Telecom News - ביקור בסיליקון ואלי - מה ההבדלים בין אפל לגוגל ולפייסבוק ולאן הן מתפתחות

ביקור בסיליקון ואלי - מה ההבדלים בין אפל לגוגל ולפייסבוק ולאן הן מתפתחות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ביקור בסיליקון ואלי - מה ההבדלים בין אפל לגוגל ולפייסבוק ולאן הן מתפתחות
סיכום ביקור ב-3 ענקיות ההייטק הגדולות ביותר ב"סיליקון ואלי" בקליפורניה: אפל, גוגל ופייסבוק. הן נמצאות בפריחה ושגשוג מדהימים ממש כעת, אבל שונות מאוד זו מזו. מה ניתן ללמוד מזה? פרק שני בסדרה על המסע מה"סיליקון ואדי" (כלומר: ישראל) לעמק הסיליקון בארה"ב, שמתאר בקצרה את ההבדלים בין חברות הענק הללו ולאן כל אחת מהן מובילה בעולם היזמות והייטק העולמי. 
מאת: אבי וייס, 22.11.17, 00:20הקמפוס של גוגל

בפרק הראשון בסדרה תיארתי מדוע ביקרתי ב-3 החברות הכי גדולות בעולם הייטק והיזמות הנמצאות באמצע העמק בקליפורניה: אפל, גוגל ופייסבוק, חברות המצויות די בסמיכות זו לזו, במשולש, שנולד (ב-1956) מדרום לסן-פרנסיסקו, באזור המכונה בשם: "סיליקון ואלי". תיארתי את הגודל העצום והצמיחה המהירה של החברות הללו, סקרתי מהיכן כל זה צמח, ובעיקר: למה מהפכת "הסיליקון ואלי" נוצרה בדיוק בעמק דרומית לסן-פרנסיסקו ולא בשום מקום אחר בארה"ב. חשפתי מהם 6 התנאים הנדרשים ליצירת אזור יזמות מצליח ופורח עם חברות הייטק מצליחות במיוחד, ומה ניתן ללמוד מזה על עולם היזמות בישראל. מי שפספס את הפרק הראשון מוזמן לקרוא אותו כאן, כי כל פרק בסדרה עומד בפני עצמו.  

מה משותף ל-3 הענקיות: אפל, גוגל ופייסבוק?
מעבר לעובדה, שכולן באזור אחד והן יצרו סביבן אקוסיסטם ענק המתפרנס מהן (החל ממשרדי נדל"ן, דרך בתי מלון וכלה בחברות אוטובוסים וחברות קייטרינג), יש מעט מאוד משותף ל-3 החברות הללו.

דבר אחד משותף היה מאוד בולט בכל ה-3: לא מרשים למבקרים לצלם בתוך הקמפוסים עצמם. אפשר היה לצלם רק מבחוץ, ברחוב, את השילוט והסמלים, או בחנויות הפתוחות (לאפל ולגוגל יש "חנויות המפעל", לפייסבוק עדיין אין...). אגב, בחנות של אפל נמכרים מוצרים מיוחדים שלא נמצאים בחנויות האחרות של אפל ברחבי העולם, בעיקר מוצרי "מותגי אפל" דוגמת חולצות, כובעים ומאגים, והמחירים בהתאם.... ניתן לקבל תמונות של פנים הקמפוסים ממשרדי יחסי הציבור של החברות, אבל העדפתי הפעם להסתפק במה שאני צילמתי בעצמי. הסיבה לפרנויה הזו: 3 החברות שומרות בקנאות על הסודות שלהן (אפל הכי פרנואידית מהשלוש) ומנסות לשמור הכל מעומעם, ממודר וחשאי (כלפי חוץ).

יש עוד דבר משותף לחברות הללו, שנכתב עליו רבות: כל ה-3 משתמשות בתרגילים מגוונים של התחמקות מתשלום מיסים בארה"ב... אולי אחרי הורדת רמות המס בארה"ב, כמו שהבטיח הנשיא טראמפ, הן תחזורנה לשלם מיסים מלאים בארה"ב ולא במדינות המהוות עבורן "מקלטי מס", דוגמת אירלנד. תזכורת למי שלא מבין על מה מדובר: גוגל שווה בעת כתיבת שורות אלה 676 מיליארד דולרים, פייסבוק נסחרת בשווי של 497 מיליארד דולרים, אפל היא חברת הייטק הגדולה בעולם עם שווי שוק של 806 מיליארד דולרים והשווי של החברות (כמו גם ההכנסות הרבעוניות שלהן) נמצא כל הזמן בעלייה.

כל ה-3 מעודדות מעבר לרכב חשמלי ולכן בכל מגרשי החניה הענקיים של החברות יש עמדות טעינה לרכבים חשמליים (החשמל על חשבון החברות). כך, שאפשר להגיע לעבודה עם רכב חשמלי ולטעון אותו בחניה, על חשבון החברה. גם הרכבים, שנעים בהסעות פנימיות ("שאטלים" פנימיים) בתוך הקמפוסים, מבוססים על חשמל. כל 3 החברות ציינו באזני, שהן תומכות במעבר לרכב אוטונומי ולסידורי הסעה משוכללים ואוטומטיים (כך, שכמה עובדים או מנהלים ייסעו ברכב אוטונומי משותף אחד, בהתאם ליעדים ולזמנים של כל אחד). כך שלהערכתן, היקף החניות הנדרשות סביב הקמפוסים יירד בשנים הבאות בצורה די תלולה, למרות העלייה העצומה בהיקף כוח האדם המועסק בקמפוסים הללו. גוגל היא החברה הכי מתקדמת מה-3 בנושא תחילת יישום של רכב אוטונומי למנהלים ולעובדים שלה. 

יש עוד דבר משותף: כל ה-3 מתרחבות בצורה מהירה ולכן הן בונות קמפוסים חדשים וענקיים. הקמפוס של פייסבוק הוא הכי מתקדם מבחינת בנייה (רובו גמור ומאוכלס), זה של אפל נמצא בשלבים אחרונים של בנייה והחלו לאכלס אותו והקמפוס החדש של גוגל עדיין בשלבים ראשוניים של יישור השטח לפני תחילת הבנייה. כל ה-3 משקיעות מליארדי דולרים (כ- 5 מיליארד דולרים לכל אחת), בבניית הקמפוס החדש שלהן. אולם, בזה נגמר המשותף. גם הקמפוסים החדשים של 3 החברות הללו שונים במהותם זה מזה, כפי שנתאר בקצרה בהמשך הכתבה. 

מה שונה בין אפל, גוגל ופייסבוק? מה ניתן ללמוד מזה על כיווני ההתפתחות של המוצרים והפתרונות שלהן?
השוני בין החברות הוא בכל דבר. אפל שונה לגמרי בתפיסת העולם שלה: אצלה הכל חייב להיות מושלם. באפל לא יוציאו מוצר לשוק שהוא לא מושלם. הכל חייב להיות מושלם, אפילו חדרי השירותים, האוכל, הכיסאות, ממש הכל. השאיפה לשלמות קודמת לנושא המחיר. הגישה הזו לא קיימת בגוגל ובפייסבוק, שלא מהססות להוציא מוצרים ושירותים בשלבי בטא לשוק ולא מהססות "להרוג" מוצרים ושירותים לא מוצלחים, שהן מיהרו לצאת עימם לשוק. 

כדי להתמקד, בחרתי להציג את ההבדלים בין ה-3 בכמה תחומים, שקל להציג אותם:

א. האופניים
היות והקמפוסים של 3 החברות הם ממש עצומים, יש צורך מתמיד לעובדים ולמנהלים לנוע בין הבניינים לצרכים שונים, למרות מערכות הוידיאו-חוזי הקיימות בכל חברה ולמרות שלכל אחד יש גם סמארטפון וגם לפטופ או טאבלט, בו הוא יכול לקיים שיחות ועידה מכל מקום לכל אחד.

אולם, באפל האופניים הוא כלי שולי ונחות, והחברה העמידה מעט אופניים לרשות העובדים, אופניים לא ממותגים ושאין מה להתגאות בהם (מול גוגל). בפייסבוק, יש תרבות אופניים מאוד מפותחת והחברה העמידה אלפי אופניים לרשות העובדים, אבל כל האופניים הללו הם מאוד פשוטים ביותר וצבועים בצבע אחיד: תכלת. זאת, בגלל שמרק צוקרברג הוא עיוור צבעים וכך כל הקמפוס של פייסבוק נראה: חיוור צבעים וללא צבעים, מעבר לצבעי הבטון, הזכוכית, האלומיניום, האספלט והתכלת... 

לעומת זאת, בגוגל האופניים הם חגיגה של ממש. גוגל השקיעה לא מעט כסף באלפי האופניים, שהעמידה לרשות עובדיה ומנהליה, וכל האופניים צבועים בצבעים עזים (צבעי הלוגו של גוגל) ומעוצבים בצורה נוחה, גם לנשיאת מה שכל עובד צריך בעת מעבר בין בניינים ברחבי הקמפוס (בעיקר לפטופ וכוס קפה עם כריך...).  את התמונות של אופני גוגל אני מביא כאן, כי מהן ניתן ללמוד המון על גוגל ותפיסת עולמה הפנימי. 
האופניים של גוגל

ב. הקמפוסים החדשים
בגלל ההתרחבות העצומה של החברות, הן החליטו די במקביל לבנות קמפוסים חדשים. הקמפוס החדש של אפל הוא הכי מרשים. לא ניתן לצלם אותו מבחוץ, כי אי אפשר לקלוט את צורתו המלאה והחידושים שבו, אלא בתצלומים מהאוויר או מרחפן.

מדובר במבנה של 260 אלף מ"ר בתכנון של האדריכל האמריקאי המוביל נורמן פוסטר, לפי תכנון מאוד מדוקדק (על פי העיקרון שהכל חייב להיות מושלם באפל) של סטיב ג'ובס, שקיבל אישור לבנייה של הקמפוס הזה מעיריית קופרטינו ב-2011, ממש מספר חודשים לפני שנפטר ממחלה קשה באוקטובר 2011. רוחו והתכנון שלו מתגשמים כעת בקמפוס החדש הזה של אפל. 

מדובר בבניין, שיאכלס מעל ל-12 אלף עובדים, כולו מצופה זכוכית ובנוי על עיקרון של "אנרגיות ירוקות". סטיב ג'ובס גם קבע כלל, שאומץ אחרי כן ע"י חברות רבות ועיריות רבות ברחבי ארה"ב: קמפוסים חדשים חייבים לתכנן כך, ש-80% מהשטח יהיה "ירוק" (בעיקר הכוונה ליער וצמחיה ירוקה. כלומר: לייצר פארק טבעי ברוב השטח של הקמפוס) ורק 20% יהיה בנוי בבטון, זכוכית ומתכת, עם חובה להשתמש באנרגיות נקיות (לרבות פאנלים סולאריים על הגגות). 

הבניין של אפל יהיה גמור בעוד כשנתיים, אבל כבר החלו לאכלס חלקים ממנו, בגלל הצפיפות והלחץ הקיימים בקמפוס הקיים (עד כדי כך, שאפל עברה לשיטה, שלכל 3 עובדים יש רק 2 שולחנות). המבנה נראה כמו בייגלה, או צלחת מעופפת (תלוי בנקודת המבט) ומוצגות כאן 2 תמונות של הקמפוס הזה מזויות שונות, כדי לקבל את הרושם הנכון על המבנה:
קמפוס אפל 1

קמפוס אפל 2

ברור, שבקמפוס בצורה כזו אין משמעות לאופניים או לרכבי הסעה, כי העובדים ילכו בתוך המעגלים הפנימיים של הקמפוס.

הקמפוס של גוגל עדיין לא קיים, הוא נמצא בשלב של יישור השטח לפני תהמבנה החדש של גוגלחילת הבנייה. גם השטח של הקמפוס החדש של גוגל יהיה בסדרי הגודל של הקמפוס החדש של אפל: כ-232 אלף מ"ר, עם כמות דומה של עובדים. אולם, ראשי גוגל נתנו את התכנון והעיצוב האדריכלי ל-2 מעצבים מובילים מאירופה: מדנמרק ומלונדון.  

העיצוב של המבנה העתידי של גוגל (בתמונה משמאל) יהיה שונה לגמרי מזה של אפל והוא בנוי על העיקרון של שת"פ בין האנשים, סביבת עבודה ידידותית וכייפית והמון חדשנות וצבעוניות, המון זכוכית, המון אור והמון שטחים פתוחים פנימיים. 

בכלל, הקמפוס של גוגל שונה לגמרי מ-2 הקמפוסים האחרים. סביב הקמפוס של גוגל יש שטחים הנראים מרחוק כמו איזור מתקני שעשועים לילדים. אולם, אלו מתקנים המשמשים לירידים, תחרויות, האקתונים, מופעים, פעילויות מגוונות של קבוצות עובדים, וכיו"ב (מוסבר למה בהמשך הכתבה, בעניין שיטת העבודה והרוח הפנימית המיוחדת של גוגל).

חלק בלתי נפרד מהנוף של הקמפוס של גוגל אלה פסלים צבעוניים. כמעט כל הפסלים הם הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל (דוגמה בתמונה למעלה משמאל). 

למי שלא יודע, כל גרסה של מערכת ההפעלה של אנדרואיד נקראת על שם ממתק, והגרסה הכי עדכנית (גרסה 8) של מערכת ההפעלה אנדרואיד קרויה Oreo, שזה סוג של  עוגיות-סנדוויץ' מלאות בשוקולד.

הפסל המרכזי בקמפוס של גוגל מוקדש ל-Oreo והוא מוצב ממש מול החלונות של הנהלת גוגל, ממש במרכז בתוך הקמפוס (בתצלום כאן למטה).
המטה של גוגל

לגבי הקמפוס החדש של פייסבוק, שרובו כבר גמור, כדי לא להעליב יותר מדיהקמפוס של פייסבוק את המתכננים וההחלטות של מרק צוקרברג, אציין, שמדובר בגרסה מודרנית של מחסנים ענקיים, שלא הספיקו לסיים לבנות אותם.

זה לא מקרי. מרק צוקרברג וצוות ההנהלה משדרים לעובדים בכל צורה, כולל בצורת הבניינים, שבהם הם עובדים, שנראים מבחוץ (כנראה מהתצלום משמאל) כבנייני משרדים מכוערים וסטנדרטיים, כי אם הם (המנהלים והעובדים) לא יתאמצו, ימציאו, יקדמו את החברה בה הם עובדים וידאגו, שהיא תהיה כל הזמן רווחית, אין כל סיכוי, שמקום העבודה שלהם יישאר. הזמניות, הצורך בהישגיות ורווחיות מתמדת והדחיפות בהשגת המטרות הללו, הן הרעיון המוביל מאחורי התכנון המוזר הזה.

יתרה מכך, השלט הראשי של פייסבוק הנמצא בכניסה לקמפוס הראשי של החברה בעמק הסיליקון (לידו אני מצוהשלט של SUNלם כאן למטה), היה קודם השלט של הקמפוס של Sun Microsystems, ופשוט הפכו את השלט של Sun ובצידו האחורי צבעו את השלט של פייסבוק (שהוא די אנמי בצבעיו... בגלל מרק צוקרברג) וכעת השלט של פייסבוק מופנה קדימה. אולם, הצד האחורי של השלט (ראה תמונה משמאל), שיש עליו עדיין את הלוגו והשם של Sun, נשאר ללא שינוי.

זה לא שמרק צוקרברג התקמצן על רכישת שלט ראשי חדש לחברה והשתמש בצד האחורי של שלט ישן וחסר תועלת של Sun. פשוט, השלט הזה על 2 צדדיו, אמור להזכיר כל יום, לכל מנהלי ועובדי פייסבוק, שנכנסים ויוצאים מהקמפוס, שאם פייסבוק לא תהיה חברה מצטיינת, מתפתחת ורווחית, סופה יהיה בדיוק כמו הסוף של חברת Sun (שהייתה אחת מחברות המחשבים והתוכנה הגדולות והמובילות ביותר בעולם, חברה, שנוסדה בעמק הסיליקון ב-1982, אך לא הצליחה לשמור על המשך צמיחה ורווחיות ולכן נרכשה ב-2009: נבלעה ע"י אורקל ונעלמה ב-2010). 
השלט של פייסבוק

ג. רוח היזמות והיצירתיות:
3 הענקיות שונות זו מזו בהתייחסות שלהן ליזמות מהסוג, שאנו מכירים בעולם היזמות ושתואר היטב בפרק הראשון של הסדרה, וזה גם מקרין על המוצרים והשירותים, ש-3 החברות הללו מספקות לשווקים העולמיים.

באפל, הניהול הוא צנטרליסטי באופן מובהק, מידור וחשאיות הן חלק מהגישה הזו (ניתוח צורת הניהול של אפל ודרך קבלת ההחלטות הטכנולוגיות שלה מצוי כאן - למתעניינים). באפל, מעודדים יצירתיות של מנהלים ועובדים בגישה המסורתית: עובד שיש לו יוזמה מגיש אותה כהצעת ייעול לממונה עליו. אם ההצעה מתקבלת, אחרי כל תהליכי הבדיקות, אפל בעצמה מפתחת או משפרת את המוצר או השירות, שהעובד הציע לשפר, והעובד יקבל בונוס או פרס כספי על היצירתיות שלו. זהו. הטיפול ביזמות מבחוץ (כלומר: של חברות סטארטאפ המעניינות את אפל), נעשה ביחידה עסקית נפרדת ובאופן חיצוני לחברה. 

בפייסבוק יש הרבה יותר מזה. פייסבוק מעודדת יזמות ויצירתיות, אבל לא "מתפרעת" כמו גוגל, כמתואר בהמשך. פייסבוק מאפשרת למנהלים ברמה המקומית לטפח יזמות פנימית וחיצונית, למשל ע"י הקמת אקסלרטורים וחממות משותפים ליזמים מתוך החברה ומחוצה לה. אולם, "רוח המפקד" מובילה גם בתחום היזמות בתוך פייסבוק. כלומר: הכל נבחן תחת הצורך האקוטי לקדם את פייסבוק עצמה, מוצריה ושירותיה ולהביא לה עוד רווחים (ברוח השלט בכניסה לקמפוס פייסבוק מהסעיף הקודם ומצורת בנייני הקמפוס שלה). הנכונות להסתכן בהרפתקאות חדשות היא מאוד נמוכה וכמעט אפסית בפייסבוק, וכל מוצר או שירות חדש נבחנים באלף בדיקות, שאכן אפשר יהיה לעשות מזה כסף והרבה. 

לעומת זאת, את גוגל אפשר לכנות בשם: "בית חרושת ענק ליזמות נצחית". זה מתחיל משיטת העבודה הקרויה 80:20. כלומר: כל עובד מקדיש רק 80% מזמנו לעבודה בתחום בו הוא עוסק בגוגל, ועד 20% מזמנו, כל עובד יכול להשקיע ביזמות אישית שלו, במה שהוא חושב, שיכול לקדם ביצירתיות שלו (בכל נושא ובכל תחום). לכן, בצמוד לקמפוס של גוגל (וגם בצמוד לכל החברות הבנות של גוגל), יש איזורי "שעשועים" כמו שתיארתי קודם, בהם גוגל מקיימת האקתונים, תחרויות ותצוגות של הפיתוחים של היוזמות הללו של העובדים. 

בגוגל, יוזמה מבטיחה, שמוצאת חן בעיני הנהלת גוגל, גוגל היא המשקיעה במיזם והיא אף מאפשרת ליזמים להקים חברה פנימית בתוך גוגל ולפתח את המיזם הזה, ביחד עם גוגל. כך, המיזם הוא חלק מגוגל, מוצריה ושירותיה. עי"כ, גוגל מייצרת בתוכה רוח יזמות ענקית אין סופית ומאפשרת לעובדיה לפתח כמעט כל דבר. זאת, בנוסף ליזמויות החיצוניות, שגוגל מטפחת ומעודדת, במתקנים מיוחדים, שמוקצעים ליזמים חיצוניים, כמעט ללא עלות, מתקנים, שבהם מבוצעת פעילות יזמית ואירועים פתוחים לכל, בקצב ובהיקף אדיר. 

לכן, אפשר לראות, שגוגל מעורבת באין ספור של פרויקטים, החל מסיבים לבתים, דרך אינטרנט בבלונים, מערכות אבטחה ומצלמות אבטחה לבתים ולעסקים, רובוטים, רכב אוטונומי ומה לא. גוגל בכלל לא נרתעת מלהסתכן, כי זו התמצית של עולם היזמות שלה. מידי שנה, גוגל פותחת ומשיקה עשרות פרויקטים חדשים, שנולדו מיוזמות פנימיות של עובדיה או מיזמויות חיצוניות, שהיא אימצה לתוכה. כמובן, שחלק לא קטן מהפרויקטים הללו נכשל, כמו כל יוזמה בעולם היזמות. אבל, זה בכלל לא מרתיע את גוגל. היא ההפך הגמור של אפל, שרוצה הכל מושלם וללא סיכונים מיותרים. הרוח של גוגל היא יצירתית במהותה ובנויה על לקיחת סיכונים, כי ככה עולם היזמות עובד. 

מכאן גם נבנה התמהיל של המוצרים והשירותים של 3 החברות הללו. אפל הולכת "על בטוח" וזה השוק הפרטי. בארה"ב ובמדינות רבות בעולם, אפל היא "מלכת השוק" עם כמות עצומה של "חסידים ומעריצים", למרות מחירי מוצריה. רבים מוכנים לשלם את המחיר עבור מוצרי עילית. באופן כללי אין לאפל פתרונות לשוק העסקי ואם יש משהו אצלה שמתאים לעסקים, זה פיתוח נלווה למוצר או שירות, שהיא פיתחה לשוק הפרטי.

פייסבוק גם כן מכוונת את עצמה בעיקר לשוק הפרטי, אבל יש לה גם מוצרים ושירותים לעסקים, בעיקר מה שמביא לה רווחים או שיש לו פוטנציאל להביא רווחים בעתיד. יודגש שכמעט כל ההכנסות של פייסבוק הן מפרסומות. גוגל לעומת זאת, מפתחת ומשיקה מוצרים לכל שוק ולכל דבר, כי כך היא בנויה, מתנהגת וחושבת. לכן, ההצלחה של גוגל בשוק העסקי לא פחותה מההצלחה שלה בשוק הפרטי. אולם, גם בגוגל, בדומה לפייסבוק, רוב ההכנסות מגיעות מפרסומות. 

למרות ש-3 החברות (אפל, גוגל ופייסבוק) פועלות בתחומים שונים ודי נפרדים, הן מתחרות זו בזו במגוון שטחים ופעילויות. אולם, האיום התחרותי הגדול ביותר שלהן הוא דווקא מכיוון הענק החדש בשוק: אמזון, שמאיימת על תעשיות רבות בעולם ההייטק וגם על תעשיות המסורתיות (דוגמת רשתות מזון וקניונים). למעשה, אמזון מנסה לקעקע את הבסיס לתעשייה הזו (של ההייטק), שנשענת בעיקרה על השימוש בסמארטפונים לכל מטרה ולכל שירות, ע"י העברת לקוחות הקצה לשימוש במערכות תואמות לשירות Alexa של אמזון (הסברים נוספים כאן וכאן). בשלב זה, הצמיחה המהירה של אמזון, טרם פגעה בצמיחה היפה של כל ה-3 (אפל, גוגל ופייסבוק), אבל כדאי לעקוב אחרי ההתפתחויות הללו ואולי יש ממש בגישה של מרק צוקרברג, שכל העובדים חייבים להצטיין ולהביא רווחים לחברה בה הם עובדים, אחרת החברה לא תוכל ולהמשיך ולהתקיים לאורך זמן, בגלל התחרות העזה בשוק.  

בפרק הבא בסדרה אתאר אילו מהמוצרים והשירותים החדשים של אפל, גוגל ופייסבוק, מצאו חן בעיני בביקורי אצלן בעמק הסיליקון. 
 
אופני גוגל
המוצר הפופולרי ביותר ב"עמק הסיליקון": אופני גוגל...
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים