רשת חברתית בטוחה לתלמידי בי"ס יסודי – האם זה בכלל אפשרי?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> רשת חברתית בטוחה לתלמידי בי"ס יסודי – האם זה בכלל אפשרי?
רשת חברתית בטוחה לתלמידי בי"ס יסודי – האם זה בכלל אפשרי?
מאת: אבי וייס, 23.12.13, 21:20איתי עשת
 
בלעדי: רשת "ניפגש" היא סטארט-אפ מצליח בתחילת דרכו, שנכנס לבתי הספר באישור משרד החינוך, כדי לבנות 2 רשתות חברתיות מקבילות לתלמידים: רשת למידה ורשת חברתית (במקום פייסבוק).
 
"לאחר כל כך הרבה חודשים, שאנו באוויר, אין לנו עדיין מתחרה של ממש. הרשת הוטמעה כבר בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ ומשתמשים בה יותר מ-30,000 גולשים", מתאר איתי עשת, יזם ומנכ"ל "ניפגש". "אולי בגלל שמאוד קשה לבנות מערכת של רשתות חברתיות המשלבת את כל הגורמים. זה פרויקט מאוד קשה, גם מבחינת הרגולציה והדרישות הייחודיות של הילדים, ההורים והמורים. צריך לעבוד מאוד בעדינות כדי לתת מענה, שיספק את הצורך של כולם ללא קונפליקטים. אי אפשר לספק פתרון חלקי, כי אז חלק לא יהיו מרוצים ויינטשו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם איתי עשת (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של סביבה חברתית בטוחה גם למורים, גם לילדים וגם להורים ואיך נכנסים לתוך מערכת החינוך של ישראל עם רעיון מהפכני המגיע מיזם חיצוני.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של ניפגש?
איתי עשת: "לפני כשנתיים, הבת שלי ביקשה להירשם לפייסבוק. היא הייתה בכיתה ד' וזה נראה לי לא מתאים עבורה. הבת שלי טענה, שכל בני גילה כבר בפייסבוק ואז הבנתי, שיש לי כאן בעיה.
 
די ברור, שפייסבוק לא מתאים לגילאים הצעירים הללו. חיפשתי מה החלופות והגעתי למסקנה, שאין רשת חברתית בטוחה לגילאי בי"ס יסודי.
 
מצאתי, שיש סיבה למה אין רשת חברתית בטוחה לילדי בי"ס יסודי: יש בחוק הקיים סייג. צריך אישור מאומת של ההורים כדי ליצור רשת כזו. מכאן, הבנתי, שקודם כל צריך את ההורים כחלק מהרשת. אח"כ הבנתי, שבית הספר צריך גם הוא להיות חלק מהרשת.
 
מכאן, שניפגש עובדת ב-3 קודקודים:
א. התלמידים (תלמידי בי"ס יסודי).
ב. המורים והנהלת בית הספר.
ג. ההורים.
 
כך בניתי את הרשת, שתענה על הצרכים של כל 3 האוכלוסיות הללו".
 
שאלה: ממה מורכבת הרשת?
תשובה: "זו רשת הירארכית, שיש בה 2 מרחבים. המורים אחראים על המרחב הלימודי וההורים אחראיים על המרחב החברתי. דהיינו: 2 המרחבים ברשת הם מרחבים כייפים לתלמידים, שיש בהם אחריות שונה, בגלל האופי השונה שלהם: מרחב למידה ומרחב חברתי.
 
המטרה שלי: לתת לתלמידים מקום בו הם ירצו להיות ושיהיה שונה ממקומות אחרים באינטרנט. מצד המורים אני מספק להם מרחב בו הם יכולים להפעיל את התלמידים לדברים מעניינים, כך שניתן להפוך את סביבת בית הספר למקום מעניין ומרתק. עי"כ, בית הספר נפגש עם התלמידים בסביבה החברתית הטבעית שלהם ואין ניתוק של הסביבות, כמו שקיים כיום.
 
ברוב העולם אסור למורים להיות מעורבים בפייסבוק של התלמידים שלהם. אולם, כולם מבינים, שיש יתרון מאוד גדול להפעיל ילדים בסביבה בה הם נמצאים מבחינה חברתית. לכן, הפלטפורמה שלי מספקת את הצורך הזה.
 
המערכת מבוססת  דפדפן עם ג'אווה סקריפט מקומי, כך שניתן לבצע את כל המטלות גם הלימודיות במסגרת הדפדפן. בניתי את כל המערכת בדוט.נט, כי רציתי, שתהיה לי היכולת לפתח מהר, כדי לתת מענה על צורך או הערה העולה במהלך הרצה הראשונית ובכל עת. את הפלטפורמה הצבתי בענן באמזון והיא נגישה לכל מי שמשתמש בה".  
 
שאלה: איך נכנסת לבתי הספר היסודיים ואיך קיבלו אותך שם?
תשובה: "בתחילת הדרך הלכתי ממש בית ספר אחרי בית ספר. את היוזמה שלי בניתי ממש מאפס. הייתי חייב להכיר את השוק. נפגשתי עם מנהלים רבים, מורים, הורים וילדים רבים. בעזרתם ניסיתי לבנות מערכת, שתיתן להם את הפתרון הנכון. זו פעולה מאוד מורכבת, במיוחד כאשר בשלבים הראשונים הייתי לבד. היום אנו כבר צוות והמעמסה מתחלקת בצוות.
 
הצלחתי מיד בתחילת הדרך לרתום כמה בתי ספר ולהתחיל לתפעל את הפלטפורמה עוד כשהייתי ממש בתחילת הדרך. בשלב מסוים אימץ מחוז חיפה של משרד החינוך את הרעיון שלי. זה היה בהובלת ד"ר עידית אבני. היא קבלה החלטה די אמיצה, שבמחוז שלה ייכנסו לעבודה ברשת חברתית והיא פתחה סדנה המלמדת את המורים איך ללמד ילדים באמצעות הרשת החברתית של ניפגש.
 
מהלך זה עזר לחשיפת הפתרון במערכת החינוך. להפתעתי, הנהלת משרד החינוך בירושלים תמכה במהלך ומשם הדרך הייתה פחות או יותר סלולה. אני באתי עם פתרון שלא היה למשרד, פתרון לבעיה כואבת של משרד החינוך: הוא לא ידע איך להתמודד נכון עם הרשתות החברתיות.
 
אני חייב לציין, שבמשרד החינוך של היום יש מהפכה. היא מגיעה גם מכיוון השימוש בטאבלטים, שמנגישים את הטכנולוגיה בבתי הספר וגם משינוי המדיניות. היום משרד החינוך דוגל ב-BYOD. הוא אומר לילדים: תביאו את המכשירים הניידים מהבית.
 
העיקר במהפכה הזו: תוצרי החינוך הופכים לאפליקציות. אפליקציה היא פיצ'ר במערכת החינוך. יש כיום הצפה של יזמות בעולם החינוכי ולדברי יעקב הכט, שעומד בראש ארגון 'ערי חינוך', מדובר על 'צונאמי' של ממש בעולם החינוך.
 
כל ההצפה הזו של יזמות חינוכית דורשת ממשרד החינוך להתמודד עם זה ולהוביל את המהלכים, כדי שזו תהיה מהפכה אמתית. אני הגעתי בתזמון המתאים למהפכה ולכן קיבלתי אישור רשמי ממשרד החינוך להיכנס למערכת החינוכית. זאת, אחרי תהליך בירוקרטי ארוך וחשוב מבחינתם.
 
אני באתי עם פלטפורמה, שאין בה תוכן. לכן, היה למשרד החינוך יותר קל לאשר, כי לא באתי להחליף את התוכן הקיים של משרד החינוך, רק לתת פלטפורמה, שבה הוא יכול להפעיל את התוכן, אבל בצורה יותר חכמה ויעילה".
 
שאלה: איך מקבלים זאת המשתמשים עצמם ברשת?
תשובה: "הילדים מאוד נהנים. הם מבלים שעות במערכת, בעיקר בקשר עם החברים שלהם. זה למעשה בשבילם פייסבוק בטוח וכייפי. ההורים שמחים, כי הם לא צריכים להתמודד מול הבעיות של הפייסבוק הפתוח ויש סביבה בטוחה לילדים שלהם. יש הורים המגבילים כבר את הילדים שלהם בזמן מחשב. לדעתי זה חשוב, כי ניתן לשלוט בזמן השימוש ברשת ניפגש, לעומת הרשתות האחרות הפתוחות כמו פייסבוק, שאין בה מגבלות בכלל.
 
מבחינת המורים, הם משתמשים במערכת כמענה ל-2 צרכים מרכזיים:
א. להכיר את הילדים בכיתה יותר טוב. בביה"ס הקיים יש מגבלה של מורה מול כ-40 ילדים וקשה להכיר לעומק כל אחד.
ב. לבצע תהליכי למידה. המורים מבצעים ומפעילים תהליכי למידה חדשניים ומגלים, שלילדים יש מוטיבציה יותר גדולה לבצע משימות כשהם ברשת.
 
מעבר לזה יש תהליכי למידה שיתופיים ביוזמת המורים. זה יכול להיות בין קבוצות באותה כיתה, בין כיתות ואפילו בין בתי ספר שונים. כעת אנו מפתחים את היכולת לבצע משימות בין בתי ספר במדינות שונות".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "אנחנו מתייחסים לישראל כנקודת מבחן עבורנו. לכן, בישראל כמעט הכל בחינם. הרשת החברתית על 2 רבדיה היא בחינם. בחו"ל, יהיה תשלום חודשי קטן, דמי מנוי חודשיים לכל ילד. אנו בשלבי פנייה לחו"ל ומגבשים ממש כעת את הדרך הנכונה לצאת לחו"ל. אנו גם מחפשים משקיעים, כי יציאה לחו"ל עולה הרבה כסף".
 
שאלה: איך נכנסים טכנית לרשת?
תשובה: "לפני שבית ספר מסוים נכנס להפעלת המערכת, הוא אמור לערב את ההורים בתהליך. הם חלק מהמערכת. בתהליך ההרשמה המנוהל ע"י בית הספר יש סרטי הכרות של המערכת ויש בו מערכת לחלוקת סיסמאות ע"י המערכת הבית ספרית. סיסמת הכניסה ניתנת לכל אחד לפי תפקידו: מורה הורה או תלמיד. לאור כל הלקחים, שלמדנו בחודשים הראשונים של תפעול המערכת, ראינו, שצריך לתת לכל בעל תפקיד סיסמה מתאימה כדי שייכנס למערכת ויוכל לבצע את מה שהוא רוצה לבצע".
 
שאלה: במה אתה משקיע את רוב זמנך?
תשובה: "אני כל הזמן לומד ונמצא בקשר עם המשתמשים ועם הבעיות והפתרונות, שצריך לספק להם. יש לי הרבה תכניות במגרה, כי בפלטפורמה של ניפגש אפשר לבצע דברים רבים. זאת, כי אני נוגע בקהלים מעורבים, קהלים בהיקף גדול וזה אתגר לתת מענה לכל כך הרבה אנשים. דווקא רוב הדרישות והבקשות לפיתוח מגיעות מהכיוון של המורים וההורים. מצד הילדים: הם מתלהבים מכל דבר חדש והדרישות שלהם די צנועות וקלות למימוש".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
איתי עשת: "אני חולם שהמערכת שלנו תהיה בכל בתי הספר בעולם. אני מעוניין לעזור ולהדריך את כל ילדי בתי הספר היסודיים בעולם להשתמש נכון ברשת חברתית. אין כרגע דבר כזה בעולם, לא ברור לי למה.
 
אני לא אוכל להיות שלם עם עצמי אם תהיה נטישה של המערכת מצד מי מהמשתמשים בה. לכן, אני כל הזמן מחפש יכולות המתאימות לצרכים לאוכלוסיות השונות המשתמשות במערכת. זו מערכת הנמצאת בתחילת דרכה וכבר יש בה הצלחות והתלהבות וזה דוחף אותי קדימה".
תלמידת בי"ס יסודי ברשת החברתית



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 





לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

7-9/12/20 - Sports Tech Nation Summit 2020

5-6/1/20 - AI & Data Summit

18-20/5/21 - EcoMotion 2021



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

חשיפה: סלקום אספה ומכרה במשך שנים את כל נתוני לקוחותיה לרבות מיקומם - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן






 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים