיל את השניים. יש לזכור, שגולשים מן השורה מתורגלים בקריאה ובכתיבה באינטרנט הרבה יותר מאשר באבחנה בין עיצוב טוב יותר או פחות - את זה הם בעיקר מרגישים. עובדה היא, שרבים האנשים המקימים אתר ובוחרים את המעצב לא בהכרח על פי טיב העבודות שלו, אלא בהתאם למה ואיך שהוא מספר על העסק שלו - אז למה שהגולשים לאתר ינהגו אחרת?

עיצוב אתר שלא לוקח בחשבון טקסט, כרוך בפעולות לא רצויות כגון מיקום תיבת הטקסט בלי לדעת מה ייכתב בה. אחת הדרכים היעילות לעיצוב אתר המתחשב בטקסט נעשית באופן הבא: כותבים תוכן לאתר וממקמים את הטקסט בעמוד בלי לעצב דבר. כותבים כותרות, תיבות טקסט, 'צור קשר', מאפיינים, מאמרים, לשוניות, קטגוריות וכל מה שמקדם את המסר השיווקי באתר. עכשיו, ורק עכשיו, יש למקם את כול הטקסט, ללא עיצוב, ללא גרפיקה כלשהי, באמצעות עורך טקסט פשוט. כעת תוכלו להתאים לכל המסרים הללו עיצוב מסוגנן; צבעים, טקסטורות, צורות וכל מושג גרפי אחר, שיעיר את הטקסט לחיים.

זו דרך יעילה מאוד לעצב אתר, מפני שכעת העיצוב ישרת את המסרים של האתר כפי שהם תוכננו. יתרה מכך, שיטת בניית אתר זו תוביל לעיצוב מקורי יותר, שכן העיצוב לא נשען על עיצובם של אתרים רבים אחרים, אלא על המסר השיווקי הייחודי שלו.

מה שלא בוחרים לעשות, ואיך שכן או לא עושים זאת, יש לזכור, שישנו כלל אחד חשוב באתרי אינטרנט טובים המכונה עיקרון ה'שקיפות'. שקיפות הוא מושג המתייחס גם לעיצוב וגם לטקסט. אם הגולש מבחין בעיצוב שלכם יותר מדי, העיצוב כנראה מפריע לו. אם הטקסט רועם מדי, קולני, 'מעכרי', חיוור או עילג – נפגמה השקיפות ונפגע הרושם הראשוני. על הטקסט, כמו גם על העיצוב, להיות שקופים במידה כזו, שחוויית הגלישה באתר תהיה קלילה, נעימה, אינפורמטיבית ויעילה.

לסיכום:
  •  שילוב לקוי של טקסט וגרפיקה גורם לגולשים להגיע לאתר לא בגלל העיצוב, ולברוח בגלל היעדר מסר שיווקי ברור.
  • גולשים אינם מצויים בעיצוב או בכתיבה, תחושתם הכללית לגבי האתר מתקבלת משילוב הנראה והנקרא יחדיו.
  • בשל שיקולי זמן, כסף ועצלות, רבים מוותרים על מיזוג מושלם בין כתיבה לעיצוב באתר, שאמור לייצר עבורם כסף.
 
מאת: טל מאור, ספטמבר 2013.
דוא"ל, אתר "כותב טוב": הירשמו לניוזלטר האינפורמטיבי ומלא ההטבות של 'כותב טוב'
 
בניית אתרים



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

13/5/19 - ChipEx2019 

14/5/19- Oracle Cloud Day & Code Explore  

14-16/5/19 - 2019 MIXiii - Biomed  

28-30/5/19 - Israel Impact Summit 2019  

23-27/6/19 - Cyber Week 2019 
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: האם ניתן לחבר ממיר כבלים פרטי על רשת הוט? - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן
 
זרקור חברות
 
Telecom Experts
 
NORDVPN
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים