ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית (HOT ו-YES) לא ייעלמו כל כך מהר

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית (HOT ו-YES) לא ייעלמו כל כך מהר
מנתונים חדשים מארה"ב עולה, שהצלחת נטפליקס (ושאר ספקי ה-OTT לרבות קודי) לא מוטטה ולא תמוטט בטווח הנראה לעין את חברות הכבלים והלוויין הקיימות, שמתאימות את עצמן לעידן התחרותי. נטישת לקוחות (Cord Cutters) היא תופעה שולית לגמרי. לקחים לשוק הישראלי.
מאת: אבי וייס, 24.12.15, 07:00טלוויזיה רב ערוצית

מחקר חדש של Leichtman Research Group (חברת מחקר אמריקאית העוסקת במחקרים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית והפס הרחב בארה"ב), מצביע על כך, שתופעת ה-OTT (ר"ת: Over the Top Television) לרבות השימוש במערכת קודי (Kodi), היא תופעה קיימת של שירות טלוויזיוני נוסף בבית, לא שירות המוביל לנטישת חברות הכבלים והלוויין (מה שמכונה Cord Cutters, או Cut the Cord).

למרות שב-80% מבתי האב בארה"ב יש פס רחב די טוב מחברות הבזק, הכבלים, הסיבים (לרבות מגוגל) וחברות התשתיות המתחרות (מעט יותר מהאחוז בישראל), היקף הנטישה (Cord Cutters) הרבעונית של שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב הוא שברי אחוזים.

הנתון הזה לא השתנה כמעט מ-2010 (זה הזמן שבו נמדדת ע"י החוקרים השפעת כניסת החברות החדשות מהסוג של ספקי OTT דוגמת נטפליקס, הולו,יוטיוב ואמזון לשוק, לרבות עליית השימוש בקודי), ועד עצם היום הזה, כמופיע בגרף המאוד ברור הבא:
גרף לקוחות טלוויזיה רב ערוצית בארה"ב
בגרף זה עולה, שיש תנודתיות בהיקף לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית נטו לאורך 5 השנים שעברו. אולם, בשום אופן לא ניתן לזהות תופעה של נטישה המונית או התמוטטות של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית (כבלים, בזק ולוויין). יש תנודות בין החברות, למשל מעבר של לקוחות טלוויזיה בכבלים או בלוויין להיות לקוחות טלוויזיה של חברות הבזק הגדולות (AT&T וורייזון), אך אין בריחה ונטישה של לקוחות לכיוון ה-OTT.

זה לא סותר את העלייה נטו של היקף לקוחות של ספקי OTT דוגמת נטפליקס, כמופיע בגרף הבא:
היקף לקוחות נטפליקס
דהיינו: יש עלייה חיובית כל הזמן (בתנודות עונתיות התלויות במבצעים השונים), של לקוחות בחברת OTT דוגמת נטפליקס. כיום, 7 מכל 10 גולשים בארה"ב משתמש ב-OTT, אבל זה לא הוריד את כמות לקוחות ה-Pay-TV בחברות הכבלים, בזק והלוויין בארה"ב.

מאז שהחלו למדוד את הנתונים הללו לפני כ-5 שנים, חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הפסידו בארה"ב כ-1 מיליון לקוחות, מול השיא של לקוחות טלוויזיה רב-ערוצית שהיה ברבעון ראשון 2012. כ-1 מיליון נוטשים זה בערך 1% מכלל כ-95 מיליון לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב.

הפסד של 1% לקוחות במשך כ-5 שנים הוא זניח בכל קנה מידה איך שלא מסתכלים על זה. במיוחד כאשר יש צפי, שברבעונים הקרובים יצטרפו  לקוחות נטו לשירותי הכבלים\לוויין\בזק בארה"ב, בגלל מבצעים חדשים וטכנולוגיות חדשות, שהחברות הללו מציעות כיום ללקוחות, מה שאין, לא היה ולא יהיה לספקי ה-OTT מכל הסוגים.

השירותים החדשים הללו כוללים (בין היתר): טלפוניה על WiFi, שילוב סלולר ו-WiFi, העברת טלוויזיה על דור רביעי בסלולר בטכנולוגיית LTE-T, רשתות ביתיות חדשות ומהירות דוגמת MoCA 2.0, שירותי IoT לבתים בתקנים חדשים דוגמת Z-Wave, וחיבורים רחבי פס לבתים של יותר מ-2 גיגה סל"ש.

בנוסף, הספקים הוותיקים החלו לספק בעצמם שירותי OTT המכוונים לגילאים הצעירים, דוגמת השירות המלהיב של ורייזון על רשת הסלולר שלה בשם Go90. כיום, לכל חברות הכבלים בארה"ב יש שירותים חדשים ומבצעים המכוונים לצעירים כדי שיישארו אצלן. 

כלומר: רוב לקוחות נטפליקס ושאר ספקי ה-OTT נשארו עם החיבור שלהם בבית כמנויים של חברות הכבלים\לוויין\בזק, משום שהם מקבלים מהחברות הללו שפע של שירותים, שאין לספקי ה-OTT, כי ספקי ה-OTT הם ספקים חסרי תשתיות

מסקנות ולקחים מהנתונים, גם לגבי השוק הישראלי:

1. שוק ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית לא ייעלם בשנים הקרובות. השוק החל להסתגל לתחרות והחל להציע (גם לצעירים) פתרונות חדשים לרבות בטכנולוגיות חדשות, פתרונות ומבצעים המשמרים את הלקוחות ומייצרים זרם הכנסות חדש עבור הספקים הוותיקים. 

2. הסוד של היכולת לשמור על לקוחות קיימים ולקוחות צעירים מצוי בהצעת ערך מתאימה ללקוחות הביתיים הללו. ספקיות הכבלים\לוויין\בזק בארה"ב משקיעות רבות בשדרוגים טכנולוגיים כדי לספק מוצרים חדשים לגמרי ללקוחות, והן עונות בכך על הצרכים המתפתחים של הלקוחות. בישראל, התחום הזה עדיין לא מספיק מפותח (בלשון המעטה).

העלאות המחירים של HOT ו-YES הן פרי הרגולציה העקומה והרגולטורים חסרי האחריות שיש בישראל. הרגולטור הישראלי בכלל לא מבין איך יוצרים תחרות בתחום הקווי. זה לא אשמת הספקים. בקרוב תפורסם הצעה לרגולציה חדשה בתחום ה-OTT בישראל, שתעשה עוד יותר "בלגן" בתחום הזה. 

3. ספקי ה-OTT (לרבות קודי) מצליחים כשירות נוסף בבית, ולא כשירות מחליף. לכן, מיזמים דוגמת Take, Fast, או המיזמים ללא ממיר דוגמת: NowTV ו-TV2GO, לא יצליחו בקנה מידה משמעותי, אם יציגו את עצמם כחלופה ל-HOT ו-YES. שירותים כאלו צריכים למצב את עצמם שיווקית כשירותים לאוכלוסיות ספציפיות, שלא רוצות את HOT ו-YES ולהציע ערך המכוון לאוכלוסיות הספציפיות הללו. 

4. הכשלון המהדהד של פרטנר במאבק שלה בנושא ערוצי הספורט וכל המאבק הטרי של פרטנר מול HOT ו-YES בתחום הזה שגוי מיסודו. אין שום מחקר ברור (לא בארץ ולא בעולם) המראה ש"חבילת ספורט" תגרום לנטישה המונית של חברת הכבלים\לוויין\בזק לטובת ה-OTT. פרטנר, כמו סלקום (שכבר מצויה בעולם ה-OTT), לא יכולה לקחת נתחי שוק משמעותיים מ-HOT ומ-YES ואין לשתיהן כל סיכוי לבנות מערכת OTT מוצלחת, מערכת שתהיה מנוע צמיחה מביא רווחים לאורך השנים הקרובות, בגישה הקיימת שלהן לשוק הזה. אין דבר כזה. זה "חלומות פורחים באוויר". ממילא כשנטפליקס תיכנס לישראל, היא תהרוג את המיזמים המתחרים דוגמת זה של סלקום, שגם כך רק מביא הפסדים לסלקום. הפתרון של סלקום ופרטנר טמון במקום אחר לגמרי (השתלבות ב-Unlimited). 

טלוויזיה
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים