שירות דב - מן ה-Help Desk תיפתח הרעה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> שירות דב - מן ה-Help Desk תיפתח הרעה
שירות דב - מן ה-Help Desk תיפתח הרעה
 מאת: דניאל כהן, 1.12.13, 20:30דניאל כהן
 
במקרים רבים, מרכז התמיכה הטכנית הוא קו ההגנה הראשון מפני פרצות אבטחה. הדאגה לאבטחתו צריכה להיות חשובה כמו כל פונקציה עסקית קריטית אחרת בארגון. סקר חושף נתונים על תהליכים, נהלים והתנהגות הצוות במרכזי תמיכה טכנית, שיש להם השלכות קשות על אבטחת המידע בארגון מקבל השירות.
  
כולנו מכירים את האמרה "הניתוח הצליח – החולה מת" וכן את "בא לברך – יצא מקלל". מרכזי התמיכה למיניהם, שנועדו להציל אותנו מצרה כלשהי אליה נקלענו, עלולים לפעמים לסבך אותנו בצרה אחרת, גם אם לעתים לא במודע.

תחום אבטחת המידע מצוי במודעות גוברת והולכת של מנהלי מערכות מידע ומנכ"לי ארגונים, שעושים כל שביכולתם, וכל אחד בהתאם לאמצעיו ויכולותיו, כדי למנוע פגיעה במידע הרגיש שלהם. עדיין, מעטים מודעים באמת למקור כל האיומים המקיפים אותנו, ולרובם אין שליטה מספקת למניעתם.
 
מרכזי התמיכה הטכנית מתבקשים בדרך כלל לסייע למשתמשים הנתקלים בבעיות טכנולוגיות נפוצות, כגון איפוס סיסמאות ובעיות עם יישומים וחיבוריות. אלא שלעיתים קרובות מדי, נמדדים הביצועים של עובדי התמיכה הטכנית על פי המהירות בה הם מספקים שירות ופותרים בעיה עבור הפונים. למרבה הצער, היבטים של אבטחה לא משחקים תפקיד משמעותי מספיק בתהליך הזה וכתוצאה מכך, הופכים מרכזי התמיכה הטכנית לנקודה נוחה לפריצה עבור האקרים וגורמים פנים-ארגוניים זדוניים, שמנסים לקבל גישה למשאבים רגישים של הארגון.
 
דו"ח חדש של מכון המחקר SANS שופך אור על איומי האבטחה, שארגונים נחשפים אליהם דרך מרכזי התמיכה הטכנית (Help Desk) שלהם. הסקר חושף נתונים על תהליכים, נהלים והתנהגות הצוות במרכזי תמיכה טכנית, שיש להם השלכות קשות על אבטחת המידע בארגון מקבל השירות.
 
הסקר כלל 900 אנשי  ITברחבי העולם ממגוון רחב של תעשיות, כולל ממשלה, אוצר, חינוך, בריאות, IT ותקשורת. מרבית המשיבים על הסקר (69%) זיהו ב"הנדסה חברתית" את האיום הגדול ביותר על אבטחת מרכזי תמיכה טכנית. למרות זאת, מרבית הארגונים עדיין משתמשים במידע אישי בסיסי, כגון שם, מיקום ומספר הזהות של העובד, על מנת לאמת את זהות המתקשרים למרכז התמיכה ומתחזה יכול להשיג מידע מסוג זה בקלות רבה. יתרה מכך, עובדים רבים במרכזי התמיכה יעקפו את בקרות האבטחה בניסיון להיות לעזר רב יותר למתקשרים ולתת מענה מהיר יותר.
 
בנוסף לגורם האנושי, גם היעדר הכשרה נאותה, כלים וטכנולוגיה, משחקים תפקיד בכשל האבטחה של מרכזי התמיכה הטכנית. למעלה מ-51% מהמשיבים אמרו, שהם נוקטים בגישה מתונה בלבד בנוגע לאבטחת מרכז התמיכה וכי אינם מתמקדים בהכרח בהכשרה או בטכנולוגיות נוספות במסגרת בקרות האבטחה הארגוניות שלהם.
 
מרבית התקציבים נקבעים על פי מספר משתמשים מקבלי שירות, במקום על פי עלותה של שיחה או אפילו עלותן הפוטנציאלית של פרצות אבטחה. חישוב ההחזר על ההשקעה (ROI), בהכשרה נוספת ובכלים לתמיכה יומיומית, עלול להיות קשה במיוחד.
 
מרכזי תמיכה טכנית ממשיכים להיות האמצעי המועדף לפתרון בעיות טכנולוגיות בסיסיות בקרב עובדים. מהות תפקידם הוא מתן שירות טוב יותר למשתמשים, וכתוצאה מכך לאנשי התמיכה הטכנית יכולות להיות הרשאות נרחבות, שהופכות אותם למטרה אטרקטיבית בעיני האקרים המנסים להשיג גישה לרשתות. על מנת לצמצם את פגיעותם של מרכזי התמיכה הטכנית, צריכים ארגונים לבחון מחדש את מודל השירות שלהם ולאזן בין  סיפוק דרישות הנוחות של המשתמשים לבין התגוננות  מפני איומים.
 
אז מה מומלץ לעשות על מנת לצמצם ככל הניתן את רמת הסיכון בעבודה עם מרכזי תמיכה?
  1. לאפשר אוטומציה ושירות עצמי לבעיות נפוצות של משתמשים, לרבות איפוס סיסמאות.
  2.  לקיים הכשרה מסיבית ומתמשכת לאנשי התמיכה הטכנית, שתתמקד בדרכים לזיהוי מתקפות "הנדסה חברתית" אפשריות וכיצד להגיב עליהן.
  3. ליישם כלים טכנולוגיים מתקדמים, שממנפים מקורות מידע דינמיים ושיטות אימות חדשות, על מנת לזהות את המשתמשים ומיקומם בצורה מדויקת יותר.
במקרים רבים, מרכז התמיכה הטכנית הוא קו ההגנה הראשון מפני פרצות אבטחה. הדאגה לאבטחתו צריכה להיות חשובה כמו כל פונקציה עסקית קריטית אחרת בארגון. מרכז תמיכה נדרש למצוא את האיזון בין אבטחה משופרת לבין נוחותו של המשתמש הסופי, איזון, שמטמיע את האבטחה ישירות בתהליך באמצעות הוספת טכנולוגיות אוטומציה ואימות ברמת הארגון והכשרה מתמשכת שתפחית טעויות אנוש.
 
מאת: דניאל כהן, דצמבר 2013.
מנהל פיתוח עסקי, RSA ישראל, חטיבת אבטחת המידע של .EMC

מוקד תמיכה
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים