הסוף לניירת: מערכת ממוכנת לניהול ותיחור מכרזים בענן

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הסוף לניירת: מערכת ממוכנת לניהול ותיחור מכרזים בענן
הסוף לניירת: מערכת ממוכנת לניהול ותיחור מכרזים בענן
מאת: אבי וייס, 16.02.14, 19:50גיא חורש
 
השוק היה רגיל לעבוד בתחום המכרזים עם כמויות עצומות של ניירת. כעת עם המערכת הייחודית והממוכנת הבנויה לפי חוק המכרזים עובר השוק לעבודה בענן ללא נייר. זו מהפכה בתחום המכרזים והתיחור והשוק החל להתרגל אליה ולאהוב אותה.
  
"המערכת שלנו באופן אפקטיבי וסטטיסטי מורידה עלויות בצורה משמעותית בתהליכי התיחור בכל מגזר בשוק", מתאר גיא חורש, מנכ"ל ESV. "מעבר לחסכון המשמעותי בכסף הטכנולוגיה שלנו הנה ייחודית בהתאמתה לחוק חובת המכרזים ותקנותיו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גיא חורש (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של מכרזים לרכש מקוון כשירות בענן.
 
שאלה: למה צריך תוכנה בענן לרכש ומכרזים?
גיא חורש: "תכנון הרכש והליך התיחור במסגרת מכרז הנם תהליכים מורכבים המכילים מרכיבים מגוונים דוגמת נתונים פיננסיים, מסחריים ומשפטיים המלווים בפרמטרים של זמן, ספקים, לקוחות וכיו"ב וכמובן הפן הפסיכולוגי של המו"מ אליו מתייחסת תורת המשחקים, אשר עליה מבוססת המערכת שלנו.   
 
מדובר ב-ecosystem שלם, שקל יותר להזין אותו למערכת אחודה, שגם מייצרת פורמט אפקטיבי לתהליכי הרכש והמכרזים וגם מספקת שקיפות ובהירות, הן בהתנהלות כלפי הספקים החוצה והן במערך הרכש הפנימי. זה כמובן כולל את הקניינים וכל בעלי התפקידים בארגון.
 
התוצאה: מערכת אחודה מביאה לייעול העבודה ומאפשרת ליצור פוזיציה מדויקת ותחת שליטה מול הספקים. בשורה תחתונה: יש בכך רווח כפול לארגון, גם בסעיף ההוצאות וגם בייעול תהליכי עבודה".
 
שאלה: מערכות ממוחשבות לרכש וספקים החלו בימי ה-EDI לפני עשרות שנים. מה התחדש מאז?
תשובה: "EDI שימש להעברת נתונים והזמנות. זה כמו העברת דואר אלקטרוני של ימינו. זה דבר אחר ממה שיש לנו. המערכת שלנו הנה פלטפורמה לרכש ומכרזים הנותנת פתרון מצוין ומוכח להליך התיחור עצמו. מתהליך בסיסי של איסוף נתונים בתצורת "כתב איסוף דרישות", שבו מרכזים את כל הצרכים בצורה אלקטרונית לפורמט אחד הנטען לבקשה להצעת מחיר או מכרז, או דרך הליך בקשות להצעת מחיר, אשר הנו הליך יומיומי בכל מחלקת רכש, דרך תיבת מכרזים אלקטרונית, המאפשרת להחליף את כל ההתנהלות המסובכת ומרובת התקורות של מכרז תיבה, עם כמויות אדירות של ניירת, אישורי חתימות, נספחים וים של נתונים. כל זה עבר להליך אוטומטי ולוגי הבונה מכרז בקלות, או טוען תבנית מוכנה מראש, של קטיגורית מכרז ועד לתיחור דינאמי, שזה בעצם כינוס של מספר ספקים בזירת מסחר אלקטרונית, בה הם מתחרים עד למחיר השוק הנמוך ביותר.

הלקוחות מוצאים יתרון בכל אחד מהפתרונות שלנו, על בסיס הצרכים המשתנים שלהם ואנחנו כאן לספק פתרונות, אם באמצעות ייעוץ לרכש ומכרזים, החל בתכנון וכתיבה של מכרז או אפיון מחלקת רכש ועד להפעלה של המערכת הטכנולוגית באופן עצמאי לגמרי על ידי הלקוחות".  
 
שאלה: למה בענן?
תשובה: "כל המערכת שלנו בענן. זאת, כדי להביא יתרונות של מערכת מורכבת ללקוחות שלנו, מבלי הצורך להשקיע בחומרה ותוכנה. שם משתמש וסיסמא, הדרכה קצרה ומתחילים לחסוך כסף. היופי של לחסוך כסף ברכש זה שזה כסף שלא יוצא – השווי שלו גבוה משמעותית מכסף שנכנס.
 
למעשה, מי שבנו את המערכת שלנו המערכת הנם אותם האנשים אשר בנו את מערכת המכרזים הממוכנת הקיימת במנהל הרכש באוצר. חברת eVision היא זו שבנתה את מערכת המכרזים של החשכ"ל (החשב הכללי במשרד האוצר). המוצר, שאנו מפעילים, הוא הנגזרת האזרחית של המוצר הקיים באוצר ולכן הוא כל כך מתאים, לא רק לחברות פרטיות, אלא לדוגמא גם למרכז השלטון המקומי על נגזרותיו, לרשויות מקומיות ותאגידים עירוניים, חברות ממשלתיות משרדי ממשלה, מוסדות אקדמאיים ורפואיים ועוד.
 
זו מערכת מאוד דינמית, למשל: אפשר לקבוע בה בכל רגע מה יוצג למשתתפים בתיחור. הדינמיות של המערכת מאפשרת למנהל המכרז ליישם טקטיקות מגוונות המשפיעות על התוצאה".
 
שאלה: איך מפעילים הלכה למעשה את המערכת גם מצד המזמין וגם מצד הספק?
תשובה: "שם משתמש וסיסמא, נכנסים למערכת ומתחילים לעבוד. ניתן גם להשתמש בכרטיס חכם על מנת להתאים לדרישות אבטחה של ארגונים הנוהגים להכנס למערכות המידע שלהם באופן כזה.
 
בכל פעם שנפתח הליך, אם זו בקשה להצעת מחיר, או מכרז תיבה, או תיחור דינאמי, מנהל המכרז ופונקציות אחרות עומדות לבחירתו, כולל כמובן הספקים, שמקבלים מידע לגבי פתיחת ההליך, תנאיו וכל מה שנדרש על מנת להתחרות. ברגע שכל עולם המכרזים עבר לענן, 'השמיים הם הגבול' מבחינת היכולות הניתנות להפקה מהמערכת".  
 
שאלה: איך אתם מוכרים את המערכת?
תשובה: "אנו ספקי פתרונות לתהליכי רכש ומכרזים מקוונים. זה שילוב של טכנולוגיות וכוח-אדם מיומן. רכישת המערכת או שכירת השימוש בה אינה תהליך של 'זבנג וגמרנו'. בנינו מתודולוגיה של תהליך הרכש. זה מבטיח מצוינות בליווי שלנו את הלקוח לאורך כל התהליך. זה בא מהניסיון של מאות מכרזים מקוונים בשנה, המתבצעים במערכת. המידע והניסיון המצטבר מכל הלקוחות עומד זמין לרשותם, וזה חלק מהתהליך שלנו מול הלקוחות שלנו.
 
בנוסף, אנו מבצעים התאמות לצרכים ספציפיים המותאמים לכל לקוח שלנו. כפי שציינתי מוקדם יותר, אנו יכולים לסייע ללקוח גם בכתיבת המכרזים עצמם וגם בניסוח כל מסמכי הרכש הנדרשים. כך, שמדובר בפתרון של One Stop shop לכל התהליכים.
 
אנו ב-ESV מהווים חברת בת של "אשד משאבי ניהול והנדסה ו-eVision Systems. כך, שאנו נמצאים בתוך קבוצה עם ידע רב בתחום הפרויקטים הגדולים והמכרזים בישראל. מכאן, יש לנו לקוחות גדולים במשק מכל הרבדים של השוק".
 
שאלה: מה היתרונות של המערכת ללקוחות שלכם?
תשובה: " מעבר לכך שהמערכת מבוססת ענן ולא מצריכה משאבי מחשוב ניתן לגשת אליה מכל מחשב, בכל עת ומכל מקום, היא רב לשונית ורבת מטבעות. המערכת בנויה בדיוק לפי חוק המכרזים ותקנותיו. כך, שכל מי שבוחר ללכת בשיטה הזו, המערכת עונה לו על כל הדרישות והוא יכול להשתמש בה כארגון הכפוף לחוק זה. המערכת בנויה כך שהיא עונה לכל צרכי הלקוח מבחינת התיחור, מבקשות שוטפות להצעות מחיר, דרך מכרזי תיבה ועד לתיחור דינאמי, וכמובן הניסיון הרב שנצבר בא לידי ביטוי במערכת עצמה והצוות אשר מתפעל אותה ועומד לרשות הלקוחות, אם בליווי או בייעוץ.
 
המערכת כוללת מודלים רבים נלווים, למשל 'חתימה אלקטרונית'. יש במערכת יכולת תרגול מול הספקים במערכת לתרגול. כך, כל הצדדים יהיו מוכנים לתפעול של המערכת כשהם מגיעים לשלב התיחור.
 
המערכת הזו מוגנת היטב ומכילה בתוכה, בין היתר, שעון אטומי, כדי להקפיד הקפדה יתרה על הדיוק בזמנים. כך, אנו מספקים ללקוחות שלנו את כל הכלים היכולים לשמש אותם בכל התהליכים ולספק להם את כל ההגנות המשפטיות שהם צריכים, מול כל טענה, שאולי תעלה בנוגע להליכי המכרז והתיחור".
 
שאלה: מה כוללים השירותים ללקוחות שלכם?
תשובה: "יש לנו 5 שירותים עיקריים:
א. שירותי ייעוץ כוללים, לרכש, למכרזים ותיחור, כולל ניתוח תהליכים, בדיקת צרכים, מפ"ל (ר"ת: מסמך פנימי לבדיקה), תכנון וכתיבת מכרזים, ליווי מול ועדות, בניית תכניות עבודה וכיו"ב. 
 
ב. בל"מ – בקשה להצעת מחיר. זו מערכת הכוללת את כל מה שנדרש, לרבות בדיקת 'מורשי חתימה'. המערכת הזו מחליפה את הצורך בשליחת מיילים, קבלת הצעות ספקים במיילים עם צרופות, פקסים וניירת, כי הכל מקוון ונמצא בענן.
 
ג. כתב איסוף דרישות. זה מייעל את עבודת הרכש המרכזית וזה הבסיס לבל"מ ו\או למכרז. מערכת מודול 'כתב איסוף דרישות' מתעדכנת באופן דינמי בענן ועומדת לרשות הלקוחות והספקים, לפי רמת ההרשאה שקיבלו.
 
ד. תיבה אלקטרונית. זה כולל את כל הניירת, שהייתה פעם במכרזים. בעבר, במערכות מכרזים הייתה ממש תיבה פיזית, שבה כל הספקים היו מביאים ומכניסים לתיבה את הצעותיהם המודפסות בתוך מעטפות חתומות. אבל, כיום, הכל אלקטרוני ובענן, בתום מועד המכרז, יש ועדה שרק היא מוסמכת לפתוח את המסמכים, ממש כמו במכרז תיבה. אנו ממליצים ללקוחות לעבוד בתיבת המכרזים במקרים של מוצרים מורכבים, תתי מוצרים, פריטים ונושאים אשר לא מאפשרים תיחור בתצורה של 'תפוחים מול תפוחים', גם אם בסופו של דבר המענה הנו לצורך זהה.
 
ה. תיחור דינמי. זה הכלי הכי מבוקש במערכת והכלי הזה הוא שמשכנע את הלקוחות החדשים שלנו לקחת אותו. הסיבה ברורה: הם רואים את ה-ROI בעיניים. זה מביא ל-ROI מאוד מהיר.
 
אנו ממליצים ללקוחות לעבוד בתיחור הדינאמי במקרים של ריבוי משתתפים לגבי מוצר מוגדר, או אף למוצר אחד בלבד. למשל: הלקוח שלנו רוצה לרכוש כמות מסוימת של טלפונים ניידים. יש מספר לא קטן של ספקים. קל לתחר אותם במערכת הזו.
 
בתום כל הליך, הלקוח שלנו מקבל באופן אוטומטי דו"ח סיכום מדויק, המפרט את כל התהליך שבוצע ומה החיסכון שנוצר מהתהליך הממוחשב, ומידע נוסף שחשוב לכל מנגנון עובדי הרכש והקניינים. המנהלים הבכירים מאוד מתעניינים בחלק של החיסכון, שמוצג בגרפים ובמספרים מאוד ברורים ומובנים".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
גיא חורש: "המערכת שלנו כל הזמן מתפתחת. היות ואנו עוסקים בפרויקטים רבים עבור הגופים הגדולים במדינה אנו נדרשים לפיתוחים והתאמות באופן שוטף ומכאן שהמערכת לא מפסיקה להתפתח אף פעם ומדי פעם בפעם אנו מעלים גרסה חדשה..
 
זו מערכת עשירה הנותנת מענה מלא לכל חברה הרוצה גמישות גדולה במערכות שלה. למשל: אפשר לבנות לכל פרויקט שיטת מכרז אחרת.
 
יש לנו לקוחות, שכבר מפעילים את המערכת באופן מלא ועצמאי. אלה בעיקר ארגונים גדולים, שיש להם אנשים, שהתמחו בהפעלת המערכת. לעיתים, הם מבקשים מאתנו שינויים מאוד ייחודיים ואנו מבצעים זאת במהירות. אולם, המטרה שלנו היא, לאפשר ללקוחות אשר רוצים בכך, לעבוד עצמאית על המערכת.
 
אנו ממליצים ומתחילים עם כל לקוח את המעבר להפעלה עצמאית של מודולים במערכת. המודול הראשון, שהם מפעילים לבד, הנו מודול 'בקשות להצעות מחיר'. המודול  קל לתפעול וכל לקוח יכול להפעיל אותו בעצמו, אם ירצה בכך. ממשק המשתמש מאוד ידידותי, דומה להפעלת דפדפן באינטרנט, רציונלי ומותאם היטב לעולם הרכש ולעולם המושגים של תהליכי הרכש והתיחור, ומספק תמיכה לכל צורך העולה במהלך תהליך המכרז.
ממשק המשתמש, בהתאמה, מספק פתרון נוח לבניית מכרזים בתיבה אלקטרונית, או בתיחור דינאמי, אם כי בהליכים כאלו מעורבותנו נדרשת לעיתים יותר תכופות על ידי הלקוחות.
 
המטרה שלנו לתת סיוע רק למי שזקוק לו. זה תהליך של הבשלת השוק, שהיה רגיל לעבוד בניירת בכמויות עצומות וכעת עובר למערכת בלי ניירת בכלל, העובדת בענן. זו מהפכה בתחום המכרזים והתיחור, מהפכה טכנולוגית והשוק החל להתרגל אליה ולאהוב אותה, כפי שקרה עם האינטרנט ואנחנו שמחים להיות חלק מהתהליך הזה".
תיחור במכרז



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים