הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גדול על חב' שיווק טלפוני לאוכלוסיות מוחלשות

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גדול על חב' שיווק טלפוני לאוכלוסיות מוחלשות
הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גדול על חברת שיווק טלפוני לקשישים ואוכלוסיות מוחלשות
מאת: מערכת Telecom News, 8.1.19, 15:43קשישה
 
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ממשיכה את המלחמה בחברות הטלמרקטינג המטעות אוכלוסיות מוחלשות, והטילה קנס על חברה לשיווק תוכנות, ציוד ושירותי מחשב, שנקטה בתהליך השיווק והמכירה בפעולות של הטעיה ובהשפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים ביניהם קשישים.
 
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת הלפ פיסי טכנולוגיות בע"מ (HELP PC) על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 5,139,200 ₪. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה.

הטלת העיצום היא חלק מהמאבק הכולל, שמנהלת הרשות, כנגד חברות הטלמרקטינג המטעות בעיקר אוכלוסיות מוחלשות ובניהן אוכלוסיית הקשישים. מדובר בעיצום גבוה נוסף שהרשות מטילה על עוסק, גובה העיצום מדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה.

לחברה אין הפרות קודמות ולכן כמתחייב העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 6,424,000 ₪ ופחת ל-5,139,200 ₪).

יודגש, שלחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולעניין סכומו. זאת, בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות רבות, שהתקבלו מצרכנים, מהחקירה עולה כי:

חברת הלפ פיסי עוסקת בשיווק ומכירה של מגוון מוצרי ושירותי מחשב באמצעות הטלפון (טלמרקטינג) ובאמצעות הגעה לבתיהם של הצרכנים. על פי ממצאי החקירה, נציגי החברה יצרו קשר טלפוני עם הצרכנים באמצעות שיחות טלפון יזומות (טלמרקטינג) כדי לבצע עסקת מכר. קהל היעד של החברה היה ברובו אנשים מבוגרים, שאינם מתמצאים בתחום המחשבים, ציוד למחשב ותוכנות מחשב.

שיחות המכירה התבססו על הצגת מצגי שווא מטעים ומגוונים, והכל כדי להיקשר עם הצרכנים בעסקה.

נציגי החברה מסרו לצרכנים, שעליהם לרכוש מוצרים שונים למחשבם, שנדרשים לשם הפעלת המחשב באופן תקין ו/או כדי להגן על מחשבם ו/או על הנתונים בו, תוך כדי הצגת מצג שווא לפיו במחשבם התגלתה נוזקה (וירוס) המסכנת אותו ואף את המחשבים הנוספים בביתם והיא עלולה לפגוע בפעילותם באופן מיידי. על כן, טענו הנציגים, שש צורך מיידי בהתקנת תוכנות שונות לשם הגנה על המחשב. לצרכנים לא נותר אלא להיקשר בעסקה בהתבסס על המידע, שקיבלו מנציגי המכירה.
 
בשיחת המכירה מסרו הנציגים לצרכן מחיר מסוים, ובפועל חויב הצרכן במחיר גבוה יותר.
 
לעיתים הציגו מצג לפיו עם הרכישה יקבלו הצרכנים מכשיר טאבלט במתנה, כאשר בפועל הצרכנים חויבו בגינו ללא ידיעתם.
 
הנציגים לא גילו לצרכנים כי מוצר מסוים שרכשו אינו חדש אלא נעשה בו שימוש כלשהו בעבר (מחודש).

נציגי החברה מסרו, שתקופת האחריות לתוכנות ו/או לשירות, שרכשו הצרכנים, היא לתקופה של 3 שנים, כאשר בפועל הייתה לתקופה קצרה יותר.
 
לאחר ביצוע העסקה, שלחה החברה לצרכנים חשבונית, שכללה תנאי ביטול עסקה המנוגדים לתנאים המוקנים להם בחוק.
 
במקרים מסוימים, ביקשו הצרכנים לבטל את העסקאות השונות במסגרת המועדים הקבועים בחוק, אולם החברה לא נענתה לבקשתם.
 
במהלך שיחות המכירה, לא מסרו הנציגים פרטים מהותיים אותם היה עליהם למסור בטרם מבוצעת עסקת המכר.
 
לעיתים מנעו נציגי החברה מן הצרכנים את האפשרות להתייעץ לגבי רכישת התוכנות, שהוצעו להם, בטענה, שבמידה והתוכנה לא תותקן באופן מיידי, מחשבם עלול להינזק ו/או לקרוס.

אניטה יצחק, (בתמונה משמאל), סגנית הממונה על אניטה יצחקהרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "הרשות ממשיכה להילחם בתופעה בה עוסקים עושים שימוש בפרקטיקות שונות כנגד אוכלוסיות מוחלשות ובניהן אוכלוסיית הקשישים, שכל מטרתם ביצוע עסקאות תוך ניצול חולשתם של הצרכנים, ביצוע הטעיות, והפעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים.

במקרה הזה החברה ניצלה גם את חוסר ההבנה של הצרכנים בתחום המחשבים. הטלת העיצום הוא צעד נוסף במלחמה של הרשות בתופעה זו".
 
סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה:
  • סעיף 2(א)     –  לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר
מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה.
  • סעיף 2(א)(3) –  איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מועד אספקת המוצר נחשב
למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(13) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מחיר העסקה, תנאי
האשראי ושיעור הריבית נחשבים למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(15) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (השימוש הקודם שנעשה
בנכס או היותו חדש או משופץ נחשב למידע מהותי).
  • סעיף 2(א)(21) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (תנאי ביטול העסקה
נחשבים למידע מהותי).
  • סעיף 3(ב)(2) –      מניעת הצרכן מהאפשרות להתייעץ לגבי התקשרות בעסקה, מהווה השפעה בלתי הוגנת.
  • סעיף 3(ב)(8) –      איסור אספקת נכס לצרכן בתשלום שלא על פי בקשתו המפורשת, מהווה השפעה בלתי הוגנת.
  • סעיף 3(ב)(9) –      יצירת רושם לצרכן כי קיימת הטבה כלשהי כשבפועל לא קיימת הטבה, מהווה השפעה
בלתי הוגנת.
  • סעיף 14ג(א)  –      בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק יש לספק לצרכן פרטים באשר לזכות ביטול העסקה ולאחריות
הניתנת על המוצרים.
  • סעיף 14ג(ב)  –      בעת ביצוע עסקת מכר מרחוק יש לספק לצרכן מסמך גילוי הכולל פרטים אודות העסקה.
  • סעיף 14(ד)   –       על העוסק להחזיר את התמורה היחסית לצרכן לאחר ביטול העסקה בעסקת מכר מרחוק.
  • סעיף 14ה(ב) –       בעת ביטול עסקה, יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים את הכספים שנגבו מהצרכן, יבטל את
החיוב, יספק לצרכן עותק מהודעת הביטול, ולא יגבה סכום כלשהו מעבר לדמי הביטול הקבועים בחוק.

קשיש



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים