שירות IP Centrex בזק עסקים: למה יש 150,000 לקוחות עסקיים פראיירים?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירות IP Centrex בזק עסקים: למה יש 150,000 לקוחות עסקיים פראיירים?
שירות IP Centrex בזק עסקים - למה יש עדיין 150,000 לקוחות עסקיים "פראיירים"?
 מאת: מיכאל פנחס, 24.12.16, 14:23מיכאל פנחס
 
אין שום תחום בעולם הפרטי ו\או העסקי בו ניתן למכור ללקוחות סחורה משומשת, שיוצרה לפני כמה עשורים. למה זה אפשרי בעולם התקשורת העסקית כאשר כל כך הרבה עסקים תקועים בפתרון תקשורת יקר, מוגבל ומיושן? איך אפשר להפסיק להיות "פראייר"?
 
תארו לעצמכם, שאתם נכנסים לחנות למכירת מכשירי סלולר והמוכר אומר לכם: "יש לי כאן דגם נהדר של מכשיר נוקיה מלפני 30 שנה, שעדיין עובד מצוין וכמעט שלא מתקלקל. אם אתם רוצים גם להתחבר לאינטרנט הסלולרי, תוכלו לרכוש רכיב נפרד, שיאפשר זאת ותשלמו בנפרד. ברגע שתרכשו את המכשיר, תשלמו לי כל חודש מחיר, שרק ייעלה עם הזמן, גם בגלל שכל הזמן תרכשו עוד מוצרים נלווים, שתגלו שחסרים לכם במכשיר הישן, שאני מוכר לכם, ולא תוכלו להשתחרר מהמחויבות הזו בלי קנסות דרקוניים".
 
או לחילופין, תארו לכם שאתם זוג, שנכנס לחנות של בגדי אופנה והמוכר אומר לכם: "יש לי כאן  עבורכם שמלה וחליפה, שתפרו אותה לפני 30 שנה והם עדיין נראות כמו חדשות. לשמלה אין שרוולים, אבל אפשר לרכוש אותם בנפרד. למכנסיים אין כיסים, אבל אפשר לרכוש אותם בנפרד. ברגע שתרכשו את השמלה והחליפה, תשלמו לנו כל חודש עלויות שילכו ויגדלו, כי כל הזמן תגלו, שחסרים לשמלה ולחליפה עוד מרכיבים הנדרשים לכם בחיי היום-יום ולא תוכלו להשתחרר מהמחויבות הזו אלינו בלי קנסות דרקוניים".
 
זה נראה לכם הגיוני? ברור שלא. זה בלתי אפשרי, שאיזה ספק ימכור ללקוחותיו סחורה ישנה, יקרה, משומשת ולא עדכנית בכל תחום צרכני.
 
אז למה ממשיכים למכור בדיוק כך את שירותי ה-IP-Centrex בישראל? זה בלתי נתפס. איך הגענו למצב, שבו יש כ-150 אלף פראיירים הממשיכים להשתמש בשירות הזה? זה עוד פחות ברור והגיוני.
 
יתרה מכך. גם אם נפנה למתחרות של "בזק עסקים", דוגמת קבוצת סלקום (לרבות 013) וקבוצת פרטנר (לרבות 012), נקבל מהן הצעות לרכוש בדיוק את אותה סחורה ישנה. 
 
כך, לכל דבר בשירות הזה, ששמו ,Centrex יש עלות נוספת, כמו: כמות קווים בו זמנית, הקלטת שיחות, חיבור לסלולר, השירות אינו תומך בתכונות של מוקדים טלפונים, אין עבודה קבוצתית, אין שיחות ועידה, אין הצפנה ואבטחה, וכך הלאה והלאה. כל צורך חדש דורש עוד כסף בעלויות, שאי אפשר לדעת אותן מראש.
 
שירות ה-IP-Centrex בבזק הוא המערכת הישנה ביותר הקיימת בשוק הטלפוניה העסקי בישראל. בזק נתקעה בשדרוג המערכת בעשור הקודם, ומאז המערכת לא שודרגה ולא עודכנו בה היכולות, למעט כמה מערכות נלוות סביבה (דוגמת פורטל הניהול). כך, שההוצאות של בזק על המערכת הישנה הזו הן מינימליות, מול זה, זרם ההכנסות הולך וגדל ולא נגמר. עלויות שירותי IP Centrex הן בבחינת נפילה ל"בור בלי תחתית". בעלי העסקים משלמים והמון, על כל דבר, בגלל שהשירות הזה לא כולל רכיבים רבים הנדרשים כיום ע"י בעלי העסקים ולקוחותיהם.
 
יתרה מכך. למעשה, ה-Centrex זה שירות וותיק בדומה לשירותISDN , טכנולוגיה של שנות ה-70 של המאה הקודמת, שבכל העולם מזמן הפסיקו להשתמש בה.
 
למה יש כל כך הרבה פראיירים במגזר העסקי בישראל?
מפני שקל לעבוד עליהם. כשרוכשים שמלה, חליפה או סמארטפון, כל אחד מבין מה זו סחורה ישנה, יקרה, פגומה ולא מעודכנת.  
 
בתחום התקשורת העסקית לקוחות רבים פשוט לא יודעים לזהות זאת. לקוחות עסקיים רבים לא מתייעצים עם אנשי מקצוע בלתי תלויים ומקשיבים רק לאנשי שיווק ומכירות, שמתוגמלים היטב על כך, שהם ימכרו את הסחורה המשומשת, הפגומה והיקרה הזו לפראיירים. זאת, בלי לתת לרוכשים הסכם SLA ("הסכם רמת שירות", שיש בו החזר כספי ללקוח בכל מקרה של אי עמידה ברמת השירות). לעומת זאת, כובלים את הלקוח העסקי בקנסות יציאה (מה שבוטל במגזר הפרטי מזמן), אם הלקוח העסקי לא מעוניין להמשיך בשירות.
 
בשביל למכור שירותי תקשורת בענן, לא צריך את אנשי השיווק והמכירות הללו. בשירותי הענן אין קנסות יציאה ויש SLA. לכן, השיטה הישנה הזו של מכירת Centrex ממשיכה ולא נגמרת, כי היא מבטיחה את זרם ההכנסות הולך וגדל למערכת שיווקית הבנויה על כך, שיש מספיק פראיירים בשוק העסקי בישראל, שישלמו על סחורה משומשת ויקרה.
 
התוצאה: בעלי עסקים במיוחד במגזר ה-SMB וה-SME, משלמים בין פי 10 עד פי אלף יותר, עבור שירותי תקשורת בסיסיים ונלכדים ב"חתונה קתולית" עם ספק שירותים ה"חוגג על הכיס שלהם", בלי כל חשבון ולאורך שנים רבות, בלי להשקיע בשדרוג ועדכון תשתיותיו ושירותיו העסקיים.
 
מה ניתן לעשות?
כיום, ומזה שנים רבות, כמעט כל לקוח עסקי, שמזמין מספר קווים ישירים, מת"לים (מנהלי תיקי לקוחות) של "בזק עסקים" ישר מציעים לו את הפתרון IP-Centrex של בזק. זה ברור: העמלה שיש להם על מכירת Centrex היא הכי גבוהה. הלקוחות העסקיים בכלל לא מודעים לחלופות המתקדמות והזולות יותר הקיימות בשוק (גם בבזק ובחברות הבנות שלה), חלופות של שירותי ענן.
 
בזק שולטת בשוק המרכזיות בזכות השליטה שלה בתחום קווי תקשורת לעסקים ומערך המכירות הרחב והיעיל שלה. בזק בינלאומי שולטת בתחום החיבורים העסקיים לאינטרנט, וגם היא לא מספרת ללקוחות העסקיים שלה, שיש בקבוצת בזק שירותי ענן טובים יותר וגם זולים יותר.
 
לכן, הכלל הראשון, שיש להפעיל כאן הוא: "צרכנות נבונה". יש לחפש חלופות, אבל לא אצל אלה המציעים את אותה "סחורה משומשת" (IP-Centrex) דוגמת סלקום ופרטנר. אגב, קבוצת הוט כבר לא מקדמת IP-Centrex לשוק העסקי, כי זה שירות שלא הצליח להתרומם אצלה.
 
יש בישראל חלופות רבות לשירותי התקשורת הישנים, אצל עשרות ספקים המספקים פתרונות תקשורת מתקדמים למגזר העסקי. פתיחת מסלול של "רישיון תקשורת אחוד" יצר לא פחות מ-17 מתחרים בשוק העסקי.
 
למתחרים הללו יש מגוון פתרונות מאוד אטרקטיביים ולכן יש צורך לבחון כל פתרון ואת התאמתו לצרכים הספציפיים של כל לקוח עסקי, קטן או גדול. בין המתחרים יש חברות ממש לא קטנות, דוגמת: בינת, טלדור, טריפל-סי, תדיראן טלקום, אומניטלקום ועוד, עם פתרונות מתקדמים בענן.
 
דוגמה קטנה למחירים הקיימים כיום בשוק שירותי התקשורת העסקית בענן: עסק או חברה קטנה המעסיקים 6 עובדים יכולים להשתמש בשירותי מרכזיה בענן במחיר חבילת בסיס של 50 ש"ח לחודש ולקבל במחיר הזה שירותים מלאים כמו חברה גדולה: תאים קוליים, הקלטת שיחות, שיחות ועידה ,חיבור לסלולר, יכולת "עבודה קבוצתית", תורי המתנה ועוד יכולות מעולם הקול סנטר.
 
כיום, בד"כ חבילת תקשורת טלפונית בסיסית מגיעה במחיר של עד 8.5 ש"ח לחודש לשלוחה לכל היותר, כאשר בעלות זו נכללים כמעט כל השירותים הנדרשים ע"י העסקים כגון:Click2call , הקלטת שיחות, שירותי "נוכחות", חיבור לדוא"ל, שיחת ועידה, תא קולי למייל, שירותי Call Center ו-CRM  בסיסיים, ניהול מרחוק, חיבור לסמארטפונים ועוד. עלות כל שיחה לטלפון נייד בישראל היא 9 אג' ועלות שיחה לטלפון נייח בישראל, ארה"ב וקנדה היא 6 אג .'שיחות בתוך הרשת הן בחינם.
 
כלומר: השירות בענן הוא בכלל מוצר אחר, זול בהרבה ויותר מתקדם ומותאם לצרכים העסקיים של היום, ממה שיש ב-IP-Centrex.
 
אז למה אתם עדיין תקועים היום עם הדבר המיושן, היקר, הפגום וחסר הערך העסקי הזה הנקרא Centrex?
 
שורה תחתונה בתחום שירותי התקשורת העסקית:
עולם התקשורת נע מהר קדימה, ופתרונות חכמים מוצעים ללקוחות בכל תחום, וכיום בשירותי ענן. מומלץ קודם להחלטה על שירותי תקשורת מתקדמים, בין אם בהתקנה מקומית או בענן, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, לרבות בדיקה האם המעבר ל"ענן" אכן יביא תועלת מיידית וגם ארוכת טווח לעסק. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הרבים הקיימים בשוק בתחום זה. הכוח מצוי כיום בידי הצרכנים ויש לנצל זאת בצורה מושכלת.
 
לכן, אתה כמנהל או בעל עסק אמור לשאול את עצמך:
  • מה הבעיה הגדולה ביותר בעסק בתחום שירותי התקשורת?
  • איך המעבר לענן יכול לעזור לקדם את העסק ולהצליח במטרות, שהצבתי לעצמי?
  • כמה כסף ייחסך במעבר לענן ובמה זה ישפר את התפקוד של העסק?

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, דצמבר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים