הכנסת אישרה אמש את הכפלת זמן המענה במוקדי שירות ל- 6 דקות

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות עולם ה-ICT >> פורסמו "אלופי הבדיקות של ישראל" בתחרות הבדיקות הישראלית - ISTC >> הכנסת אישרה אמש את הכפלת זמן המענה במוקדי שירות ל- 6 דקות
התכנית (או המזימה, תבחרו את המילה הנכונה בעצמכם) של חברות הסלולר ובראשן סלקום להכפיל את זמן המענה במוקדי שירות לקוחות מ-3 דקות ל-6 דקות הצליחה. אמש הכנסת אישרה את התיקונים לחוק הגנת הצרכן, תיקונים, שענו על כל הדרישות של חברות הסלולר וגם של חברות הביטוח. אז למה באים בטענות לביבי (שלא הצליח להעביר חקיקה בעד בזק)?
מאת: אבי וייס, 17.7.18, 08:30שמילה מימון

כשהחל לפתע "המסע" של שינוי החקיקה בעניין זמני המענה במוקדי שירות לקוחות בחברות התקשורת, מסע, שהונע כל כולו ע"י שמילה מימון (בתמונה משמאל), כיום המשנה למנכ"ל, בגיבוי מלא של השר (איוב קרא) והמנכ"ל (נתי כהן), "מסע" בשירות מלא עבור חברות הסלולר ובמרכזן סלקום, רבים לא האמינו לתחזית, שהושמעה על ידי בכתבה, שהתכנית הזו (או המזימה הזו, תבחרו את המינוח הנכון בעצמכם), תצא לפועל.

הכל מפורט במאמר "חשיפת החורים ברגולציה הצרכנית (כביכול) בפניות למוקדי שירות לקוחות". בהמשך, חשפנו את השימוע הקצר והמפוברק, שנעשה בתחום זה במשרד התקשורת, מהלך אנטי-צרכני וחשאי, שחשפנו בהרחבה בכתבה: "חשיפת השימוע המפוברק ברגולציה הצרכנית בפניות למוקדי שירות לקוחות".

כתבים רבים בכלי התקשורת, טעו והטעו את קוראיהם, כשהציגו, שמדובר כאן באיזו "מהפכה צרכנית לטובת הצרכן". כך, שתהיה חובה לתת מענה אנושי במוקדי שירות הלקוחות תוך 6 דקות ב-3 נושאים מרכזיים, ולא בתכנית (האמיתית המסתתרת כאן), לרווח של מאות אלפי ש"ח לכל חברה, בכך, שתוכל לספק מענה ב-6 דקות, לעומת 3 דקות, לפי החוק הקודם. 

זה ברור לכל מי שעסק אי פעם בשיבוץ כוח אדם למוקדי שירות, שאם אפשר לענות תוך 6 דקות, צריך פחות נציגי שירות ועמדות שירות, לעומת מענה תוך 3 דקות. 

אמש, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ ח"כ איתן כבלאיתן כבל (בתמונה משמאל) צייץ ציוץ משמעותי בטוויטר (הציוץ המלא נמצא בנספח בתחתית הכתבה), שבו הוא מבשר, שהתיקון לחוק הגנת הצרכן עבר בכנסת, ללא דיון וללא מתנגדים, ואושר בקריאה שניה ושלישית, והוא ייכנס לתוקף תוך כשנה (שנה "מיום הפרסום ברשומות"). 

ח"כ איתן כבל בציוץ שלו, מדבר על 2 "מהפכות צרכניות": האחת "חוק 6 הדקות" והשנייה, שהבנקים וחברות הביטוח נכנסו ל"חוק 6 הדקות".

אולם, ח"כ איתן כבל שוכח (ולא במקרה) לספר לכם על הדברים הכי חשובים ב"מהפכה הצרכנית" המדומה הזו (שנעשתה במיטב המסורת האורוויליאנית. מהפכה, שאפשר לכנות אותה "מהפכה צרכנית", רק למי שלובש משקפי VR על ראשו):
  •  הצעת החוק במקורה, שהונחה על שולחן ועדת הכלכלה של הכנסת, דיברה על כך, שתהיה חובה למענה אנושי ב-3 נושאים מרכזיים לציבור הפונים תוך 6 דקות ולא יהיה מעבר ל-Call-Back. הנה הצילום של הקטע הכי חשוב מהצעת החוק המקורית של ח"כ איתן כבל
תצלום חוק מקורי
  • לאחר "עבודת הריכוך" של שמילה מימון, ביחד ובמקביל לפעילות החברות והלוביסטים של החברות (שליוו את עבודת החקיקה של ועדת הכלכלה באופן צמוד), הנוסח הסופי הוא בדיוק כפי שחזיתי: 6 דקות עם Call-Back. הנה התצלום של החוק שאושר אמש בכנסת בנקודה הכי חשובה שלו:
תצלום החוק
  • כלומר: במקום 3 דקות ו-Call-Back כמו שהיה בחוק הקודם (כאן, במסגרת תקנות הגנת הצרכן), קיבלנו חוק חדש של 6 דקות עם Call-Back. בדיוק כמו שחברות הסלולר ובראשן סלקום רצו (וקיבלו). 
  • ח"כ איתן כבל מתגאה בכך, שהוא הכניס את הבנקים וחברות הביטוח לחוק. רק שכח לספר לכם, שגם החברות הללו היו מעוניינות בחוק (בדיוק כמו חברות הסלולר). זאת, כי עד היום, הרגולציה, שהופעלה עליהן בתקנות (מהמפקח על הבנקים ומהממונה על שוק ההון), היו בהתאמה בדיוק לפי "חוק ה-3 דקות". כעת, גם הבנקים וחברות הביטוח קיבלו הכפלת זמן המענה ל-6 דקות...
  • יתרה מכך, דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, הפעילה "מכבש" על חברות הביטוח בנושא של "חוק ה-3 דקות". היא פירסמה מדי שנה מדדים (גלויים) לגבי הביצועים של כל חברות הביטוח (כאן), בכל הנושאים הצרכניים, כולל בתחום המענה במוקדי השירות של חברות הביטוח. באופן ספציפי לגבי "חוק ה-3 דקות", היא הפעילה מערכת קריטריונים גלויה ומעין "תחרות גלויה" וחריפה בין חברות הביטוח, עם תוצאות גלויות המתעדכנות מידי שנה, של רמת המענה ומהירות המענה במוקדי השירות של חברות הביטוח, לפי הקריטריונים למדידת עמידה שלהם ב"חוק ה-3 דקות", כמפורט כאן. כעת, הכל הופך ל-6 דקות ויהיה צורך "לחשב מסלול מחדש", לגבי הקריטריונים לעמידה בחוק החדש והנדיב הזה, שענה על הציפיות של הבנקים וחברות הביטוח, לחסוך בהוצאות במוקדי שירות הלקוחות שלהן ולענות בזמן כפול לפניות של הציבור למוקדים הללו
  • הייתה דרך לשפר את זמני המענה ורמת השירות של מוקדי שירות הלקוחות. כתבנו זאת כאן (וגם היו הצעות דומות שהוגשו, גם בשימועים במשרד התקשורת, מאנשי מקצוע ומומחים בלתי תלויים). אולם, מי מקשיב לקול ההיגיון המקצועי ולציבור ולצרכיו, כשיש רצון לתת מענה לצרכים הכלכליים של הטייקונים ועושי דברם?
מה רוצים מביבי?
הרי ביבי נתניהו (בעת היותו שר התקשורת) לא הצליח להעביר בוועדת הכלכלה של הכנסת שום חוק או תקנה לטובת בזק \ שאול אלוביץ'. כל פעם שמנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ניסה לקדם משהו בוועדת הכלכלה, שנראה ליו"ר כמוטה לטובת בזק, הוא (פילבר) נתקל ב"התנפלות רבתית" עליו, כולל ובמיוחד מיו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל.

יתרה מכך, ח"כ איתן כבל בעצמו הוא זה שיזם את הפנייה למבקר המדינה, לחקור את התנהלותו של שלמה פילבר לטובת בזק ואף יזם דיון מיוחד (שהיה די סוער, כמפורט כאן) בנושא זה וגרם במהלכיו האגרסיביים (והנכונים) כנגד שלמה פילבר, להקפאת המהלכים של שלמה פילבר לטובת בזק.

אז למה ח"כ איתן כבל לא פונה למבקר המדינה לחקור את התנהלותו של שמילה מימון לטובת סלקום?? שאלה יפה ללא תשובה. 

נספח
תצלום הציוץ של ח"כ איתן כבל המבשר על העברת "חוק ה-6 דקות" בכנסת:

ציוץ של ח"כ איתן כבל



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים