מנכ"ל משרד התקשורת פרסם אמש (19.12.18) שימוע הזוי נוסף בשירות "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת" בעניין בקשת קבוצת בזק לאחד את YES, פלאפון ובזק בינ"ל ליחידה עסקית אחת ("שותפות רשומה") כשבפועל כבר יש לה מנכ"ל אחד וסמנכ"לים משותפים לכל 3 החברות.
מאת:
אבי וייס, 20.12.18, 07:30
ניתוח: לפני כ-4 חודשים פרסמתי מאמר תחת הכותרת: "
בזק בצומת דרכים וטועה לחלוטין בכיוון (שמוביל לתהום)!".
בינתיים, בזק מתנהגת כ"בת יענה" וחושבת, שתקבל את מה שהיא רוצה וצריכה כדי לשרת את עם ישראל ולקוחותיה - מצמרת משרד התקשורת,
שפועלת בדיוק הפוך, כדי לחסל את בזק וכוחה.
פירוט המהלכים המרכזיים של צמרת משרד התקשורת כנגד האינטרסים של הציבור וכנגד בזק (וכנגד החוק) מפורט בנספח א' כאן למטה, למתעניינים.
אמש (19.12.18) מנכ"ל משרד התקשורת,
נתי כהן (
יו"ר קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת המשרד התקשורת), בתמונה משמאל, פרסם שימוע ציבורי (
כאן), בעניין
בקשת בזק לאחד בין פלאפון, YES ובזק בינלאומי.
מדובר במהלך, שכבר החל בפועל, בלי לשאול את רשות המשרד. כבר כעת, לכל 3 החברות יש מנכ"ל אחד -
רן גוראון וסמנכ"לים משותפים - לכל 3 החברות.
לפי הניסוח של השימוע נראה, שהוא נכתב ע"י אחד החברים בקליקה, ד"ר
עופר רז-דרור (בתמונה משמאל) שגם מרכז את התגובות לשימוע, שחתום עליו המנכ"ל.
איך אני בטוח שמדובר בשימוע הזוי ומפוברק?
מפני שהוא קודם כל
לא נשלח אל נציגי הציבור המוסמכים, שהם
הכתובת הראשונה והעיקרית לשימוע בנושא ציבורי רחב היקף ומשמעויות שכזה.
דבר שני, משרד התקשורת
אישר (גם בחשאי) שינויים במבנה ואחזקות של חברות תקשורת גדולות אחרות,
בלי כל שימוע (מי? את זה נחשוף בכתבה נפרדת, שהיא תהיה כתבת המשך למה שאני מכנה "תיק 5000". אני מניח שחלק מקוראינו יוכלו לנחש זאת די בקלות, עוד טרם החשיפה).
דבר שלישי:
אין בשימוע כל ניתוחים וחלופות. שימוע מבצעים על נושא שיש לו חוות דעת מקצועיות (לפחות אחת), או לפחות איזה בסיס נתונים, שניתן לקבל על פיו החלטות. בד"כ בשימוע מציגים חלופות שנשקלו ומציגים למה חלופה מסוימת עדיפה על אחרות. מציגים בשימוע מה הרקע החוקי והרגולטורי להחלטות. כאן -
אין כלום. פשוט כלום מכלום. רק כמה עובדות יבשות וידועות (ולא חשובות) - אילו רישיונות יש לחברות בקבוצת בזק. "מסריח מכאן ועד הודעה חדש" שזה ספין ירוד על הגב של בזק והציבור.
דבר רביעי, אם תסתכלו על לוח התפוצה של השימוע (
כאן, בעמוד השלישי), תבחינו,
שיותר מחצי הממוענים לשימוע לא קיימים (בתפקידים בהם הם רשומים). יתרה מכך. יותר משליש מהחברות, שמופיעות בלוח התפוצה של השימוע עם שמות מנהלים לצידן, לא קיימות בכלל או לא מתפקדות (בכלל). מזמן. מזה שנים.
למה זה כך?
כי משרד התקשורת לא בדק כלום
ולא יודע כלום על שוק התקשורת ומה נעשה בו. אין שום בקרות וביקורות בחברות התקשורת, ואין שום מגע איתן, מלבד מפגשים עם "המקורבים לצלחת" עם כמה מנכ"לים ובעלים, בתוספת
ביקורים לא חוקיים לצורך "מתן חסות" להשקת שירותים ללא כל רישיון.
זה שמשרד התקשורת
מנותק מהמציאות, זה ממש לא חדש.
לכן מנכ"ל משרד התקשורת יכול לשלוח מכתב רשמי בחתימתו לאנשים שלא קיימים (בתפקידים המופיעים בלוח התפוצה) ולחברות שלא קיימות או לא מתפקדות, ממזמן. זו לא "טעות סופר", זה
רוב לוח התפוצה.
אז מה מטרת מה שמכונה שימוע, שיצא בחתימת המנכ"ל?
השימוע החדש נועד, למעשה,
למטרה אחת: למנוע את המהלך של קבוצת בזק לאחד את 3 החברות הבנות בקבוצה (פלאפון, YES ובזק בינ"ל), או לחילופין, לאפשר זאת - אבל בתנאים מאוד קשוחים, שיהפכו את האיחוד לבלתי אפשרי ו\או בלתי כדאי. זאת, כי קבוצת בזק מעוניינת, מעבר להתייעלות הארגונית, להרוויח "נכס מס" של הפסדי חברת YES, מה שלא הצליחה להרוויח באיחוד בין YES לבזק, גם בגלל מה שנחקר ומטופל כיום במסגרת "תיק 4000".
במקביל, רק כדי להמחיש את האבסורד בשימוע הזה, משרד התקשורת
מאפשר לסלקום, פרטנר ועוד חברות,
לספק שירותים מתחרים בבזק ללא כל רישיון, תוך הפרות חוק ורישיון בקנה מידה אדיר (מפורט בנספח כאן למטה - למתעניינים).
עוד כמה זמן ראשי בזק יהיו "פראיירים" ו"ילדים טובים ירושלים", מול המתקפה הזו של משרד התקשורת נגד בזק (ועדיין לא ניתחתי את המשמעויות של
השימוע החדש לעניין פריסת הסיבים)?.
זה לא ברור.
מה שכן ברור, שהתכנית לחיסול בזק,
מתקדמת יפה...
זה משתלב היטב במה שאומרים ראשי משרד התקשורת בקולם ובגלוי:
בריאיון בגלובס (כאן) הכריז ד"ר עופר רז-דרור כך: "
ניכנס בבזק עם הראש בקיר - עד שתפעיל את רשת הסיבים שלה". ללא ספק מדובר באמירה חסרת אחריות לחלוטין, של אדם, שבכלל לא מבין מה תפקידו במשרד התקשורת ובשירות המדינה.
נספח:
רשימת חלק מהכתבות והחשיפות אודות הפעילות של משרד התקשורת בשירות סלקום ושות' - כנגד בזק:
לסיכום
כל חוק התקשורת הישראלי, תקנותיו, רישיונות חברות התקשורת ומסמכי מדיניות השר והחלטת הממשלה והכנסת, כולם ביחד הם "מסכת צרכנית" אחת ענקית, שנועדה להפעיל את המשרד הממשלתי הקרוי משרד התקשורת,
לטובת הציבור והצרכנים בישראל.
אולם, אצל
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת הנוכחי ובגיבוי מלא של שר התקשורת
איוב קרא, נולד בישראל
חוק אחר לגמרי, "
חוק עידוד וקידום הטייקונים והאינטרסים הכלכליים האישיים שלהם, ובמיוחד אלה של סלקום ושות'". זה
בדיוק מה שהוא (
נתי כהן) אמר
במו פיו:
- "אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו".
- "בסוף אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ"ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה".
יודגש, שההטבות הרגולטוריות לסלקום ושות'
לא היו רק בעניין IBC - אנלימטד. זה החל הרבה קודם לכן. אנו נמצאים במצב של "איש הישר בעיניו ייעשה". ה"ישארבלוף"
הפך לנורמה.
היעדר שיטות עבודה סדורות והיעדר "עבודת מטה" ושיתוף אמיתי, מלא ושוטף (ושקוף), של הציבור ונציגיו המוסמכים,
מסייעים להנציח את
הכאוס והפרות הנורמות והחוק ומספקים את היכולת
לחלק "הטבות וצ'ופרים" של בין עשרות מיליוני ש"ח ועד למיליארדים ל"מקורבים לצלחת", כל יום. לתפיסת ראשי המשרד, את בזק אפשר "לכסח חופשי". היא ממילא בלחץ בגלל "תיק 4000".
אם כולם יצטרכו לעבוד בשקיפות ולפי כל החוקים, התקנות ותנאי הרישיון, אז פתאום אתם תדעו
מהם האינטרסים הכלכליים האישיים ומה היקפם, של מי
מראשי משרד התקשורת בעבר ובהווה (וזה
לא רק
ביבי ו
פילבר שב"תיק 4000"), בכל המהלכים הבלתי חוקיים (לכאורה), שתיארתי בחודשים האחרונים, בעשרות רבות של כתבות תחקיר (והכל מבוסס על מסמכים, "שחור על גבי לבן"), מה שאני מכנה "
תיק 5000"...
לא פלא, ש"
חסידי סלקום בצמרת משרד התקשורת"
דהיום, לאחר ש"חסידי בזק" בצמרת המשרד
סולקו בבעיטה אדירה בקיץ 2017,
יכולים לעשות כרצונם, מחוץ לכל חוק ולכל נורמה רגולטורית אפשרית, וגם לדאוג לירושה נהדרת וממש ענקית,
הכל על חשבונכם, לצאצאים וליורשים של עורכי הדין של אנלימיטד \ IBC, וגם
לבכירים אחרים בצמרת משרד התקשורת, בעבר ובהווה.
רק הקמת "רשות לתקשורת" יכולה להציל את המצב, אבל זה, לצערנו, לא יקרה.