"מגן הצרכנים מכה שוב" ותובע בגלל אי תמיכה בתקלות גלישה בסלולר 24X7

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "מגן הצרכנים מכה שוב" ותובע בגלל אי תמיכה בתקלות גלישה בסלולר 24X7
ממלא מקום הרגולטור (כלומר: משרד התקשורת) בהעדרו, סיני ליבל, פועל באמצעות בית המשפט, לאכוף על חברת הוט מובייל (וכלל חברות הסלולר), להפעיל מוקד טלפוני מאויש 24/7 לתקלות המונעות גלישה, במקום מוקד מאויש הפועל כיום רק 10 שעות ביממה לתקלות גלישה.
מאת: אבי וייס, 12.6.17, 10:44סיני ליבל
  
לאחר סדרת הצלחות בתביעותיו בתחום הגנת הצרכנים (בדגש על תחום הסלולר), ממשיך סיני ליבל (בתמונה משמאל), לתבוע  את משרד התקשורת וגם את הוט מובייל (כמייצגת בעיניו כרגע את חברות הסלולר. בפעמים קודמות תבע את סלקום...).

בפעם האחרונה (בשנה שעברה) סיני ליבל זכה בבית המשפט, כשתבע את משרד התקשורת והוט-מובייל, כמפורט כאן, כאן וכאן). אבל מתברר שזה לא עזר.
 
זאת, בגלל התנהלות אנטי-צרכנית ובלתי חוקית, שנובעת ישירות מצמצום שעות פתיחת מוקדי השירות של חברות הסלולר (נושא, שבגינו הוגשה תביעה ע"י סיני ליבל נגד מנכ"ל משרד התקשורת והיועצת המשפטית של משרד התקשורת, נושא המפורט בהרחבה כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן).
 
הבעיה הטרייה הפעם: מי שמתקשר למוקדי השירות של חברות הסלולר בערב ובלילה מגלה, שהמוקדים הללו מספקים שירות תקלות רק לתקלות של קבלת והוצאת שיחות (ובעיות של גניבה \ אבדן \ תקלות בנדידה בחו"ל).
 
אולם, תנאי הרישיון של חברות הסלולר מחייבים אותן לספק שירות 24X7 (למעט יום כיפור) עם מענה גם לתקלות רשת. משמע: גם לתקלות גלישה. כלקוח של הוט מובייל, פנה סיני ליבל גם להוט מובייל וגם למשרד התקשורת כדי להסב את תשומת ליבם לאי עמידה בתנאי הרישיון. בהיעדר תגובה מצידם, סיני ליבל לא היסס, פנה ותבע אותם בבית המשפט (כתב התביעה מצוי כאן – למתעניינים).
 
גם אנו פנינו אל משרד התקשורת והוט מובייל וביקשנו את תגובתם בנושא זה, אך לא הצלחנו לקבל תגובה, לא שלא ניסינו, חזרנו וניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.
 
כך, ממלא מקום הרגולטור במדינת ישראל (סיני ליבל)  מגיש שוב תביעה נגד משרד התקשורת וחברת הוט מובייל (שפסק הדין בה ישליך על כל חברות הסלולר), תביעה, שמטרותיה הן כמצוטט מכתב התביעה:

1. כפייה על משרד התקשורת, שימלא את חובתו החקוקה בחוק התקשורת - לפקח על יישום תנאי הרישיון, שנתן לחברות הסלולר. לענייננו: לכפות על חברות הסלולר הפעלת המוקד 24/7, שיטפל גם בתקלות רשת המונעות מהמנוי גלישה.

2. כפייה על חברות הסלולר עצמן להפעיל מוקד מאויש 24/7 גם לתקלות רשת המונעות מהמנוי גלישה.  

3. לכפות על הוט-מובייל, שתחדל מלהטעות את מנויה המתקשרים למוקד שירות הלקוחות הטלפוני שלה מעבר לשעות העבודה ושומעים את ההודעה – המטעה (גם  לשיטתה )– הבאה:
"לשירות לקוחות אנא הקישו 2...לקוחות יקרים, מוקדי השירות סגורים כעת, ומטפלים בשירות לנוסעים לחו"ל  ודיווח על אובדן וגניבת מכשיר בלבד. בכל נושא אחר נציגינו ישובו לעמוד לשירותכם בשעות הפעילות בימים א'-ה'......"

4. לקבוע כי פרשנות הוט מובייל (בהסכמה שבשתיקה של משרד התקשורת), כי תקלת רשת הינה רק תקלה רוחבית (הן לעניין קבלת והוצאת שיחות והן לגבי גלישה)  – אינה הפרשנות הנכונה של תנאי הרישיון שלה.
 
התביעה שסיני ליבל הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב (ת"ק 11062-05-17), לשיטתו היא בסך הכול עוד הליך בפרשת בג"ץ 5605/09, שעסק בשעות הפעלה של מוקדי השירות בחברות הסלולר (אז הנתבעים ע"י סיני ליבל היו: משרד התקשורת וחברת פלאפון).

המדובר כעת במיליוני מנויים של חברות הסלולר, שלא מקבלים שירות לתקלות גלישה במשך 14 שעות בכל יממה מימות השבוע (הכל נעשה, ככל הנראה, כדי לחסוך בהוצאות של החברות על מוקדנים ותמיכה בלקוחות).

אין שום סיבה, שלקוח של חברות הסלולר יצטרך להמתין עד למחרת בבוקר, כדי לקבל מענה לתקלות גלישה, או היעדר מוחלט של יכולת גלישה סלולרית, ובמיוחד כשתנאי הרישיון מתייחסות למושג "תקלות רט"ן" ולא לתקלות שיחה, כפרשנות חברות הסלולר והאימפוטנציה בהגנת הצרכנים, של משרד התקשורת עצמו.
 
בהערת אגב אציין, שאת החלל של היעלמות אגף בכיר פיקוח והאכיפה של משרד התקשורת מהשטח ומשוק התקשורת החלו למלא ארגוני הצרכנים ובמיוחד הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן במשרד הכלכלה והמועצה לצרכנות. מהרשות להגנת הצרכן נמסר, שתחום התקשורת הוצב במקום גבוה בסדר העדיפויות בתוכנית העבודה של הרשות ל-2016–2017. "אף ששיעור ההוצאות על תקשורת בקרב הוצאות משקי הבית הוא רק 4.5%, שיעור התלונות בתחום הוא 33%", אומרים ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. "הסבר אפשרי לתופעה הוא התחרות האגרסיבית בענף, שמתבטאת בירידת מחירים ומאופיינת עפ"י התלונות בשימוש רחב בפרקטיקות מטעות ובלתי־הוגנות כלפי הצרכן, במחיר וגם במרכיבי העסקה".
 
אגף בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, שהיה אגף מפואר במשרד ומוביל בהגנת הצרכנים בישראל, למעשה הוכחד עם כניסתו של שמילה מימון לתפקיד הסמנכ"ל הבכיר לפיקוח ואכיפה במשרד התקשורת בתחילת העשור ("הושתל" לתפקיד זה ע"י ידידו, המנכ"ל דאז, עדן בר טל). בהמשך ל"השיגיו" המרובים הוא אף התקדם לאחרונה לתפקיד המשנה למנכ"ל, במסגרת מה שמכונה "שינוי ארגוני". המדובר ב"שינוי ארגוני" כושל לחלוטין, שכל כולו נועד לתכלית אחת בלבד: לקדם את שמילה מימון.

האגף הזה במשרד התקשורת, במקום להגן על הצרכנים, החל להמציא עבירות פיקטיביות המשרתות מטרות עלומות, שמובילות רק לטובת חלק מהחברות, תוך רמיסת הצרכנים והחוק (והתעלם מכל שאר העבירות והפרות החוק הסיטונאיות המתבצעות בשוק, למשל של גולן טלקום), והאגף הזה החל מפיץ דו"חות שנתיים פיקטיביים לחלוטין על מצב הצרכנים והשירות הצרכני בשוק התקשורת (Fake News).
 
התפתחות בתחום "תעלול החזרת הסים" של סלקום.
לאחר ההצלחה המדהימה של סיני ליבל בתביעתו נגד משרד התקשורת וסלקום בנושא "תעלול החזרת הסים" (כמפורט: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאןכאן, כאן וכאן), הוגשו לאחרונה 2 תביעות ייצוגיות נגד סלקום בפרשה זו. ברור, שיש צורך לאחד את 2 התביעות הללו, וברגע שבית המשפט המחוזי יקבל את התביעות ויחליט מי יוביל את התביעה הייצוגית המאוחדת נגד סלקום, נעדכן את קוראינו בפרטי התביעה.
 
בית המשפט



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים