למה 9 מיליוני מנויי חברות הסלולר לא מקבלים מענה 24/7 לכל תקלה טכנית?

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות עולם ה-ICT >> פורסמו "אלופי הבדיקות של ישראל" בתחרות הבדיקות הישראלית - ISTC >> למה 9 מיליוני מנויי חברות הסלולר לא מקבלים מענה 24/7 לכל תקלה טכנית?
פרק ראשון בסדרת כתבות, שתחשוף את "שלטון הצללים" במשרד התקשורת, שעובד בהתנדבות בשירות חברות הסלולר, כדי למנוע הטבות צרכניות עבור הציבור. והפעם: כיצד הרפורמה לשיפור המענה במוקדי השירות של חברות הסלולר לתקלות טכניות נדחתה (ולא בפעם הראשונה), בפעולה נסתרת, ללא כל שימוע ציבורי, ללא כל פרוטוקול דיון וללא פרסום לציבור.
מאת: אבי וייס, 20.4.19, 19:50נתי כהן ואיוב קרא

בסדרת כתבות חדשה, שעוסקת בנושאים הצרכניים הכי חשובים לציבור הצרכנים בתחום הנייד (כל עם ישראל) ושהיא למעשה "הכנה" לשר התקשורת הבא (מי שלא יהיה), איך מתנהל משרד התקשורת במציאות, כמשרד ממשלתי, שאמון על ייצוג האינטרס הציבורי והצרכני, אנו חושפים ונחשוף את הפרות החוק וההתעלמות מכל נורמה, תקנה ורישיון.

בשנה האחרונה בוצעו כמה וכמה מהלכים בשיטת "שלטון הצללים" (Deep State), שיטה שבה פקיד אחד בגיבוי "קליקת הפרקליטים" והממונים עליו (לכל אורך השרשרת, לרבות המנכ"ל נתי כהן ועד לשר התקשורת איוב קרא, שניהם בתמונה למעלה משמאל), נותנים גיבוי וחיפוי למעשים בלתי חוקיים ואנטי צכניים הללו.

השר האחרון, שראה רק את טובת הציבור במשרד התקשורת, היה השר לשעבר אריאל אטיאס והמנכ"ל האחרון, שראה רק את טובת הציבור, היה מרדכי מרדכי. 

מאז עברנו סדרה של שרים ומנכ"לים, שגרמו לנזקים של מיליארדים לתשתיות התקשורת של ישראל, והכי חמור: גרמו לכאוס רגולטורי בסגנון של "איש הישר בעיניו ייעשה".

הצמד של השר - איוב קרא, והמנכ"ל - נתי כהן, האפיל בנזקיו ובכאוס שיצר בשוק התקשורת על קודמיו, גלעד ארדן כשר, אבי ברגר ושלמה פילבר כמנכ"לים. 

הפרות החוק, התקנות והרישיונות, הפכו לנורמה. משרד התקשורת הפך את שוק התקשורת ל"מדינת בננות" מונעת מאינטרסים צרים ביותר וחסרי כל הגיון ואינטרס ציבורי,  והכי גרוע - בניגוד לחוק

למותר לציין, שכל פניותינו במהלך השסיני ליבלבועות אחרונים לקבל הסברים מצד צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) לא נענו ולכן את רוב המידע, שמוצג כאן, אסף עבור קוראינו, סיני ליבל (בתמונה משמאל), שמכיר את כל הנושאים הללו היטב, במסגרת עיסוקו בנושאים הללו במאבקים רבי שנים.  

לנושא, שאנו חושפים כאן, בפרק הראשון בסדרה, הקדשנו כבר מאמר פרי עטו של סיני ליבל, שפורסם ממש בתחילת מרץ 2019 תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "האם יחול מפנה לגבי מוקד טלפוני 7X24 בחב' הסלולר לטיפול בתקלה טכנית?". מומלץ לקריאה כרקע לחשיפה כאן.

בקצרה: החל מ-21.3.19 היה אמור להתחולל מפנה דרמטי במוקדי השירות של כל החברות הסלולריות, ומנויי חברות הסלולר היו אמורים לקבל מענה בעניין כל תקלה בקבלת שירותי רט״ן (סלולר), 24 שעות ביממה, כל ימות השבוע ובמשך 364 יממות בשנה (כשנכון להיום, מפנים מנוי המתקשר אחרי השעה 18:00 לפנות למוקד הטכני החל מהשעה 08:00 למחרת, ובשבתות וחגים אין מוקד לסיוע טכני וכמובן אין ביום כיפור). זאת,כפי שקבע מנכ״ל משרד התקשורת בחתימת ידו ב-21.5.18.

סיני ליבל צפה במאמרו הנ"ל, שהמועד הזה לא יכובד. למה? פשוט, כאשר מכירים איך משרד התקשורת עובד (Deep State כבר אמרנו?), היה זה די ברור, שבמנגנון "רפובליקת הבננות", ששולט במשרד התקשורת מזה כמה שנים טובות, האינטרסים הכלכליים של חברות הסלולר חשובים פי כמה מהחוק, מהתקנות, מהרישיונות, מהחלטות הממשלה והכנסת, מהאינטרס הציבורי ומהאינטרס הצרכני.

ואכן, 21.3.19 חלף עבר לו ושום שינוי לא התרחש במוקדי השירות של חברות התקשורת

לכן, שלחתי ביום 15.4.19 לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת את הקובץ המצוי כאן, המתאר לפרטי פרטים מלווה במסמכים מקוריים את השתלשלות הנושא הזה, כפי שנחשף ע"י סיני ליבל ושאלתי: "מה תגובתכם למצ"ב?". תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

מה שקרה מאחורי הקלעים הוא, שהמועד ליישום הרפורמה של מתן שירות טכני לכל תקלה ללקוחות חברות הסלולר נדחה ל-21.05.2019 ומשם הרפורמה נדחה ל-25.07.2019.

האם היה שימוע לדחיות הללו? - לא ברור.  
האם היו איזה דיון ואיזה פרוטוקול דיון לדחיות? - לא.
מהם הנימוקים לדחיות? - לא ידוע. אין נימוקים. אין דיון ואין פרוטוקול... 

איך השינויים הללו בתאריכים "הוגנבו" בלי שנרגיש, לרישיונות החברות? דרך שימוע משני, שלא פורסם אף הוא לציבור ולא עלה לאתר משרד התקשורת, עד שנחשף ע"י סיני ליבל (זאת, בעניין אחר לגמרי, בעניין "חוק 6 הדקות", שהפך במשרד התקשורת הישראלי, במקום 6 דקות כמופיע בחוק, ל"חוק 8 הדקות", נושא שנעסוק בו בפרק השלישי בסדרה), בסוף ההחלטה לגבי "חוק 8 הדקות" החדש, הוכנס התיקון הזה (גם כן הוסתר מהציבור עד שנחשף על ידנו), תיקון בתאריכי היישום של תמיכה טכנית וגם כן בצורה עקיפה ומוסווית. זאת, בלי להזכיר במפורש בהחלטה, שההחלטה הזו על הרפורמה נדחית. בשימוע עצמו, שכאמור היה נסתר מהציבור, עניין הדחייה של הרפורמה הוסתר בניסוח פתלתל של כותב השימוע. זה הסתתר גם בתוצאות השימוע (מסמך שהיה נסתר בפני עצמו) בלי להזכיר באופן ישיר שהרפורמה נדחתה. פשוט, זה "הושתל" כבדרך אגב בתוצאות השימוע שעסק בנושא אחר לגמרי ("חוק 6 הדקות"), מבלי שהיה בכלל שימוע ציבורי לנושא הציבורי - צרכני הזה (השימוע המשני הזה הופנה רק לבעלי העניין, לא פורסם לציבור ולא עלה לאתר המשרד - עד שחשפנו אותו). 

הסבר מתפתל כיצד הפלא הזה קרה ו"בושל" מאחורי הקלעים מצוי כאן (למתעניינים), בתקווה שתצליחו להבין מה כתוב במענה הרשמי של משרד התקשורת לסיני ליבל, ששאל שאלות ממוקדות כיצד נולדה הדחייה של המועד ליישום הרפורמה בתחום המענה לכל תקלה טכנית, וקיבל תשובה מאוד מוזרה (בלשון המעטה) ממשרד התקשורת, לפי חוק חופש המידע. 

אם לא די בתרגיל הירוד, החשאי והשקרי הזה (של ערבוב בין 2 נושאים, בשימוע אחד נסתר, שעסק בנושא אחר), הדחייה של מועדי יישום התיקון ברישיונות של חברות הסלולר בתחום מתן השירות הטכני לכל תקלה, לא היה השינוי היחיד שבוצע במחשכים ע"י ה-Deep State של משרד התקשורת, כדי לטרפד את ההחלטות הצרכניות החשובות הללו.

בוצע עוד שינוי בהחלטה וברישיונות: הוחלפה מילה אחת בהחלטה, מילה מאוד משמעותית, מילה, שנועדה לחסל לחלוטין את ההחלטה, לא רק לדחות את מועד ביצועה, שוב ושוב.

סיני ליבל ואני עלינו על זה במקביל ממש במקרה, בגלל התחכום של הזיוף הזה במילה אחת בהחלטה בתיקוני הרישיונות. את החשיפה המדהימה הזו נפרט בפרק השני בסדרה, שהתחלנו בה היום.

כך, גם התאריך של הרפורמה (למתן שירות טכני לכל תקלה סביב השעון) נדחה וגם המשמעות של הרפורמה טורפדה (בהחלפת מילה בתקנות) ולכן לקוחות חברות הסלולר לא מקבלים שירות טכני לכל תקלה 24X7X364 כפי שתוכנן כבר לפני כשנה, החל מ-21.3.19, ולא ברור עד הסוף מתי הציבור הצרכני (כ-9 מיליון לקוחות חברות הסלולר) כן יקבלו שירות כזה ובאיזו צורה (אם בכלל).

כל זאת, לאור השיבוש, שהוכנס בחשאיות (עד שנחשף ע"י סיני ליבל ו-Telecom News), שיבוש מכוון, שהוכנס ברפורמה החשובה הזו, ע"י אדם אחד במשרד התקשורת, שקיבל גיבוי וחיפוי מצמרת משרד התקשורת, לכל אורך הדרך של השיבוש הבלתי חוקי והאנטי צרכני הזה, גיבוי וחיפוי מלאים מהשר ומהמנכ"ל. הוגשה תלונה חריפה כנגדו וכנגד ראשי המשרד ואנו נדווח מה מתפתח עם התלונה הזו. המשך יבוא ודי בקרוב. 
תמיכה טכנית



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים