Telecom News - מבט על Unlimited: רשת סיבים אופטיים היא צורך לאומי. הפתרון: מיזם פרטי

מבט על Unlimited: רשת סיבים אופטיים היא צורך לאומי. הפתרון: מיזם פרטי

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מבט על Unlimited: רשת סיבים אופטיים היא צורך לאומי. הפתרון: מיזם פרטי
מבט על :Unlimited רשת סיבים אופטיים היא צורך לאומי. הפתרון: מיזם פרטי
מאת: מיקי ברקאי, 23.1.16, 16:32סיבים אופטיים

חברת החשמל חייבת להיות חלק ממיזם הסיבים, אבל לא בהכרח שותפה. הגיע הזמן, ש-Unlimited תפנה את מקומה ליוזמה פרטית, שנשענת על כבלים אופטיים המשולבים ברשת החשמל.
 
לאחרונה הופיעו בעיתונות המקצועית והכללית שפע ידיעות ופרשנות על מיזם Unlimited. במאמר זה אנסה לבחון את הנושא בהיבט כללי יותר ולהציע דרך להמשך הפעילות. תישאלנה 3 שאלות:

השאלה הראשונה: מהם צרכי התקשורת כיום ובעתיד?
השאלה השניה: מהם הפתרונות העונים על צרכים אלה?
השאלה השלישית: מה מיצובה שלUnlimited  בתוך פתרונות אלה?

כאשר מסתכלים על צרכי התקשורת, הגורם המשפיע כיום הוא גלישה באינטרנט של משתמשים קבועים (בתי מגורים, משרדים ודומיהם) ושל משתמשים בטלפונים ניידים. תקשורת הדיבור הקווית המסורתית  TDMהולכת ומתמעטת, והיחס בינה לבין האינטרנט הצומח הולך וקטן. גם תקשורת הדיבור הסלולרית אינה גדלה באותו קצב של רשתות חברתיות ומאגרי וידאו דוגמת Whatsapp, Tweeter, Facebook, YouTube. תשתית האינטרנט עצמה מושפעת מ-2 גורמים עיקריים – מספר המשתמשים והיקף השימוש הממוצע למשתמש.

לפי נתוני ITU חדירת האינטרנט בישראל ב-2014 הגיעה ל-71.45% מהאוכלוסייה. הגידול המשמעותי האחרון היה בין השנים 2007-2008 ולאחריו גידול איטי. לכן, יש להניח, שנתון זה הגיע לרוויה מסוימת וימשיך לגדול בקצב נמוך.

צריכת הנתונים הממוצעת למשק בית עלתה מ-1.6 גיגה בייט בינואר 2014 ל-2.1 גיגה בייט באוקטובר 2014 (מקור: ויקיפדיה, כנראה – צריכה לחודש). חישוב מהיר מעלה גידול של כ-20% לשנה. אני סבור, שקצב הגידול יעלה, ממספר סיבות:

מורגש מעבר לצפייה בטלוויזיה ובתכני וידאו באמצעות מחשב,
יש היצע גדל והולך של ספקי מידע OTT,
ניכרת דרישה לרזולוציה טובה יותר (מ-SD לHD- ול-4K),
ניכרת דרישה לחוויית משתמש טובה יותר, בין היתר זמני תגובה משופרים.

כדי לענות על צרכים נוכחיים ועתידיים, על הפתרונות לאפשר גלישה מהירה, אמינה ובמחיר סביר. כדי לעמוד במטרות-על אלו, יש צורך בשילוב של אסדרה (רגולציה), פיקוח ותחרות מסחרית. יש לשים לב לכך, שמנגנונים אלה אינם יחודיים רק לגלישה באינטרנט, אלא משותפים לשירותים רבים, כמו, למשל, גם תקשורת סלולרית. ובחזרה לאינטרנט. יש מספר פתרונות אפשריים לאספקת גלישה למשתמשים ביתיים (נייחים) ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות:
  • חיבור בסיב אופטי עד לדירה או עד לבנין FTTH, FTTB. מבטיח קצבי עבודה גבוהים ביותר של מאות מס"ש (Mbps) ויותר, ותקשורת אמינה. חסרונו – עלות גבוהה.
  • חיבור בזוג נחושת עד לדירה, למעשה, אותו זוג נחושת, שהותקן לצרכי הטלפוניה. עלותו נמוכה יחסית וקצבי העבודה בטכנולוגיות הנוכחיות עשרות מס"ש.
  • חיבור בכבל קואקסיאלי, זה שהותקן להעברת טלוויזיה בכבלים. מאפשר קצבי עבודה של מאות מס"ש בעלות סבירה.
  • תקשורת סלולרית, מאפשרת בדור רביעי (LTE) קצבי עבודה של עשרות מס"ש ויותר, בדור חמישי מאות מס"ש ויותר, אבל מגבלות ספקטרום אינן מאפשרות כיום שימוש המוני של משתמשים נייחים, שכן המטרה העיקרית היא לאפשר גלישה למשתמשים ניידים.
  • תקשורת אלחוטית אחרת, למשל WIFI עירוני. הפתרון קיים ופועל, אך עד כה נפרס בצורה חלקית ובעיקר עבור משתמשים ניידים. הרחבתו למשתמשים ביתיים בתשלום או כשירות עירוני ללא תשלום, מחייבת הרחבה משמעותית של הפריסה בהשקעות ניכרות.
הפתרון הנפוץ כיום הוא חיבור בזוג נחושת עד לדירה. הוא הפשוט, המהיר והזול למימוש. הדור הבא יעבור יותר ויותר לשימוש בסיבים אופטיים. להערכתי, בתחילה בחיבור אופטי אל הבנין (FTTB) וממרכזת בבניין בזוגות נחושת אל כל דירה ודירה. בהדרגה יתכן ונראה גם חיבור ישירות לדירה, אם כי התפתחות המודמים לטווח קצר על גבי זוגות הנחושת מייתרת, לפחות בשנים הקרובות, את הצורך בהשחלת כבלים אופטיים עד לדירה. על אופן החיבור האופטי לבנין מתחרות 2 שיטות: חיבור ישיר (point to point) ורשת אופטית פסיבית (PON). לרשת אופטית פסיבית יש יתרון כלכלי בכך, שהסיב הישיר נמתח רק עד ארון הרחוב וממנו ניתן לפצל לעשרות סיבים בצורת עץ לבניינים בסביבה.

כיום מתחרות 2 חברות בישראל על החיבור הנייח: בזק והוט. בזק פרסה סיבים אופטיים למשתמשים עסקיים מזה שנים, ומספקת שירות למשתמשים ביתיים על גבי זוגות נחושת. בזק מסרה, שהחלה בפריסה אופטית למשתמשים פרטיים, אך הדבר עדיין אינו בשימוש נפוץ. הוט משתמשת בתשתית משולבת אופטית- קואקסיאלית (HFC), וטכנולוגיתDOCSIS  מאפשרת כיום העברת מאות מס"ש למשתמש על גבי הקואכס. כדי לעמוד בביקוש הגדל חייבת הוט לסיים את הסיב האופטי קרוב יותר לבית המשתמש, פעולה הנקראת סגמנטציה.

כבר ב-2009 קראתי לממשלת ישראל להקים מיזם סיבים לאומי, שיאפשר את השימוש ההולך וגדל באינטרנט. קיימים 2 נימוקים עקרוניים למהלך כזה - טכנולוגית וכלכלית.

מבחינה טכנולוגית, פריסה נרחבת של סיבים אופטיים תבטיח חיבור לאינטרנט, שיהיה מהיר, אמין ובטוח לאורך זמן. כך, שיענה גם על הצרכים ההולכים ומתרבים. אמנם טכנולוגיות אפנון בזוגות נחושת ובקואכסים מתפתחות כל הזמן, אבל סיבים אופטיים מטבעם הם רחבי סרט בהרבה. אם כך, הבטחת עתיד הגלישה.

מבחינה כלכלית, יש לעודד תחרות בין מפעילים, שתגרום לשיפור השירות ולהורדת מחירים. כאן מתעוררת השאלה הקלאסית: כמה מפעילים ועל פני כמה תשתיות צריכים להתקיים על מנת לשפר שרות ולהוריד מחירים? הדוגמאות מתחום הסלולר פיקנטיות אולי, אך אינן מחייבות את קישורי האינטרנט. אני סבור, שאופן ההתנהלות השיווקית של המתחרה חשוב יותר מאשר מספר המתחרים, ואם בכל זאת נשתמש בדוגמא הסלולרית, לולא השיווק האגרסיבי של מיכאל גולן, לא היה ענף הסלולר נראה כפי שהוא כיום.

הרעיון של הקמת תשתית סיבים אופטיים לאומית על בסיס רשת החשמל הוא רעיון טוב, במיוחד לאור גורם, שמשום מה לא מזכירים אותו - זכויות הדרך של חברת החשמל. החברה יכולה לפרוס כבלים אופטיים על פני עמודי החשמל שלה ולהגיע לכל משתמש מבלי להזדקק לחפירות יקרות ומסובכות. זה אינו רעיון חדש. כבר ב-2001 יעצתי זאת למפעיל תקשורת חדש (CLEC- Competitive Local exchange (Carrier ברוסיה, שהחל לפרוס חלק מתשתיות הסיבים שלו על גבי עמודי מתח גבוה. פריסת כבלים אופטיים של חברת החשמל קיימת כיום, לצרכים פנימיים, בקווי מתח עליון וגבוה, ויש להרחיבה לרשתות החלוקה, שמגיעות עד הצרכנים.

אבל, ויש פה אבל, החזון הישראלי רחוק ממימוש, והתפטרותו של מנכ"ל IBC מוכיחה זאת. הרכב הבעלים של IBC אינו מבטיח טובה, במיוחד שלכל אחד אינטרסים שונים ואף מנוגדים. חברת החשמל מתכוננת לעידן תחרותי בו חלקה בשוק החשמל יכורסם, ומפצה עצמה באמצעות כניסה לתחומים אחרים כגון תקשורת. לדוגמא: כבר לפני כ-20 שנה הקימה חברת החשמל האיטלקית את חברת WIND כמפעיל תקשורת. אבל חברת החשמל אינה נמצאת בתקופה טובה- מעיק עליה גרעון כספי גדול, וצילו של ועד העובדים מאיים.

שותפה אחרת, חברת VIA השוודית, מובילה לתפיסת תפעול חדשנית ומענינת של פורטל מפעילים בו ניתן לבחור או להחליף מפעיל כהרף עין. רעיון זה לא תוכנן עד הסוף. למשל, נושא אספקת ציוד הקצה בבית המנוי או התחרות מצד הטריפל של הוט.

סיסקו היא ככל הנראה הגורם הדומיננטי במיזם ומכתיבה פתרונות טכניים שנויים במחלוקת מבוססי קישור ישיר ולא PON. העלויות הגבוהות של עבודות באחריות חברת החשמל יחד עם הכתבת השימוש בציוד סיסקו ללא אפשרות של תחרות בין ספקי ציוד מעיקות על סעיף ההשקעות (CAPEX) והתפעול (OPEX) של המיזם.

המסקנה היא, שהרעיון טוב אך הביצוע אינו מספיק טוב. בדרך לשיפור התכנית, יש ענין, שצריך להתעכב עליו לרגע. כאמור, הנכס העיקרי של המיזם הוא זכויות הדרך של חברת החשמל. זכויות אלה משמען, שיש להתקין את הכבל האופטי על גבי עמודי חשמל או בתשתיות יעודיות אחרות כגון מנהרות. כיום רק עובדי חברת החשמל רשאים לטפס על עמודי החשמל, להניח שם כבלים אופטיים או לטפל בהם. כל עוד הגבלות אלו תקפות, חייבת חברת החשמל להיות חלק מהמיזם, אבל לא בהכרח שותפה. חברת החשמל יכולה להפוך גם לקבלן משנה של חברת ההפעלה, ומדוע לא קבלן משנה של מספר מתחרים בתחום? ומכאן הצעתי כיצד לקדם את המיזם.

ברור לי, שמיזם הסיבים האופטיים הלאומי צריך לקום, לספק פתרונות ולקיים תחרות בריאה בשוק. מיזם זה צריך להתבסס על תשתית עסקית מוצקה, אם כי סיוע ממשלתי, לפחות בתקופה הראשונה, מוצדק ונדרש, כגון הגנת ינוקא.

משרד התקשורת יתייחס לחברת החשמל כאל ספק פתרונות ויכתיב לה תעריפים, ממש כפי שהוא עושה בשוק הסיטונאי עם בזק ועם הוט וכמו שעושה רשות חשמל בתעריפי החשמל. סביב נקודת מוצא זה תוציא הממשלה מכרז, בו יוכלו להשתתף גורמים מסחריים, שיקימו ויפעילו את הרשת או אפילו מספר רשתות מתחרות. בסביבה תחרותית זו יוכלו לעלות רעיונות חדשניים, טכנולוגיים ושיווקיים.

ומה יהיה על Unlimited? פעילותה עד כה תוצע כחלק מהמכרז, לרבות התשתית שכבר קמה וההתחייבויות העסקיות שלה. בקיצור - הגיע הזמן, ש- Unlimited תפנה את מקומה ליוזמה פרטית לחלוטין, שנשענת על כבלים אופטיים המשולבים ברשת החשמל.

מאמיקי ברקאית: מיקי ברקאי, ינואר 2016.
יועץ מערכות תקשורת, 
m@barkaicom.co.il
www.barkaicom.co.il



 
רשתות שונות על עמו חשמל
התקנה של רשתות שונות על גבי עמוד חשמל בארה"ב
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים