שירותי אינטרנט, טלפון וסלולר: האם כדאי לרכוש חבילות תקשורת משולבות?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> שירותי אינטרנט, טלפון וסלולר: האם כדאי לרכוש חבילות תקשורת משולבות?
שירותי אינטרנט, טלפון וסלולר: האם כדאי לרכוש חבילות תקשורת משולבות?
מיכאל פנחס 
עם התפשטות תופעת "חבילות תקשורת משולבות", עומדים מנהלים רבים בפני דילמה: מי יספק שירותי תקשורת משולבים לעסק? מגוון הפתרונות הוא רחב ואף מבלבל. השאלה העיקרית הייתה ונשארה: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק?
 
אנו מצויים כיום בשלב המעבר בין "המהפכה הסלולרית", שפרצה ב- 2012, לבין "המהפכה הקווית", שכבר החלה אבל תגיע למלוא עוצמתה במהלך 2013 עד 2014, במסגרתה יתרחשו מספר מהלכים דרמטיים ומשמעותיים ובכללם:
 
א. עלות דמי הקישוריות הקווית תרד (בדומה לירידת הקש"ג הסלולרי) לכ- 1 אג' לדקה. לקראת 2015 הצפי הוא שהקש"ג (קישור גומלין= דמי קישוריות במעבר מספק לספק) בכללו (סלולרית וקווי) ירד עד לסכומים שוליים.
 
ב. יחל לפעול "שוק סיטונאי", שבמסגרתו תספקנה החברות המתחרות באספקת שירותי תקשורת משולבים (חברות קטנות כגדולות) שירותים כוללים ללקוחות הקצה הפרטיים והעסקיים על רשתות בזק והוט, כשהלקוחות ירכשו את כל השירותים ישירות מהחברות המתחרות ולא מבזק והוט. החברות המתחרות, שתכנסנה לתחום זה, הן חברות מגוונות ומכל הסוגים, החל מקבוצת סלקום, דרך קבוצת פרטנר וכלה בשחקנים קטנים כמו: 018 (אקספון), Hallo 015, גולן טלקום ועוד. הערכות שונות צופות, שלפחות 10 חברות תתחרינה בתחום "השוק הסיטונאי" על ליבו של הצרכן הסופי, בחבילות תקשורת משולבות.
 
ג. תחל פריסה מסיבית של סיבים עד הבית ועד כל עסק (FTTH), הן מצד בזק והוט (שכבר החלו במהלכים בתחום זה) והן מצד חברת הבת של חח"י (חברת החשמל לישראל). על סיבים אלו יסופקו שירותים משולבים חדשים שטרם נחשפו.
 
כל המהלכים הללו מובילים למסקנה אחת ברורה: על המנהלים להתכונן כבר כעת למהפכה, כדי לנצל את הישגיה ולהפחית בהוצאות התקשורת. חברות, שלא תתכוננה היטב למהלכים הצפויים, תתקענה עם הסכמים מסוג של "חתונה קתולית" ותגלנה חיש מהר, שלקוחות פרטיים מקבלים מחירים טובים יותר מהעסק, שחשב שהשיג הסכמים טובים ואטרקטיביים עם ספק\י התקשורת.
 
יתרה מכך. כבר כיום יש חבילות תקשורת משולבות בכל חברות התקשורת הגדולות. יש לבחון אותן בזהירות, משום שאלו חבילות, שנבנו עוד בטרם פרוץ "המהפכה הקווית", שתשנה את כל "סדרי בראשית" בשוק התקשורת.     
 

חבילות תקשורת משולבות – סקירה הפתרונות

הפתרונות הקיימים בתחום "חבילות תקשורת משולבות" מחולקים בין חבילות לפרטיים (שאינן מתאימות לעסקים בינוניים ומעלה) לבין חבילות לעסקים. בשלב זה, כמעט כל החבילות המשולבות מכוונות למגזר הפרטי או למגזר העסקי הקטן, בגלל התחרות החזקה יותר, שהתפתחה בתחום הפרטי (שעוצמתה מורגשת בעיקר בשוק הסלולרי).

הפתרונות הם:
א. חבילות משולבות של בזק. בגלל הרגולציה החמורה המוטלת על בזק, כל החבילות של בזק הן "פריקות". דהיינו: כל רכיב בחבילה יכול להירכש בנפרד ובאותו מחיר. המשמעות: אין שום יתרון כלכלי ברכישת החבילה. היתרון היחיד הוא בתחום הנהלת החשבונות: הלקוח מקבל חשבונית אחת עבור כל השירותים, במקום חשבוניות נפרדות על כל שירות. בנוסף, בגלל הרגולציה, כללי "ההפרדה המבנית" אוסרים על בזק לספק שירות גלישה באינטרנט (את הגלישה מספקת בזק בינלאומי). מכאן, שעד שלא תוסרנה המגבלות הרגולטוריות מעל בזק, אין כל משמעות כלכלית לחבילות המשולבות של בזק. מתי תוסרנה המגבלות הללו? אחרי שיוקם "שוק סיטונאי". הצפי: סוף 2013. לכל המאוחר: תחילת 2014.
 
החבילה המשולבת הנוכחית של בזק היא: סלולר ללא הגבלה (מפלאפון), קו טלפון קווי, וחיבור לאינטרנט (גישה בלבד) של 10 מגה סל"ש, החל מ 129 ₪ לחודש למשך שנה. בנוסף, יש חבילות משולבות של 2 קווי טלפון ואינטרנט במחירים גבוהים יותר. אך כאמור, אין להן כל משמעות של חסכון כלכלי. לתחום העסקי אין בבזק חבילות משולבות אטרקטיביות בגלל המגבלות הרגולטוריות שצוינו.
 
ב. חבילות משולבות של הוט. כרגע, אין להוט חבילות משולבות עם סלולר, אך זה יגיע די בקרוב. הוט אינה מספק בחבילות שלה גלישה באינטרנט בגלל כללי "ההפרדה המבנית" החלים עליה (למרות שיש לה שירותי גלישה, בחברת הבת הוט-נט). אלו מגבלות, שתיעלמנה במקביל להורדת החסמים המקבילים מעל בזק.
 
החבילות התקשורת המשולבות, שקיימות בהוט, מכוונות למגזר הביתי וכוללות:
1) טריפל הכול פתוח: כל הערוצים בטלוויזיה, 100 מגה אינטרנט (תשתית), קו טלפון ללא הגבלה, ב- 415 ₪ לחודש, לשנה.
2) טריפל טופ: כמעט כל ערוצי הטלוויזיה, 30 מגה אינטרנט (תשתית), רשת ביתית, קו טלפון ללא הגבלה, ב- 349 ₪ לחודש, לשנה.
3) טריפל קלאסיק: 90 ערוצי טלוויזיה, 12 מגה אינטרנט (תשתית), קו טלפון עם 500 דקות, ב- 299 ₪ לחודש, לשנה.
4) טריפל קומפקט: 16 ערוצי טלוויזיה ("חבילה צרה"), 5 מגה אינטרנט (תשתית), קו טלפון עם 60 דקות, ב- 199 ₪ לחודש, לשנה וחצי.
 
חבילת התקשורת המשולבת של הוט למגזר העסקי: אינטרנט 100 מגה (תשתית), קו טלפון ללא הגבלה, קו נוסף לפקס, ב- 169 ₪ לחודש.
 
ג. חבילות משולבות בקבוצת פרטנר. פרטנר אינה מציעה כרגע חבילות משולבות סלולר וקווי (כולל אינטרנט) ואין לה חבילות למגזר העסקי. יש לה מספר חבילות לתחום הקווי למגזר הביתי. חבילות אלו ניתנות לרכישה במחירים מוזלים מעט דרך "מותג הבית" של פרטנר: 012-מובייל. החבילה המרכזית לתחום הקווי היא של אינטרנט 12 מגה, קו טלפון ללא הגבלה ונתב רשת ב- 80 ₪ לחודש ללא התחייבות.
 
ד. חבילות משולבות בקבוצת סלקום. החבילה המרכזית המשולבת של סלקום קרויה "סלקום טוטאל" וכוללת שתי חבילות מרכזיות, לפרטיים ולעסקים קטנים:
1) סלקום טוטאל למשפחה: 3 מנויי סלולר ללא הגבלה, אינטרנט ביתי 10 מגה (גישה), טלפון ביתי ללא הגבלה, שיחות לחו"ל ללא הגבלה, ב- 349 ₪ לחודש, ללא מגבלת זמן וללא התחייבות. על המחיר הזה יש להוסיף את עלות הגלישה באינטרנט (הזולים ביותר: 10 ₪ לחודש ב- Fast או 20 ₪ לחודש בהוט-נט).
2) סלקום טוטאל לעסקים: 5 מנויי סלולר ללא הגבלה, מרכזיה וירטואלית לעסקים – סנטריקס עם 4 שלוחות טלפון, אינטרנט של 100 מגה (גישה), שיחות לחו"ל של 500 דקות לחודש לכל מנוי, ב- 569 ₪ לחודש, ללא מגבלת זמן וללא התחייבות. על זה יש להוסיף את עלויות הגלישה, זהה לעלויות בחבילה הפרטית. בנוסף, יש עוד 2 חבילות סלקום טוטאל לעסקים במבנה מעט שונה:
א) 3 מנויי סלולר ללא הגבלה, קו (אחד) לעסקים ללא הגבלה, אינטרנט 10 מגה (תשתית) שיחות לחו"ל 500 דקות למנוי, ב- 344 ₪ לחודש.
ב) 5 מנויי סלולר ללא הגבלה, 2 קווים לעסק ללא הגבלה, אינטרנט 100 מגה (תשתית), שיחות לחו"ל 500 דקות למנוי, ב- 569 ₪ לחודש.   
 
כיום, מבחינת "חבילות תקשורת משולבות", החבילות של סלקום (גם לפרטיים וגם לעסקים), הן הטובות ביותר מבחינה כלכלית, לכל מי שמחזיק ב- 3 מכשירי סלולר פעילים במשפחתו, או 5 מכשירי סלולר בעסק הקטן שלו. זו גם הסיבה, שמעל 100 אלף לקוחות כבר הצטרפו לחבילות המשולבות הללו של סלקום.
 
הערה חשובה:
הפתרון של סלקום אמנם הוא הטוב ביותר מבחינה כלכלית מבין כל החבילות המשולבות המתחרות בשוק, אולם שירותי הטלפון שלה ניתנים מעל רשת האינטרנט ולא בשירותי טלפון בענן. השילוב הטוב ביותר מבחינה כלכלית של חבילות תקשורת הוא בענן, כפי שיפורט בהמשך. בנוסף, יש לשים לב, שבכל החבילות המשולבות בכל החברות, יש עדיין צורך לרכוש שירותי גלישה קווית בנפרד (מה שמגיע גם בחשבון נפרד ושירות תמיכה נפרד). עם הקמת "השוק הסיטונאי" במהלך 2013, או לכל המאוחר ב- 2014, מגבלה זו תיעלם.  
 

המעבר לשירותי תקשורת משולבים בענן

הכיוון, שהשוק העולמי הולך בו, הוא שירותי תקשורת משולבים בענן.
המעבר לשירותי ענן, גם בתחום הנייד וגם בתחום הנייח, מספק לעסקים כמה יתרונות חשובים:
 
א. חסכון משמעותי בהוצאות (במיוחד הוצאות הרכש, התפעול והתחזוקה).
 
ב. יכולות הפעלה, שליטה ושירות טובים יותר של כל מערכות העסק תוך השגת יעילות ארגונית ויתרונות תחרותיים משופרים בשוק תחרותי.
 
ג. למרות התדמית שנוצרה לשירותי ענן (מצד אלו שמתנגדים להתפתחות הזו), רמת האבטחה, ההגנה והשרידות בשירותי ענן טובה לא פחות ולרוב טובה יותר מרמת האבטחה, ההגנה והשרידות במערכות התקשורת המסורתיות שאינן בענן. 
 
ד. המעבר לשירותי ענן ניידים מספק מוכנות טובה יותר לכל מקרה של תקלה (אסון טבע, מלחמה, שריפה, הצפה, תקלה בקנה מידה רחב ועוד), ויכולת התאוששות מהירה, שמאפשרת המשכיות עסקית כמעט בכל מצב.
 
הוכח לא אחת, שהאינטרנט ממשיך לעבוד גם במצבי חרום. במצבי אסון וחרום נרחבים וגם בתקלות בהיקף גדול, כל אמצעי הגיבוי האחרים הופכים לבלתי זמינים. ההמלצה על המעבר לשירותי ענן טובה לא רק לארגונים ולעסקים גדולים, אלא במיוחד לעסקים ברמת ה- SoHo, ה- SMB וה- SME ולמעשה, לכל אחד. זה כולל גם גיבוי של כל מערכות הטלפוניה לסוגיה, ה- Call Centers וכיו"ב, בענן. אסור לצפות ולתכנן, שחברות התשתית כמו בזק או הוט, תפתורנה במהירות את בעיות זמינות תשתיות התקשורת וגיבויין לכל אזרח ועסק בישראל, בעת אסון וחרום. רצוי, כמובן, לא לבצע את החיבור והגיבוי למתקן המספק שירותי ענן, שאינו מוגן בצורה טובה והמצוי באותה עיר. למי שיש חשיבות לזמינות שלו, בכל עת, מומלץ לבצע חיבורים לשני עננים בלתי תלויים זה בזה, במקביל. יודגש, שכל מה שמגובה בענן ניתן לגשת אליו מכל מקום ובכל אמצעי תקשורת ומעל לכל סוג של מחשב לרבות מכשירי סלולר וטאבלטים. זה יתרון, שאין לשום מערכת תקשורת וגיבוי אחרת.
  
היתרונות המרכזיים לעסקים, שמקורם ביצירת חבילות תקשורת משולבות ושירותי תקשורת בענן הם:

א. One Bill. נגמר המצב, שבו הלקוח מקבל חשבון בנפרד מהספק הקווי, הספק הסלולרי, ספק המב"ל (מפעיל בינלאומי) וספק האינטרנט (ISP). גישת ה- One Bill, אם תתוכנן נכון, ואם העסק ינהל את המו"מ ל- One-Bill מול ספקי התקשורת מבלי ליפול למלכודות, טמון בה פוטנציאל משמעותי לחסכון בהוצאות התקשורת לעסקים.
 
ב. One-Stop-Shop. לעסק תהיה כתובת אחת לכל השירותים מבלי צורך להיות תלוי במוקדי תמיכה ושירותי תמיכה מספקים שונים, שלעיתים קרובות רבים זה עם זה על מי מוטלת האחריות לתקן תקלות. ניהול נכון של שירות ותמיכה במתכונת של One-Stop-Shop, יכול להוזיל בצורה משמעותית את ההוצאות של העסק. הבחירה בין שירותים שונים אצל ספקי ה- ISP נגמרת בקרוב. הבחירה תהיה בין ספקי תקשורת משולבים ו\או גדולים, שנותנים One-Stop-Shop עבור כל השירותים תחת קורת גג אחת.
 
גהורדת דמי הקישוריות (שתימשך במסלול ברור עד סוף 2015 לפחות), בשילוב עם מיזוג אנכי בין החברות, יובילו, ככל הנראה, ליצירת חבילות תקשורת משולבות חדשות. תיווצרנה חבילות ברורות יותר במחירי Fix, שתכללנה את כל מרכיבי השירות: טלפוניה קווית וניידת, מקומית ובינלאומית, אינטרנט כולל התשתית לאינטרנט, הכול במחיר אחיד ("הכול כלול") לחודש. חבילות "הכול כלול" יכולות להיות אתגר משמעותי לעסקים, שרוצים לחסוך בהוצאות התקשורת שלהם ולשלוט במרכיבי ההוצאה.
 
ד. IP over Everything. המיזוג של החברות יאפשר להן למזג שירותים על תשתיות מאוחדות, וזה אפשרי כיום רק על תשתיות Next Generation Networks, מבוססות IP. מכאן, שגם העסקים אמורים להפיק תועלת עסקית אם יעברו ל- IP קצה לקצה, כדי להפיק את המרב מהשירותים החדשים הללו. השירותים הוותיקים (Legacy Services), מבוססי TDM וטכנולוגיות ישנות אחרות, פשוט יותר יקרים. ה- ROI במעבר ל- IP ברור והכרחי.
 
ה. ייווצרו שיתופי פעולה ארוכי טווח בין מפעילים לספקי תוכן בכל תחומי צריכת התוכן. ניתן יהיה לראות שירותים מתקדמים כמו: עננים, IPTV \ OTT, שירותי טלפוניה במיקור חוץ, עבודה קבוצתית בענן, שילוב רשתות חברתיות בעסקים, מסחר אלקטרוני מבוסס סלולר ושירותי מיקום, ועוד, שעשויים לסייע בידי העסקים להוזיל את הוצאות התקשורת שלהם ולהתייעל, במקביל להשגת יתרונות תחרותיים בשוק.
 
שורה תחתונה של ההתפתחות הזו:
יצירת קבוצות תקשורת גדולות, שמספקות את כל השירותים בכל התחומים ובענן, היא אתגר לעסקים ומספקת להם את האפשרות לתמרן ולעבור די במהירות בין ספקים גדולים. בלי ניהול נכון של החוזה וההתקשרות עם הספק המאוחד, מול מה שמציעים מתחריו, עלויות התקשורת לעסק רק תעלינה במקום לרדת.
 
מבחינת התפתחות שירותי ענן, חברות התקשורת בישראל נמצאות רק בתחילת הדרך. למעשה, בזק מובילה תחום זה לפני מתחרותיה, ואחריה ניצבת קבוצת פרטנר. מולן נמצאים כבר כמה ספקים עצמאיים במצב די מתקדם, דוגמה בולטת בשוק המקומי: חברת שירות הענןTriple C , שלה שת"פ נרחב עם שחקנים רבים בשוק כולל תדיראן טלקום. במקביל, התפתחו פתרונות חלופיים, שמסופקים ע"י אינטגרטורים וספקים עצמאיים, בעיקר בתחום ה- (MDM (Mobile Device Management, שנועדו לתמוך במגמה של ה- BYOD  Bring Your Own Device התופס תאוצה בשוק.


מאת: מיכאל פנחס, מאי 2013
מהנדס תקשורת ומחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 
BYOD
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים