Telecom News - שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בכנס רשות החדשנות: אם אין רווחים-אין רווחה

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בכנס רשות החדשנות: אם אין רווחים-אין רווחה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בכנס רשות החדשנות: אם אין רווחים-אין רווחה
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בכנס רשות החדשנות: אם אין רווחים-אין רווחה
מאת: מערכת Telecom News, 20.1.19, 11:30אלי כהן יחצ קרדיט עודד קרני

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "אני מסתכל על ההייטק הישראלי והשנה הייתה עוד שנה מוצלחת". כל הפרטים ודברי עדי סופר מפייסבוק, יוסי מטיאס מגוגל, שלי לנצמן ממיקרוסופט, ענת גואטה מהרשות לני"ע ואראל מרגלית מקרן הון הסיכון JVP.

רשות החדשנות ערכה הבוקר את הכנס השנתי שלה במוזיאון ת"א תחת הכותרת: "From Startup Nation to Smartup Nation".
הכנס מלווה את השקת דו"ח החדשנות ל-2018-19, במסגרתו הציגה הרשות ניתוח שנתי מקיף על מצב תעשיית ההייטק וניתחה את המגמות העתידיות בה. השנה, לראשונה, מלווה השקת דו"ח החדשנות בכנס מעמיק הדן בתכניו, באמצעות פאנלים שונים העוסקים בפרקים השונים שלו. בין נושאי הפאנלים:
 
סדר עולמי חדש - האם ישראל תעמוד באתגר? 
מרוץ העוצמה הטכנולוגית - מהו היתרון הבא של אומת הסטרטאפ? 
גיוון בהייטק - אג'נדה חברתית יפה או מענה אמתי למחסור בכ"א מיומן?
תעשיית הפארמה: מה יאיץ את הפריצה? 
 
להלן עיקרי הדברים בפתיחת הכנס:
 
אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, (בתמונה למעלה): "כדי שנבין את העוצמה של החדשנות הישראלית. לפני מספר דקות נחת רוה"מ בצ'אד. הביקור ההיסטורי כמו חיזוק היחסים עם מדינות ערב נעוץ בטכנולוגיה ובחדשנות הישראלית. לא מעניין אותן הסכסוך וגם לא ירושלים. מה שידונו בצ'אד זה טכנולוגיות מים, חקלאות, תשתיות וגם סוגיות מודיעין, שגם הן נובעות מהעוצמה של החדשנות הישראלית. לחדשנות הישראלית משמעות יותר גדולה ומשמעותית מרק כלכלה. החדשנות הישראלית היא תשובה מצוינת לBDS- וארגוני החרם.
 
אשתף בסיפור: לפני 4 חודשים הייתי בקנדה וחתמתי על הסכם סחר חופשי משודרג ולמחרת הרצתי בפני אנשי עסקים. במהלך הנאום התפרצו מספר פעילי BDS. אמרתי אם אתם רוצים להחרים את ישראל אמרתי אין בעיה לכו עד הסוף. כשאתם קמים בבוקר ואוכלים סלט אל תאכלו אותו עם עגבניית שרי כי פיתחו אותה בישראל, אל תשתמשו בווייז כי המציאו אותו בישראל. בלמעלה מ50% מהטלפונים הסלולריים יש מעבד, שפותח בישראל, דיסק און קי גם המציאה חברה ישראלית. אם מישהו במשפחה עבר אירוע לב וצריך סטנט את אחד הסטנטים פיתחו בישראל. כשאתם רוצים מים חמים מי המציא את הדוד שמש?
 
אנו רואים במהלך השנה האחרונה גם את ראש ממשלת הודו מגיע לכאן. הייתי יחד עם רוה"מ נתניהו בביקור אצל נשיא סין. טראמפ בביקור הראשון מחוץ לארה"ב מגיע לכאן. לפני 2-3 עשורים הכוח הכלכלי החשוב היה נפט. כשהוא היה בידי העולם הערבי הם השתמשו בו להחרים את ישראל. אנו היום משתמשים בטכנולוגיה לבנות גשרים ולעשות את העולם טוב יותר. כמה חברות ישראליות הופכות את החדשנות לפיתוח תרופות מניעת תאונות דרכים לשיפור החיים של כולנו.
 
2018 שנת שיא בכלכלה הישראלית. הייצוא הישראלי עלה ב8% הגיע ל-110 מיליארד דולרים. כמעט פי 2 מהגידול הממוצע של הסחר העולמי, פי 4 מהגידול באוכלוסייה. השפל באבטלה של 4.1% אחד הנמוכים בהיסטוריה. יש פרמטר אחד המעיד גם על העוצמה הכלכלית של ישראל של AA בלתי נתפס למדינה הקטנה בשטח ובאוכלוסייה, נמצאת בסביבה מאתגרת. אנו צריכים להמשיך ולעמוד בחזית הטכנולוגיה והחדשנות.
 
היקף תקציב רשות החדשנות מהווה פחות מ5% מההשקעות במשק. רוב ההשקעות מבוצעות ע"י חברות פרטיות וטוב שכך כי השוק הפרטי יידע לעשות את ההשקעות הנכונות. אבל לרשות החדשנות תפקיד חשוב בבניית העתיד.
 
הגדרנו מספר יעדים: הגדלת מספר המועסקים, מעבר של חברות הייטק לפריפריה. יש לנו כמעט 400 חברות בינלאומיות בישראל. אנו רוצים אותן בפריפריה, נשקיע בזה לא מעט כסף. כשאני רואה בשדרות את אמדוקס מי שהתחיל את זה מגיע לו פרס ישראל. אני רואה כאן גם את הכלכלה וגם את הציונות מתחברים. חברות שלמות, שאנו רוצים לקחת אותם ממחקר ופיתוח לנושאים נוספים וקידום ענפים ספציפיים.
 
יחד עם זאת ניצבים בפנינו לא מעט אתגרים לקראת השנים הקרובות. אחד זה המחסור בכוח אדם. דבר שני זה הסטגנציה בהיקף המועסקים בענף ההייטק. עלויות בשכר כוח אדם ההולכות ועולות כל הזמן. המאבק בין חברות גדולות לסטארטאפים על כוח אדם. הפתרון לכולם הוא אחד: חינוך.

אם אנו נפעל לשנות את מבנה האוניברסיטאות, נפעל בנושא החינוך הטכנולוגי. אתם יודעים עד כמה יש מחסור משמעותי בכוח אדם. אם 9% תורמים ל45% מהייצוא הישראלי בואו נדמיין מה היה קורה עם 12%.

התפקיד שלנו כממשלה הוא פשוט לתת למנוע הזה כמה שיותר כוח אדם אחרת נהיה עם רכב הכי חדש שאין לו דלק. הדלק זה הנושא של החינוך. לא כולם צריכים להיות בוגרי 8200 או מהנדסים בטכניון. חסר לנו בכל הרמות. אחד התפקידים העתידיים, שאני מכוון אליו, הייתי מקים עוד טכניון בדרום לתת מענה למחסור בכוח אדם. גם הרשות תדאג בנוסף לעוד 20 אלף מועסקים גידול נטו בשנה, ישראלים חוזרים, בני מיעוטים, חרדים, הסבות אקדמיות וכו'.
 
חשיבות הרווחה - כאחד שהגיע מהמגזר העסקי לציבורי אני אומר, שאם אין רווחים אין רווחה. אנו צריכים לפעול כדי שהמגזר העסקי יגדל, יצמח ירוויח כי אותם רווחים משמשים לדברים שחשובים לכולנו לבריאות לתרבות לחינוך לכל אותם דברים. דאגנו במהלך הממשלה הנוכחית להוריד כל מס אפשרי. הורדנו מס חברות מ26 ל23%. הורדנו מס המתייחס בעיקר לייצואנים בפריפריה מ-9% ל7.5% בלבד. אם בעבר היינו אומרים לחברות תבואו לישראל בגלל ההון האנושי היום אנו אטרקטיביים גם במיסוי".
 
אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, (בתמונה משמאל): "אני מסתכל על ההייטק הישראלי. השנה הייתה עוד שנה מוצלחת. 6.5 מיליארד דולרים השקעות פרטיות, 12.5 מיליארד דולרים אקזיטים. אומרים שזה מספר נמוך, אני חושב שצריך להסתכל אחרת. אקזיט גדול שהיה סודה סטרים - יש לה חדשנות פורצת דרך. 12 מרכזי מו"פ לאומיים הגיעו לישראל. אם אני מסתכל על המשימה של רשות החדשנות כפי שהוגדרה בידי קודמי: קידום חדשנות טכנולוגית כמנוף לצמיחה כלכלית בת קיימא.אהרון אהרון יחצ עודד קרני
 
הסיבה שאנחנו חלק ממשרד הכלכלה כי זה מה שמעניין אותנו. אנו לא משקיעים במו"פ בסיסי כי הוא רחוק מצמיחה כלכלית. כדי לעשות את זה צריך לשמור על החדשנות הקיימת. הדבר השני למנף אותן ליתרון כלכלי דבר שלישי להסתכל על אתגרי הטכנולוגיה, שיבואו עוד 10 שנים, ולדאוג לתשתית כבר היום.
 
השקענו 1.7 מיליארד ש"ח במענקים, 727 חברות 1.17 מיליון ש"ח בפרויקט. 450 הוקצו לחברות חדשות. סיירות תכנות התחילו לעבוד ביוני. מעבדות חדשנות נפתחו ב-2018, בין היתר, מעבדה של פרוטרום. פילוט מול משרדי הממשלה כדי לגרום לכך, שהייטק ומשרדי הממשלה יהיו מחוברים. מינוף הלוואות - איך לגרום לחברות להישאר בישראל. דגש עצום על ייצור מתקדם אותו עשינו השנה.
 
הדו"ח שלנו מדבר על פריצת גבולות החדשנות בכל הרבדים הקיימים. פתרונות למחסור בהון אנושי בהייטק. נושא כבד, לא נושא רק שלנו. משרד החינוך יש לו תפקיד מכריע. מה שאנו עושים זה את החלק שלנו. היזמות באותם מגדרים, שלא מיוצגים בהייטק, בפרופורציות שלהם באוכלוסייה. בנושא ההכשרה -סיירות התכנות. חוק שבות איך להביא אנשים מוכשרים. מומחים זרים - היכולים לסייע להייטק בשכר כפול מהממוצע.
 
נושא הפריפריה - 2 תכניות שהשקנו השנה. אחת אומרת, יש מרכזים של כוח אדם איכותי, שניתן להעסיק אותו וכדאי לחברות לפתוח סניפים בפריפריה. הדבר המשמעותי ביותר הוא לנצל את כוח האדם. הדבר הנוסף להסתכל בפריפריה מה העוגנים הקיימים: אקדמיה, תעשיה, יזמים, רשות מקומית. לקשור אותם ביחד ולפתח יזמות מקומית בפריפריה.
 
הנושא של סקיילינג אפ ועבודה מול משרדי ממשלה - אחת הבעיות היא, שהחדשנות הישראלית לא תמיד מפעפעת לחיי היום יום שלנו. התכנית הזו הושקה ב-2019 בהרבה משרדי ממשלה. הרעיון הוא, שמשרדי הממשלה מקצים אתר הרצה, הסטארטאפים עושוים פילוטים באתרי ההרצה האלה והבנפיט ל-2 הצדדים. לאותן חברות יש יישום, שעובד מול רגולטור, ומשרדי הממשלה נהנים מהחדשנות הישראלית בצורה ישירה.
 
הטמעת חדשנות בתעשייה יצרנית. מופ"ת - זירת ייצור מתקדם אצלנו. אנו עובדים עם משרד הכלכלה. סך כל ההשקעה שלנו בתעשייה יצרנית הייתה 400 מיליון ש"ח. 4 מעבדות חדשנות, חממת מזון בפריפריה, מופ" בחברות מתחילות ותעשייה עילית".

עדי סופר תאני, (בתמונה משמאל), מנכ"לית פייסבוק ישראל: "ההשקעות בהייטק הישראלי רק תיגדלנה בשנה הקרובה. אני מסתובבת היום בעולם וישראל במרכז השיח יותר מבעבר. אנו נראה חברות, שמסגלות לעצמן אורך רוח יותר משמעותי מבעבר ומגייסות כסף בשלבים יותר מתבגרים שלהן ומאמץ לייצר סקייל ולא רק סטארטאפים בתחילת דרכם.עדי סופרי יחצ עודד קרני
 
השינוי, שאנו מרגישים, הוא שקמות כאן חברות גדולות יותר. כשסטארטאפ הוקם והיו 4 חבר'ה במוסך, הם היו צריכים מהנדסים עם הרבה ניסיון. חברות, שמעסיקות מאות עובדים, צריכים לדעת לקחת בוגרי אוניברסיטה, בלי שום ניסיון, ולפתח אותם. אנו לא יכולים להישען רק על המהנדסים היותר מיומנים.
 
חלק מתכניות הפיתוח, שאנחנו צריכים בישראל, הוא לדעת לייצר גיוון לא רק של דת, לאום ומגדר, אלא של תחומים. צריך אנשי דאטה וביזנס וסיילס, צריך יותר אנשים וכישרונות".
 
יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל: "בהייטק הישראלי קורים דברים טובים. מצבנו לא רע מהבחינה שיש לנו בסיס סביר מהצד האקדמי. למה סביר? כי זה אחד המקומות, שטכנולוגית היינו במובילות בולטת, והיום אנו צריכים לעשות יותר טוב. ההתקדמות שלנו היא לא בקצב שהיינו בשנים קודמות.
 
יש לנו מחקר מדעי מהשורה הראשונה, אבל בתחום של בינה מלאכותית חייבים להשקיע וגם קדימה בנושא של חישוב קוונטי. זה לא מספיק כי חייבים להשקיע בהכשרת מהנדסים והכשרת הדור הבא של המהנדסים. אנו כרגע נהנים מהתוצר של החינוך של לפני 10-15 שנה. יש לנו אקוסיסטם מדהים מבחינת השיתופיות, שמאפשרת לסטארטאפים לפרוח.
 
אנו חייבים לשמר את זה כדי שכל מי שרוצה להשקיע בהון האנושי בארץ ימשיך, כי התחרות הולכת וגוברת. ישראל הייתה בולטת בעולם מבחינת חדשנות והיום רואים חדשנות בכל העולם. אנו עדיין במצב טוב, אנו חייבים להשקיע הרבה יותר".
 
שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "אחד הדברים החשובים, שיצאו מדו"ח החדשנות, היה הפער העצום, וחברות בין לאומיות מתקשות להסביר את זה, בין ההתקדמות והתפיסה המתקדמת בקרב חברות ההייטק והדרך ששאר המדינה מתנהלת בה.
 
 משרדי הממשלה, הבנקים, חברות הביטוח, לא עושים את הדברים הבסיסיים הגדולים שאנו רואים בעולם. הם לא משנים את הדרך בה אנו מתנהלים. הדור, שגדל פה, אין לו תרבות כזו. אנו מדינת סייבר כי אנו חיים את הסייבר. אין תחושת דחיפות לארגונים לאמץ ולעשות את זה וזה פער גדול מחברות ההייטק".

הפאנל: האם לאור השינויים הגלובליים ישראל יכולה לעמוד באתגר החדשנות?   
 
ענת גואטה, (בתמונה משמאל), יו"ר הרשות לניירות ערך: "ענף הפיננסים והביטוח נמצא בקצב האיטי ביותר בOECD- באימוץ חדשנות והשפעתה על הפריון. העובדה, שהענף הזה מאוד רגולטיבי, משפיעה על היכולת שלו לעמוד בקצב השינויים. אם מסתכלים על המשק הישראלי אפשר לראות, שהשוק הפיננסי שלנו איטי באימוץ טכנולוגיה ביחס למקובל באירופה וארה"ב.ענת גואטה יחצ עודד קרני
 
התופעה הזו באופן עקרוני לא תורמת לצרכן כי בסוף היום חדשנות פיננסית מנגישה שירותים בצורה טובה יותר לאזרח. השוק שלנו מאופיין בריכוזיות פיננסית, דווקא לכניסה של טכנולוגיות חדשנות יכולה להיות השפעה מיטיבה על הצרכן. האופי של הרגולציה לא מאפשר לה להתקדם בקצב שבו החדשנות הטכנולוגית מתקדמת. כל הרגולטורים מבינים את זה ופועלים בכיוון מטבעות קריפטוגרפיים ותחומים נוספים כדי להפוך את הרגולציה לכזו המאפשרת את השינוי.
 
רשות ניירות ערך היא גוף, שכמות ההשקעה שלו בטכנולוגיות היא הרבה ביותר ביחס לכל יתר ההשקעות בתחומים אחרים. זה מייצר לנו יתרון יחסי ומוחלט בתחומים של הפעילות שלנו. ב-2018 הצבנו את נושא החדשנות בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו מתכוונים לקדם אותו באופן מסיבי.
 
מעבר לכל היופי הזה, שישראל היא סטארטאפ ניישן, בשוק הפיננסי הצד ההשקעתי מנותק מהחוויה המדהימה, שאנו עוברים בפעילות ההייטק. זה מצב בלתי אפשרי, לא הגיוני. זה פוגע במשקיעים מהציבור, שלא שותפים להצלחה של ההייטק הישראלי. דבר נוסף, מרבית ההשקעות בהייטק הישראלי מתבצעות ע"י חבורת זרות.ההסתמכות הרבה הזו על מקורות סינים ואמריקאים עלולה להתהפך לרעתנו בעתיד הקרוב.
 
מלחמות סחר בעולם יכולות להשפיע על התיאבון של המשקיעים האלה. מדיניות המיסוי של טראמפ יכולה לכלול מדיניות גלובלית. לא השכלנו לייצר חלופה זמינה לחברות האלו אצלנו. השוק שלנו בקרוב ינהל 2 טריליון ש"ח כספי ציבור. האחוז המושקע בהייטק הוא אפסי אם בכלל.  חלק מהפתרון צריך להגיע מעולם המס.
 
כשמסתכלים על מיומנות ומחקר בהייטק אנו רואים, שאין מחקר של הייטק, יש מחקר של ענפים מסורתיים.
 
כל מנהלי ההשקעות יודעים, שברמת הריבית בישראל ובכלל אי אפשר להשיג תשואה בלי סיכון. רמת הסיכון, שצריך לקחת היום כדי להשיג תשואה משביעת רצון, הולכת וגדלה לאורך זמן. באפיק הפרטי אפשר לקבל פרמיות. חובה על מנהלי השקעות ללמוד ולהבין ולהיות מסוגלים לנתח הייטק".
 
אראל מרגלית, (בתמונה משמאל), יו"ר המייסד של קרן הון הסיכון JVP, ושל ארגון "יוזמה לאומית":"ישראל צריכה למצוא את דרך המלך מול סין. פרויקטים כמו סייבר ו-AI אלה פרויקטים, שיש לעשותם עם מדינות הגוש הדמוקרטי, ופרויקטים, שלא עומדים בליבת האיום כמו פודטק ואגרוטק, אפשר לעשותם עם הסינים. הדרך הטובה היא למי שיצליח למצוא את האפשרות לעבוד עם כל אסיה והסינים בפרט אך לא בתשתיות קריטיות.אראל מרגלית יחצ עודד קרני
 
באשר לממצאי דו"ח רשות החדשנות, שמספר השקעות בישראל בחברות בתחילת דרכן יורד ושמשקיעים הולכים יותר על בטוח, התעשייה אכן מתבגרת אבל עדיין יש כמה נושאים חשובים, שישראל צריכה להוביל ולהסתכל קדימה.... לזהות כבר בשלבים מוקדמים ולקבל תמיכה ממשלתית כגון תחומי האגרוטק והפודטק, כי מזון הולך לשנות את עולם, ולכן גם הגליל שלנו צריך אוניברסיטה. מכללת תל חי יכולה להפוך לאוניברסיטה. תנו לנו את האפשרות להגדיל את מספר הסטודנטים שם. 
 
ולגבי תפקידה המהותי הרשות לניירות ערך, לצערי, הבורסה הישראלית לא רלוונטית להייטק, עליה לעשות מהפכה ולהיות מסוגלת להשקיע יותר בקטגוריית החדשנות".


קרדיט צילום תמונות עליונות מיח"צ: עודד קרני
 
INNOVATION FREE

 
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים