תא הנהג של העתיד: חכם, עוצמתי ועשיר ביכולות

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> תא הנהג של העתיד: חכם, עוצמתי ועשיר ביכולות
תא הנהג של העתיד: חכם, עוצמתי ועשיר ביכולות
מאת מארקס מקאמון, 20.2.18, 14:30מכונית העתיד של ווינד ריבר

העבודה מתמקדת עתה בחיזוי החוויות הנדרשות בתוך תא הנוסעים ותשומת לב רבה לשיפור ממשק המשתמש. זאת, ע"י הפעלת בינה מלאכותית, לימוד מכונה ואלגוריתמים כדי ליצור חוויה מעניינת יותר עבור הצרכן. המיקוד באבטחת סביבת הנהג יהפוך לנושא דיון מרכזי בעתיד הקרוב.
 
כאשר חושבים על  מכונית העתיד, המילים 'אוטונומית' ו'מקושרת' קופצות מיד לראש. מבפנים, תא הנהג דומה למשהו מסרט מדע בדיוני - עתידני מאוד, עם מסכים שטוחים, תאורה אינטואיטיבית המתאימה עצמה למצב רוחו של המשתמש והמון מאפיינים, שנועדו להקל על הסבל של עמידה בפקקים בבוקר. אך חזון זה עדיין קצת רחוק, וישנם מספר תחומי מיקוד, שחייבים לטפל בהם לפני שזה יתאפשר. 

להתחיל מהתחלה
רוב כלי הרכב החדשים כיום בשוק כוללים סוג מסוים של קישוריות, ללא תלות בסוג הרכב או מחירו. מאפיינים מסוימים, שהיו בעבר שמורים לרכבי יוקרה, נכללים כעת גם בדגמים זולים יותר. לדוגמא, מחירה של סוזוקי איגניס הוא 13,500 דולר בארה"ב (כ-80,000 ש"ח בישראל), והמכונית מגיעה עם מערך של טכנולוגיות. מסך מגע קטן המורכב על לוח המחוונים, מאפשר למשתמש לגשת לניווט, לרדיו דיגיטלי ולזרימת מוזיקה. הוא גם מציג תמונות ממצלמה אחורית כדי לסייע בנסיעה לאחור.

כבר מספר שנים, שהתעשייה מתמקדת בהכנסת מערכות הבידור והמידע האלו infotainment)) לתוך תא הנוסעים. העבודה מתמקדת עתה בחיזוי החוויות הנדרשות בתוך תא הנוסעים ותשומת לב רבה לשיפור ממשק המשתמש.  

הדבר יוביל להצגת טכנולוגיות חדשות רבות יותר למכונית המרושתת, לצד מערך מתרחב של מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS). תחום מפתח נוסף עבור יצרני צד-ג', שיאפשר חווית משתמש משופרת, הוא בינה מלאכותית (AI).

להשתמש במוח
קיים מרכיב משותף לחברות הטכנולוגיה, שהצליחו עם ממשקי המשתמש שלהן: ההפעלה של רמה מסוימת של בינה מלאכותית או לימוד מכונה. אלגוריתמים משמשים כדי ליצור חוויה יעילה ומעניינת יותר עבור הצרכן.

לדוגמא, אלגוריתם PageRAnk (PR) של גוגל עובד באמצעות ספירת הקישורים לדף כדי לקבוע בהערכה גסה את חשיבותו של אתר האינטרנט, ועד כמה יהיה שימושי לצרכן על בסיס החיפוש. גוגל משתמשת באלגוריתמים נוספים, אבל זה היה הראשון שאומץ ע"י החברה.
הפעלה של אלגוריתמים כאלה במכונית עשוי לשנות את חווית המשתמש. בכל פעם, שנהג בוחר אפשרות של מוזיקה או רדיו, אלגוריתמים ובינה מלאכותית יכולים לשמש כדי להבטיח, שהרכב לומד את הבחירה ויוכל לספק המלצות מותאמות אישית מאוחר יותר. זו דוגמא פשוטה מאוד, אבל הרעיון הכללי הוא, שסביבת הנהג הופכת לאינטואיטיבית ומותאמת אישית למשתמש. סוג זה של ערך מוסף הוא בגדר חובה עבור תעשיית הרכב.

לבינה מלאכותית יהיו שימושים נוספים, כגון זיהוי הנהג הנוכחי והחזרת המושב למצב המועדף עליו. הוספת תכונות מכונית מקושרת חדשות, ADAS (מערכות סיוע בנהיגה), טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ובינה מלאכותית, תוכלנה להוסיף ערך רב יותר לצרכן, אך גם עשויות לדרוש גידול ניכר בעוצמות מחשוב.

משחק הכוח
מערכות מתוחכמות דורשות יכולת להתמודד עם מידע ונתונים בקיימים לא רק ברכב עצמו אלא גם בענן. עם התקדמות ה-5G נתחיל לדבר על היכולת לבצע מחשוב הלוך וחזור ממערכות הרכב אל אלמנטים בענן ולהפוך את סביבת המחשוב לגמישה יותר.

ארכיטקטורה זו תתמוך בהשקה של מאפיינים חדשים. אבל במבט קדימה יש גם צורך בגישה חדשה לארגון עוצמת מחשוב זאת. נצטרך לבחון מחשוב וירטואלי, מכיוון שהיכולת להתקין מספר פלטפורמות מחשוב עוצמתיות מאוד בתוך רכב ולהמשיך להוסיף יכולות על גבי יכולות אינה גישה בת קיימא מנקודת מבט עסקית. באמצעות שימוש בפלטפורמות מחשוב וירטואלי אלו, יכולים יצרני צד-ג' (OEM) למזג  תכונות ולארוז אותן לחבילות אותן ניתן להציע לצרכנים. 

גם אבטחת סייבר היא חיונית בכל הנוגע להכנסת טכנולוגיות רכבים מקושרים. אני נוטה שלא להסכים עם אלה האומרים, שאיום האבטחה האמיתי יתממש עם השתלטות נהיגה אוטונומית או טכנולוגיות העזר לנהג.  אני חושב, שסביר יותר, שנקודת התקיפה תהיה כלפי התכונות הפונות לצרכנים לפני שהאקרים יתאמצו לחדור למערכותADAS  או לטכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

תעשיית הרכב כבר נוקטת באמצעים כדי להבטיח, שמערכות השליטה הרגילות, כגון היגוי, בלמים או האצה אלקטרוניים, תהיינה מוגנות מפני פריצה. אבל קישוריות בין מערכות בידור ומידע ומכשירי סלולר וחיישני IoT היא תחום מדאיג.

בכל פעם, שמישהו נכנס למכונית ובידו מכשיר נייד, נוצר איום חדש. אם העתיד הוא לאפשר אינטראקציה בין הרכב למכשירים ניידים, מה שנראה סביר בהחלט, חובה לשקול את האיומים המגיעים דרך USB, Bluetooth, WiFi וקישוריות לוויין. המיקוד באבטחת סביבת הנהג יהפוך לנושא דיון מרכזי בעתיד הקרוב.

חיים ארוכים יותר
מחזור חיי הרכב הוא שיקול מרכזי וגם כאן לתא הנהג יש תפקיד. עפ"י מחקר, שנערך ע"י פרופ' מיכאל סיבאק מהמכון לחקר התחבורה באוניברסיטת מישיגן, גם היקף הבעלות על רכבים וגם מרחק הנהיגה הממוצע נמצאים בירידה בארה"ב. שניהם הגיעו לשיא ב-2006, בעוד בבעלות על מכוניות נרשמה ירידה של 4.4%, ומרחק הנהיגה ירד ב-7.8%. הנתונים מראים גם, שמחזור החיים הממוצע של מכוניות עלה מ- 9 שנים ב-2008, ל-11 שנים ב-2017. 

אם תא הנהג של העתיד יוכל להתאים עצמו ולהתפתח במשך הזמן, צרכנים ישמרו על רכבים זמן רב יותר. הדבר יתאפשר באמצעות עדכוני תוכנה "דרך האוויר" (OTA). קחו לדוגמא iPad בן 10 שנים, שאפילו כיום מסוגל לגשת לרוב האפליקציות ב-Apple store. למרות שיש לו תפקודיות מוגבלת בהשוואה ל- iPad Pro חדיש, הוא עדיין מספק חוויית משתמש סבירה.

אותו הדבר יכול להתרחש עם מכוניות. אנו נראה רכבים המתעדכנים "דרך האוויר" ((OTA, שנשארים בשימוש זמן רב יותר - מחשבה מסקרנת, ותוצר לוואי מרתק של טכנולוגיות המכונית המקושרת.

מאת: מארקס מקאמון, פברואר 2018.
מנהל כללי פתרונות רכבים מקושרים, ווינד ריבר
 
מכונית העתיד של ווינד ריבר
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים