5 תחזיות ל-2020 בתחום האיקומרס שתכתבנה את הקו השיווקי והפרסומי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Billing & Payments >> 5 תחזיות ל-2020 בתחום האיקומרס שתכתבנה את הקו השיווקי והפרסומי
5 תחזיות ל-2020 בתחום האיקומרס שתכתבנה את הקו השיווקי והפרסומי
מאת: אילן סגלמן, 31.12.19, 21:00אילן סגלמן

העלייה הצפויה בנפח הרכישות המקוונות, בשילוב עם ההסתמכות הגדלה של צרכנים על מכשירי מובייל, טורפים את הקלפים בנוגע לכל מה שהיה ידוע ומוכר בעולם השיווק והפרסום ובאסטרטגיות השיווק והמכירות של הקמעונאים.

שוק האיקומרס גדל בממדים אדירים בשנים האחרונות וחולל שינוי תרבותי אדיר בהרגלי הצריכה. היכולת לקנות מוצרים בנוחות מהספה ולקבל אותם עד הבית, הובילה לצמצום בביקורי הצרכנים בקניונים ובחנויות הפיזיות. לכך נוספים ממשקי המשתמש הידידותיים, יכולת הרכישה דרך המובייל ויכולות התאמה אישית, שמאפשרים לצרכנים למצוא את מה שהם רוצים בקלות מרובה יותר, בכל זמן ובכל מקום ולרכוש הכל בהנפת אצבע במחירים טובים.

מכירות האון ליין צפויות להמשיך לעלות ולתפוס נתח שוק נכבד יותר מתוך כלל המכירות הקמעונאיות. ההערכה של Statista היתה, שב-2018 כ-1.8 מיליארד איש רכשו מוצרים און ליין. באותה שנה מכירות און ליין הגיעו ל-2.8 טריליון דולרים והתחזית היא, שהן תאמרנה ל-4.8 טריליון דולרים עד 2021.

העלייה הצפויה בנפח הרכישות המקוונות, בשילוב עם ההסתמכות הגדלה של צרכנים על מכשירי מובייל, טורפים את הקלפים בנוגע לכל מה שהיה ידוע ומוכר בעולם השיווק והפרסום ובאסטרטגיות השיווק והמכירות של הקמעונאים.

הנה 5 מגמות ראויות לציון בתחום האיקומרס, שתכתבנה את הקו השיווקי והפרסומי של השחקנים הבולטים ב-2020:

הכוח הגדול של הקמעונאים יהיה בשילוב נוכחות פיזית ודיגיטלית - הקניונים יחזרו לאופנה אם ייתמכו ע"י מערכת דיגיטלית הולמת, שתאפשר להם למקם ולטרגט את הלקוח עם פרסום ותוכן רלוונטי. טכנולוגיות מתקדמות דוגמת IP Geolocation מאפשרות למקם לקוח על פי כתובת ה-IP שלו ברמה של שכונה בתוך עיר ולסייע לקניון לפרסם ולשווק הצעות מותאמות ללקוחות הנמצאים בקרבת מקום. קניונים, שישכילו להצליב דיגיטלית שכבות מידע, יקדמו אינטראקציה אישית עם הלקוח ויספקו חוויה אישית ונוחות בקניה, יזכו ליתרון אדיר על פני חנויות און ליין טהורות.
 
עליה ברכישות דרך המובייל - איקומרס במובייל (או "m-commers") הוא התחום החם ביותר כיום והוא צפוי להיות בראש סדר העדיפות של קמעונאים בעשור הקרוב. ב-2019 רכישות דרך המובייל תפסו יותר מרבע משוק האיקומרס כולו, יותר מפי 2 לעומת 2015. שירות המחקר BI Intelligence חוזה, ששוק ה-m-commers יגיע להיקף של 284 מיליארד דולרים עד 2020, או 45% מכלל שוק האיקומרס בארה"ב.
יחד עם זאת, מפרסמים מחמיצים הזדמנויות כאשר משתמשים מתחברים דרך רשתות WiFi מבוססות IP בשל כך, שהם מניחים, שהם יהיו מחוברים דרך 4G, 5G או LTE ולא מתאימים להם את הפורמט הנכון. זיהוי המיקום של הלקוח באמצעות כתובת IP מאפשרת להתאים את הפורמט באמצעות קביעת מיקום של נקודות חמות (WiFi Hotspots) וכך למקסם את יעילות הקמפיינים הפרסומיים ואת המכירות במובייל.
 
פרסונליזציה ולוקליזציה - 61% מהצרכנים במובייל אומרים, שיעדיפו לקנות מאתר או אפליקציה, שמתאימים את המידע למיקום או להעדפות שלהם. כך, על פי דו"ח, שפורסם ע"י גוגל. Accenture מדווחת, ש-75% מהצרכנים יקנו בשנית מאותו קמעונאי אם האחרון מכיר את ההרגלים של הצרכן ואת היסטורית הקניות שלו.
ב-2020 יתבלטו שחקנים, שיקפידו על פרסום מותאם אישית, מטורגט ומתוכנן בקפידה, שמספק ללקוח מסרים רלוונטיים. הצעות של "מוצרים נוספים שאתה יכול להתעניין בהם" בדפי המוצרים הן דרך טובה להשיג זאת, אבל זה לא מספיק. היכולת להציע את המוצר הנכון במקום ובזמן הנכון ללקוח מביאה לתוצאות טובות יותר ולמקסום הקמפיין הפרסומי. הרלוונטיות של המסרים תלויה במידע איכותי ומדויק, שמעודכן כל העת.
 
הגנה על פרטיות - הרגולציות להגנה על פרטיות, דוגמת GDPR באירופה או CCPA בקליפורניה, קבעו סטנדרט חדש וממשיכים לעצב מחדש את העבודה במתחם הדיגיטלי ויצרו לא מעט כאבי ראש למפרסמים, שכבר לא יכולים לכרות מידע אישי ללא הסכמה מפורשת של המשתמשים. גם הצרכנים מצידם כבר לא מוכנים לספק מידע אישי כברירת מחדל - יותר משני שליש מהצרכנים  טוענים, שהם לא סומכים על המותגים, שינהגו במידע האישי שלהם באופן הולם.
המודעות לחשיבות הפרטיות עולה ותמשיך לעלות בשנה הקרובה, וכך גם יעלה הצורך במציאת פתרונות המאפשרים טרגוט מדויק של צרכנים מבלי לפגוע בפרטיות שלהם.
 
ניתוח מתקדם של נתונים - הרצון של קמעונאים לספק פרסונליזציה בתהליכי שיווק ופרסום ואוטומציה בתהליכי המכירה, תוביל אותם להשקיע בכלי בינה מלאכותית ביתר שאת. כלי הבינה המלאכותית יאפשרו למותגים בשוק האיקומרס לזהות לקוחות פוטנציאליים, לטרגט אותם ולשמר אותם וכן לחצות את תהליך המכירה במהירות וביעילות תוך מתן חווית משתמש אישית.
כבר היום, כ-20% מהצרכנים מוכנים לקנות מוצרים מצ'טבוט. Finance Online צופה, שעד 2022 קמעונאים, שפועלים און-ליין, יוציאו 7.3 מיליארד דולרים על כלי בינה מלאכותית. אולם, יחד עם כל ההתלהבות, חשוב לזכור, שאיכות האלגוריתם נקבעת ע"י איכות המידע המוזן בו. ככל שהנתונים מדויקים יותר, כך כלי הבינה המלאכותית יהיו מדויקים יותר.
 
לסיכום, אין ספק, ששוק האיקומרס הולך וגדל בצעדי ענק. קמעונאים און ליין, שרוצים לשרוד, יצטרכו לקחת בחשבון כי עליהם לספק חוויה הרבה יותר אישית, מותאמת ומדויקת ללקוחות שלהם דרך מכשיר המובייל.
כדי למקסם את פעילות השיווק והמכירות, יהיה עליהם מצד אחד לכבד את הפרטיות של המשתמש ומצד שני למצוא דרך לכרות נתונים מדויקים להפליא על לקוחות כדי להשיג תובנות חכמות ומדויקות, לטרגט נכון ולהביא לתהליכי מכירה מוצלחים. הכלים הטכנולוגיים נמצאים כיום לרשותם, צריך רק ליישם אותם.

מאת: אילן סגלמן, דצמבר 2019.
מנהל פיתוח עסקי ב-Digital Element ישראל.
צרכנות און ליין



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

20/1/20 - הכנס השנתי של רשות ניירות ערך CapiTech בנושא רגולציית שוק הון בעולם טכנולוגי  

3-5/2/2020 - ilOUG Tech Days 2020  

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020

20/2/20 - Hi-Tech Ambassadors - TSAV-8 to Barcelona 



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים