אפיון חוויית משתמש של דור ה- Y בעולם של אתרי תוכן

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> אפיון חוויית משתמש של דור ה- Y בעולם של אתרי תוכן
טל פלורנטין (בתמונה) חושף את אחורי הקלעים של איפיון חוויית משתמש בעולם של אתרי תוכן, כדי למשוך את המשתמשים הצעירים וחסרי הסבלנות להיכנס לאתרי תוכן, לקרוא תוכן ולהניע אותם לפעולה בעקבות התוכן.
מאת: אבי וייס, 30.1.14, 22:45טל פלורנטין

במפגש פורום UX Salon, שהתקיים ביום 27.1.14 בבית גוגל בת"א בהשתתפות מאות חברים נלהבים, הופיע טל פלורנטין - מחבר הספר העברי הראשון בתחום חוויית המשתמש – "חוויית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים".  טל הוא ממובילי תחום חוויית המשתמש בישראל, מנכ"ל חברת "יואיקס ויז'ן" המייעצת בתחום חוויית המשתמש ומקים ומוביל את מסלול ההסמכה הישראלי למאפייני חוויית משתמש. טל הקים ומנהל את Usersbox – פלטפורמה אינטרנטית לניתוח קהל יעד באמצעות "פרסונות" – הנמצאת בגרסת Beta.

טל פלורנטין: "השאלה המרכזית בכל אתר תוכן היא: מה הוא התוצר של התוכן, הכותבים או הקוראים? מדובר בסיוט הגדול ביותר בעולם של אפיון הקהל המשתמש באתרי תוכן. לסיוט הזה יש שם: דור ה-Y, דור, שמאוד קשה להגדיר אותו. יש תחושה, שאיש אינו יודע מה הם העקרונות המנחים את הדור הזה והמחקרים מבולבלים בתוצאות שלהם. דור ה-Y מקיף את אלה שנולדו משנות ה-80 ואילך. עד כמה שאיפיינו אותם, הם מלאים קונפליקטים ותהפוכות, עם סתירות פנימיות המקשות על קבלת החלטות מצד אלה, שאמורים לפנות אל דור ה-Y. אי אפשר להתעלם מדור ה-Y ולדלג עליו. זה הדור בעל המשמעות הגדולה ביותר לכל אתר באינטרנט הנייח או הנייד. 

ברור, שילידי דור ה-Y נולדו לעולם דיגיטלי. לכן הם חברתיים, מודעים לסביבה ומנסים להגן על הסביבה. הם יזמים, מחפשים תוצאות מיידיות והעיקר: הם חסרי סבלנות. הם סבורים, שהם יכולים לשנות את העולם ולכן רבים כל כך מנסים לייצר דברים טובים יותר. כך הם חושבים. לכן, תהליך קבלת ההחלטות בדור ה-Y הוא ממש לא רציונלי. אולם, דור ה-Y הוא המפתח להצלחה בכל תחום.

זה הרקע לכניסה שלי לאינטרנט עם הפורטל והגישה של "מה וזה", שהוא פורטל תוכן מאוד מצליח המוכוון לדור הY. הגישה של דור ה-Y היא: "איש לא מבין אותי" וזה המפתח לתכנון האתר ועיצובו. מה שמאפיין את דור ה- Y שהוא רוצה המון מידע, מהיר, נגיש ונייד. זה מוביל להמון הפרעות קשב. "יותר מדי אינפורמציה - TMI" היה מונח של דור ה-X שקדם לדור ה-Y. לדור ה-Y אין בעיה עם יותר מדי אינפורמציה, אבל הוא רוצה הכל בקיצור. לכן, יש כאן פרדוקס: איך כותבים לאנשים שלא רוצים לקרוא?

לכן, הפתרון הוא פחות טקסט, כי אחרת זה פחות יעבוד, עם יותר תמונות ווידיאו. זה דור החי בתנועה, לכן הוא מצפה לקבל את המידע במובייל. לכן, כל המידע חייב להיות בנוי ומותאם למובייל.

One Direction זה שם להקה המתאימה לדור ה-Y, וזה גם הפתרון של התוכן לדור ה-Y. חייבים להקל על העומס של התוכן לדור, שיש לו הפרעות קשב. לכן, צריך פשטות בהצגת המידע. כל העקרונות הללו יושמו ב"מה וזה", עם עיקרון ה-One Direction. רבים מדברים על Responsive Design, עם התאמה לסוגי המסכים הניידים השונים. אולם, בחירה בניווט אופקי פותרת במידה רבה את גישת ה-Responsive. אפשר לסדר תוכן ב-Grid, בצורה מפוקסת על גריד וזה הופך את הצפייה בתוכן ליותר חלקה ופשוטה למי שמשתמש באצבעות כדי להניע את המסך. 

דור ה-Y רוצה שידברו איתו בגובה העיניים ולא רוצה שפה רשמית. לכן, חשוב להוריד עד כמה שניתן את החלקים הרשמיים והכבדים באתר. גלילה של תכנים היא טבעית ונוחה, חשוב לשלב תמונות בכל מקום אפשרי.

רוחב תוכן אפקטיבי הוא לכל היותר מאה אותיות - Characters. לדעתי אין צורך ברוחב דף גדול יותר. אני מסתפק וחושב, שניתן לבנות דפים ברוחב של 75 תווים.

מטרה של התוכן: לקבל את האמון של הקורא עוד לפני שהוא התחיל לקרוא. תהליך ההרכשה - Engagemenet בדור ה-Y הוא מאוד מורכב ויש לו שלבים. בנוסף, צריכת תוכן לא מסתיימת בקריאה. אנו מצפים למעורבות של הקורא, למשל בתגובות, או בשיתוף חברים או בקריאת עוד מאמרים באותו אתר. כל שלב דורש טיפול שונה, החל מהנגשת הטקסט, הכותרות, הפסקאות הראשונות ועד הסוף של התוכן. מומלץ להוסיף לכל תוכן "מד השפעה" ברור בתחילתו, שמראה על כל מאמר כמה הוא פופולרי ויצר מעורבות של הקוראים. 

חשוב להוסיף נופך אישי לתהליך הכתיבה, למשל מה היה מצב הכותב והיכן זה נכתב ומתי. אפשר להוסיף למאמר רובד של מוזיקה, שתפעל במקביל ותספק אווירה למאמר. אפשר להוסיף רובד של האזנה למאמר, לא רק קריאה שלו. זה יכול להיות בקולו של הכותב, רצוי שזה יהיה ממש בקולו של הכותב.

בנושא הבאנרים: דור ה-Y אוטומטית לא קולט פרסומות ותוכן שיווקי בדפי תוכן. המוח שלו מסנן זאת וזה בלתי נראה. לכן, כיום יש הנוטים לערבב תוכן פרסומי ושיווקי בתוך תוכן רגיל, שלא שונה בהגשה שלו לקורא. כך, שהקורא לא יבחין במבט ראשון אם הוא נכנס לתוכן שיווקי אם לאו. [הערת העורך: לא ידוע אם הגישה הזו של ערבוב תוכן אמיתי עם תוכן שיווקי תצליח. עד היום היא נכשלה בכל מקום, שניסו אותה. זו גישה ותיקה בעולם השיווק והפרסום ולא חדשה].

קיים מסלול הסמכה לתוכן הקרוי UVX, כשיש כבר כמות לא מבוטלת של מעצבי אתרים וכותבי תכנים, שעברו הסמכה ל- UXV. אתר התוכן של הבוגרים של מסלול ההסמכה הזה נותן במה עבורם - אתר UXV Today. זה אתר ויזואלי עמוס בתוכן ומאוד מסודר בהתאמה לדור ה-Y. 

חשוב להבין, שכתיבת תוכן היא משימה לא קלה. יש כלים, שנועדו לסייע לכותבים. למשל, באתר UCV Today יש תוסף כרום המסייע בכתיבת התוכן, תוסף שהוטמע במערכת הכתיבה של האתר". 

המצגת של טל פלורנטין
תמונות מהאירוע: כאן
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.



15-16/9/2020 - ChipEx2020  

19/5/20 - EcoMotion 2020   



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן





 
זרקור חברות
 
GETTER
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים