סיני ליבל, מי שהביא לחיסול תעלול קודם של סלקום בשם "החזרת הסים", חושף פרשה חדשה: "ספאם טלפוני" של סלקום, בעצימת עין של משרד התקשורת (וטענה ממוקד סלקום, שמשרד התקשורת הוא זה שאישר את הפרת החוק הזו). לאור התעלמות סלקום ומשרד התקשורת הועבר הנושא לדיון בבית משפט בתביעה, שהגיש סיני ליבל כנגד סלקום ומשרד התקשורת גם יחד. התעלול מתבצע ב-4 שלבים המהווים "סימטה ללא מוצא". עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 25.5.19, 20:19
לקריסה של אגף פיקוח ואכיפה של משרד התקשורת (כפי שחשפנו כאן), יש השלכות מעשיות.
אחת מהן היא צפצוף של חלק מחברות התקשורת על החוק, התקנות ורישיונן, בלי כל פחד. זאת, כי יש להן גיבוי וחיפוי מראשי משרד התקשורת (למשל: כאן, כאן, כאן וכאן).
עוד לא נרגענו מ"תעלול הסים" של סלקום, אחרי חשיפת כמה תעלולים נוספים דוגמת: "צפצוף על הכל" בבחירות לרשויות המקומיות ובבחירות לכנסת (כאן וכאן), טיוח תלונות כנגד בכיר במשרד (כאן), "עוקץ התא הקולי", שלפתע עולה כסף (כאן), שיבוש התמיכה הטכנית במוקדי השירות 24X7 (כאן), קיצור שעות הפעילות של מוקדי השירות (כאן), שיבוש "חוק 6 הדקות" (כאן), וסיני ליבל, (בתמונה משמאל), מי שהביא לחיסול "תעלול הסים" במאבק יחיד ועיקש, מדווח על תעלול נוסף וחדש מבית סלקום.
נשלח SMS של פרסומת ומבצעים ללקוח סלקום (בלי הסכמתו, למרות שהוא אמור להיות חסום לצמיתות למסרים שיווקיים כאלה, על פי הטופס, שחתם עם ההצטרפות לשירות סלקום - ב"טופס הנגישות לשירותים"). בסוף הפרסומת יש הודעה, שאם שולחים 0 (אפס), זה יפסיק את שידורי SMS של פרסומות מסלקום.
כששולחים 0 מקבלים עוד SMS השולח את המקבל לחייג 2795*
כשמחייגים 2795* מקבלים את מוקד סלקום, ששוב מנסה למכור ללקוח מבצעים פרסומיים. בסיום ההודעה הפרסומית הזו יש אפשרות ללחוץ 1, כדי להפסיק לקבל הודעות שיווקיות מסלקום.
כשלוחצים 1 מקבלים בחזרה את מוקד סלקום, עם הודעות שיווקיות נוספות... אם המוקד בכלל פתוח באותה שעה.
כלומר: הלקוח נכנס ל"סימטה ללא מוצא", שכולה פרסומות של סלקום...
יתרה מכך, בשיחה מוקלטת עם מוקד סלקום, הם טענו באזני סיני ליבל, ש"הפטנט" הזה הוא באישור משרד התקשורת.
לכן שלחתי ביום 13.5.19 את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת ולסלקום:
"מה תגובתכם למצ"ב? כידוע, יש סעיף ברור בחוק התקשורת בנושא הזה".
תגובה לא הצלחתי לקבל. די ברור למה.
לאור אי התגובה לשאלה הראשונה, ביום 14.5.19 שלחתי את השאלה הבאה (הפעם עם טיוטא של תביעה לפני הגשתה), לצמרת משרד התקשורת ולסלקום:
"תזכורת נוספת
מצ"ב גם התביעה של סיני ליבל ואודה לתגובה לתביעה".
תגובה לא הצלחנו לקבל. די ברור למה.
מאחר ולא התקבלה שוב תגובה, תביעה הוגשה לבית המשפט (מה שמוכיח שמשרד התקשורת אדיש לחלוטין להפרות חוק ולפגיעה בצרכנים). "ליבת כתב התביעה" נמצאת כאן.
ביקשתי שוב תגובה לתביעה, מסלקום לא ענו (כרגיל) וממשרד התקשורת התקבלה התגובה הבאה: "אנו מנועים מלהגיב עד לסיום ההליכים בבית המשפט".
לדברי סיני ליבל, מדובר כאן בדיוק ב- DNA של התרגיל הקודם, של "תעלול הסים". כלומר, אצל סלקום זה "הרגל חיים" טבוע ב-DNA של החברה, לצפצף על כל חוק ותקנה, ב"עצימת עין" של משרד התקשורת, כדי להוציא עוד קצת כסף - מהלקוחות. .
המשך יבוא ודי בקרוב.
עדכון 6.8.19: בית המשפט נתן למשרד התקשורת - המחלקה המשפטית 60 יום (לא כולל פגרת בתי המשפט) להגיש את עמדת משרד התקשורת הברורה בסוגייה שנדונה בבית המשפט:
עדכון 9.8.19: בערבות המשך השמעת פרסומות במוקד הטלפוני של סלקום גם היום (9.8.2019), סיני ליבל פנה לממונה על חופש המידע בבקשה לקבל את המסמך של משרד התקשורת המורה לה (לסלקום) להפסיק את הפרת רישיונה. נעדכן כשתתקבל תגובת משרד התקשורת.
עדכון 25.2.21: התקבלה תגובת משרד התקשורת הנמצאת במלואה כאן, לדרישת משרד מבקר המדינה בצורה חריפה וחד-משמעית להשיב לי (כאן). תגובת המשרד מעידה שמשרד התקשורת כן החליט לטפל בתלונת סיני ליבל ושלי, כנגד סלקום, בעניין הספאם הטלפוני, בחיוג ל"כוכבית 2795" של סלקום.