יזמים - איך עובדים עם תקשורת ההייטק? סיכום פאנל עיתונאים ובלוגרים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> יזמים - איך עובדים עם תקשורת ההייטק? סיכום פאנל עיתונאים ובלוגרים
יזמים - איך עובדים עם תקשורת ההייטק? סיכום פאנל עיתונאים ובלוגרים
מאת: נירית וייס-בלט, 4.5.15, 16:10נירית וייס-בלט
 
בלעדי: במפגש פורום "EISP- Entrepreneurship and Innovation Support Program 8200" ייעצו כתבים טכנולוגיים ליזמים כיצד לעבוד מולם כדי להשיג חשיפה לסטארטאפ שלהם. הטיפים המרכזיים – להלן.
 
פורום "EISP- Entrepreneurship and Innovation Support Program 8200", שמונה מעל ל-2,000 יזמים, התכנס אמש (3.5.15) במשרדי גוגל קמפוס בת"א. הפורום פועל לטובת יזמים מתחילים במטרה לסייע להם לקדם את הסטארטאפים שלהם. המפגש הנוכחי התקיים בהשתתפות כ-250 איש ונושאו היה: יזמים, איך עובדים עם תקשורת ההיי-טק? פאנל עיתונאים ובלוגרים.
 
האירוע היה דומה מאוד לאירוע אחר שסיקרתי לאחרונה, שבו כתבים טכנולוגיים בינלאומיים שיתפו ב"עשה ו"אל תעשה" בפיץ' (פניה) אליהם.
 
הפעם, הפאנל, בהנחיית גיא קצוביץ', הכיל 5 עיתונאים טכנולוגיים מקומיים, המסקרים את ההייטק והיזמות בישראל:
אור הירשאוגה- כתב היי-טק ב"וול סטריט ג'ורנל".
אסף גלעד- כתב ההיי-טק של "כלכליסט".
ענבל אורפז- כתבת ההיי-טק ב"דהמרקר".
רועי גולדנברג- כתב האינטרנט וההייטק של "גלובס".
רועי לטקה- עורך אתר "גיקטיים".
 
להלן ריכוז עצותיהם:
  • בדומה למפגש הקודם, הדגש המרכזי היה: מספרים, או כפי שאחד מעיתונאי הפאנל אמר: Show us the money. יש ציפייה, שתיידעו אותנו על כל הפרטים אודותיכם בעיקר המספריים, למשל: מי היו המייסדים של החברה, מתי היא קמה, כמה כסף היא גייסה, מי המשקיעים בחברה, כמה עובדים יש לה בארץ, כמה עובדים מתכננים לגייס, כמה הכנסות והאם החברה רווחית, כמה משתמשים וכו'. בהקשר לגיוס הון: אם הסכום לא מרשים, לעיתים דווקא הדמות ממנה גייסתם יכולה להיות המעניינת לכותרת, אם מדובר במשקיע מפורסם (עם רקורד).
  • כדי לתפוס את תשומת ליבו של הכתב: תספרו לו סיפור, שהוא לא עליכם מתוך רכילות ההייטק, כלומר, על מגמות ותופעות, שאינן קשורות ישירות אליכם, שאנו מתעסקים בהן כאשר קרה משהו שלא נכתב אודותיו. ככל שתשתפו אותנו במידע בסגנון "הוא לא מחפש למכור את עצמו, אלא לספר לי סיפור מעניין" כך תיווצר מערכת יחסים טובה יותר ובעתיד נענה יותר בחיוב בהקשר אליכם. עיתונאי ומושאי הסיקור שלו זו מערכת יחסים לטווח ארוך. אם יש עכשיו עסקה בוערת בשוק, שיש לכם מידע בעל ערך לגביה אז תיידעו, גם אם שמכם והחברה שלכם לא יזכו בפרסום, בפעם הבאה, שנרצה לראיין מישהו לאיזשהו צורך, נזכור שבעבר עזרתם לנו.
  • תתחילו לייצר תקשורת משלכם, נוכחות ברשתות חברתיות ותכתבו עליכם מספיק. כך, שהכתבות שלנו רק ייגבו את הנוכחות הקיימת שלכם ברשת.
  • יחסי ציבור לסטארט-אפ- כן או לא? ובכן: פנייה מיחסי ציבור ופנייה מיזם לא מתקבלים אצלנו אותו דבר כי לגבי יחסי הציבור אנו יודעים, שהם רוצים לקדם את מי שמשלם להם כסף. יש לנו יחסים אישיים טובים עם יחצ"נים שונים והלקוח יכול להרוויח מזה, אבל לעיתים הקשר לא טוב ואז הסטארטאפ ייפגע מכך. אם אתם לא יודעים איך לפעול ואין לכם שום קשר אישי לעיתונאים כדאי לפנות ליחסי ציבור (כי הם כן מקושרים), אבל קחו בחשבון, שהפילטר שלנו שונה בהתייחסות מולם לעומת התייחסות לפניה אישית מיזם. לעיתים נקשיב יותר ליזם עצמו, שיגיע עם הסיפור, כלומר למנהל השיווק, שרוצה להגיע לקוראים הישראלים ומבקש לעניין אותנו על החברה שלו.
  • קחו בחשבון שהמטרה שלנו היא לא לעזור לך כיזם, אלא למעסיקים (בעלי העיתון ועורכיו) ולקוראים שלנו, אז אם נחליט לבקר אתכם אחרי בדיקת החומרים- זו אופציה שתמיד קיימת, כמו אזכור המתחרים שלכם והאם יש להם פיצ'רים טובים יותר.
  • כמה שיותר תתאימו את עצמכם לאופי הסיפורים, שהכתב הספציפי מפרסם, כך, יגבר הסיכוי, שיסקר גם אתכם. במקום לשלוח לכולם אותו מייל, שאולי לא ייצא מזה כלום, תעשו שיעורי בית על תחומי העניין, כדי לעשות פיץ' אישי לכתב הרלוונטי ביותר.
  • אם אתם מעוניינים לפנות לחשיפה בחו"ל ואתם לא נעזרים במשרד יחסי ציבור, אתם חייבים לעשות מיפוי של האתרים, הבלוגים הבולטים ולהבין מי הכתב הספציפי, שסיקר את השוק שלכם או את השלב בו אתם נמצאים ולדאוג לפנייה אישית, כלומר, לא לפנות למערכת האתר אלא ישירות לכתב הרלוונטי ורק אליו. אל תפנו במקביל גם לקולגות שלו, כדי שלא יהיה מצב, ששניהם יתחילו לעבוד על סיפור ויגלו שזה קורה במקביל, ואז שניהם לא יפרסמו עליכם יותר כלום. חשובה הסבלנות מול גורם אחד. אם פונים אלינו, הכתבים הישראליים, זה בעיקר להכרזה על גיוס הון, שבעקבותיו הצורך בגיוס עובדים, שזה רלוונטי לשוק הקוראים המקומי. לעיתים יש עדיפות להתחיל דווקא בישראל, כי קוראים אותנו גם בחו״ל והסיכוי, שאנחנו נעשה סיקור מעמיק וטוב גובר וגם סף הכניסה נמוך לעומת התחרות על תשומת הלב של הכתבים בחו״ל. אנו שמחים לחשוף אתכם פה, אבל כדי להצליח גלובלית הכי חשוב לכם זו החשיפה, בסופו של דבר, בבלוגים הבינלאומיים. אנו קוראים את הבלוגים הטכנולוגיים הבולטים ומתרגמים תכנים שלהם.
  • לשימושכם: רשימה של בלוגים טכנולוגיים מובילים מחו"ל מצויה בכתבה הזו.
  • אם מדובר באמברגו, אל תשתפו את כל הפרטים עד שאנו מאשרים שאנו מקבלים עלינו את האמברגו. מומלץ להשקיע בכתב ובבלעדיות כי זה מבטיח חשיפה מעמיקה יותר. אתם יכולים להציע ראשוניות (כלומר, עד שזה מופיע בכלי תקשורת שלי אתם לא שולחים את החומר לכלי תקשורת אחר), אבל תיקחו בחשבון, שאחרים יירתעו מלכתוב על משהו, שכבר פורסם. אחרי שהופיע במקום אחר אנו לא נסקר אלא אם אחרי תקופה יש על הסיפור טוויסט מסוים, פוקוס אחר או כחלק מכתבות סקירה של ענף בשוק. עדיף לשלב הודעה על גיוס עם הודעה על השקת המוצר בתוך אייטם אחד (רווח זמן קטן ביניהם ימנע מאתנו לסקר את החדשה השנייה בסמיכות ואז זה לא יתפרסם).
  • אל תשלחו מייל באמצע הלילה, כי בבוקר תהיו בתחתית ההודעות וכנ"ל לגבי סוף-השבוע. אל תצרפו תמונות של המוצרים בגוף המייל, אלא קישור להורדה משירותי ענן כמו דרופבוקס. כנ"ל לגבי סרטון וידיאו - זו תוספת מומלצת להמחשה ואתרי החדשות אוהבים להשתמש בווידאו, אבל תצרפו קישור להורדתו (לא את קובץ הווידאו עצמו).
  • כאשר קהל הקוראים יותר טכני ומתעניין בפיתוח המוצר עצמו, כדאי לשלוח להתנסות מוצרים ברמת אלפא או בטא לשם ניתוח, יותר מאשר במקרה של קהל קוראים המצפה לשמוע על המוצר הסופי הממשי לרכישה.
  • כתיבת מאמר אורח: יצטרך להיות על השוק הכללי, תופעה רחבה והמגמות בתוכה, לא שיווקי על כמה החברה והמוצר שלך נהדרים ופורצי דרך. אם הטקסט מביא ערך מוסף של ידע מפי מומחה זה יתפרסם אחרי עריכה ובדיקה שאין שיווק לסטארטאפ עצמו.
  • הייתה טענה מהקהל: אתם לא מסקרים מספיק קהילות יזמים וחממות מהפריפריה (למשל של ערבים מנצרת, חרדים מירושלים וכו׳). העיתונאים ענו, שבמקרים כאלה לא חשובה החברה הספציפית אלא הקהילה הגדלה והמספרים התומכים בזה שהמגמה עולה, זה העניין שיוביל לסיקור מצדם. המענה האישי שלי לטענה זו: הקוראים של Telecom News דווקא רגילים לקרוא כתבות בדיוק כאלו. אז מי שטרם עקב, ניתן לבדוק ב"חיפוש" ולראות עד כמה האתר מסקר אירועי טכנולוגיה מהפריפריה ושל אוכלוסיות כמו של חרדים וערבים וגאה בזה.
  בתמונה: חברי הפאנל: מימין לשמאל: אור הירשאוגה, רועי גולדנברג, רועי לטקה, אסף גלעד וענבל אורפז.
 
הפאנל



 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים