טכנולוגיית WebRTC (שיחות ישירות מהדפדפן) נכנסת במהירות למוקדי השירות

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> טכנולוגיית WebRTC (שיחות ישירות מהדפדפן) נכנסת במהירות למוקדי השירות
מרכז הפיתוח של אוויה בישראל מוביל את הפיתוחים החדשים ביותר בעולם בתחום הטלפוניה (אודיו ווידיאו) בענן ובאינטרנט, והם מגיעים גם למוקדי השירות (Contact Centers) בעולם כמו גם בישראל. זאת, כי כמעט כולם מתקשרים למוקדים מהסמארטפון שלהם ומצפים לחוויית שירות כמו שיש להם בסמארטפון. כל ספקי התקשורת הם בדרך לענן.
מאת: אבי וייס, 6.6.19, 11:51רוני וולובלסקי

יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש מקצועי), נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 29.5.19, לחידושים טריים ומרתקים בעולם התקשורת הישראלי, במסגרת הביקור במטה הראשי של אוויה ישראל, שנמצאת כיום במגדלי עזריאלי בחולון. 

רוני וולובלסקי, (בתמונה למעלה משמאל), מנכ"ל טלרון טלקומוניקציה, חבר מזכירות ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל - אימ"ת: "התחלנו את סדרת המפגשים המקצועיים שלנו ב-2014 ומאז ערכנו עשרות רבות של מפגשים מקצועיים בחברות תקשורת שונות ברחבי הארץ, כשיש חברות, שהיינו בהן יותר מפעם אחת.

ב-13.6.19 נערוך את המפגש החצי שנתי שלנו, במסגרת סוף שבוע וניחשף לפתרונות ולטכנולוגיות של סיסקו וטלדור. ב-24.7.19 נחזור לבזק בינלאומי עם הנהלה חדשה, ב-19.9.19 נבקר באודיוקודס. 

היום אנו אורחים של אוויה ישראל, כשאני חייב לציין, שיש לי קשר אישי ארוך שנים עם החברה, עוד מהימים, שהיא הייתה חלק מ-AT&T. החברה עברה טלטלה כלכלית אך לא מזמן, יצאה מזה ונמצאת כיום בפריחה ובצמיחה, עד כי יש כאלה המחפשים לרכוש אותה.

חלק לא מבוטל מהצמיחה, מקורו בפיתוחים, שנעשים במרכז המו"פ של אוויה, כאן בישראל".

רפי שקולניק, (בתמונה משמאל), מנכרפי שקולניק"ל אוויה ישראל: "אני מנהל את פעילות אוויה מזה כשנה ורבע, עם ניסיון של כ-30 שנה בתחומי עולמות התקשורת. בישראל אנו 13 איש בזרוע העסקית של החברה ומעבר לזה יש לנו את זרוע המו"פ הכפופה למטה העולמי. לכן, אנו פועלים בשוק הישראלי דרך שותפים, אינטגרטורים וערוצי הפצה. 

עברנו לפני כשנה וחצי תהליך, שנקרא בארה"ב Chapter 11, ויצאנו מהסדר החובות הזה ועלינו מאז על דרך המלך.

מה שחשוב לי כיום, שיכירו את השם של אוויה בשוק הישראלי, ואכן מאז שהגעתי, יש עלייה במכירות. המטרה שלנו היא להציג את הטכנולוגיות שלנו, כי אנו נמצאים כמעט בכל סגמנט של השוק בישראל, כולל תפיסת המשבצת של נורטל, שנבלעה על ידינו לאחר שנפלה.

לפני כחודש היו שמועות, שאנו למכירה, אבל זה לא קרה, וזה רק עזר לנו לקדם את החברה ולהעלות את השווי שלה בבורסה. כרגע לא ידוע על תכנית לרכוש אותנו, אבל בחברות בורסאיות מצליחות - זה תמיד אפשרי, כמו מה שאפשרי בכל חברה ציבורית וגם פרטית.

כיום אנו מס' 1 בתחום ה-UC, התקשורת האחודה, וגם מקום ראשון במוקדי שירות - CC במדינות רבות וגם בישראל. כל ההתקנות הגדולות, שמתבצעות בעולם כמו גם בישראל, רוב ההתקנות בחברות הגדולות נעשות על בסיס הפתרונות, שפותחו אצלנו.

בישראל יש לנו ורטיקל מצליח נוסף וזה עולם הווידיאו והמולטימדיה. אוויה נכנסה לזה בעוצמה רבה ע"י רכישה של רדוויז'ן לפני כ-7 שנים. מרכז המו"פ של התחום, שהיה בעבר רדוויז'ן, נשאר בישראל ומאז רק התפתח. כך, שמרכז הפיתוח של פתרונות הווידיאו בעולם מבית חברת אוויה יוצא מכאן - מחולון. זה תחום הנמצא כל הזמן בצמיחה.

אוויה היא חברה של כ-3 מיליארד דולרים מכירות לשנה. בעולם ה-Collaboration, העבודה הקבוצתית, אנו גם כן מס' 1 במכירות בעולם, תחום, שבעבר נשלט במשך שנים ע"י סיסקו, המתחרה הגדולה שלנו. 

אוויה היא חברה של כ-8 אלף עובדים, 4.8 אלף פטנטים רשומים והרבה חדשנות. אנו פועלים בכ-170 מדינות ברחבי העולם עם כ-110 אלף לקוחות משלמים. בכל דקה, המערכות שלנו מפעילות כ-3.7 מיליון עמדות במוקדי שירות ברחבי העולם, 2.6 מיליון שיחות צ'ט עם מוקדי השירות ו-90 אלף שיחות וידיאו. 

כיום, 80% מהפעילות של אוויה היא בתחום התוכנה. זה שינוי עצום מהעבר שלנו, בו היינו בעיקר חברת חומרה ומערכות. אנו משקיעים הרבה, גם במרכז המו"פ שלנו בישראל, בתחומים דוגמת UC (תקשורת אחודה), CC (מוקדי שירות), עולם הווידיאו ועוד. הצגנו לשוק כמות עצומה של כלי פיתוח, שהחברות יכולות לפתח לבד, או בעזרת מתכנתים חיצוניים, אפליקציות המתאימות לצרכים הייחודיים שלהן.

בנוסף, יש לנו שוק של אפליקציות - Market Place, מלא אפליקציות, עם מעל ל-3 אלף אפליקציות, שפותחו ע"י חברות ומתכנתים ועומדים חופשי לרשות כל ציבור הלקוחות וכל עסק יכול למצוא שם כל פיצ'ר, שהוא צריך וחושב להשתמש בו במערכות שלו, לטובת לקוחות הקצה שלו והמשתמשים הפנימיים. 

התחום בו אנו עוסקים עובר טרנספורמציה מהירה, בעיקר בגלל תהליכי הווירטואליזציה. נעלמה החשיבות של מיקום המחשב. נעלמה החשיבות של מיקום הרשת. כי כיום, בכל מקום יש רשת קווית, אלחוטית או סלולרית, כולם עובדים מהענן, הכל עבר ל-IP.

אופן העבודה שלנו, כחברה עסקית, גם כן השתנה. בעבר מכרנו ללקוחות שלנו רישיונות על כל מכשיר קצה. כיום, הלקוח יכול לקנות רישיון אחד לשירות ולהתקין אותו על כמה מכשירי קצה מכל סוג, נייחים וניידים, שירצה. היום הלקוח יכול לעבור שקוף בין מכשירי קצה. הוא יכול לדלג בשיחת וידיאו בין הסמארטפון שלו למחשב הנייד שלו וכד'. הכל עובר חלק בלי ניתוק.

על אותה מערכת אפשר לפתוח שיחת וידיאו ולנהל מספר שיחות, בשיחות ועידה, הכל בקליקים של עכבר. היישר מהדפדפן. קוראים לזה WebRTC. 

כך, כל הערוצים של התקשורת נמצאים תחת מעטפת אחת: שיחות, וידיאו, צ'ט, העברת קבצים, שיתוף קבצים, שיחות ועידה, עבודה קבוצתית, רשתות חברתיות ועוד. הכל נמצא במערכת אחת. כך, שיש לנו פתרונות לכל סדר גדול של עסקים ולכל צורך.

כל עסק, גם הכי קטן עם כמה שלוחות, יכול לקבל את כל היכולות של ארגון גדול עם אלפי שלוחות מכל הסוגים, כולל CC. כל הטכנולוגיות הכי חדישות, כולל בעולמות הווידיאו, נגישות כיום לכולם.

בעולם ה-WebRTC הכל נהיה פשוט, כי לא צריך תוכנת לקוח להוריד למכשיר הקצה, כי הכל זורם ומופעל מהדפדפן, באופן שקוף ונוח למשתמש הקצה, שיודע להפעיל דפדפן בקלי קלות". 

גיא גדניר, (בתמונה משמאל), סמנכגיא גדניר"ל פיתוח עסקי ותפעול עסקי, אוויה [מנהל מרכז המו"פ של אוויה העולמית הממוקם בישראל]: "אנו במרכז הפיתוח כ-120 איש, מתוכם כ-100 הם אנשי תוכנה.

אנו עוסקים במו"פ ב-3 תחומים מרכזיים: UC (תקשורת אחודה), מוצרי קצה חדישים דוגמת טלפוני IP עם מערכת הפעלה אנדרואיד הפועלים בדומה לסמארטפון, רק על השולחן, ופיתוחים בענן, כולל שירות פגישות בענן, אפליקציות תקשורת בענן.

במרכז הפתרונות החדשים שלנו בענן אנו מציעים מערכת, שפיתחנו במרכז המו"פ שלנו בשם: Equinox Meeting Online.

למערכת שלנו יש אין ספור של יכולות ואין ספור של מערכות משלימות דוגמת מערכות ראש הכוללות נטרול רעשים, רמקולים קטנים מבוססי בלוטוס', מצלמות חכמות ועוד.

העולם הולך לענן ולשילוב של המובייל בענן ולכן אנו מתחילים לראות כעת את הביקוש לטכנולוגיות חדשות דוגמת WebRTC". 

יוסי הירש, (בתמונה משמאל), פריסל, אוויה ישראל: "יוסי הירשלצערי, אין עדיין ענני טלפוניה מוצלחים בישראל. הסיבה: השימוש בפתרונות טלפוניה בענן יקרים יותר לטווחי הזמן, שרוכשים מרכזיה: 5 עד 10 שנים.

בישראל, חלק לא קטן מהעסקים והארגונים קונים מרכזיות ל-10 שנים ומעלה. לטווח זמן של 10 שנים, העלות הכוללת על מרכזיה זול יותר משימוש במרכזיה בענן. עד שזה לא ישתנה, זה יהיה מכשול להתפתחות שירותי הענן בטלפוניה בישראל. 

יש כיום כבר כמה עננים של טלפוניה בישראל, דוגמת הענן של בינת על בסיס הציוד של סיסקו, ענן של בזק וענן חדש של בינת עבור הממשלה, ענן הנקרא שירלי, שהוא ענן סגור רק לממשלה.

בעולם, המחירים שונים והעננים הרבה יותר זולים מהתקנה מקומית של טלפוניה. לכן, טרם הייתה פריצה משמעותית בתחום הזה בישראל ורוב ההתקנות בעולם העסקי, גם כיום, הן של מרכזיות מקומיות או מרכזיות במתג הווירטואלי של חברת בזק המכונה I-Centrex, שזה לא מרכזיה בענן.

לנו יש פתרונות של מרכזיות בענן: יש לנו גם ענן פרטי המתאים לחברות ועסקים רב-לאומיים, כי הענן בארה"ב. אפשר להתקין את הענן שלנו בכל מקום בישראל אם יהיה ביקוש.

פתרון נוסף בענן זה ההסכם שלנו עם אבנט, שהקימה ענן טלפוניה על בסיס המערכות שלנו והיא מוכרת שירותי טלפוניה בענן מטעמנו לכל השוק. לקוח הקצה בוחר לו את ספק המפ"א, שהוא רוצה שיהיה מחובר לענן הזה, והלקוח יכול להחליף בין הספקים. כך, שהוא לא כבול לספק תקשורת מסוים לכל החיים.

ממה שאני רואה, כל ספקי התקשורת בדרך לטלפוניה בענן. כך, שבעתיד נראה שינוי יותר משמעותי בשוק הזה. 

מה שמתחיל לתפוס תאוצה בישראל, זה שילוב של עולם הרשתות החברתיות עם כל פתרונות הווידיאו, המולטימדיה והטלפוניה האחרים. אנו נענינו לאתגר הזה ומציעים שילוב של מערכות חברתיות דוגמת: פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ וכיו"ב, למערכות הטלפוניה ומוקדי השירות. יש לנו פתרון ענני, שמשלמים עליו רק על פי שימוש, פתרון המשלב רשתות חברתיות עם צ'ט-בוטים, מערכת חכמה עם AI, עם תמיכה בעברית. כל המערכות שלנו תומכות בעברית. למערכת החדשה קוראים Avaya AVA, וזה משתלב היטב עם הדרישה ההולכת וגוברת, כמעט מכל הארגונים, לשלב מובייל ב-CC. 

הסיבה להתפתחות הזו מאוד ברורה: כמעט כולם מתקשרים ל-CC מהסמארטפון שלהם ולכן יש צורך לספק להם חוויית לקוח המתאימה לעולם המובייל, עולם הסמארטפונים.

לכן, המוקדן אמור לענות לפונה באותו כלי, שנוח לפונה ושהוא רגיל להשתמש בו בחיי היום-יום שלו. זה ניתן למימוש די בקלות בפתרונות WebRTC, ויש לנו כבר 2 פלטפורמות של UC בענן עם WebRTC וכל החוכמה של עולם ה-AI.

מערכת אחרת היא Aura המתאימה לעסקים גדולים והמערכת השנייה IP Office הנמכרת בפורמט של שירות ענן ע"י אבנט. אני רואה, שזה תחום, שהביקוש לו רק יעלה בשנים הקרובות ולשם השוק הולך". 

המצגת של אוויה שהוצגה במפגש נמצאת - כאן, למתעניינים. 
 

WEBRTC




 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים